Ateismin arvot

Anonyymi

Ateismissa ei ole muuta yhteistä arvopohjaa kuin elää ja uskoa jumalattomasti sekä vihata kristittyjä.
Historiassa löytyy hirmuhallitsijoita jotka kieltivät kristinuskon ja Jumalaan uskon.
Ateisti tekee ylpeästi itsestään Jumalan.

Ateismi ei tiedä kristinuskosta mitään esim. mitä synti on tai Jumalan vanhurskaus.

17

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateistit eivät vihaa ketään. He ovat älykkäämpiä, kuin (taika)uskovaiset ja suvaitsevat paremmin erilaisia vähemmistöjä ja kunniottavat toisia ihmisiä.

      Ateistien moraali (ts. "omatunto") toimii paremmin, koska sitä ei ole millään taikauskoisella hölynpölyllä pilattu.

      Kristinusko on Euroopassa valliteseva uskonto hirmuhallitsijan Konstantinus Suuren ansiosta. Myös Hitler oli kristitty ja noudatti Lutherin oppeja.

      Ateistit tuntevat esim. Raamatun paremmin kuin kristityt. Siitä on useita tutkimustuloksia.

      • Anonyymi

        Älä sano vihapäissäsi väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        Ateismi oon vain jumaluskon puutetta.
        Ei muuta.


      • Anonyymi

        Ateistiset arvot ja heidän vihansa kristittyjä kohtaan tiedetään. Tämän osoittaa historia.
        Ateismi on henkivalloista jos uskoo pahan olemassaoloon.


    • Anonyymi

      Ateismissa vaikuttaa kristillisten arvojen vastaiset voimat ja henget.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista miten helluntailaispiireissä? ilmeisesti vihataan toisella tavalla ajattelijoita.
        Minäkin olen elämääni viettänyt lestadiolaisten parissa ateistina.
        Molemmat kunnioittivat toisiaan.🙂
        Eivät ne minua tuolla tavoin vihanneet, enkä minä heitä.
        Tietyissä uskonnollisissa piireissä on kova tarve jakaa lähimmäiset meihin ja niihin muihin.


      • Anonyymi

        Ateismissa hyökätään päivittäin kristinuskoa ja kristittyjä vastaan.


      • Anonyymi

        Mitä jumalattomuus saa aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismissa hyökätään päivittäin kristinuskoa ja kristittyjä vastaan.

        Käännä toinen poski.
        Ei vihalla mitään hyvää saa aikaiseksi.
        Jos uskoo Jeesukseen, miksi ei voi elää Jeesuksen oppien mukaan?


      • Anonyymi

        Mitä ovat kristilliset arvot?

        No tässäpä ne ovat:
        - naisten alistaminen Paavalin (skitsofreenikko) ohjeiden mukaisesti
        - lasten ruumillinen kurittaminen, jopa tappaminen ellei tottele vanhempiaan
        - erilaisten seksuaalivähemmistöjen syrjiminen
        - tuhannet keskenään riitelevät uskontosuunnat
        - demokratian vastustaminen
        - tosiasioiden kieltäminen (esim. evoluutio, maailmankaikkeudun synty, ihmisen seksuaalisuuden monimuotoisuus)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateismissa hyökätään päivittäin kristinuskoa ja kristittyjä vastaan.

        Ai niin kuin samalla tapaa kuin kristinuskon valta-aikaan poltettiin kerettiläisi roviolla?


    • Anonyymi

      Myös ateisteja on tullut uskoon kun ovat vapautuneet tästä ateismi nimisestä ismistä.

    • Anonyymi

      Pohtinut tätä kysymystä aina silloin tällöin. Itse olen tavannut ateisteja jotka ovat yllättäin lähellä kristittyjä. On ateisteja jotka ovat esimerkiksi homosaatiota, prideä ja tälläisiä asioita vastaan siinä missä vakaumukselliset kristitytkin. Joskus ateisti saattaa olla luotettavampi ystävä tai kaveri kuin kristitty. Josta löyhä aasinsilta aiheeseen että, kuuntelin radiosta keskustelua jossa joogaa harrastanut ja akupuntiosta apua hakenut oli edellämainituista luopunut. Tullut uskoon ja alkanut käymään jossain torontoilmiö kokouksessa. Itse tuota asiaa mielessäni pohdin ja tulin lopputulokseen miksi vaihtaa toista helvettiä toiseen helvettiin. Ne joiden usko perustuu kokouksessa käymiseen jossa tapahtuu näitä kyseenalaisia asioita ei ole sama asia kuin käydä kokouksessa josta nuo torontoilmiöt puuttuvat.

      Eräskin joka kertoi käyvänsä seurakunnassa jossa hyvin edustettuna erilaiset torontoilmiöt kertoi, ettei olisi tullut uskoonkaan ilman torontolaisuutta. Heidän uskonsa perustuu tuollaisessa toiminnassa mukana oloon. On erilaisia seurustelu yrityksiäkin kaveripiirissä jossa tuohon ilmiöön kriittisesti suhtautuvan ja siinä mukana olevan suhde ei ole onnistunut. Se on se eri henki mikä siinä on.

      Tätä faktapohjaista kerrontaa voisi jatkaa vaikka usean romaanin verran mutta jätän tämän nyt tähän tällä erää :) Kiitos ja anteeksi.

    • Anonyymi

      Erikoista että ateistit eivät halua auttaa jumalattomia veljiään, sisariaan ja lapsia Pohjois-Koreassa jossa on nyt paha nälänhätä.
      Ateistien omatunto ja etiikka on minäkeskeistä.

      • Anonyymi

        Pohjois-Korea iljettää ttä ateistia.
        Mutta jos verrataan:
        Siinä on paljon uskonnollisia piirteitä kristillisyydestä.
        Henkilöpalvonta esim. Paavi ja Kim.
        Molemmilla on yliluonnollinen käsitys tasa-arvosta. Kommunismi vs. kristillisyys.
        Molemmat turvaavat samalla tavalla sotajoukkoihin. Kristillisyydessä on kenttäpiispa, kommunismissa komissaari.
        Molemmilla on omat ylikansalliset tunnuksensa. Risti vs. sirppi ja vasara.
        Molemmissa osoitetaan vaatetuksella johtajien arvovaltaa.
        Molemmissa vihataan äärimmäisyyksiin saakka niitä muita.
        Molemmat romahtaisivat ilman massiivista propagandaansa.
        Molemmat haluavat valtaa ja molemilla on omat lähetystehtävänsä.


    • Anonyymi

      Hihhuleissa hauskaa on se, etteivät he lainkaan käsitä, kuinka vähämielisinä he näyttäytyvät niille, jotka asioista jotain tietävät.

      • Anonyymi

        Ihan kuin kaikilla uskovaisilla olisi sama arvopohja. Täälläkin kirjoittelee porukkaa, joiden kanssa ei ole muuta yhteistä, kuin usko Jumalaan. Ja siitäkin saa hämmästyttävän usein riidan aikaiseksi.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni meillä kristityillä olisi paljon opittavaa ateisteilta. Heistä monet tuntevat raamatun meitä paremmin ja yleensä heillä on korkeampi moraali, koska he eivät usko syntiin ja vapautukseen, vaan jääkylmään järkeen. Jumala siunatkoon kaikkia ateisteja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe