Saatat yllättyä, oletko koskaan tehnyt niin, nostat jalan kaasulta?
Jos vakionopeussäädin on päällä niin siinä toiminto sille jolla sitä voi säätää tai ottaa kerralla pois päältä kokonaan, jolloin kas kummaa tapahtuu jotain..
Saa sitä jarruakin toki painaa, ei kai tuo nyt mun elämää ole haitannut..
Ihmettelen vaan, joku ajaa mittarin mukaan vaikka 85km/h ja hän tulee automaattisen nopeusvalvontapisteen kohdalle niin jarruvalot syttyy, jarrua siis painetaan.
Ps, voi sen vakkarin asettaa niin että 80km/h nopeusrajoituksella mittari näyttää 80km/h niin ei tartte tehdä mitään sen automaattisen nopeusvalvontalaitteetteen kohdalla. On se helppoa, nyt ainakin kun opit taas uutta ja ihmeellistä.
Kokeilkaa, hidastuuko auton nopeus kun nostaa jalan kaasulta
49
278
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se kameratolppa välitä siitä mitä auton nopeusmittari liioittelee, se mittaa todellisen nopeuden ja vähentää siitäkin vielä 3 km/h.
Minä esim. ajan aina 80 km/h rajoituksella auton mittarin mukaan 87 km/h eli todellinen nopeuteni on 83 km/h.
Joskus harvoin on kameran salama säädetty välähtämään yhdenkin kilometrin ylinopeudesta, mutta sakkoa tai edes huomautusta siitä ei tule.
Turha jarruttelu ja muukin hidastaminen kameratolpan palvomistarkoituksessa on siis turhaa.- Anonyymi
Minä ajan 85 tai 105km/h vakkariasetuksella näin oikea nopeus on aina vähintään se 80 tai 100km/h riippuen rajoituksesta. Mittarivirhetta on Volvossa 2km/h joten varaa jää vielä hyvin.
- Anonyymi
Missä volvossa mittarivirhe on vain 2 km/h?
- Anonyymi
Ei se kameratolppa välitä siitä mitä auton nopeusmittari liioittelee, se mittaa todellisen nopeuden ja vähentää siitäkin vielä 3 km/h.
Minä esim. ajan aina 80 km/h rajoituksella auton mittarin mukaan 87 km/h eli todellinen nopeuteni on 83 km/h.
Joskus harvoin on kameran salama säädetty välähtämään yhdenkin kilometrin ylinopeudesta, mutta sakkoa tai edes huomautusta siitä ei tule.
Turha jarruttelu ja muukin hidastaminen kameratolpan palvomistarkoituksessa on siis turhaa. - Anonyymi
Ei se kameratolppa välitä siitä mitä auton nopeusmittari liioittelee, se mittaa todellisen nopeuden ja vähentää siitäkin vielä 3 km/h.
Minä esim. ajan aina 80 km/h rajoituksella auton mittarin mukaan 87 km/h eli todellinen nopeuteni on 83 km/h.
Joskus harvoin on kameran salama säädetty välähtämään yhdenkin kilometrin ylinopeudesta, mutta sakkoa tai edes huomautusta siitä ei tule.
Turha jarruttelu ja muukin hidastaminen kameratolpan palvomistarkoituksessa on siis turhaa. - Anonyymi
Ei se kameratolppa välitä siitä mitä auton nopeusmittari liioittelee, se mittaa todellisen nopeuden ja vähentää siitäkin vielä 3 km/h.
Minä esim. ajan aina 80 km/h rajoituksella auton mittarin mukaan 87 km/h eli todellinen nopeuteni on 83 km/h.
Joskus harvoin on kameran salama säädetty välähtämään yhdenkin kilometrin ylinopeudesta, mutta sakkoa tai edes huomautusta siitä ei tule.
Turha jarruttelu ja muukin hidastaminen kameratolpan palvomistarkoituksessa on siis turhaa.- Anonyymi
Laitoitko varmuudeksi 4 neljä kertaa vai onko tiekkarin nappisi jumissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoitko varmuudeksi 4 neljä kertaa vai onko tiekkarin nappisi jumissa
Olisitko ymmärtänyt jo yhdestä kerrasta?
- Anonyymi
No on melkoinen sovellus. Väittää ettei lähetys onnistunut mutta onnistui jokakerta.
Jos täällä on joku valvoja, poistanet toistot.- Anonyymi
Ei täällä ole mitään valvontaa, tai jos joskus onkin, se on täysin ilman logiikkaa. Palstan ylläpito on täysin linjaton, ollut sitä kyllä aina.
- Anonyymi
Tuota ihmisten jarruherkkyyttä olen tässä ihmetellyt itsekin. Taajama-alueella liikenneympyrää/risteystä lähestyttäessä aletaan jarruttamaan todella aikaisin ja vauhti ei kunnolla edes hidastu. Saman voi hoitaa moottorijarrulla. Manuaalivaihteisessa kytkin pohjaan ja pienempää vaihdetta silmään. Automaatilla jalka pois kaasulta ja yllätys vauhtihan hidastuu.
- Anonyymi
Minua taas ihmetyttää pippeli se, että monet täysin normaalit toimenpiteet ihmetyttää joitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää pippeli se, että monet täysin normaalit toimenpiteet ihmetyttää joitakin.
Niin minuakin. Hidastaminen kameratolpalle ei ole normaalia jos nopeus ei alkujaankaan ole ollut sakotettavalla tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää pippeli se, että monet täysin normaalit toimenpiteet ihmetyttää joitakin.
Mikä siinä pippelissä niin ihmetyttää?
- Anonyymi
Mikää nois ei onnistu, mennee aina pitkäks.
Mun mieli pyörii nii lähel omaa napaa etten voi ennakoida ja siks tulee aina niitä viime hetken jarrutuksii..
Sama motarin ohtuskaistlla, huomaan edellä menevän vast just enne kun törmään perää ja sit jään siihe hiostaa.
Napani on elämäni ja siks oonki toimitusjohtaja pienes yrityksessä.
Terv.
Trauma6 - Anonyymi
Eipä automaatti juurikaan hidasta pelkällä kaasun nostolla.
- Anonyymi
Sit ihmetellään kun ei jarrupalat kestä mitään....
mulla ne ovat kestäneet lähes poikkeuksetta 80tkm-100tkm, vanhassa Primerassa jolla ajoin lähestulkoon pelkästään maatieajoja, alkuperäiset palat vaihtuivat vasta 147tkm kohdalla, toki vinkuivat jo aika pahasti viimeiset 20tkm.
Mottorilla saa vauhdin hidastumaan ja jarrulla sit vaan pysäytetään auto.
Myös pitämällä väliä edellä ajavaan ja lukemalla liikennettä n. 3-4 auton verran eteenpäin, säästyy turhalta jarruttelulta.
Mutta valtaosa liikenteessä ajelevista on täysiä apinoita ja harrastavat tätä "kovajätkä" ajotyyliä, kiihdys - puskirinkiinni - jarrutus, riskiohotus- täysjarrutus.... idiootit.
- Anonyymi
Painan kaasua ja menen sinusta ohi, koita kestää.
- Anonyymi
Ylinopeusveroja maksavako olet? Onnea vaan. Itse en viitsi sitä vapaaehtoista veroa maksaa.
- Anonyymi
Hybridini senkun vaan kiihtyy kun nostan jalan kaasulta ja sähkömoottori rullaa
- Anonyymi
Totta osittain tuo, mitä aloittaja kirjoittelee. Mutta esimerkiksi Ruotsissa nopeusrajoitukset muuttuivat niin äkkiä alemmaksi, ja vielä alamäissä, ettei pelkkä kaasun nosto riittänyt yhtään mihinkään, vaan pakko oli jarrua käyttää.
- Anonyymi
Itse käytän paljon vaihteillakin nopeuden hidastamista, joskus ihan normaalin liikenteenkin seassa joutuu heittää pienempää sisään, automaatilla se vielä on niin vaivatonta. Ex autossa oli ratin takana vaihteenvalitsijat niin kyllä oli kätevää. Nykyisessä autossa taasen ole sellaisia mutta vaihdekepakossa on sport modessa /- toiminto että näppärää silläkin.
Pakkohan sitä jarrua tietysti joskus on käyttää ja pitääkin käyttää ja oikein kunnolla joskus että pysyy jarrut kunnossa, järjellä silti koska ei ne jarrutkaan mitkään kilpa-auton jarrut ole. Muistakaa käyttää käsijarruakin säännöllisesti, kaikki tuppaa jumiutuu aikanaan jos niitä ei käytä, korroosi iskee äkkiä ja alkaa takertelee kunnes joskus jämähtää lopullisesti. Silloin voi tulla ylimääräinen kustannus jarrurempasta pelkästään sen jumittamisen takia, kuluu palat loppuun, jarrulevy, jarrusatulan männät voi jumiutua.. - Anonyymi
"Mutta esimerkiksi Ruotsissa nopeusrajoitukset muuttuivat niin äkkiä alemmaksi,"
Eikös ne rajoitukset muutu joka maassa yhtä nopeasti, siinä liikennemerkin kohdalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta esimerkiksi Ruotsissa nopeusrajoitukset muuttuivat niin äkkiä alemmaksi,"
Eikös ne rajoitukset muutu joka maassa yhtä nopeasti, siinä liikennemerkin kohdalla?"Eikös ne rajoitukset muutu joka maassa yhtä nopeasti, siinä liikennemerkin kohdalla? "
Tarkennan: Se prkeleen peltikyttä oli todella nopeasti sen alemman nopeusjarjoituksen jälkeen. Ja monesti juuri alamäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös ne rajoitukset muutu joka maassa yhtä nopeasti, siinä liikennemerkin kohdalla? "
Tarkennan: Se prkeleen peltikyttä oli todella nopeasti sen alemman nopeusjarjoituksen jälkeen. Ja monesti juuri alamäessä.Ympäri Suomea ammatikseni ajavana, en muista juuri koskaan nähneeni kameratolppaa alamäessä. Ennen vaarallisia risteyksiä ja taajamia niitä useimmiten on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäri Suomea ammatikseni ajavana, en muista juuri koskaan nähneeni kameratolppaa alamäessä. Ennen vaarallisia risteyksiä ja taajamia niitä useimmiten on.
Suomessa se onkin ainakin vielä paljon harvinaisempaa kuin Ruotsissa. Täällä yleensä vauhti putoaa riittävästi ilman jarruakin, kunhan sen vain tekee tarpeeksi ajoissa. Ei tosin aina täälläkään niin taida olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäri Suomea ammatikseni ajavana, en muista juuri koskaan nähneeni kameratolppaa alamäessä. Ennen vaarallisia risteyksiä ja taajamia niitä useimmiten on.
Oletko harkinnut silmälasien hankkimista?
Itse en aja ammatikseni (osaan tehdä muutakin kuin ajaa autoa) ja olen nähnyt useasti kameratolppia alamäessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko harkinnut silmälasien hankkimista?
Itse en aja ammatikseni (osaan tehdä muutakin kuin ajaa autoa) ja olen nähnyt useasti kameratolppia alamäessa.Tai olisiko niin, että sinä kameratolppia kovasti inhotessasi, yrität kertoa miten ikävissä ja tarkoitushakuisissa paikoissa tolpat ovat? Jospa sinun harhainen muistisi yrittäisi viestittää väärää tietoa kameratolppien sijainnista? Kerro nyt vaikka pari paikkaa joissa kamera on alamäkeen sijoitettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai olisiko niin, että sinä kameratolppia kovasti inhotessasi, yrität kertoa miten ikävissä ja tarkoitushakuisissa paikoissa tolpat ovat? Jospa sinun harhainen muistisi yrittäisi viestittää väärää tietoa kameratolppien sijainnista? Kerro nyt vaikka pari paikkaa joissa kamera on alamäkeen sijoitettu?
Alamäessa olevia tolppia:
Tampere-Huittinen välillä useita, Tampere Alajärven tolppa, Kangasala Kisarannan tolppa.
Montako tahdot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alamäessa olevia tolppia:
Tampere-Huittinen välillä useita, Tampere Alajärven tolppa, Kangasala Kisarannan tolppa.
Montako tahdot?Tampere Alajärven tolppa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alamäessa olevia tolppia:
Tampere-Huittinen välillä useita, Tampere Alajärven tolppa, Kangasala Kisarannan tolppa.
Montako tahdot?Missähän päin Suomea on kaikki risteykset tasamaalla, no ehkä Pohjanmaalla.
Eikö siis nopeusrajoituksia saisi olla mäkisellä seudulla risteyksissä?
Haloo, kaikki kotona? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere Alajärven tolppa?
Tampere Alasjärven tolppa (ennakoiva tekstinsyöttö korjailee).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän päin Suomea on kaikki risteykset tasamaalla, no ehkä Pohjanmaalla.
Eikö siis nopeusrajoituksia saisi olla mäkisellä seudulla risteyksissä?
Haloo, kaikki kotona?Vastasin edelliselle kommentoijille, joka ei ollut nähnyt alamäkeen sijoitettua kameratolppaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere Alasjärven tolppa (ennakoiva tekstinsyöttö korjailee).
Juu siis ymmärsin nimen oikein, mutta en saa päähäni, missä siellä on alamäessä oleva tolppa.
Aika vähän.
Raskas automaattivaihteinen auto. Jos 80:n alueella muuttuu nopeusrajoitus "vaarallisen" risteyksen vuoksi kuuteenkymppiin, ei kyltin kohdalla vakkari pois ottamalla alkuperäinen mittarin 85 putoa kuin noin 75:een, kun risteys on jo ylitetty ja nopeusrajoitus nousee takaisin 80:een.
Käytännössä jarrua on käytettävä, jos aikoo sakkoja vältellä.- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut, että nopeusrajoitus muuttuu sen merkin kohdalla.
Ilmeisesti ajat myös siten, että esimerkiksi 50 km/h rajoituksen muuttuessa 100 km/h:ksi pitää nopeuden olla sen 100-merkin kohdalla 100 km/h.
Miten näet sen 100-merkin etukäteen, muttet sitä alentuvaa rajoitusta. Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että nopeusrajoitus muuttuu sen merkin kohdalla.
Ilmeisesti ajat myös siten, että esimerkiksi 50 km/h rajoituksen muuttuessa 100 km/h:ksi pitää nopeuden olla sen 100-merkin kohdalla 100 km/h.
Miten näet sen 100-merkin etukäteen, muttet sitä alentuvaa rajoitusta.Oletat outoja.
Eipä minulla muuta. ; )- Anonyymi
Juuri näin on asia, kuten "Kollimaattori" sen muotoilee.
Itse epäilenkin enemmän sitä, ettei niitä typerästi koko ajan muuttuvia rajoituksia edes huomata kunnolla. Tämäkin "keskusteluksi" kutsuttu lässytys osoittaa arveluani enemmän oikeaksi. - Anonyymi
Siihen hidastamiseen on paljon parempikin syy kuin sakkojen välttäminen. Tiedätkö, mikä?
Et taida tajuta virhettäsi? Se nopeuden alentaminen pitää aloittaa jo ennen merkkiä, sillä sen kohdalla pitää nopeuden olla uuden rajoituksen mukainen. Tämä ei ole symmetrinen juttu:
-rajoituksen laskiessa pitää hidastaa jo ennen merkkiä
-rajoituksen noustessa saa kiihdyttää vasta merkin kohdalla.
- Anonyymi
Siinähän ihmettelet. Vakkarit pitäisi lailla kieltää, koska ne vaarantavat liikenneturvallisuutta. Ihmisiltä katoaa taju oikeasta tilannenopeudesta ja mennään pää tyhjänä sitä mukavaa vakionopeutta. Sitten itketään katkerasti, kun siihen tulee häiriöitä.
Voi voi kun ei pääse edes ohi, kun ohitettava nosti nopeutta 4 km/h.
Haloo!- Anonyymi
Käyttääkö jengi sitä vakkaria edes? Hyvin monesti nopeudet seilaavat sinne tänne, että on hyvin vaikea uskoa vakkarin olevan edes käytössä.
- Anonyymi
Kyllä se vakkari on silsi ihan hyvä, että sillä on helppoa mennä sitä suurinta sallittua, jos aina ajettais tilannenopeutta eikä tuijotettais nopeusrajoitusmerkkejä, alkais tulla kohtuuttoman paljon ylinopeussakkoja.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vakkari on silsi ihan hyvä, että sillä on helppoa mennä sitä suurinta sallittua, jos aina ajettais tilannenopeutta eikä tuijotettais nopeusrajoitusmerkkejä, alkais tulla kohtuuttoman paljon ylinopeussakkoja.
"aina ajettais tilannenopeutta eikä tuijotettais nopeusrajoitusmerkkejä, alkais tulla kohtuuttoman paljon ylinopeussakkoja."
Miten niin? Ei oikea tilannenopeus voi milloinkaan olla yli nopeusrajoituksen.- Anonyymi
10-14 kirjoitti:
"aina ajettais tilannenopeutta eikä tuijotettais nopeusrajoitusmerkkejä, alkais tulla kohtuuttoman paljon ylinopeussakkoja."
Miten niin? Ei oikea tilannenopeus voi milloinkaan olla yli nopeusrajoituksen.Oikea tilannenopeus on suurin turvallinen nopeus mitä kulloisessakin tilanteessa voi ajaa, sillä ei ole mitään tekemistä nopeusrajoituksen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Oikea tilannenopeus on suurin turvallinen nopeus mitä kulloisessakin tilanteessa voi ajaa, sillä ei ole mitään tekemistä nopeusrajoituksen kanssa.
Onpas, sillä nopeusrajoitus on aina absoluuttinen suurin nopeus, jota SAA ajaa. Siitä ei ole säädetty mitään rajoituksia muille kuin hälytysajoon sekä tietyissä tapauksissa poliisille, tullille ja rajavartiolaitokselle.
- Anonyymi
Ei sitä pysty käyttää kun muut pumppaa edessä
- Anonyymi
On ihmeellistä, että noinkin yksinkertaisen laitteen käyttöön ei kaikkien äly riitä.
- Anonyymi
Se nopeuden pumppaaminen johtuu monesti myös näistä typeristä rajoituksista itsestään. Monesti näkee, kuinka korkeampi rajoitus on voimassa vain muutaman sata metriä, ja sitten se taas pudotetaan alemmas. Ja se jos mikä on aivan pälliä.
Parasta olisi, mikäli kaikki rajoitukset kaksikaistaisilla teillä olisi asetettu raskaan liikenteen vauhdin mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117257- 475136
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562911Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101418Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1901324Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai300987Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?222930Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886