Auton tuonti Ruotsista

Anonyymi

Tarkoitus ostaa auto Ruotsista. En ole löytänyt selkeitä vinkkejä miten kilpihomma käytännössä toimii, voisiko joku ystävällisesti hieman valaista asiaa.

Kaupankäynti ja muu ostamiseen liittyvä on selvää mutta miten siirtäminen itse ajamalla Suomeen? Mm. autoliiton sivulla on aiheesta mutta kaipaisin käytännön kokemuksia. Joitain viestiketjuja olen lukenut, että ruotsalainen ei anna kilpiä, toiset antaa, tarrakilvet saa mukaan Suomesta, tarrakilpiä ei saa mukaan Suomesta, tuo trailerilla jne jne... Selvyydeksi vielä, että liikkeestä ostan mutta tiettyä autoa ei ole varmuudella, joten yksilöintitietoja ei ole antaa katsastusasemalle tarrakilpiä varten etukäteen.

5

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihan niin kun itse kirjoitit.joku ruotsalainen antaa ne kilvet ja joku taas ei anna.ja tarrakilpiä et saa suomesta jos et pysty ilmoittamaan valmistenumeroa.vaihto ehtoina on traileri,ajaa ilman kilpiä,ostat auton ja haet sen sitten myöhemmin kun olet saanut siihen tarrakilvet.

    • Anonyymi

      Jos, siis jos sinulla sattuu olemaan ruotsissa sukulaisia, tai tuttavia, kuten minulla olen tehnyt seuraavasti. Maksan auton ruotsissa, he ottavat sen nimiinsä, ajavat suomeen, poistavat sen ajoneuvorekisteristä (Avregistrering genom export). Sitten suomessa normi toimenpiteet. Niin, nykyään melkein kaiken voi tehdä netissä, vielä 10 vuotta sitten homma oli ns. paperihommia ja paljon hankalampaa. Katso sen verta autoa, että löytyy E tunnukset, siis että on eurooppalainen auto, ettei ole ruotsiin tuotu esim. jenkeistä.

    • Anonyymi

      Itsellä ei kokemusta, mutta miten olisi jos autoja etiessään ja kiinnostavan kohdalle osuessa kysyisi ensikädessä liikkeestä josko antavat kilvet mukaan ja vasta sitten matkaan.

      Useampaan kertaan yrittäessä voi osua kohdalle sopiva auto & liike, joka antaa kilvet mukaan.

      Tietty pitäähän se auto vielä paikan päällä tarkistaa jotta vastaa myyjän ilmoittamaa, mutta luulisi hieman 'paremmissa' putiikeissa hurreilla olevan ihan rehti myyntikulttuuri.

    • Anonyymi

      Jep, kiitos näistä. Varmistui että asia on juuri niinkuin epäilin ja vastasitte. Kiitos. Eiköhän se auto sieltä tule, tavalla tai toisella..

    • Anonyymi

      Autoliikkeet ruotsissa hyvä paikka ostaa auto. Olen ollut mukana muutaman auton kaupassa täällä ruotsissa. Aiemmin ainakin toimi niin et tullissa tekivät paperin jolla auto viedään maasta. Samalla taisivat poistaa kilvet.Ainakin haaparannalla tuo oli helppo toimenpide. Ekaksi ruotsin puolella joku firma hoiti paperit ja sit vaan suomen tulliin siitä . Ei mitään ongelmaa. Tuo että joku ottaa auton nimiinsä ja ajaa suomeen kai onnistuu myös. Mut noi ruotsalaiset autoliikkeet myy suomeen autoja ja tietävät kyllä kaikki mitä tarvii. Kaverille kyselin autoa yhdestä liikkeestä . Lupasivat kohtalaiset alennukset kun kuulivat et suomeen menis. Jos on useampi ostaja ja ostaa samasta liikkeesät esim 3-5 autoa niin hinnoista pystyy neuvottelemaan . Ainakin se autoliike sanoi että se onnistuu ja itsekin tarjosi hyvän alennuksen ja mainitsi sitten useamman auton kaupasta annettavista alennuksista. Voin ottaa selvää hiukan noista jos joku tarvii mm tulkkausapua tai jotain. Voin vastailla vaikka sähköpostiin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe