Köyhälle autoilijalle tulee uusi kateuden aihe. Kyllä harmittaa, kun isin pikku piltti kurvaa ökykevytautolla vierelle liikennevaloissa. Koulun parkkipaikalla ilkivallan kohteeksi joutuvat rikkaiden lapsien kevytautot. Kyllä on kaskolle käyttöä.
Jo 70-luvulla uusien mopojen tankkiiin saattoi kateelliset lirautta jotakin ylimääräistä välituntien aikana, mutta nyt on isommista vahingoista kysymys.
Finninaamat saavat 20000 euron kevytautot
18
58
Vastaukset
- Anonyymi
Isolla moottorilla vielä tai tuplaturboilla, kiihtyvyyttähän niissä ei kai ole rajoitettu, vaikka huippunopeus onkin vai tuleeko niihin tehorajoitus. Ei minulla kateutta aiheuta, mutta typerältä tntuu, mopoautot pienempinä helpompi, normaalikokoiset paljon enemmän tientukkona ja aiheuttaa vaan enemmän onnettomuuksia, yrittävät varmasti myös kiertää rajoittimet. Ennemin sitten ihan tavalliset autot tai vähintään 80km/h nopeus. Polttoainettakin kuluu enemmän jos joutuu matelemaan kuuttakymppiä. Jos turvallisuus perusteena, niin sitten pitäisi ensimmäisenä kieltää mopot ja moottoripyörät. Polkupyörätkin turvattomia.
- Anonyymi
Noi olisi pitänyt rajata a- ja b-segmentin autoihin, ja tehot alle 60kW.
- Anonyymi
Mutta kun ei rajattu. Rajaukset on vain se, että pitää olla vuosimallia 2015 tai uudempi ja paino alle 1500kg.
Vaatimukset täyttää mm:
Ferrari 488 Spider
Teho: 492 kW / 669 Hv
Vääntö: 760 Nm
Huippunopeus: 325 km/h
Kiihtyvyys (0-100): 3,00 s Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ei rajattu. Rajaukset on vain se, että pitää olla vuosimallia 2015 tai uudempi ja paino alle 1500kg.
Vaatimukset täyttää mm:
Ferrari 488 Spider
Teho: 492 kW / 669 Hv
Vääntö: 760 Nm
Huippunopeus: 325 km/h
Kiihtyvyys (0-100): 3,00 sEi ole minulta pois. Se on hyvä, junnutkin saavat kunnon kulkineet.
- Anonyymi
Miksi aloittaja nillittää ?
Kaikilla oli ihan samat mahdollisuudet käydä koulua ja tienata raahaa. Niin aloittajallakin.
Olisi ehkä kannattanut olla hereillä koulussa tai edes käydä paikan päällä. - Anonyymi
Itse aion kyllä niin lennättää kurat ja kivet näiden tientukkeiden tuulilaseihin kun ohittelen niitä. Varsinkin jos uskaltautuvat teille missä rajoitus korkeampi kuin 60.
- Anonyymi
Toivottavasti onnistuvat ohittamaan rajoittimet, ettei tarvitse tientukkona pyöriä.
- Anonyymi
Olemme ostaneet lapsellemme kevyt auton hinta vähän yli 20 tuhatta ja toinen saa samanlaisen. Synnyin todella köyhään perheeseen. Siitä olen oppinut tienaamaan omat rahat itse. Tein töitä samalla kuin opiskelin. Maksoin itse omat opiskelut kävin lukion ja siitä menin yli-opistoon. Nyt olen asianajaja ja haluan taata lapsillemme hyvän tulevaisuuden. Asumme isossa talossa 300m2. Mieheni on lääkäri ja voisimme ajaa vaikka ferrareilla jos rahasta on kiinni. Kenestä tahansa voi tulla mitä tahansa eikä koskaan ole liian myöhäistä.
- Anonyymi
Siiten heräsit. Eikös ne pennut pitäisi laittaa itse tienaamaan kaikki, kuten väität onnistuvan ja toimivan.
- Anonyymi
Moikka naapuri.
Oliko se tulevana viikonloppuna, kun autofiksari tulee pesemään molempien talouksien autot päältä ja sisältä?
Kuka nyt autoa itse pesee tai käyttää pesulassa, hyi miten rahvasta. - Anonyymi
Synnyin todella kauheaan perheeseen. Siksi en ole oppinut tienaamaan. Välttelin töitä samalla kuin en opiskellut. Makoilin itse omat opiskelut jättämällä käymättä lukion ja siitä menin puli-opistoon. Nyt olen aasinajaja ja haluan taata kärpäsillemme hyvän tulevaisuuden. Asumme isossa majassa 3m2. Mieheni on jääkäri ja voisimme ajaa vaikka puuferrareilla jos sahasta on kiinni. Kenestä tahansa ei voi tulla mitä tahansa eikä koskaan ole enää toivoa paremmasta.
- Anonyymi
Tasapuolisuuden nimissä kevytautot pitäisi saada rekisteröityä mistä tahansa vuosimallista, mallista tai merkistä tahansa.
Penteleen porvarihallitus halusi kevytautot vain varakkaammalle kansanosalle. - Anonyymi
Tämä on harvoja hyviä päätöksiä mitä autoiluun liittyen on viimeaikoina tehty, pointsit siitä edelliselle hallitukselle!
- Anonyymi
Onneksi edellinen hallitus on siellä mihin päivy ei pilkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi edellinen hallitus on siellä mihin päivy ei pilkistä.
Taksilaki on syytä korjata, tätä ei!
- Anonyymi
Ihan puhtaasti uusien autojen kauppiaden toiveiden mukainen viritys. Lähes kaikki se unohtui mitä painotetaan normiautoilijoiden kohdalla.
1500 kg auto ei ole enää mikään kevytauto. Polttoaineen kulutukseen eli päästöihin viitattiin samalla kintahalla, samoin kuin liikenneturvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen.
Itse tosin en usko valtion ilmastopolitiikkaan, enkä sen perusteisiin tai järkevyyteen, mutta yrittäisivät edes pitää päätökset ja säännökset samassa linjassa. - Anonyymi
Ihan puhtaasti uusien autojen kauppiaden toiveiden mukainen viritys. Lähes kaikki se unohtui mitä painotetaan normiautoilijoiden kohdalla.
1500 kg auto ei ole enää mikään kevytauto. Polttoaineen kulutukseen eli päästöihin viitattiin samalla kintahalla, samoin kuin liikenneturvallisuuteen ja liikenteen sujuvuuteen.
Itse tosin en usko valtion ilmastopolitiikkaan, enkä sen perusteisiin tai järkevyyteen, mutta yrittäisivät edes pitää päätökset ja säännökset samassa linjassa.- Anonyymi
Valtiota epäluotettavampaa ja poukkoilevampaa "sopimuskumppania" saa hakea, ehkä vankiloista tai mielisairaaloista...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141