Vihaiset profetoimiset

Anonyymi

Uskovaiset muuntavat omia mielipiteitään ja vihaisia ajatuksiaan profetioiksi. Purkavat kiukkuaan heidän mielestään vääriä asioita kohtaan.
Pridemarssin johtohahmo Antti Rinne sai aikaan että tuli monta profetiaa, miten Jumala nyt tuhoaa sen tähden Suomen ja antaa nälänhädän alkaa tänä vuonna.
Tällaista luin facebookista.
Kiukkupäissään muuntavat omia ajatuksiaan profetioiksi.

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rakkauden nimessä tulee moni eksymään. He uskovat menevänsä taivaaseen mutta ilman Jeesuksen veren sovitustyötä heitä odottaa kadotus ja helvetti.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa siinä, että monet profetiat ovat sielullisia tai inhimmillisiä alkuperältään. Se on tavallaan aika inhottavaa ja vie uskottavuutta oikeilta profetioilta.

• Anonyymi

Profetian käyttäminen vallankäytön välineenä on vanha ilmiö karismaattisuudessa.

Nuorena naureskeltiin kuinka profetioista voi päätellä, kuka oli Karjalan evakoita. He tuppasivat profetoimaan säännöllisesti, että kohta Venäjä tulee.

Omien toiveiden ja päähänpinttymien profetioiminen vie tosiaan koko hommalta uskottavuuden.

• Anonyymi

Profetian käyttäminen vallankäytön välineenä on vanha ilmiö karismaattisuudessa.

Nuorena naureskeltiin kuinka profetioista voi päätellä, kuka oli Karjalan evakoita. He tuppasivat profetoimaan säännöllisesti, että kohta Venäjä tulee.

Omien toiveiden ja päähänpinttymien profetioiminen vie tosiaan koko hommalta uskottavuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjän piti tulla muistaakseni kesällä 2018 jonkun profetian mukaan, olisko ollut Pihon facebookissa. Ilmeisesti taas on uskovat rukoillut niin ei tullutkaan. Siinä on aina se selitys kun on annettu väärä profetia.

• Anonyymi

Lihassa kiivailu on kieltämättä huono asia. Aina tulee siunata, eikä toivoa pahaa. Mutta on myös Hesekielin kaltaisia pyhiä, jotka aidosti murehtivat maailman tilaa. He myös varoittavat synnin tiestä.

Eikä kyse aina ole profetoinnista, vaan Raamatun tulkitsemisesta. Ei tarvitse olla profeetta voidakseen nähdä, että syntiä seuraa Jumalan tuomio. Pitää vain ymmärtää se, että mitä Suomenkin kansa kylvää, sitä se tulee myös niittämään.

"Katso, Herran, Herran silmät ovat syntistä valtakuntaa vastaan" (Aamos 9:8).

• Anonyymi

"Ei tarvitse olla profeetta voidakseen nähdä, että syntiä seuraa Jumalan tuomio."

Tottakai. Mutta uskossa ei ole kyse älyllisestä harjoituksesta. Tietoa synnistä ja tuomiosta ei pysty kukaan ottaa vastaan, ellei PH ole jo tehnyt työtä sisimmässä. Niille, joilla ei ole etsikkoaikaa, se on pelkkää hebreaa.

Herätyskristillisyydessä on sellainen harha, että ihmiset heräävät huutamalla. Eivät herää. Ainoastaan Pyhä Henki voi herättää ihmisen.

Jumala lähestyy ihmisiä eri tavoin. Useimmat ihmiset ovat niin rikkinäisiä, että he tarvitsevat ennen kaikkea Jumalan rakkautta. Ja vasta rakkauden ilmapiirissä he uskaltavat katsoa omaa syntiään silmiin.

En tunne ketään, joka olisi kääntynyt Jumalan puoleen pelottelun tai tuomiolla uhkailun vuoksi. Ihmisen psyyke on rakennettu niin, että hän vetää silloin verhot kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei tarvitse olla profeetta voidakseen nähdä, että syntiä seuraa Jumalan tuomio."

Tottakai. Mutta uskossa ei ole kyse älyllisestä harjoituksesta. Tietoa synnistä ja tuomiosta ei pysty kukaan ottaa vastaan, ellei PH ole jo tehnyt työtä sisimmässä. Niille, joilla ei ole etsikkoaikaa, se on pelkkää hebreaa.

Herätyskristillisyydessä on sellainen harha, että ihmiset heräävät huutamalla. Eivät herää. Ainoastaan Pyhä Henki voi herättää ihmisen.

Jumala lähestyy ihmisiä eri tavoin. Useimmat ihmiset ovat niin rikkinäisiä, että he tarvitsevat ennen kaikkea Jumalan rakkautta. Ja vasta rakkauden ilmapiirissä he uskaltavat katsoa omaa syntiään silmiin.

En tunne ketään, joka olisi kääntynyt Jumalan puoleen pelottelun tai tuomiolla uhkailun vuoksi. Ihmisen psyyke on rakennettu niin, että hän vetää silloin verhot kiinni.

Mutta tuosta Hesekielistä tuli kuitenkin mieleen tämä kohta: "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synneissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi" (Hesekiel 3:17-18).

Joten minusta tuo sinun kirjoituksesi vaikuttaa hieman sielulliselta eikä raamatulliselta. Sielullisesti emme tietenkää tahdo loukata ketään, vaan puhua rakkaudesta. Kuitenkin Hesekielin tuli varoittaa jumalattomia. Ei asiat tietenkään huutamallakaan selviä. Mutta totuuden kertominen kuitenkin on tärkeää, että jumalaton ymmärtää olevansa syntinen.

Samoin uudessakin testamentissa apostolit kehottivat tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumin. Siihen julistukseen Pyhä Henki yhtyy. Ja uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Jos olen kirjoittanut ristiriitaisesti Raamatun kanssa, niin olen pahoillani. Mutta armo ja totuus on ilosanoman peruselementit käsittääkseni. Julistus kun satuttaa kuulijaa, on sekin hyvä merkki.

• Anonyymi

Ps.103:10 Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan. Miik.5:14 Ja minä kostan vihassa ja kiivaudessa pakanakansoille, jotka eivät olleet kuuliaisia.

• Anonyymi

Jumalattomalla ei ole rauhaa, vaan hän yölläkin hänen täytyy silppua Raamattua.

• Anonyymi

Katso intohimoa, jolla luominenkin kirjoitettiin sanoin. Samoin säilyy kirjaimiston luonne aivan loppuun saakka. Muuten, pelkää vihaisuutta. Niinä aikoina ei vastata.

• Anonyymi

ne profetoimiset, ne profetoimiset . . .

• Anonyymi

Hyvä että tuli esille tämäkin asia. Kiitos.
      Olen joskus huomannut profetioista samaa. Kauna jotain toista ihmistä vastaan puetaan julkisessa kokouksessa profetiaksi tyyliin: "Jumala sanoo sinulle: olet saastainen. Tee parannus." Ynnä muuta samankaltaista.

• Anonyymi

mistähän niitten VIHA lähes kaikkea muuta kohtaan on, kuin omaansa ??

RAKKAUS on Jumalalta, että siis: "heidän hedelmistään te heidät tunnette. . .

"mitä oikeata siinä on, jos te rakastatte VAIN niitä, jotka teitä rakastavat, niinhän MAAILMAKIN tekee."

• Anonyymi

Monilla suomalaisilla on työstämätöntä vihaa. Se saattaa olla peräisin jo lapsuudesta tai muista elämän pettymyksistä. Viha on aina pelon ja epävarmuuden naamio.

Jos vihaongelmaa ei tunnusta, niin se kohdistuu milloin mihinkin. Vihan voi myös "hengellistää" ja ajatella tekevänsä Jumalan työtä. Viha ei tuota koskaan hyvää hedelmää, eikä se taatusti vedä ketään parannukseen. Yleensä aiheuttaa vain riitaa ja eripuraa.

Vihastakin vapautuu vain tunnustamalla ja parannusta tekemällä. On myös tärkeää selvittää itselleen mitä kipua peittämään vihaa on alunperin tarvittu. Jumala hoitaa vanhatkin haavat rakkautensa öljyllä.

• Anonyymi

Samaa aihetta on se kun jotkut sanovat, että he ovat nähneet näyn. Sitten kirjoittavat pitkiä sepustuksia: "Minä näin..." Vaikka todellisuudessa se on heidän omaa kuvitteluaan. Parhaassa tapauksessa voi asia olla aivan oikeaa, jota on saanut Raamatusta. Mutta silti on kyseessä valheen hengen tuotos, jos sellaista sanotaan näyksi.
      Oikea näky on erilainen. Mm. Apt. 10.

• Anonyymi

Kaikkea Jumalan puhetta tai näkyjä ei ole edes tarkoitettu jaettavaksi. Ne saattavat olla kasvatukseksi ja muistutukseksi itselle.

Sanat on tarkoitus kätkeä sydämeen ja tutkia niitä siellä kaikessa rauhassa. Ei Mariakaan lähtenyt juoksemaan kylille, kun enkeli ilmoitti hänelle syntyvästä lapsesta.:)

Uskovaiset ovat joskus kuin isoja lapsia, jotka huutavat: katsokaa, kuinka Jumala minua käyttää!!! Ja kohta kilpaillaan naapurin kanssa ketä käyttää enemmän.:)

• Rauhan tervehdys.

"Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia." - Apostolien teot 17:16

On yksi asia, että vihastuksissa uhkaillaan tuomioilla, mutta ainakin se kertoo siitä, ettei itse olla nielty aivan kaikkea ja annettu suvaitsevaisuuden hengen saada valtaa, joka on monien mielet pimentyneet. Enää ei murehdita Joosefin majan sortumista, vaan viihdytellään ajatuksella, että mitä se minua koskee?

Sodomassa aivan loppussa oli kolmenlaisia ihmisiä (1. Moos. 19. luku):

1) Loot ja hänestä syntyneet tyttäret heräsivät tilaan ja Herra johdatti heitä pelastukseen, ennen tuomiota.
      2) Vävyt, jotka oli lähellä pelastusta vailla kuitenkaan uudestisyntymistä, pitivät vitsailuna tulevaa tuomioita.
      3) Jumalattomat, jotka sokaistuivat ja he eivät enää kyenneet näkemään pelastuksen ovea.

Mutta nyt me elämme Uuden testamentin aikaa. Nyt asia on vakavampi, kuin tuolloin. Sodomalla ei ollut Raamattua, mutta meillä on lähes joka kodissa, aivan kuten on uskovaisia joka kylässä. Jokainen valitsee mihin kolmesta ryhmästä kuuluu.

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: 'Minun on kosto, minä olen maksava'; ja vielä: 'Herra on tuomitseva kansansa'. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." - Heprealaiskirje 10:26-31

Siunauksin, MM.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6588
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4351
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2179
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1818
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1104
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1081
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe