Qatar käsimatkatavarat

Anonyymi

Kuinka tarkkoja ovat Qararilla käsimatkatavaraln koosta?
Heidän koneisiin sallitaan 50*37*25 kokoinen, kun monelle muulle 55*45*25

11

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu matkustusluokasta. Jos sinulle on annettu mainitsemasi käsimatkatavan mitat, niin siinä sinulle vastaus.
      Kunnolliset lentoyhtiöt ovat tarkkoja matkatavaroiden koosta.
      Kerrotko miksi haluat ottaa matkustamoon isomman laukun mitä sallitaan?

      • Anonyymi

        Tuo tieto matkalaskun koosta löytyy nettisivuilta.
        Miksiköhän ottaisin isomman? No siksi kun ennestään on laadukas laukku mikä on finskin kokoa, eli 56 *40*25.
        Eikä huvittaisi odotella laukkua ruumasta.
        Finskillähän saa kantaa vaikka millaisen rinkan selässään koneeseen ja täyttää lokeron sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tieto matkalaskun koosta löytyy nettisivuilta.
        Miksiköhän ottaisin isomman? No siksi kun ennestään on laadukas laukku mikä on finskin kokoa, eli 56 *40*25.
        Eikä huvittaisi odotella laukkua ruumasta.
        Finskillähän saa kantaa vaikka millaisen rinkan selässään koneeseen ja täyttää lokeron sillä.

        Jos sinulla on laukku mikä täyttää Finnairin mittavaatimukset, tulee varmaankin käyttää Finnairia.
        Toinen vaihtoehto on ostaa laukku mikä täyttää Qatarin mittavaatimukset.
        Laukun odotus ei nyt niin kauan vie aikaa, minne on kiire?
        Eilen Finnairin lennolla Lontooseen, kaikki vetolaukut poistettiin matkustajilta lähtöportilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on laukku mikä täyttää Finnairin mittavaatimukset, tulee varmaankin käyttää Finnairia.
        Toinen vaihtoehto on ostaa laukku mikä täyttää Qatarin mittavaatimukset.
        Laukun odotus ei nyt niin kauan vie aikaa, minne on kiire?
        Eilen Finnairin lennolla Lontooseen, kaikki vetolaukut poistettiin matkustajilta lähtöportilla.

        Miksiköhän jotkut katsovat oikeudekseen hidastaa lennon lähtöä ylisuurilla lentolaukuilla ja vielä murskata toisten omaisuutta survomalla niitä väkisin hyllylle. Ei kai se elämä ole vaan muutamasta kympistä kiinni vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän jotkut katsovat oikeudekseen hidastaa lennon lähtöä ylisuurilla lentolaukuilla ja vielä murskata toisten omaisuutta survomalla niitä väkisin hyllylle. Ei kai se elämä ole vaan muutamasta kympistä kiinni vai?

        Näitä minä ensin -tyyppejä kyllä riittää, siihen asti että Darwin opettaa!


    • Anonyymi

      Qatarilla voi ruumalaukku olla 30 kiloa, joten siinä on tarpeeksi kapasiteettia kamoille, joten ei tarvitse ottaa ylisuurta laukkua matkustamoon.

    • Anonyymi

      Aloittaja.
      Olen odottanut ruumalaukkua 2 tuntia kohdemaassa ja kerran ruumalaukut tuli kotiin vasta muutaman päivän kuluttua.
      Muutakin tekemisä on kuin odotella laukkua. On kuitenkin jonkinlainen jatkosuunnitelmat kentältä kuljetuksineen.
      Lisäys. Kyseessä kuitenkin samat konemallissa kun finskillä, joten yhtä hyvin mahtuisi isompi lentolaukkua rikkomatta kenenkään kalleuksia.

      • "Finskillähän saa kantaa vaikka millaisen rinkan selässään koneeseen ja täyttää lokeron sillä."

        Ei tuokaan aina paikkaansa pidä. Lensin eilennä Finnairilla kotimaan lennon (Airbus A319), joka oli täyteen myyty. Lähtöaulassa oli kuulutus asiasta ja kerrottiin että koneeseen voi viedä vain yhden käsimatkatavaran henkilö kohden ja ylisuuria matkatavaroita ei voi matkustamoon viedä, vaan ne tulee jättää lähtöaulan tiskillä ruumaan vietäväksi.
        Tiskillä oli henkilökunnalla käytössä matkatavaramitoilla oleva metallikehikko, ja mikäli käsimatkatavara ei sinne mahtunut, sen joutui luovuttamaan ruumaan. Ainakin kolme pientä rikkamallista selkäreppua jonotukseni aikana mitattiin ja ylisuuriksi havaittiin ja ilmeisesti siirrettiin ruumaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Finskillähän saa kantaa vaikka millaisen rinkan selässään koneeseen ja täyttää lokeron sillä."

        Ei tuokaan aina paikkaansa pidä. Lensin eilennä Finnairilla kotimaan lennon (Airbus A319), joka oli täyteen myyty. Lähtöaulassa oli kuulutus asiasta ja kerrottiin että koneeseen voi viedä vain yhden käsimatkatavaran henkilö kohden ja ylisuuria matkatavaroita ei voi matkustamoon viedä, vaan ne tulee jättää lähtöaulan tiskillä ruumaan vietäväksi.
        Tiskillä oli henkilökunnalla käytössä matkatavaramitoilla oleva metallikehikko, ja mikäli käsimatkatavara ei sinne mahtunut, sen joutui luovuttamaan ruumaan. Ainakin kolme pientä rikkamallista selkäreppua jonotukseni aikana mitattiin ja ylisuuriksi havaittiin ja ilmeisesti siirrettiin ruumaan.

        Ymmärrän kyllä että A319 lokeron on pienet.
        Mutta A330 tai A350 Ay141 tai 142 lennolle olen nähnyt vietävä aika isoja kantamuksia. Ei ollut multa pois, mutta näköjään finskin henkilökunta ei välillä piittaa mistään, välillä nipottaa.


      • Anonyymi

        Matkalaukut kuuluvat ruumaan. Jos kaikki ottavat A330/A350 koneeseen vähän ylikokoisen veskan, eivät ne todellakaan mahdu lokeroihin. Sitten näytetään nyrpeää naamaa kun tullaan viimeisten joukossa matkalaukun näköisen ja kokoisen laitteen kanssa oman paikan kohdalle ja hattuhyllyt ovat jo täynnä /- 3 penkkiriviä. Kerran olen ollut lennolla jolla pari viimeisten joukossa koneeseen tullutta tätiä kovaan ääneen huuteli, että ei täällä ole meidän laukuille tilaa, eikö ihmiset voi pitää toppatakkejaan sylissä, nämä hyllyt on tarkoitettu laukuille. No lentoemännät kärräsivät laukut jonnekin tätien ulottumattomiin lennon ajaksi, tätien vastustelusta huolimatta.


    • Anonyymi

      Jos olet lentänyt molemmilla konetyypeillä A350 ja A330, kerropa mikä olennainen ero hattuhyllyissä on?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe