Ateismissa ei ole muuta yhteistä arvopohjaa kuin elää ja uskoa jumalattomasti sekä vihata kristittyjä.
Historiassa löytyy hirmuhallitsijoita jotka kieltivät kristinuskon ja Jumalaan uskon.
Ateisti tekee ylpeästi itsestään Jumalan.
Ateismi ei tiedä kristinuskosta mitään esim. mitä synti on tai Jumalan vanhurskaus.
Ateismin arvot
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ateistit eivät vihaa ketään. He ovat älykkäämpiä, kuin (taika)uskovaiset ja suvaitsevat paremmin erilaisia vähemmistöjä ja kunniottavat toisia ihmisiä.
Ateistien moraali (ts. "omatunto") toimii paremmin, koska sitä ei ole millään taikauskoisella hölynpölyllä pilattu.
Kristinusko on Euroopassa valliteseva uskonto hirmuhallitsijan Konstantinus Suuren ansiosta. Myös Hitler oli kristitty ja noudatti Lutherin oppeja.
Ateistit tuntevat esim. Raamatun paremmin kuin kristityt. Siitä on useita tutkimustuloksia.- Anonyymi
Älä sano vihapäissäsi väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Ateismi oon vain jumaluskon puutetta.
Ei muuta. - Anonyymi
Ateistiset arvot ja heidän vihansa kristittyjä kohtaan tiedetään. Tämän osoittaa historia.
Ateismi on henkivalloista jos uskoo pahan olemassaoloon.
- Anonyymi
Ateismissa vaikuttaa kristillisten arvojen vastaiset voimat ja henget.
- Anonyymi
Mielenkiintoista miten helluntailaispiireissä? ilmeisesti vihataan toisella tavalla ajattelijoita.
Minäkin olen elämääni viettänyt lestadiolaisten parissa ateistina.
Molemmat kunnioittivat toisiaan.🙂
Eivät ne minua tuolla tavoin vihanneet, enkä minä heitä.
Tietyissä uskonnollisissa piireissä on kova tarve jakaa lähimmäiset meihin ja niihin muihin. - Anonyymi
Ateismissa hyökätään päivittäin kristinuskoa ja kristittyjä vastaan.
- Anonyymi
Mitä jumalattomuus saa aikaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännä toinen poski.
Ei vihalla mitään hyvää saa aikaiseksi.
Jos uskoo Jeesukseen, miksi ei voi elää Jeesuksen oppien mukaan? - Anonyymi
Mitä ovat kristilliset arvot?
No tässäpä ne ovat:
- naisten alistaminen Paavalin (skitsofreenikko) ohjeiden mukaisesti
- lasten ruumillinen kurittaminen, jopa tappaminen ellei tottele vanhempiaan
- erilaisten seksuaalivähemmistöjen syrjiminen
- tuhannet keskenään riitelevät uskontosuunnat
- demokratian vastustaminen
- tosiasioiden kieltäminen (esim. evoluutio, maailmankaikkeudun synty, ihmisen seksuaalisuuden monimuotoisuus) Anonyymi kirjoitti:
Ai niin kuin samalla tapaa kuin kristinuskon valta-aikaan poltettiin kerettiläisi roviolla?
- Anonyymi
Myös ateisteja on tullut uskoon kun ovat vapautuneet tästä ateismi nimisestä ismistä.
- Anonyymi
Pohtinut tätä kysymystä aina silloin tällöin. Itse olen tavannut ateisteja jotka ovat yllättäin lähellä kristittyjä. On ateisteja jotka ovat esimerkiksi homosaatiota, prideä ja tälläisiä asioita vastaan siinä missä vakaumukselliset kristitytkin. Joskus ateisti saattaa olla luotettavampi ystävä tai kaveri kuin kristitty. Josta löyhä aasinsilta aiheeseen että, kuuntelin radiosta keskustelua jossa joogaa harrastanut ja akupuntiosta apua hakenut oli edellämainituista luopunut. Tullut uskoon ja alkanut käymään jossain torontoilmiö kokouksessa. Itse tuota asiaa mielessäni pohdin ja tulin lopputulokseen miksi vaihtaa toista helvettiä toiseen helvettiin. Ne joiden usko perustuu kokouksessa käymiseen jossa tapahtuu näitä kyseenalaisia asioita ei ole sama asia kuin käydä kokouksessa josta nuo torontoilmiöt puuttuvat.
Eräskin joka kertoi käyvänsä seurakunnassa jossa hyvin edustettuna erilaiset torontoilmiöt kertoi, ettei olisi tullut uskoonkaan ilman torontolaisuutta. Heidän uskonsa perustuu tuollaisessa toiminnassa mukana oloon. On erilaisia seurustelu yrityksiäkin kaveripiirissä jossa tuohon ilmiöön kriittisesti suhtautuvan ja siinä mukana olevan suhde ei ole onnistunut. Se on se eri henki mikä siinä on.
Tätä faktapohjaista kerrontaa voisi jatkaa vaikka usean romaanin verran mutta jätän tämän nyt tähän tällä erää :) Kiitos ja anteeksi. - Anonyymi
Erikoista että ateistit eivät halua auttaa jumalattomia veljiään, sisariaan ja lapsia Pohjois-Koreassa jossa on nyt paha nälänhätä.
Ateistien omatunto ja etiikka on minäkeskeistä.- Anonyymi
Pohjois-Korea iljettää ttä ateistia.
Mutta jos verrataan:
Siinä on paljon uskonnollisia piirteitä kristillisyydestä.
Henkilöpalvonta esim. Paavi ja Kim.
Molemmilla on yliluonnollinen käsitys tasa-arvosta. Kommunismi vs. kristillisyys.
Molemmat turvaavat samalla tavalla sotajoukkoihin. Kristillisyydessä on kenttäpiispa, kommunismissa komissaari.
Molemmilla on omat ylikansalliset tunnuksensa. Risti vs. sirppi ja vasara.
Molemmissa osoitetaan vaatetuksella johtajien arvovaltaa.
Molemmissa vihataan äärimmäisyyksiin saakka niitä muita.
Molemmat romahtaisivat ilman massiivista propagandaansa.
Molemmat haluavat valtaa ja molemilla on omat lähetystehtävänsä.
- Anonyymi
Hihhuleissa hauskaa on se, etteivät he lainkaan käsitä, kuinka vähämielisinä he näyttäytyvät niille, jotka asioista jotain tietävät.
- Anonyymi
Ihan kuin kaikilla uskovaisilla olisi sama arvopohja. Täälläkin kirjoittelee porukkaa, joiden kanssa ei ole muuta yhteistä, kuin usko Jumalaan. Ja siitäkin saa hämmästyttävän usein riidan aikaiseksi.
- Anonyymi
Minun mielestäni meillä kristityillä olisi paljon opittavaa ateisteilta. Heistä monet tuntevat raamatun meitä paremmin ja yleensä heillä on korkeampi moraali, koska he eivät usko syntiin ja vapautukseen, vaan jääkylmään järkeen. Jumala siunatkoon kaikkia ateisteja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202