Diovan 80mg

Anonyymi

Onko kokemuksia?Aloitin tänään ja nyt järkyttävä päänsärky.Onkohan alkuvaiheen juttu,vai pitääkö heti vaihtaa lääke toiseen?Lääkkeen selodteessa ei mainittu päänsärkyä sivuvaikutuksena.Toivoisin kokemuksia kiitos.

6

1672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka ei kukaan ole vastannut niin lisään vielä että jalat nilkoista turposi myös en voi syödä diureetteja.Tämä diovan on siis määrätty verenpaineen laskuun.

      • Anonyymi

        Olen syönyt Diovania 11 vuotta ja ei ole ollut minkäänlaisia haittavaikutuksia. Verenpaineeni on pysynyt normaalin rajoissa. Kokeilemalla eri lääkkeitä löytyy varmaan sinullekin sopiva lääke. Minulle Diovan oli viides lääke, joka ei tuonut mitään haittoja .


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta . Minulla jo kaksi muuta kokeiltu ei sopineet.Kun en oikein kehtaisi mennä taas valittamaan kun vasta kaksi kappaletta ottanut, niin sitä tässä mietin josko ovat alku "vaikeuksia". Hyvä jos sinulla toimivat.

        Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.

        Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.

        Missä kuluttajan oikeudet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustele pätevän apteekkarisi kanssa! Normaalin pätevyyden omaava farmaseuttikin tietää lääkkeistä paljon paljon enemmän kuin lääkärit. Haittavaikutuksista lääkärit eivät tiedä pajoakaan. Minulle määräsi terveyskeskuslääkäri verenpainelääkettä, joka ei sopinut minulle ollenkaan. Pätevä apteekkihenkilökunta vaihtoi sen Diovan 80 lääkkeeseen ja ongelmat poistuivat. Aivan samalla tavalla kävi kaverilla.

        Jos lääkärit tietäisivät lääkkeistä enemmmän, ei lääkkeitä menisi turhaan valtavia määriä roskiin. Miksei uutta lääkettä koskaan saa pientä määrää esim. viikon kuuria kokeeksi ja vasta sitten ne isommat määrät. Säästyisi kansalta paljon rahaa ja ärräpäitä. Mutta lääkkeistä ei saa pieniä koemääriä. Sellaista käytäntöä ei ole. Ilmeisesti on tärkeintä, että lääketehtaat tienaavat. Aina pitää ottaa iso määrä ja usein roskiin menee yli 90%. Ei hyvä.

        Missä kuluttajan oikeudet ?

        Voihan sitä itse sanoa lääkärille että haluaa ensin vaan pienen pakkauksen että näkee jos ne auttaa. Kyllä ne siihen suostuu.


    • Anonyymi

      Olen ottanut 1 tbl 80 mg aamulla. Aluksi oli pientä päänsärkyä ja tunne ettei RR. laske. Kolmen viikon jälkeen oikein hyvä olo. Ei nilkkojen turvotusta missään vaiheessa. Näin loistavia arvoja ei ollut nuorenakaan.
      130/75 tai äsken 110/65
      Uskollisesti söin 15v Losartan 100 mg oli ripulia ja vatsakipuja. Verenpaineet 160/80.
      Mari vanha sairaanhoitaja .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe