Finninaamat saavat 20000 euron kevytautot

Anonyymi

Köyhälle autoilijalle tulee uusi kateuden aihe. Kyllä harmittaa, kun isin pikku piltti kurvaa ökykevytautolla vierelle liikennevaloissa. Koulun parkkipaikalla ilkivallan kohteeksi joutuvat rikkaiden lapsien kevytautot. Kyllä on kaskolle käyttöä.
Jo 70-luvulla uusien mopojen tankkiiin saattoi kateelliset lirautta jotakin ylimääräistä välituntien aikana, mutta nyt on isommista vahingoista kysymys.

18

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Isolla moottorilla vielä tai tuplaturboilla, kiihtyvyyttähän niissä ei kai ole rajoitettu, vaikka huippunopeus onkin vai tuleeko niihin tehorajoitus. Ei minulla kateutta aiheuta, mutta typerältä tntuu, mopoautot pienempinä helpompi, normaalikokoiset paljon enemmän tientukkona ja aiheuttaa vaan enemmän onnettomuuksia, yrittävät varmasti myös kiertää rajoittimet. Ennemin sitten ihan tavalliset autot tai vähintään 80km/h nopeus. Polttoainettakin kuluu enemmän jos joutuu matelemaan kuuttakymppiä. Jos turvallisuus perusteena, niin sitten pitäisi ensimmäisenä kieltää mopot ja moottoripyörät. Polkupyörätkin turvattomia.

    • Anonyymi

      Noi olisi pitänyt rajata a- ja b-segmentin autoihin, ja tehot alle 60kW.

      • Anonyymi

        Mutta kun ei rajattu. Rajaukset on vain se, että pitää olla vuosimallia 2015 tai uudempi ja paino alle 1500kg.

        Vaatimukset täyttää mm:

        Ferrari 488 Spider

        Teho: 492 kW / 669 Hv
        Vääntö: 760 Nm
        Huippunopeus: 325 km/h
        Kiihtyvyys (0-100): 3,00 s


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei rajattu. Rajaukset on vain se, että pitää olla vuosimallia 2015 tai uudempi ja paino alle 1500kg.

        Vaatimukset täyttää mm:

        Ferrari 488 Spider

        Teho: 492 kW / 669 Hv
        Vääntö: 760 Nm
        Huippunopeus: 325 km/h
        Kiihtyvyys (0-100): 3,00 s

        Ei ole minulta pois. Se on hyvä, junnutkin saavat kunnon kulkineet.


    • Anonyymi

      Miksi aloittaja nillittää ?

      Kaikilla oli ihan samat mahdollisuudet käydä koulua ja tienata raahaa. Niin aloittajallakin.
      Olisi ehkä kannattanut olla hereillä koulussa tai edes käydä paikan päällä.

    • Anonyymi

      Itse aion kyllä niin lennättää kurat ja kivet näiden tientukkeiden tuulilaseihin kun ohittelen niitä. Varsinkin jos uskaltautuvat teille missä rajoitus korkeampi kuin 60.

    • Anonyymi

      Toivottavasti onnistuvat ohittamaan rajoittimet, ettei tarvitse tientukkona pyöriä.

    • Anonyymi

      Olemme ostaneet lapsellemme kevyt auton hinta vähän yli 20 tuhatta ja toinen saa samanlaisen. Synnyin todella köyhään perheeseen. Siitä olen oppinut tienaamaan omat rahat itse. Tein töitä samalla kuin opiskelin. Maksoin itse omat opiskelut kävin lukion ja siitä menin yli-opistoon. Nyt olen asianajaja ja haluan taata lapsillemme hyvän tulevaisuuden. Asumme isossa talossa 300m2. Mieheni on lääkäri ja voisimme ajaa vaikka ferrareilla jos rahasta on kiinni. Kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa eikä koskaan ole liian myöhäistä.

      • Anonyymi

        Siiten heräsit. Eikös ne pennut pitäisi laittaa itse tienaamaan kaikki, kuten väität onnistuvan ja toimivan.


      • Anonyymi

        Moikka naapuri.
        Oliko se tulevana viikonloppuna, kun autofiksari tulee pesemään molempien talouksien autot päältä ja sisältä?
        Kuka nyt autoa itse pesee tai käyttää pesulassa, hyi miten rahvasta.


      • Anonyymi

        Synnyin todella kauheaan perheeseen. Siksi en ole oppinut tienaamaan. Välttelin töitä samalla kuin en opiskellut. Makoilin itse omat opiskelut jättämällä käymättä lukion ja siitä menin puli-opistoon. Nyt olen aasinajaja ja haluan taata kärpäsillemme hyvän tulevaisuuden. Asumme isossa majassa 3m2. Mieheni on jääkäri ja voisimme ajaa vaikka puuferrareilla jos sahasta on kiinni. Kenestä tahansa ei voi tulla mitä tahansa eikä koskaan ole enää toivoa paremmasta.


    • Anonyymi

      Tasapuolisuuden nimissä kevytautot pitäisi saada rekisteröityä mistä tahansa vuosimallista, mallista tai merkistä tahansa.
      Penteleen porvarihallitus halusi kevytautot vain varakkaammalle kansanosalle.

    • Anonyymi

      Tämä on harvoja hyviä päätöksiä mitä autoiluun liittyen on viimeaikoina tehty, pointsit siitä edelliselle hallitukselle!

      • Anonyymi

        Onneksi edellinen hallitus on siellä mihin päivy ei pilkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi edellinen hallitus on siellä mihin päivy ei pilkistä.

        Taksilaki on syytä korjata, tätä ei!


    • Anonyymi

      Ihan puhtaasti uusien autojen kauppiaden toiveiden mukainen viritys. Lähes kaikki se unohtui mitä painotetaan normiautoilijoiden kohdalla.

      1500 kg auto ei ole enää mikään kevytauto. Polttoaineen kulutukseen eli päästöihin viitattiin samalla kintahalla, samoin kuin liikenneturvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen.

      Itse tosin en usko valtion ilmastopolitiikkaan, enkä sen perusteisiin tai järkevyyteen, mutta yrittäisivät edes pitää päätökset ja säännökset samassa linjassa.

    • Anonyymi

      Ihan puhtaasti uusien autojen kauppiaden toiveiden mukainen viritys. Lähes kaikki se unohtui mitä painotetaan normiautoilijoiden kohdalla.

      1500 kg auto ei ole enää mikään kevytauto. Polttoaineen kulutukseen eli päästöihin viitattiin samalla kintahalla, samoin kuin liikenneturvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen.

      Itse tosin en usko valtion ilmastopolitiikkaan, enkä sen perusteisiin tai järkevyyteen, mutta yrittäisivät edes pitää päätökset ja säännökset samassa linjassa.

      • Anonyymi

        Valtiota epäluotettavampaa ja poukkoilevampaa "sopimuskumppania" saa hakea, ehkä vankiloista tai mielisairaaloista...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe