Vihdoinkin ymmärrän enempi raamattua ja jumalaa.
Tyyppihän on kaksineuvoinen, eli hemafrodiitti
Teististen uskontojen väite on, että Jumala on yksi, joten hänellä ei ole lajitovereita. Siksi kaikki puhe Jumalan sukupuolesta on parhaimmillaankin vertauskuvallista. Perimmäisellä todellisuudella ei ole pippeliä.
Tämän ymmärsivät jo muinaiset israelilaiset. Vanhan testamentin alussa olevan luomiskertomuksen mukaan “Jumala loi ihmisen (hepreaksi “adamin”) omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät”. Hän ei luo vain miestä kuvakseen, vaan ihmisen, miehen ja naisen.
On myös mahdollista, että Vanhan testamentin termi “El-Shaddai”, joka yleensä suomennetaan Kaikkivaltiaaksi, tarkoittaa alkujaan “Jumala, jolla on rinnat.”
https://harhaoppia.blogspot.com/2018/03/jumala-ei-ole-mies.html
Jumalan olemuksesta
Anonyymi
2
99
Vastaukset
- Anonyymi
Suosittelen pysymään Raamatun opetuksessa. Sen mukaan:
"Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Joh. 4:24
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
1 Joh. 4:8
Aloittaja ei tosiaankaan näytä tuntevan Jumalaa.- Anonyymi
Ensin luotiin mies, mutta kun tämän ei ollut hyvä olla yksin ja vain eläinten kanssa, tekiJumala miehen luusta, jonka otti mieheltä, tälle kaveriksi naisen,
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329