Diovan 80mg

Anonyymi

Onko kokemuksia?Aloitin tänään ja nyt järkyttävä päänsärky.Onkohan alkuvaiheen juttu,vai pitääkö heti vaihtaa lääke toiseen?Lääkkeen selodteessa ei mainittu päänsärkyä sivuvaikutuksena.Toivoisin kokemuksia kiitos.

7

6618

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka ei kukaan ole vastannut niin lisään vielä että jalat nilkoista turposi myös en voi syödä diureetteja.Tämä diovan on siis määrätty verenpaineen laskuun.

• Anonyymi

Olen syönyt Diovania 11 vuotta ja ei ole ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia. Verenpaineeni on pysynyt normaalin rajoissa. Kokeilemalla eri lääkkeitä löytyy varmaan sinullekin sopiva lääke. Minulle Diovan oli viides lääke, joka ei tuonut mitään haittoja .

• Anonyymi

Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.

Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.

Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.

Missä kuluttajan oikeudet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.

Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.

Missä kuluttajan oikeudet ?

Voihan sitä itse sanoa lääkärille että haluaa ensin vaan pienen pakkauksen että näkee jos ne auttaa. Kyllä ne siihen suostuu.

• Anonyymi

Olen ottanut 1 tbl 80 mg aamulla. Aluksi oli pientä päänsärkyä ja tunne ettei RR. laske. Kolmen viikon jälkeen oikein hyvä olo. Ei nilkkojen turvotusta missään vaiheessa. Näin loistavia arvoja ei ollut nuorenakaan.
      130/75 tai äsken 110/65
      Uskollisesti söin 15v Losartan 100 mg oli ripulia ja vatsakipuja. Verenpaineet 160/80.
      Mari vanha sairaanhoitaja .

• Anonyymi00011

Mun miehelle määrättiin toi Diovan lääke.
      Se teki hänelle kauheet Rakkulat jalkapohjiin.ettei päässyt kunnolla käveleen.
      Ja muualle kehoon.
      Lääkäri vaihtoi sen toiseen lääkkeeseen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      35
      1068
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      848
    3. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      700
    4. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      40
      676
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      190
      534
    6. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      489
    7. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      45
      470
    8. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      463
    9. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      169
      434
    10. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      56
      429
    Aihe