Kanojen totuus

Älkää syöttäkö ruista kanoille ja muille linnuille. Smith opetti väärin siinäKIN asiassa.

6

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ole kapinallinen. Jos profeetta sanoo rukiin sopivan linnuille, se sopii linnuille. On täysin lintujen oma vika, jos ne siitä sairastuvat. Mikä ihminen on arvostelemaan Kristusta ja sitä, miten Hän johtaa kirkkoaan ja ohjeistaa mormoneja ruokkimaan siipikarjansa?

    • Anonyymi

      Oliko intiaaneilla kanoja niinä aikoina, kun mormonien kansa rantautui merimatkansa jälkeen Amerikan rantaan?
      Hevosia ei ainakaan ollut, joten mormonit varmaan uittivat heppansa meren yli.

      • Tärkein siipikarjaeläin oli kalkkuna.

        Mormonin kirjan tulokkaat eivät kiinnitä huomiota uuteen ympäristöönsä. Mormonin kirjassa on hevosia, joita Amerikan mantereella ei ollut. Valtaviin biisonilaumoihin tulijat eivät kiinnittäneet huomiota. Marsut, papukaijat ja jopa 1.5 kilometriä leveät muuttokyyhkyparvet eivät kiinnittäneet lainkaan saapujien huomiota.

        Mormonin kirjasta puuttuvat maissi, kvinoa, mukulapapu, tomaatti, peruna jne.


      • hopealanka kirjoitti:

        Tärkein siipikarjaeläin oli kalkkuna.

        Mormonin kirjan tulokkaat eivät kiinnitä huomiota uuteen ympäristöönsä. Mormonin kirjassa on hevosia, joita Amerikan mantereella ei ollut. Valtaviin biisonilaumoihin tulijat eivät kiinnittäneet huomiota. Marsut, papukaijat ja jopa 1.5 kilometriä leveät muuttokyyhkyparvet eivät kiinnittäneet lainkaan saapujien huomiota.

        Mormonin kirjasta puuttuvat maissi, kvinoa, mukulapapu, tomaatti, peruna jne.

        Minusta oli jo lapsena omituista, että toiselta mantereelta saapuneet eivät olleet uteliaita uuden ympäristönsä suhteen. Luulisi jokaisen 'turistin' huomaavan paikalliset erikoisuudet, kokeilevan uusia ruokalajeja, ihmettelevän tapoja ja kieltä. Mitään tällaista Mormonin kirjassa ei ole.

        Sen sijaan siellä mainitaan paljon sellaista, jota Amerikan mantereella ei tuohon aikaan ollut. Mikään ihmispopulaatio ei edes pahimmassa rappiotilassaan päästä katoamaan viljakasvejaan tai anna karjansa kuolla sukupuuttoon.

        Mormonin kirjan anakronismeja on ansiokkaasti koottu tähän blogikirjoitukseen:

        http://exmormoni.blogspot.com/2017/03/


      • Anonyymi
        hopealanka kirjoitti:

        Minusta oli jo lapsena omituista, että toiselta mantereelta saapuneet eivät olleet uteliaita uuden ympäristönsä suhteen. Luulisi jokaisen 'turistin' huomaavan paikalliset erikoisuudet, kokeilevan uusia ruokalajeja, ihmettelevän tapoja ja kieltä. Mitään tällaista Mormonin kirjassa ei ole.

        Sen sijaan siellä mainitaan paljon sellaista, jota Amerikan mantereella ei tuohon aikaan ollut. Mikään ihmispopulaatio ei edes pahimmassa rappiotilassaan päästä katoamaan viljakasvejaan tai anna karjansa kuolla sukupuuttoon.

        Mormonin kirjan anakronismeja on ansiokkaasti koottu tähän blogikirjoitukseen:

        http://exmormoni.blogspot.com/2017/03/

        Minua nuorena ihmetytti että M......n kirjassa mainittiin elefantit. Sitten hieman myöhemmin toki silmät aukenivat monelle muullekin ongelmalle tuossa kirjassa.

        M......n kirja on kirjoitettu ikäänkuin Lehi seurueineen olisi mennyt muka asumattomalle mantereelle.

        samar1n


    • Anonyymi

      Mormonin kirja ei sisällä oikeaa historiaa koska se on Joseph Smithin osaksi keksimää ja osaksi muilta fantasiakirjailijoilta lainaamaa satua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe