Persujen Halla-aho esittää sananvapaudelle lainsäädännön remonttia, ettei joka pihahdusta olla viemässä leivättömän pöydän ääreen. Seinäjoen valtuustossa sen sijaan perus- Erkki on ihan toisilla linjoilla ja vaatii valtuutetuille eettisiä ohjeita miten saa ja voi puhua - varsinkin kun kyse on Perus-Erkistä. Mäki-Hakola käytti sanan ja sanomisensa vapautta eteläpohjalaisittain. Mitään hän ei jättänyt rivien väliin. Mutta herkkä Erkki ei sellaista suvaitsisi. On kenelle hyvänsä hätkähdyttävää kuulla millaiseksi hänet määritellään.
Sanasta ja sen vapaudesta
8
161
Vastaukset
- Anonyymi
Luepa tarkemmin, mitä Halla-Aho tarkoittaa.
- Anonyymi
Tavallinen kansa osaa sanoa asiat vain niin kuin ne on eikä osaa siten lokeroida tiettyjä kulttuurillisia termejä ettei niitä saakaan enää käyttää kuten ennen on käytetty
Nykyinen laki sananvapaudesta on hyvä.
- Anonyymi
Muita kuin meitä saa solvata, halveksia ja pilkata. Ja kun alkaa näyttää siltä, että nyt mennään liian pitkälle, kuitataan se ”vitsi, vitsi, vitsi”.
- Anonyymi
Luonnos valtuuston vihapuheen kitkemisen eettisiksi ohjeiksi:
1. Älä puhu paskaa.
2. Loukkaannu heti alkajaisiksi sinua moittivasta puheesta
3. Uhriudu
4. Jatka kokouksen jälkeen kirjoittamalla yleisönosastoon
5. Näe aina muut syyllisinä, ole itse puhdas pulmunen
Näillä pääsee alkuun. - Anonyymi
vaikka halla-aho on viisas ja koulutettu mies tekeytyy aina tyhmäksi kun on kyse perus-s asioista---koska se pureutuu syviin kansan riveihin.....perus suomalaiset ovat vuosi vuodelta vaihtaneet kantaa mitä vastustaa....ovat suomen populistisin puolue...kansa menee samaan retkuun...
- Anonyymi
Halla-aho on mätä-laho. Ei todellakaan viisas vaan pässi!!
Kyllä on Jussinkin takki kääntynyt näistä ajoista! https://yle.fi/uutiset/3-9663454
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412