voiko 90 kiloinen ratsastaa ja mitä tapahtuu jos ratsastaa?

jamppa

meillä on kotona maatila ja kaks tälläistä ponia.
voiko mun kihlattu nainen ratsastaa sillä koska se haluaisi niin kovasti ratsastaa se on 176cm pitkä ja painaa reilut 90kg? mitä tapahtuu jos mie annan sen vaan ratsastaa? ne ovat nimittäin mun poneja en ite ratsasta en ole moneen vuoteen ratsastanut koska en tykkää ratsastaa ainakaan poneilla vain hevosilla.

6

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dave_From_Sheffield

      No joo...

      Ellen nyt aivan väärin muista, painorajoitus poneilla ratsastaville on joku 60-70kg, ehkä jopa vähemmän. Joten ei varmaan kannata antaa ratsastaa. Tosin voin muistaa väärinkin... :)

      Joo, itseltä löytyy neljä lämminveristä ja kaksi shetlannin ponia ja eipä ole tullut ratsasteltua nykyään... Katsoo jos joskus taas jollakin...

      • minä vaan

        painorajoitus shettiksillä on noin 50kg....


    • Mineral

      Minulla on kotona Shetlanninponi ja painorajoituksena pidämme vain tuon 45-50 kg.
      Siitä enemennän painoa ei kannata shettiksen selkään päästää x)
      Kyllä,nuo ponit jaksaisivat vaikka 90 kg painavaa kantaa mutta,en suosittele.Poni rasittuisi liikaa..jne..

    • jake

      MOI!!
      Ei ole hirmuisen hyvä et niin painava ratsastaa niin pienellä ponilla!! Se on yleensä niin että shettiksillä voi ratsastaa vain alle 45kg ja jalat eivät saisi roikkua yli kyynerpään...
      mut kannattaa kokeilla kärryjä...

    • Dude

      tuskin on hyvä idea sun ratsii shetlanninponia.. tai mitään ponia yleensäkkään. Ei millän pahalla, mutta ponin selkä kärsii, etkä ite voi kunnolla ratsastaa noin pienellä pallerolla!

    • pörrö

      ei todellakaan noin isoa ihmistä shettiksen selkään. Menee eläinrääkkäyksen puolelle vaikka kuinka omistaisit ponit. Vie kihlattusi ratsastuskoululle ja anna poniesi olla rauhassa!!! Tuo on niin vastuuton idea että ihan suututtaa!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe