Kummalliseksi on mennyt...

Väistelyä. Valehtelua. Väitteitä ilman perustelua. Loukkauksia. Toisen vähättelyä.

Näistä osasista koostuu nykyään muutamien kirjoittajien toiminta. Kummallista. Kovasti hämmästelen sitä, että tähän on suomalaisista osan uskonnollisuus johtanut. Toivottavasti tässä maassa vielä on sellaisiakin uskovia ihmisiä, jotka kykenevät normaaliin dialogiin.

61

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän meitä ole mutta , emme pidäkkään sellaista raakkumista mitä muutama palstalainen.

      • Anonyymi

        Niin.
        Kivempihan se on väitellä ja perustella samanhenkisten kanssa, ja nyppiä rusinoita pullasta sopivasti itselleen maistaen. Jättää hankalat kantapalat kokonaan muille mutusteltavaksi.


    • Anonyymi

      Uskonto ja uskonnollisuus perustuu juuri noihin asioihin.
      Taitavimmat valehtelee niin hyvin että alkavat itsekin uskoa.

      • Anonyymi

        Aloitetaanko vaikka siitä, että te uskonnonvihaajat katsotte peiliin? Keskustellaan sitten uskonnosta, tai katsomuksesta?

        Olette itse pahimpia umpimieliä ja muiden solvaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitetaanko vaikka siitä, että te uskonnonvihaajat katsotte peiliin? Keskustellaan sitten uskonnosta, tai katsomuksesta?

        Olette itse pahimpia umpimieliä ja muiden solvaajia.

        Ei tarvitse aloittaa sellaisesta. Antaa uskonnonvihaajien porskuttaa, kun on meitä monia, jotka eivät uskontoja vihaa. Se ei tarkoita sitä, ettemmekö voisi kritisoida uskontoja. Jotkut uskovat kuvittelevat, että mikä tahansa kritiikki olisi vihaamista. Se oikeastaan paljastaa vain sen, että he vihaavat itse (muita uskontoja ja uskonnottomuutta), eivätkä näe siksi muuta kuin vihaa ympärillään, yrittäen maanisesti suojella omaa uskontoaan. He ovat oikeasti niitä pahimpia umpimielijä muiden solvaajia.


      • Anonyymi

    • "Toivottavasti tässä maassa vielä on sellaisiakin uskovia ihmisiä, jotka kykenevät normaaliin dialogiin."

      Dialogi vaatii toisenkin osapuolen. Kunpa maastamme löytyisi ateisteja, agnostikkoja ja muita uskosta osattomia jotka sentään kykenisivät rakentavaan keskusteluun!!! Tilanne kuitenkin näyttäisi olevan omien ajatusten laittaminen vastapuolen sanomisiksi ja näitä ajatuksia vastaan hyökkääminen, Yhden lauseen ympärillä pyöriminen ja kyvyttömyys ymmärtää annettuja vastauksia, loukkaukset, nimittelyt, halventaminen, väistely, niistä on uskosta osattomien keskustelutyyli tehty!!!

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitit!


      • Anonyymi

        Kyllä sultakin lähtee kuin lantalan takaa, että ihan turhaan siinä yrität jeesustella.
        Tosin harvemmin koska olet juurikin saivartelija ja yrität näyttää itsesi niin uskovaisena ja hyvässä valossa mut välillä lähtee kyllä .

        Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään. Nykyään sorrut liiaksi palstalla vallitsevaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sultakin lähtee kuin lantalan takaa, että ihan turhaan siinä yrität jeesustella.
        Tosin harvemmin koska olet juurikin saivartelija ja yrität näyttää itsesi niin uskovaisena ja hyvässä valossa mut välillä lähtee kyllä .

        Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään. Nykyään sorrut liiaksi palstalla vallitsevaan.

        Hyvä jos edes joskus olet saanut jotakin irti kirjoituksistani. Siunausta!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sultakin lähtee kuin lantalan takaa, että ihan turhaan siinä yrität jeesustella.
        Tosin harvemmin koska olet juurikin saivartelija ja yrität näyttää itsesi niin uskovaisena ja hyvässä valossa mut välillä lähtee kyllä .

        Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään. Nykyään sorrut liiaksi palstalla vallitsevaan.

        >Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään.

        Taskutäynnäkiviäkö oli alkujaan palstalta jo pois kiusatun Eerikan nimimerkki.


      • Ja näin Eerikan pahin kiusaaja reagoi odotetusti heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sultakin lähtee kuin lantalan takaa, että ihan turhaan siinä yrität jeesustella.
        Tosin harvemmin koska olet juurikin saivartelija ja yrität näyttää itsesi niin uskovaisena ja hyvässä valossa mut välillä lähtee kyllä .

        Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään. Nykyään sorrut liiaksi palstalla vallitsevaan.

        Esimerkiksi tässä oli hyvä aloitus enemmän vaikka näitä:

        "Siunattua huomenta tänä Herran päivän aamuna ihmiset :-)

        Tänä upeana aamuna sydämeni kohoaa Herran puoleen vanhan rukouksen sanoin:

        " Kristus Jumalani,

        joka omasta tahdostasi annoit naulita itsesi ristiin,
        älä salli minun vaipua synnin kuolemaan,
        vaan ole laupias minulle.

        Herätä minut, joka suruttomana nukun,
        ja pelasta minut, kun edessäsi seison ja rukoilen,
        ja yölevon jälkeen valaise minulle synnitön päivä
        ja varjele minua."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15073638/siunattua-huomenta--)


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja näin Eerikan pahin kiusaaja reagoi odotetusti heti.

        Ei eerikaa kukaan kiusannut, itse oli piilopirullinen ja tietämättömäksi tekeytyvä, tai oikeasti sellainen. Nimimerkin aivot.hoi kanssa sillä oli jotain vääntöä mutta ei aivot sitä kiusannu.


      • Anonyymi

        Miten yritti mielistellä, samalla tavalla kuin sinuakin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Alapäätäkin "käsiteltiin" usein kuten myös mummomuorin kohdalla on tehty."

        Oletan että sinä ateistina hyväksyt sekä Eerikan että mummomuorin? Etkö ymmärrä minkä viestin tällä hyväksynnällä lähetät uskoville?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Alapäätäkin "käsiteltiin" usein kuten myös mummomuorin kohdalla on tehty."

        Oletan että sinä ateistina hyväksyt sekä Eerikan että mummomuorin? Etkö ymmärrä minkä viestin tällä hyväksynnällä lähetät uskoville?

        No enpä juurikaan ymmärrä mitä sinä Ano ajat takaa.


      • Jokainen Kristuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen ottanut on saanut syntinsä anteeksi!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Jokainen Kristuksen henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen ottanut on saanut syntinsä anteeksi!!!

        Onko uskovainen siis mielestäsi synnitön ihminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko uskovainen siis mielestäsi synnitön ihminen?

        Totta kai, miksi muuten ihminen edes haluaisi olla uskova, paitsi saadakseen syntinsä anteeksi ja periäkseen ikuisen elämän Kristuksessa. Miksi ajatusta kritisoidaan, jopa uskovina itseään pitävien taholta??? Kummallista!!!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olen vaan laittanut merkille, että aikaisemmin olit paljon asiallisempi ja kirjoituksiasi luki ihan mielellään.

        Taskutäynnäkiviäkö oli alkujaan palstalta jo pois kiusatun Eerikan nimimerkki.

        Itselleni rekisteröin, ei ole muilla!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Itselleni rekisteröin, ei ole muilla!!!

        No oletko siis eerikamoi kuten tuo yksi väittää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oletko siis eerikamoi kuten tuo yksi väittää?

        Eerika ei rekannut sitä nikkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oletko siis eerikamoi kuten tuo yksi väittää?

        En ole, enkä ole koskaan niin sanonut. Nimimerkkini ei ole koskaan ollut kuin minulla, enhän muuten olisi voinut sitä rekisteröidä!!!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eerika ei rekannut sitä nikkiä.

        Ei tietenkään , koska se on minun nimimerkki!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Ei tietenkään , koska se on minun nimimerkki!!!

        Eerika käytti sitä rekkaamattomana, sitten sinä rekkasit sen itsellesi ja Eerika rekkasi Eerikatässämoi:n, kun ei enää voinut käyttää taskutäynnäkiviäkö:ä. Tämä selvisi, kun tsekkasin asian vanhoista ketjuista.


      • Anonyymien tunteisiin en oikein osaa eläytyä, mutta varmaan ne ovat heille tärkeitä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eerika käytti sitä rekkaamattomana, sitten sinä rekkasit sen itsellesi ja Eerika rekkasi Eerikatässämoi:n, kun ei enää voinut käyttää taskutäynnäkiviäkö:ä. Tämä selvisi, kun tsekkasin asian vanhoista ketjuista.

        Semmonen satu tällä kertaa...


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Semmonen satu tällä kertaa...

        Löytyi ihan helposti palstan haulla tuo Eerikan kirjoitus. Tahtoisitko sen mahdollisesti kultareunaisella lautasella lakeijan ovellesi tuomana?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Löytyi ihan helposti palstan haulla tuo Eerikan kirjoitus. Tahtoisitko sen mahdollisesti kultareunaisella lautasella lakeijan ovellesi tuomana?

        Mikä ihmeen kirjoitus??? Ja mitä se muka todistaisi vaikka sellainen olisikin??? Nimimerkki on ollut VAIN minulla!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Mikä ihmeen kirjoitus??? Ja mitä se muka todistaisi vaikka sellainen olisikin??? Nimimerkki on ollut VAIN minulla!!!

        Joko olet unohtanut, että aiemmin olivat käytössä myös rekkaamattomat nimimerkit? Ilmeisesti.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Joko olet unohtanut, että aiemmin olivat käytössä myös rekkaamattomat nimimerkit? Ilmeisesti.

        Entä sitten??? Tämä nimimerkki on ollut vain minulla!!! TRympeää ja epäkristillistäkin tuollainen ihmeellinen venkoilu!!! Mitä edes YRITÄT sanoa??? Keskity!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Entä sitten??? Tämä nimimerkki on ollut vain minulla!!! TRympeää ja epäkristillistäkin tuollainen ihmeellinen venkoilu!!! Mitä edes YRITÄT sanoa??? Keskity!!!

        Valehtelu on rumaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Valehtelu on rumaa.

        Miksi et nyt vain sano suoraan asiaasi??? Jos syytät minua valehtelusta, olisi sivistynyttä todistaa väitteesi!!! Silloin olisi myös mahdollista vastata järkevästi ja oikaista nuo käsityksesi. Tuollaisiisn heittoihin kuin mitä nyt heittelet ei oikeastan edes kannattaisi vastata. Sivistymättömiä ovat!!!


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Löytyi ihan helposti palstan haulla tuo Eerikan kirjoitus. Tahtoisitko sen mahdollisesti kultareunaisella lautasella lakeijan ovellesi tuomana?

        No jos viitsisit laittaa sen tänne, että edes jotakin järkeä saisi sinun väittämiisi. Itse löysin tämän
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15370765/pvv-ja-ttk
        ja tämä kyllä todistaa, vaikka kyllähän palstalaiset sen jo tajusivat, että sinä horiset omiasi. eerikan kanssa keskustellaan ja joku kysyykin eerikalta nimimerkkiasiaa, jota eerika ei vahvista. Lopettaisitko jo palstakiusaamisesi!!!


    • Lasse Lehtisen kolumni "somekansan arvoisa edustaja" kuvaa melko hyvin vallitsevaa käytäntöä. Aikanaan "edellytettiin " koeteltua kansalaiskuntoa ja asiallista käytöstä puheissa ja myös kirjoittelussa. Linkki kolumniin.

      ttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000006157106.html

    • Anonyymi

      "Yhden lauseen ympärillä pyöriminen ja kyvyttömyys ymmärtää annettuja vastauksia, loukkaukset, nimittelyt, halventaminen, väistely, niistä on" usko.vaisen keskustelutyyli tehty!!!
      On häpeäksi Kristukselle ja tosi-uskoville.

    • Anonyymi

      Kas kas. Inhottava on piilottanut oman kirjoitushistoriansa.
      Olisin napannut pikaisella otoksella muutaman kymmenen pilkkaa.
      Toki taktiikkaasi kuuluu monesti vaihtaa ano päälle, kun haluat pilkata.
      Olet kuitenkin eräs toisia eniten mollaava kommentoija.
      Lähes jokainen kommenttisi on sisältänyt ainakin sen pakollisen tyhmä, tollo, tolvana tai pahemman solvauksen.
      Ihanko oikeasti nyt peräänkuulutat aikuisten käyttäytymistä?
      Mistä nyt oikein tuulee?

    • Ongelmaan on olemassa ratkaisu eli keskustelun lopettaminen noiden parin trollaavan ja valehtelevan fundiksen kanssa.
      Ei se sen vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        myöskin itse itsensä peukuttaminen on muutamilla osa ratkaisua !


      • Anonyymi

        Vanhukset palaavat takaisin vaippoihin.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        myöskin itse itsensä peukuttaminen on muutamilla osa ratkaisua !

        Minä en peukuta itseäni. Samoin minulle on ihan sama uskooko joku valehteleva fudu sen vai ei.


    • Anonyymi

      Ongelmaan on vain yksi ratkaisu, keskustele asiallisesti ja pyri ymmärtämään OIKEIN, mitä toiset kirjoittavat.
      k_v

      • Anonyymi

        Periaatteessa noin, mutta ensin molempien osapuolien pitäisi ymmärtää, että millä perusteluilla he mitäkin mieltä mistäkin asiasta ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa noin, mutta ensin molempien osapuolien pitäisi ymmärtää, että millä perusteluilla he mitäkin mieltä mistäkin asiasta ovat.

        No, nimenomaan noin se menee!
        Perustelut pitää olla hyvät ja mieluummin hyvin tutkitut ja perustellut, esim tieteillä, vakiintuneilla, hyväksytyillä käsitteillä eikä mutu-tuntumilla ja propagandistien irvailuilla. Silloin voi asioista keskustella, mutta ei ole mitään järkeä keskustella esim. abortin edistäjien mutuperusteluista. Eri mieltähän asioista voi olla rajustikin, koska me näemme asioita ja ilmiöitä eri tavalla, mutta faktat eivät muutu.


    • Anonyymi

      Tämä oli kyllä yllätys pidin sua aina ennen aika järkevänä.

    • Anonyymi

      Tuli mieleen käsitteistä ja kristinuskon perusteista, kun vanhasta testamentistahan löytyy asiat mihin kristinusko perustuu.

      Itseasissa kristinuskoahan ei kai ollut olemassa ennen ristiinnaulitsemista, ei ollut kristustakaan.

      Uskomista Jumalaan oli kai aikaisemmin, se oli perusta kristinuskolle vasta, jotain tuollaista.

      Ääniraamatusta pitäisi etsiä Daavidin ja Goljatin taistelua koskeva tarina iltasaduksi, olikohan Goljat yksisilmäinen kyklooppijättiläinen vai minkälainen, jännityksellä odotan iltasatuani.

      • Anonyymi

        ...jatkan vielä pikkuasian ääniraamatuista, ovat aika hauskoja ja hyvin toteutettuja uudet.

        Yleensä kirjojen lukemisesta että: ei ole mitään järkeä alkaa lukemaan raamattua sanasta sanaan alusta loppuun järjestyksessä, voi lukea jotain tarinoita mitä tulee mieleen, joskaista romaaniakaan minkä aloitan en jaksa lukea tylsyyden takia loppuun asti.


      • Anonyymi

        Mitä asioita vanhasta testamentista löytyy joihin kristinusko perustuu ? Kristinusko ei perustu Daavidiin ja Goljatiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä asioita vanhasta testamentista löytyy joihin kristinusko perustuu ? Kristinusko ei perustu Daavidiin ja Goljatiin.

        VT:stä löytyy syntiinlankemus ja Jumalan pelastussuunnitelma joka huipentuu Jeesuksen sovitustyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VT:stä löytyy syntiinlankemus ja Jumalan pelastussuunnitelma joka huipentuu Jeesuksen sovitustyöhön.

        Jakeet vaan esille todistukseksi. Syntiinlankemus on myytti eikä löydy pelastussuunnitelmaa eikä Jeesusta. Muuten kuin karkeasti tulkitsemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakeet vaan esille todistukseksi. Syntiinlankemus on myytti eikä löydy pelastussuunnitelmaa eikä Jeesusta. Muuten kuin karkeasti tulkitsemalla.

        Ei ne ateistille löydykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ateistille löydykään.

        Itse asiassa pelastussuunnitelmia onkin kolme:
        Pelastussuunnitelmat nykytyyliin ilmaituna:
        1) Ensimmäinen pelastussuunntelma iankaikkisen elämän saavuttamiseksi oli olemassa paratiisissa ja se kumoutui Aatamin ottaessa kielletyn puun hedelmän.
        2) Juutalaisten kautta saatujen käskyjen noudattaminen ja sekin taisi välillä lässähtää, koska ihmiset unohtivat välillä käskyjen hengen ja tarkoituksen ja keskittyivät vain joidenkin nettikirjoittajienkin tapaan lain kirjaimen pilkuntarkkaan tutkimiseen ja omiin sovellutuksiin
        3) Jeesuksen opetukset ja sovituskuolema ristillä ja niiden seurauksena yksilöllinen toiminta oman ja lähimmäisten iankaikkisuuden varmistamista varten.
        Ensilehdeltä viimeiselle sivulle näkyy kolminaisuus läpikulkevana lankana ihmiskunnan räsymatossa!


    • Anonyymi

      Jos kuka aitouskova kristitty tämän näkee niin kuuntelepa 22.10 - ainakin 24.32

      https://www.youtube.com/watch?v=0I5ZhqHgxOc&t=1177s

      Hyvä tunnelma alusta loppuunkin katsoa mutta Leo Mellerin opettamaa teologiaa vastaan tuo valittu kohtaväli. Leolle en vaan kehtaa sanoa vastaan vaikka en usko pretribulaatioon, en ala perustelemaan asiaa mitenkään mutta perustelen asiaa perustelematta: Olen lukenut Raamattua sen verran että muistan mitä sinne on kirjoitettu. Monet luopuvat uskosta eikä kukaan luovu uskosta ellei siihen ole riittävän hyvä syy. Ja hengenlähtö on hyvä syy.

      Kiellä Jeesus niin elät, ole kieltämättä niin kuolet tai joudut vankilaan. Tämä on arkipäivää ollut maailmalla, on sitä nyt ja tulee olemaankin loppuun asti. Jeesuksen paluusen asti.

    • Anonyymi

      Huvittaa Aloittaja muka lähtee ja sitten pitää keskustelua yllä jopa vastaillen itselleen. Et joo taitaa olla lääkitys vähän huonolla tolalla.

    • <<Väistelyä...Väitteitä ilman perustelua...Toisen vähättelyä.>>

      Tällainen saattaa johtua tietämättömyydestä.

      <<...Valehtelua... Loukkauksia.>>

      Tahallinen toisen loukkaaminen ja valehteleminen pitäisi saada kitketyksi. Valitettavasti tällainen on vakiintunut keskustelupalstoilla, ja monet sen hyväksyvätkin.

      <<Toivottavasti tässä maassa vielä on sellaisiakin uskovia ihmisiä, jotka kykenevät normaaliin dialogiin.>>

      Palstalla kirjoittelevat usein (tai melkein pääasiassa) myös jumalattomat, ja he pilkkaavat alvariinsa Jumalaa ja uskovaisia. Heidän kirjoittelunsa on ala-arvoista.

    • Uskovaiset vihaavat Jeesuksen todellisia sanoja vaatimuksia, katsovat että ne loukkaavat heidän uskoaan ja syy on sen, joka kertoo.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1477
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1151
    3. 37
      842
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      836
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      795
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      789
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      772
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      715
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      709
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      662
    Aihe