Esimerkki, missä sä oot?
Hupelissa.
Ai huppelissa vai?
Ei kun HUPELIssa.
Miksi suomessa on niin tyhmännimisiä kaupunginosia?
19
80
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Ei tule itsellä nyt heti outoja kaupunginosia mieleen. Kuulin Kuolema-nimisestä kylästä, siinä on varmaan ollut mukavan sarkastinen heppu nimeämässä.
- Anonyymi
Oma alalajinsa on muiden maiden paikkakuntien käyttö kaupunginosien nimissä:
Oletko käynyt Arabiassa, Port Arthurissa tai Amurissa? JAAHas. Onhan sitä paljon oudoimpiakin ja hölmömpiäkin nimiä olemassa, katsokaa nimisampo.fi ja etsi kartalta joku paikka ja katso sen alueen kaikki paikat. On myös paljon rivoja nimiä. Siitä vaan nauramaan !
- Anonyymi
Tärkeämpi kysymys ulkomaalaiset antavat niin typeriä nimiä kaupungeille ja valtioilleen?
Esim. Perun matkani: Ateroimme yhdessä Limassa.
Turkissa ihmiset eivät ole turkissa. Ankarassa oli ankaraa.
Tämä lehmä ei varso vaikka kuuluukin Varsovan ihmisille.
Puola on tarpeeton tässä värkissä.
Malta vain - se on Valletta (vai valetta).
Miksi ihmeessä ulkomaat antavat paikannimiksi suomenkielisia sanoja? Johtuuko se maahanmuutosta?
USA on taas suomen sana ASU takaperin. Lienee jotain propagandaa.
Espoo vittaa lesboon.- Anonyymi
Nuo ovat suomalaisten antamia nimiä.
- Anonyymi
Höpö höpö! Miksi suomalainen antaisi ulkomaalaisille paikoille nimiä? He haluavat laittaa syyn suomalaisten niskoille. Juonittelijoita ovat. Siksi Suomen naiset hävisivät finaalinkin jääkiekossa. Ei osata kantaa vastuuta omista virheistä vaan laitetaan syy meidän niskaan. En ole käynyt ulkomailla enkä halua mennä sinne! Tulkoot tänne mun luokse!
Jääkiekkotuomari soitti Trumpille ja kysyi lahjuksia, jos antaa USA:n voittaa.
Rahaa ja rakkautta!
Terveisin: Eräs epärobotti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö! Miksi suomalainen antaisi ulkomaalaisille paikoille nimiä? He haluavat laittaa syyn suomalaisten niskoille. Juonittelijoita ovat. Siksi Suomen naiset hävisivät finaalinkin jääkiekossa. Ei osata kantaa vastuuta omista virheistä vaan laitetaan syy meidän niskaan. En ole käynyt ulkomailla enkä halua mennä sinne! Tulkoot tänne mun luokse!
Jääkiekkotuomari soitti Trumpille ja kysyi lahjuksia, jos antaa USA:n voittaa.
Rahaa ja rakkautta!
Terveisin: Eräs epärobottiOnpa ihme juttua. Mikähän tuonkin selittää...
- Anonyymi
Nimeni on Hupli j asun Hupelissa. Olen myös silloin tällöin huppelissakin. Joskus olen myös kännissä, ja matkoilla käyn Hyvinkäällä SVEITSISSÄ.
- Anonyymi
Ontuva mies tilasi taksia. - Kiikkaan edestakaisin.
Taksikuski: - Huomaan sen, mutta minne haluat matkustaa? - Anonyymi
Jerusalemi jossakin Joensuun ja Ilomantsin välissä. Elokuva Kivenpyörittäjän kylä sijoittuu sinne.
- Anonyymi
Käykäähän joskus Kärpäsessä.
1. Alapää (Hippi, Nurmo)
2. Ala-Mulkku, Ylä-Mulkku (Vaala)
3. Annamarinhaara (Savo)
4. Halivaara (Polvelan ja Kaavin välillä)
5. Hassis (Keski-Pohjanmaa)
6. Hevonperse (Pudasjärvi-Kuusamo suunnalla)
7. Hevonvittu (Kuusamo)
8. Homeperseensuo (Haminan lähistollä)
9. Hörhö (Lieksa)
10. Iso-Melanen (Paltamo)
11. Isomulkku (Oulujärvi)
12. Iso-Paskaletto (saari Iin edustalla)
13. Iso Runkku ja Pikku Runkku (saaria Konnevedellä)
14. Jalanluiskahtamavaara (Inari)
15. Junttikylä (Pyhäsalmi)
16. Keskimulkku (Oulujärvi)
17. Kivesjärvi, -kylä, -lahti, -vaara (Paltamo)
18. Koirankyrpäoja (Salla)
19. Kusipää (Pomovaaran huippu Muoniosta itään)
20. Kullimaa (kohouma Ylitorniolla)
21. Kyrvänsyrjäntie (Kainuu)
22. Kökkö (maatila ja matkailuyritys Somerolla)
23. Mulkkujärvi (Pohjanmaa)
24. Mörkölinja (kaupunginosa Kouvolassa)
25. Mössö (saari Kirkkonummella)
26. Nahkahousut (saari Lauttasaaren edustalla Helsingissä)
27. Naimajärvi (Jyväskylän ja Mikkelin välissä)
28. Neuvoton (kylä ja kaupunginosa Haminan Vehkalahdella)
29. Onpahanvaanlampi (Saarijärvi)
30. Pallivaha (Turun kaupunginosa)
31. Paskalampi (Espoo)
32. Paskatti (Somero)
33. Persehuokonen (suo Ylikiimingissä)
34. Pieru (Saarijärvi)
35. Pillunsilmä (Airisto)
36. Pissiniemi (Tornionjoen rannassa)
37. Puutteenperä (Vaala)
38. Pöljä (Siilinjärvi)
39. Ruustinnanpillu (Oulujärvi)
40. Siitinselkä (Varkaus)
41. Takalisto (Lapinlahti)
42. Takapajula (Neuvosenniemi)
43. Terskanperä (Pulkkila)
44. Tissinpohja (Savo)
45. Tussukoski, koski Kullaalla Ulvilassa
46. Umpimähkä, Oulunsalo
47. Varvi (tienviitta Raahessa)
48. Viheltävän vitun aapa (Sodankylä)
49. Votkaraitti (tie Tuupovaarassa)
50. Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä (suoalue Savukoskella Lapissa, on pisin suomenkielinen paikannimi.)
https://www.studio55.fi/matkailu/article/horho-hevonperse-ja-terskanpera-nama-ovat-suomen-kummallisimmat-paikannimet/131936- Anonyymi
On niitä ihan loistavia nimipaikkoja, esim vittunoro ja kullilampi, ja kivespussilla mennään kivesjärvelle
- Anonyymi
Kyllä nuo nimet on keksitty siten että ensin pullo viinaa pöytään ja sitten kuka kännissä vain älyttömän nimen keksii niin se otetaaan.
- Anonyymi
Ulkomaisilla on hassuja nimiä. Hollannin kuuluisimpia runoilijoita on Multatuli.
Kun näimme Amsterdamissa (vai oliko Leiden?) Multatuli-patsaan, niin vaimo sanoi, että on mutakin tullut mutta ei sille ole patsasta vielä pystytetty. Ehkä pitäis? - Anonyymi
- Tilaisin olutta tänne Kustaviin. Koskakohan se olisi perillä.
- Lähetämme oluet heti tänään.
- Minua ei kiinnosta koska te lähetätte oluet. Minulle oluesta on iloa vasta kun se on Kustavissa.- Anonyymi
Yleensä parin, kolmen tuopin jälkeen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä parin, kolmen tuopin jälkeen...
Kustavissa siis se olut.
- Anonyymi
VAATIKAA näiden huonojen kaupunginosien tai muidenkin nimitysten muuttamista ihan virallisella taholla, kuten Jakomäen, Humppilan tai muiden Jukolan Jussi-nimien nykyaikaistamista.
Kukaan ei halua olla, asua tai leimata muitakaan tuollaisten nimitysten takia ja ikävä kyllä näin on ollut paljon. VAATIKAA ihmisoikeuksia kaikille, koska kusipää eivät saa voittaa tätä kilpailua ihmisyyttä vastaan.
Ei kukaan halua olla tuollainen, jota jotkut muut väittää/ vääntää!
Muistakaa ihmisyys ennen kaikkea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579027Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123539Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292767Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812169Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3631818Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671072