Käskevät itse myymään. Liikkeestä ei kuulemma osta kukaan enää uusia eikä käytettyjä dieseleitä muuta kuin raskaaseen työkayttöön.
Autoliikkeet eivät hyvitä minun Ruotsista tuomastani dieselistä mitään.
23
99
Vastaukset
- Anonyymi
Tähän on kaksi syytä. Ensimmäinen syy on kiukuttelu, koska olet tehnyt hirvittävän rikoksen ja hankkinut auton muualta kuin Suomen kalliin ja jäykän järjestelmän kautta.
Toinen syy on käytettejyjen dieselautojen heikentynyt menekki. Joojoo, ei niissä autoissa ole mitään vikaa, jokainen sen tajuaa, mutta diesel on samanhintaista kuin bensiini ja käyttömaksu vielä päälle.
Kaupan päälle dieselautoilijoita syyllistetään pienhiukkasista samaan tapaan kuin tavallisia suomalaisia syyllistetään ilmastonmuutoksesta.- Anonyymi
S60 T 2,4 diesel vm 2007 on kelpo auto, ei ole mitään syytä vaihtaa 300 tkm ajettua uudempaan bensa katiskaan.
Autoa on hiukan piristetty joten sillä kyllä pärjää liikenteessä.
Vastineeksi joutuu maksamaan sen rangaistusveroa, mutta auto on tukeva, kohtuukulutuksinen maantie ajokki.
Jos vaihtaisin johonkin ostaisin vastaavan.
Taloudellisuuteni perustuu talousfaktoihin juoksevista, korjaus, huolto ja investointieuroista.
Kun ostaa halvan auton ei tappio koskaan voi olla suuri.
- Anonyymi
Ja kolmanakseen, yli kymmenen vuotta vanhat autot joutaakin jo romuttaa.
- Anonyymi
Ai siis niinku kun auto taloudellisimmillaan se pitää romuttaa?
Ootko teini jantteri?
Mulla auton vm 2003 kulut on liikennevakuutus, katsastus, polttoaine, renkaat ja vuosihuolto (>100€/a)
Ostin auton tonnilla eikä muita kuluja yllä olevien lisäksi ole.
Pääoma on kuitattu niin että 2,5 snt/km tasolla mennään. - Anonyymi
Kyl myö ostetaan kuhan hinnast päästä sopuun 😎
Anonyymi kirjoitti:
Ai siis niinku kun auto taloudellisimmillaan se pitää romuttaa?
Ootko teini jantteri?
Mulla auton vm 2003 kulut on liikennevakuutus, katsastus, polttoaine, renkaat ja vuosihuolto (>100€/a)
Ostin auton tonnilla eikä muita kuluja yllä olevien lisäksi ole.
Pääoma on kuitattu niin että 2,5 snt/km tasolla mennään.Jos et veroja maksa, niin kannattaako niitä vakuutuksia tai katsastuksiakaan ottaa?
Siinä olet kyllä oikeassa, että kun merkki on valittu oikein, ei kymmenen vuotta ole vielä autolle ikä eikä mikään.
- Anonyymi
Maaseudun juntit hinaa Suomeen dieselraasuja niin kuin venäläiset Ladoja aikanaan Suomesta. Mikä häpeä. Täällä niiden arvo on 0 (nolla) niinkuin heidän kirkonkylän asunnollakin.
- Anonyymi
Jos sulla on työajossa diesel-paku tarvikkeita kuljettamassa työmaalle, niin ostaisitko yksityisautoksesi muun kuin dieselin?
- Anonyymi
Onpa kaupunkilaisjuntti tosi tyhmä.
Mulla riittää rahaa muuhunkin kuin osamaksuihin ja kaskovakuutuksiin.
20...30 v on auton taloudellinen käyttöikä normikäytössä. Sinä aikana matkaa on taitettu 400...600 tkm.
Tojotista ei kelpaa muut kuin hiaset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa kaupunkilaisjuntti tosi tyhmä.
Mulla riittää rahaa muuhunkin kuin osamaksuihin ja kaskovakuutuksiin.
20...30 v on auton taloudellinen käyttöikä normikäytössä. Sinä aikana matkaa on taitettu 400...600 tkm.
Tojotista ei kelpaa muut kuin hiaset.Sulle kelpaa vain Suomen huonoin paku . No jokainen tyylillään .
- Anonyymi
Tämä on suomen ongelma koska dieseleihin on täällä muutama ihminen keksinyt ylimääräisen korkeamman käyttövoimaveron joka ei riipu päästöistä tai kulutuksesta käytöstä. Eli auton pitäminen on kallista, se vähentää ostajat todella pieneen määrään. Nykyään uusia dieseleitä myydään tuon takia todella vähän ja vähentyy. Koska
Käytettyjä yli 10 000eur on vaikea saada kaupaksi, arvo sulaa nopeasti, aijai joka omistaa nuorehkon a6, mb e jossa enemmn kiinni rahaa, tai volvo v60, v90 dieselin. Koskee kaikkia diesel h autoja joissa paljon pyynti.
ero kasvanut kokoajan käyttovoimaveroissa bensa vs diesel veroissa. Nykyään saa 100-170eur vuotuisilla ajoneuvoveroilla todella paljon bensalla kulkevia. 150eur vero takapenkit ja pieni kulutus.
Sähkö-diesel 2l wltp 30km testikulutus, hybridin omistaja maksaa 500-600eur joka 12kk, kallista. Ei sellaiselle autolle ole tällä verolla ostajia.
Edulliset vähän ajetut max 250tkm riittävän varmalla tekniikalla ja manuaalilla, diesel autot reilusti alle 5000eur luokassa ja farmarit pakuksi rekisteröitynä menee hyvin. Viikko sitten otin penkit pois ja 65eur pikainen muutoskatsastus, useita satoja verosta pois. Autolle löytyy hieman enemmän ostajia koska halvempi pitää.
Onhan tämä aivan älytön että täällä on lisävero jos moottori on diesel, ei ole missään muussa euroopan maassa samanlaista eroa. - Anonyymi
Ruotsista saattaisin kyllä käytetyn auton ostaakin. Saattaa jopa ajokilometrit pitää paikkansa siinä.
Saksasta ja Belgiasta sun muista turkiilaisten välittämät autot ovat järjestelmällisesti kilometriväärennettyjä. Tämä autojen "tuoreuttaminen" on siellä ammattimaista toimintaa.
Liettuassa myös oiotaan keski-erooppalaisia kolariromuja Suomeen tuotavaksi. - Anonyymi
Ei dieseleiden myynti ole mihinkään romahtanut. Vähentynyt toki, mutta koko automyyntihän on vähentynyt merkittävästi uusien osalta.
Suomalaiset ostavat uusina autoina tyypillisesti pienikokoisia tai korkeintaan keskikokoisia edullisia autoja. Ei niissä ole dieselmoottoria edes saatavissa.
Hyvin monet ovatkin hankkineet käytettynä auton ulkomailta ja tämä on kasvussa. Ison laatuauton kohtuullisin ajokilometrein on saatavissa samaan hintaa tai halvemmallakin kuin Suomesta ostetun pikkubensa-auton. Niiden joukossa dieselit ovat ylivoimainen enemmistö.
Juuri julkaistu tilasto käytetyistä tuontiautoista osoittaa melkoisen hyvin millaisilla autoilla iso osa suomalaisista todellisuudessa haluaa ajaa. Se listaa poikkeaa hurjasti Suomen ensirekisteröintitilastoista. Näiden hinnoittelu uutena Suomessa tekee niiden hankkimisen kohtuuttoman vaikeaksi.- Anonyymi
Tässä tilastoa tuontiautoista:
Ensimmäisen puolen vuoden aikana Suomeen eniten Suomeen tuodut automerkit:
Mercedes-Benz 4 021 kpl
Volvo 3 367 kpl
BMW 2 751 kpl
Volkswagen 1 723 kpl
Audi 1 495 kpl
Toyota 1 074 kpl
Mitsubishi 928 kpl
Ford 779 kpl
Skoda 400 kpl
Lexus 319 kpl
- Anonyymi
Hyvin käytetty diesel kelpaa vaihdossa, ellei ole ihan surkeassa kunnossa tai loppuun poljettu.
Huono provo tuo aloitus, vai mitä Pena?? - Anonyymi
Dieseleiden osuushan autokannasta on ollut jo vuosia kasvussa. Syynä nimenomaan käytettyjen tuonti.
Jos et saa autoasi myytyä, niin se nyt ei todista yhtään mistään muusta kuin sinusta tai autostasi tai molemmista.- Anonyymi
Volvon aika uusi diesel ja katsatuskonttorin kuntotarkastuslomake, jonka mukaan täysin kunnossa. Silti ei oteta vaihdossa.
Anonyymi kirjoitti:
Volvon aika uusi diesel ja katsatuskonttorin kuntotarkastuslomake, jonka mukaan täysin kunnossa. Silti ei oteta vaihdossa.
Kuten edellinen sanoi, vika lienee sinussa tai autossa.
Minun kannaltani Volvo raapii väärästä päästä, eikä ajotuntuma ole (historiallisesti) ollut kohdillaan. Toisin sanoen, tuollainen "aika uusi" pitäisi olla todella halpa, että edes viitsisin koeajaa.
Kyllä se vaihdossa otetaan. Siitä ei vaan hyvitetä kovin paljoa.
- Anonyymi
Vanha diesel vielä kelpaa 10 vuotiaanakin mutta samanikäistä hybridiä ei osta kukaan.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa:
Bensiinin rinnalle kilpailijaksi ovat ehkä hieman yllättäen dieselin sijaan nousseet hybridiautot, jotka valitsi kyselyssä 26 prosenttia vastaajista. Sähköauton kannalla on kyselytutkimuksen vastaajista 10 prosenttia ja dieseliin olisi valmiita siirtymään vain 7 prosenttia.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.386703
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/21cc96b7-d09e-4d46-8448-a25071b02e04 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa:
Bensiinin rinnalle kilpailijaksi ovat ehkä hieman yllättäen dieselin sijaan nousseet hybridiautot, jotka valitsi kyselyssä 26 prosenttia vastaajista. Sähköauton kannalla on kyselytutkimuksen vastaajista 10 prosenttia ja dieseliin olisi valmiita siirtymään vain 7 prosenttia.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.386703
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/21cc96b7-d09e-4d46-8448-a25071b02e04Ladattava dieselhybridi olisi päästöjenkin kannalta ihanne. Lyhyet ja kaupunkiajot sähköllä ja pidemmät matka-ajot dieselillä.
Harmi, ettei tuota ole tarjolla meille taviksille, jotka itse maksamme automme ja siksi tyydymme parhaimmillaankin joihinkin edullisiin skoda-tojota -tasoisiin kansanautoihin, joihin jo pelkkä dieselkin alkaa jo olla haastava, kun ostohinta pitää olla edullinen.
Premiumista korkeintaan unelmoidaan..,.
- Anonyymi
aja loppuun
- Anonyymi
" raskas työkäyttö " ? Kuorma-auto ? Rekka ? Bussi ? Kaivinkone ? Traktori ? Mitä tarkoitat ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879