Tuskin näin iäkästä miestä (51 v) minnekään rintamalle edes rahtaavat. En kyllä välitä paskaakaan mistään Suomen puolustamisesta. Suomihan on USA:n vasallivaltio.
Revin sotilaspassini ja heitin silput roskiin
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sotilaspassilla ei ole yhtään mitään merkitystä vaikka kertausharjoitusten, tai sodan sattuessa rintamalle kutsumisten kanssa. Oman sotilaspassinsa voi heittääkin roskiin varusmiesajan jälkeen, ei sillä koskaan enää mitään tekoa ole.
Noin 30 vuotta vanhan Sotilaspassin tiedot ovat joka tapauksessa vanhentuneet.
Passista tai ajokortista ne jätkät tunnistetaan, kun rintamalle lähetetään ammuttavaksi.- Anonyymi
Jos Suomi joutuu sotaan, niin mitään rintamia ei synny. Voittaja ratkeaa muutassa tunnissa pommituksilla ja ohjuksilla.
- Anonyymi
Minun asellinen puolustushalu on kärsinyt kun ei ole enää mitä puolustaa. Olen käynyt intin, mutta en halua tällaista suvakkilandiaa mädännäisyyksineen puolustaa, joka vieläpä kuuluu liittovaltioon. Toisinsanoen tällaisen punikkilandian puolustaminen on erittäin vastenmielistä. Liittovaltio on jo, vaikka sitä muka puuhataan. En ole minkään kommunistisen liittovaltion vuoksi armeijaa käynyt, vaan itsenäisen Suomen jota ei enää ole.
- Anonyymi
Heti revit pelihousut ja passit, kun mmärsit jotain maastamme ja se historiasta?
- Anonyymi
Tällaista Suomea ei edes pitäisi puolustaa. Repikää sotilaspassinne ja erotkaa reservistä te jotka ehditte varusmiespalveluksen suorittaa.
- Anonyymi
Puolustus ei kiinnosta mutta edut kelpaa?
Daijut taas piipittää muttei tee oikeasti mitään.
Minä lähdin vuosia sitten maasta pois kun ei meno kiinnostanut. Viimeksi kävin vuosikymmen sitten kylässä, mutta en jäänyt kaipaamaan.
Jalat sinne missä suu on?- Anonyymi
Niinpä. Hullua valittaa, jos veronmaksajien raha kuitenkin kelpaa.
Tyhmä haukkuu jopa ruokkivaa kättä. Ajatella, että tuollaisia pitäisi sitten tosipaikan tullen puolustaa.
- Anonyymi
Toista oli ennen Ystävyyden,yhteistyön ja avunannon aikana.
YYA- sopimuksen voimassaolon aikana jokainen suomalainen tiesi puolustavansa maata estääksen Saksan tai sen liittolaisten hyökkäämästä Sosialististen federatiivisten neuvostotasavaltojen liiton kimppuun.- Anonyymi
Näin on. YYA-sopimuksen aikana oli muutenkin hyvinvointiyhteiskunta, kun nykyään on pahoinvointi- ja holhousyhteiskunta.
Keväällä revin muut koulutustodistukseni paitsi korkea-asteen todistukset sekä hävitin kaikki työtodistukseni. Täällä robottiyhteiskunnassa ei tarvita enää kantasuomalaista työvoimaa. - Anonyymi
YYA-aikana Suomi nimenomaan varautui Neuvostoliiton hyökkäykseen. Miksi muuten meillä oli valtava sodan ajan armeija suhteessa väkilukuun, kannattaisi ottaa historiasta selvää ettei aivan typeryyksiä kirjoita.
Itänaapuri yritti pakottaa suomalaiset yhteisiin sotaharjoituksiin vuonna 1978 mutta niistä päättäväisesti kieltäydyttiin.
- Anonyymi
Nostoväestä ennenkään ketään sotaan haettu,ei edes ww2:en aikoihin. Voit jatkaa levyttämistä kaikessa rauhassa kuolemaasi asti.
- Anonyymi
Hassua, että eniten isänmaallisuudestaan vouhkaavat ovat todellisuudessa niitä vähiten isänmaallisia.
- Anonyymi
Taas kerran nämä meidän "isämmaaliset ja Suomen ainoat pulustajat" ovat repimässä sotilaspassejaan ja kertomassa etteivät aio isänmaataan puolustaa. Tuo on jo niin tuttua vanhaa tarinaa. Seuraavaksi tulee sitten varmaan taas ne "muutan ainakin ulkomaille asti asumaan" ja "kierrän kaikki verot ja vien rahani ulkomaille" höpinät. Että sellaista isänmaallisuutta se on.
- Anonyymi
Ja sitten ne jotka luulevat lähtevänsä kriisin tullen pois maasta.
Oikeasti joutuvat töihin maansa puolesta viimeistään siinä vaiheessa. - Anonyymi
Onko sosialistit, vihreät ja muut kommunistit edes armeijaa käyneet? Kruununraakkeja ja sivareita ovat joten parasta jättää maanpuolustusasiat niille jotka niitä ymmärtää.
Sotilaspassin repiminen on varsin turhaa, perusteluja on esitetty jo riittävästi tässä ketjussa. Ei taida nykyisin kelvata yli viisikymppiset sotaan mutta muita tehtäviä saattaaisi tulla. Kun olin viimeksi kertausharjoituksessa vuonna 1993 niin siellä oli vanhimmat jotain 45-vuotiaita, itse olin tuolloin 36.
Minulla tuo yhä tallessa oleva sotilaspassi täytti toukokuussa 41 vuotta ja saa olla muistoesineenä, muuta käyttöä ei sille ole. Kolmella eri vuosikymmenellä tuli tuolla intissäkin käytä ja yhteensä 341 päivää, 330 5 6. Nuo viikon telttarektket oli ihan mukavia, viimeksi oli metsä täynnä puolukoita ja sitten myös maha.
Ukkini oli noin viisikymppinen kun jatkosota päättyi. Kerkesi olla mukana kolmessa sodassa, voittajien puolella vain yhdessä eli vuonna 1918.- Anonyymi
Asevelvollisuutta ei kannata maassa joka ei edes halua puolustaa rajojaan Torniosta suuntautuvaa matkailua vastaan.
- Anonyymi
Minun sotilaspassi hukkunut muuttojen yhteydessä, en edes muista milloin. Tässä kuussa tulee mittariin 52 vuotta, nostoväkeen kuuluu muistaakseni 55 vuotiaaksi saakka joten mikäli sota ei kolmen vuoden sisällä ala niin samantekevää, en joudu rintamalle. Eikös etulinjaan joudu alle 35 vuotiaat, vanhat ukot on selustassa "siltoja vartioimassa"?
- Anonyymi
Minulla ja tuhansilla muilla on puoliautomaattiset reserviläiskiväärit. Ainakin minä aion ikämiehenäkin ampua vihollisia jos ne pääsevät etelä-Suomeen. Silmienvälliin, silmienvälliin!
- Anonyymi
Mulla on pinska kanssa kaapissa kotona.
- Anonyymi
Vinkki sinne trollitehtaalle: tää "revin sotilaspassini" alkaa olla jo aika kulunut aihe.
- Anonyymi
Leipä on kallistunut Pietarissa, perheellisen on yritettävä.
- Anonyymi
Täällä meuhkataan, ok.
Joo, on tää maailma muuttunut niin paljon.
Oma maan perustaminen oli haaveissa, ei siitä mitään tullut tietenkään.
On täällä onneksi vielä huippu ihmisiä.
Kaikenlaista kulkijaa sitten ristiin rastiin.
Kävin minäkin intin, ihan naurettavia sulkeisia sun muita. Enimmäkseen jyrsi koko homma.
Sivarina ois ollu ok Valamon luostarissa.
Mol. - Anonyymi
Ei nuo matutkaan Suomea puolustaisi sodan syttyessä vaan haihtuisivat taas joidenkin muiden elätettäväksi. Itse toimisin samoin ja liukenisin tästä suvakkilandiasta muille maille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838