Onko kokemuksia?Aloitin tänään ja nyt järkyttävä päänsärky.Onkohan alkuvaiheen juttu,vai pitääkö heti vaihtaa lääke toiseen?Lääkkeen selodteessa ei mainittu päänsärkyä sivuvaikutuksena.Toivoisin kokemuksia kiitos.
Diovan 80mg
6
2660
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka ei kukaan ole vastannut niin lisään vielä että jalat nilkoista turposi myös en voi syödä diureetteja.Tämä diovan on siis määrätty verenpaineen laskuun.
- Anonyymi
Olen syönyt Diovania 11 vuotta ja ei ole ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia. Verenpaineeni on pysynyt normaalin rajoissa. Kokeilemalla eri lääkkeitä löytyy varmaan sinullekin sopiva lääke. Minulle Diovan oli viides lääke, joka ei tuonut mitään haittoja .
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.
Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.
Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.
Missä kuluttajan oikeudet ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.
Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.
Missä kuluttajan oikeudet ?Voihan sitä itse sanoa lääkärille että haluaa ensin vaan pienen pakkauksen että näkee jos ne auttaa. Kyllä ne siihen suostuu.
- Anonyymi
Olen ottanut 1 tbl 80 mg aamulla. Aluksi oli pientä päänsärkyä ja tunne ettei RR. laske. Kolmen viikon jälkeen oikein hyvä olo. Ei nilkkojen turvotusta missään vaiheessa. Näin loistavia arvoja ei ollut nuorenakaan.
130/75 tai äsken 110/65
Uskollisesti söin 15v Losartan 100 mg oli ripulia ja vatsakipuja. Verenpaineet 160/80.
Mari vanha sairaanhoitaja .
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015