Vastauksia Raamatusta Moniin Kysymyksiin

Rauhan tervehdys.

Tällä palstalla on paljon kysymyksiä liittyen Raamattuun eri aihealueista ja siksi koin laittaa tänne jakoon hakemiston suomeksi, jossa on listattu jakeita eri kysymyksiin esimerkiksi avioliitosta, demoneista, evankelioinnista ja helvetistä sekä taivaasta.

Tässä tutkittavaksi:
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/finnish/1933,38/hae/hakemisto.html

"He ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin." - Apostolien teot 17:11

Siunauksin, MM.

36

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luuk.24:21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat. Hebr.11:13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. 1Aik.29:15. Ps.39:13. 119:19

    • Anonyymi

      Minä en voi mitenkään suositella Mauno Mattilan opetuksen lukemista tai videoitten katselemista. Mattila varoittaa niissä torontolaisista eksyttäjistä, hyvä niin, mutta sinä Mauno Mattila teet itse samaa syntiä. Sinä et ole julkisesti pyytänyt anteeksi jakamiasi vääriä profetioita vaan puolustellut niitä.

      Tässä on todisteet, että Mauno Mattila on väärä profeetta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

      Mattilan toiminnasta voi ottaa esille vastaavia varoittavia esimerkkejä vaikka kuinka paljon. Em. Mattilan jakamat väärät profetiat ovat vain jäävuoren huippu hänen eksytyksessään.

      Mattilan toiminnan pohja on myös Raamatun vääristeleminen ja mm. kasteen vääristeleminen. Tässä on todisteet siitäkin.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561

      • Rauhan tervehdys.

        Kannattaa kuunnella tämä opetukseni liittyen lakihenkisyyteen. Mooseksen kautta et taivaaseen pääse vaikka kuinka kiivailisi, etkä edes käymällä kasteella Jeshuan tai Jahushuan nimeen, vaan uskon kautta saa luvatun Hengen.
        https://youtu.be/U3M_sfswMeQ

        "Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:2-4

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Kannattaa kuunnella tämä opetukseni liittyen lakihenkisyyteen. Mooseksen kautta et taivaaseen pääse vaikka kuinka kiivailisi, etkä edes käymällä kasteella Jeshuan tai Jahushuan nimeen, vaan uskon kautta saa luvatun Hengen.
        https://youtu.be/U3M_sfswMeQ

        "Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:2-4

        Siunauksin, MM.

        Otin esille Mooseksen lain? En ottanut!!!

        Olenko minä koskaan puhunut, että Mooseksen kautta pääsee taivaaseen? En missään!!!

        Mitä ihmettä sinä oikein puhut? Sinä poika olet kova valehtelemaan!!!

        Menikö sinulta keskustelu taas pois raiteiltaan? Mikä mies sinä Mauno oikein olet???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin esille Mooseksen lain? En ottanut!!!

        Olenko minä koskaan puhunut, että Mooseksen kautta pääsee taivaaseen? En missään!!!

        Mitä ihmettä sinä oikein puhut? Sinä poika olet kova valehtelemaan!!!

        Menikö sinulta keskustelu taas pois raiteiltaan? Mikä mies sinä Mauno oikein olet???

        MM kanssa ei voi keskustella, hän on ylpeä oman oppinsa kannattaja. Hän tuhoaa kristikansaa hajoittamalla ja on sielunvihollisen töissä.


    • Anonyymi

      On parempi niin että jokainen tekee omat henkilökohtaiset päätelmänsä asioista. Ei kannata uskoa sokeasti ketään toista.

      Hyvä että palstalla on erilaisia ja eriskummallisia kysymyksiä, aivot ovat Jumalan tarkoittamassa työssä eli ajattelemisessa.

      • Rauhan tervehdys.

        Aivot eivät kuitenkaan lopulta ratkaise sitä, mikä on sydämessä. Usko ei rajaudu älyn tasolle, vaan Jumalan rauha käy senkin ylitse ja jos se taas yritetään nosta ylitse rauhan, on usko rauhatonta. Ja sitä täällä on paljon, kun kyseenalaistetaan liberaalien toimesta uskon perusteet eikä kukaan vastaa Raamatulla.

        Nämä hakemiston jakeet vastaa Raamatulla.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Yritin avata Mattilan neuvomaa linkkiä, mutta vastaukseksi tuli, osoite on vanhentunut.

      • Rauhan tervehdys

        Sinun pitää kopioida koko URL:n teksti, koska S24 katkaisi pilkun kohdalta linkin väärin.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Älä sinä Mauno mainosta noita opetuksiasi. Teet itsestäsi liian tarkeän. Herralla on muitakin Sanan opettajia. Ei itseään tarvitse suosuitella. Se tehtävä on toisella.

      • Rauhan tervehdys.

        Jos avaat linkin aloituksesta, huomaat että siellä ei ole minun opetuksiani vaan Raamatun jakeita eri aiheista. Soisi siis sen verran hyljätä ennakkoluuloja.

        Mitä tulee sitten opetuksieni jakamiseen, niin jokainen joka kirjoittaa tänne, jakaa omaa opetusta. Ja koska en halua kopioida samoja asioita uudelleen, kuten täällä eräät, niin usein ohjaan ihmiset jonkun raamattutuntini äärelle, sillä sitä varten ne ovat puhuttukin. Laittoihan apostolitkin omia kirjeitään liikkeelle.

        "Ja kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen." - Kolossalaiskirje 4:16

        Lisäksi sitten YouTubeen olen ladannut monia eri opetuksia eri opettajilta, joita olen nauhoittanut talteen tai löytänyt joistain jaettavaksi taikka olen digitoinut niitä eri medioista. Ihmiset eksyy, koska eivät tunne Kirjoituksia ja kuinka niitä voi oppia tuntemaan, jos ei ole opettajaa?

        Summa summarum, Jumalan sanan menestyksestä on kyse ja siksi rohkaisen, että avatkaa tuo aloituisen linkki ja tutkitaan tuota hakemistoa. Siellä on paljon hyviä jakeita Raamatusta useisiin eri aiheisiin.

        "Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi." - Apostolien teot 12:25

        PS. Voit kysyä vaikka Patmokselta, että miksi he myyskentelee Jumalan sanaa omaksi edukseen eikä anna lahjaksi sitä, mikä lahjaksi on saatu.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos avaat linkin aloituksesta, huomaat että siellä ei ole minun opetuksiani vaan Raamatun jakeita eri aiheista. Soisi siis sen verran hyljätä ennakkoluuloja.

        Mitä tulee sitten opetuksieni jakamiseen, niin jokainen joka kirjoittaa tänne, jakaa omaa opetusta. Ja koska en halua kopioida samoja asioita uudelleen, kuten täällä eräät, niin usein ohjaan ihmiset jonkun raamattutuntini äärelle, sillä sitä varten ne ovat puhuttukin. Laittoihan apostolitkin omia kirjeitään liikkeelle.

        "Ja kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen." - Kolossalaiskirje 4:16

        Lisäksi sitten YouTubeen olen ladannut monia eri opetuksia eri opettajilta, joita olen nauhoittanut talteen tai löytänyt joistain jaettavaksi taikka olen digitoinut niitä eri medioista. Ihmiset eksyy, koska eivät tunne Kirjoituksia ja kuinka niitä voi oppia tuntemaan, jos ei ole opettajaa?

        Summa summarum, Jumalan sanan menestyksestä on kyse ja siksi rohkaisen, että avatkaa tuo aloituisen linkki ja tutkitaan tuota hakemistoa. Siellä on paljon hyviä jakeita Raamatusta useisiin eri aiheisiin.

        "Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi." - Apostolien teot 12:25

        PS. Voit kysyä vaikka Patmokselta, että miksi he myyskentelee Jumalan sanaa omaksi edukseen eikä anna lahjaksi sitä, mikä lahjaksi on saatu.

        Siunauksin, MM.

        "Niinkuin täällä eräät" onko se huono adia kopioida samoja asioita uudestaan ja nosta niitä esille tai mitä haluat kertoa, kun kirjoitit ettet tee itse niinkuin nuo eräät?


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jos avaat linkin aloituksesta, huomaat että siellä ei ole minun opetuksiani vaan Raamatun jakeita eri aiheista. Soisi siis sen verran hyljätä ennakkoluuloja.

        Mitä tulee sitten opetuksieni jakamiseen, niin jokainen joka kirjoittaa tänne, jakaa omaa opetusta. Ja koska en halua kopioida samoja asioita uudelleen, kuten täällä eräät, niin usein ohjaan ihmiset jonkun raamattutuntini äärelle, sillä sitä varten ne ovat puhuttukin. Laittoihan apostolitkin omia kirjeitään liikkeelle.

        "Ja kun tämä kirje on luettu teille, niin toimittakaa, että se luetaan Laodikeankin seurakunnassa ja että myös te luette Laodikeasta tulevan kirjeen." - Kolossalaiskirje 4:16

        Lisäksi sitten YouTubeen olen ladannut monia eri opetuksia eri opettajilta, joita olen nauhoittanut talteen tai löytänyt joistain jaettavaksi taikka olen digitoinut niitä eri medioista. Ihmiset eksyy, koska eivät tunne Kirjoituksia ja kuinka niitä voi oppia tuntemaan, jos ei ole opettajaa?

        Summa summarum, Jumalan sanan menestyksestä on kyse ja siksi rohkaisen, että avatkaa tuo aloituisen linkki ja tutkitaan tuota hakemistoa. Siellä on paljon hyviä jakeita Raamatusta useisiin eri aiheisiin.

        "Mutta Jumalan sana menestyi ja levisi." - Apostolien teot 12:25

        PS. Voit kysyä vaikka Patmokselta, että miksi he myyskentelee Jumalan sanaa omaksi edukseen eikä anna lahjaksi sitä, mikä lahjaksi on saatu.

        Siunauksin, MM.

        " Ihmiset eksyy, koska eivät tunne Kirjoituksia ja kuinka niitä voi oppia tuntemaan, jos ei ole opettajaa?"

        Katso Mauno vain omaan peiliisi. Sinun maineesi jo tunnetaan, joten turhaa yritä vetää meitä höplästä. Olet väärä profeetta ja eksyttäjä. Tämä on todistettu lukuisia kertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niinkuin täällä eräät" onko se huono adia kopioida samoja asioita uudestaan ja nosta niitä esille tai mitä haluat kertoa, kun kirjoitit ettet tee itse niinkuin nuo eräät?

        Korottaako Mauno itsensä kirjoittaen, ettei ole niinkuin" eräät" vaan on parempi kun nuo eräät koska ei kopioi koko ajan samoja jutskia kuin nuo eräät?


    • Anonyymi

      1Kor.4:5 Biblia (1776) Sentähden älkäät tuomitko ennen aikaa, siihenasti kuin Herra tulee, joka nekin valkeuteen saattaa, mitkä pimeydessä peitetyt ovat, ja ilmoittaa dydänten aivoitukset, ja silloin kukin saa kunnian Jumalalta. 2Kor.5:10

    • Anonyymi

      Mauno Mattilan opit näyttää oikeilta, kun on paljon raamatun jakeita, mutta on omia epämääeäräisiä tulkintoja raamatusta. Ei voi suositella.

      • Rauhan tervehdys.

        Voit tietysti perustella myös väitteesi esimerkin valossa ja miksi se on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa ristiriidassa? Enkö minäkin perustele, miksi sanon jonkun olevan harhassa? Se olisi reilua.

        Ps. Tässä aloituksessa jakamani hakemiston kanssa ei ole mitään tekemistä minun opetusten kanssa. Sen on joku muu tehnyt ja se listaa jakeita aiheittain, jos joku vielä lukee Raamattua..?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Voit tietysti perustella myös väitteesi esimerkin valossa ja miksi se on Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa ristiriidassa? Enkö minäkin perustele, miksi sanon jonkun olevan harhassa? Se olisi reilua.

        Ps. Tässä aloituksessa jakamani hakemiston kanssa ei ole mitään tekemistä minun opetusten kanssa. Sen on joku muu tehnyt ja se listaa jakeita aiheittain, jos joku vielä lukee Raamattua..?

        Siunauksin, MM.

        "Raamatun kokonaisilmoitus" on yksi niistä käsitekummajaisista ja -kasvannaisista, joita eritoten vapaissa suunnissa sikiää. Se on ilmaus, jolla naamioidaan yksinkertaisesti oma Raamatun tulkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun kokonaisilmoitus" on yksi niistä käsitekummajaisista ja -kasvannaisista, joita eritoten vapaissa suunnissa sikiää. Se on ilmaus, jolla naamioidaan yksinkertaisesti oma Raamatun tulkinta.

        MM on luterilainen. Ei mitään tekemistä elävien vapaiden suuntien kanssa, eikä elävien luterilaisten. Hänellä on oma lahko, joka häntä nuoleskelee.


    • Anonyymi

      En tykkää Mauno siittä, että käyt välillä heittelemään tympeästikkin letkautuksia. Saatata kirjoittaa pahastikkin esim Tapani Suonnosta. Muulloinkin saatat nakella, vihjailla ja letkautella. Tuo antaa ylimielisen kuvan sinusta.

      Tämä ei liityy nyt ehkä mitenkään raamatullisuuteen yma, mutta tarkistaisitko asennettasi ja tyyliäsi kyseisen asian suhteen.

      T. Samaatietä

      • Rauhan tervehdys.

        Tietenkin persoonina me olemme erilaisia: toinen on räiskyvä, siinä kun toinen on monotooninen. Toisella on huumoria ja toinen on aina haudan vakava. Nämä tulevat erilaisesta persoonallisuudesta. Esimerkiksi evankelistan, profeetan, paimenen ja opettajien persoonallisuudet usein poikkeavat toisistaan aikalailla. Paimenen pitää olla pitkämielinen ja joustava, siinä kun taas evankelistan pitää olla innokas ja teräväkielinenkin.

        Voisitko kertoa, että mitä pahaa kirjoitin Tapani Suonnosta, joka on väärin tai letkautusta?

        "Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: 'Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää'." - 1. Kuningas 18:27

        Veikko Manninen sanoi jossakin puheessaan, että Mooseksen käsiä pidätteli Aamor ja Huumor (oikeasti ne on Aaron ja Huur). Minusta tässä on sellainen, että jos joskus ei ole huumoria suhtautua näihin välillä hulluihinkin touhuihin mitä näkee, niin pian ei ole sitä aamoriakaan. Herran haltuun.

        PS. Kiitoksia kuitenkin huomautuksesta ja koitan olla tarkempi vastaisuudessa, ettei tule lähdettyä Elian tielle eikä ole Kristuksen seurakunnalle pahennukseksi.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Tietenkin persoonina me olemme erilaisia: toinen on räiskyvä, siinä kun toinen on monotooninen. Toisella on huumoria ja toinen on aina haudan vakava. Nämä tulevat erilaisesta persoonallisuudesta. Esimerkiksi evankelistan, profeetan, paimenen ja opettajien persoonallisuudet usein poikkeavat toisistaan aikalailla. Paimenen pitää olla pitkämielinen ja joustava, siinä kun taas evankelistan pitää olla innokas ja teräväkielinenkin.

        Voisitko kertoa, että mitä pahaa kirjoitin Tapani Suonnosta, joka on väärin tai letkautusta?

        "Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: 'Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää'." - 1. Kuningas 18:27

        Veikko Manninen sanoi jossakin puheessaan, että Mooseksen käsiä pidätteli Aamor ja Huumor (oikeasti ne on Aaron ja Huur). Minusta tässä on sellainen, että jos joskus ei ole huumoria suhtautua näihin välillä hulluihinkin touhuihin mitä näkee, niin pian ei ole sitä aamoriakaan. Herran haltuun.

        PS. Kiitoksia kuitenkin huomautuksesta ja koitan olla tarkempi vastaisuudessa, ettei tule lähdettyä Elian tielle eikä ole Kristuksen seurakunnalle pahennukseksi.

        Siunauksin, MM.

        Kyse ei ole persoonallisuudesta, eikä Suannosta. Varmasti ymmrrät mistä puhun., minun ei tarvitse tätä
        enempää aukaista. Tiedät sydämmessäsi mitä tarkoitan, kun tutkit sitä.
        Armoa myös annetaan, ei vain vaadita.
        Siunausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole persoonallisuudesta, eikä Suannosta. Varmasti ymmrrät mistä puhun., minun ei tarvitse tätä
        enempää aukaista. Tiedät sydämmessäsi mitä tarkoitan, kun tutkit sitä.
        Armoa myös annetaan, ei vain vaadita.
        Siunausta.

        Valitettavasti minulle jäi tämä ymmärtämättä. Olisin toivonut kyllä sitä viitettä?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        MM pannaa ihmiset facessa, jotka asiallisesti huomauttaa hänen vääristä kirjoituksistaan. Hän ei kykene keskusteluun, vaan jankuttaa omaa jargoniaan. Hän on keskittynyt harhoihin, joita hän näkee joka paikassa ja leimaa muita uskovia harhaoppisiksi. Hän on vaarallinen kaikille uskoville. Joka häntä seuraa, menettää uskon Jeesukseen ja Jumalan hyvyyteen.


      • Anonyymi

        Taasko on bannannut. No yksi hänen fani oli lopulla tullut ymmärrykseen ja ei enää intoile kuuntelemaan Mattilan puheita. Itse arvostelee toisten uskoa ja opetuksia mutta ja huutelee "tornistaan". Jos olisi koetuksen kestävä niin olisi avoin kritiikille myös itseään kohtaan!


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea itse Raamattua lapsen uskolla,eikä saivarrella sanoilla eikä lauseilla.Yllä olevissa esimerkeissä ei ole mitään ongelmaa,kun pyytää Pyhäähenkeä avaamaan ne Raamatun hengen mukaisesti ja omien henkilö kohtaisten uskonnollisten kokemusten valossa. Me kaikki olemme vajavaisia etsijöitä,mutta armahtava Jumalamme haluaa auttaa jokaista yksilöllisesti.

      • Anonyymi

        Ja ohkata vikaan joutuneita. Toisinaan nuhteetkin ovat armoa.


    • Anonyymi
      • Rauhan tervehdys

        Heikosti on asiat, jos kaikki Raamattua käyttävät ja sitä jakavat olisivat allekirjoittaneen oppilaita. Sen sijaan näyttää olevan Kristuksen opetuslapsi, kun on ihan oikeaa Raamatun tutkimusta ja joskus olen tuolla käynyt. Hyviä tekstejä.

        Mutta tuo on aivan eri asiaa, kuin jakamani hakemisto aloituksessa, jossa on ainoastaan listattu jakeita aihealueittain, koska tuossa on selitystä ja Sanan avaamista. Mikään ei korvaa sitä, että itse lukee Raamattu ja itse avaa nuo jakeet tutkimukselle. Se vaati tietenkin aikaa, mutta tuleeko monikaan hyvä asia nopeasti..?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        Näin on.Ei sitä mikään pystykkään korvaamaan minkä Herra avaa. Itsessäänhän me emme mitään voi vaan kaikki annetaan ylhäältä ymmärrystä myöten ja siinä järjestyksessä kuin Herra parhaaksemme näkee. Sivusta näin tämä.


      • Anonyymi

        Varmasti näin on, koska Herra puhuu silloin tarpeellisesta aiheesta. Ei siis pelkkää Jumalan Sanaa, vaan Sana Jumalalta kulloiseenkin tilanteeseen.

        Kuitenkin Pyhä Henki voi puhua myös muille, kuin itselle. Siksihän on raamatunopettajiakin, että he jakavat saamaansa muille. Esimerkiksi Kolmas Mooseksen Kirja ei avaudu kovin monelle, vaikka se onkin tärkeä kirja. Ilman sitä kirjaa Raamatusta puuttuisi uhrit, eli oleellinen osa. Siksi on hyvä, että joillekin sekin on avautunut, kuten tässä linkissä englannin kielen taitoisille:

        https://www.studylight.org/commentaries/nfp.html


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys

        Heikosti on asiat, jos kaikki Raamattua käyttävät ja sitä jakavat olisivat allekirjoittaneen oppilaita. Sen sijaan näyttää olevan Kristuksen opetuslapsi, kun on ihan oikeaa Raamatun tutkimusta ja joskus olen tuolla käynyt. Hyviä tekstejä.

        Mutta tuo on aivan eri asiaa, kuin jakamani hakemisto aloituksessa, jossa on ainoastaan listattu jakeita aihealueittain, koska tuossa on selitystä ja Sanan avaamista. Mikään ei korvaa sitä, että itse lukee Raamattu ja itse avaa nuo jakeet tutkimukselle. Se vaati tietenkin aikaa, mutta tuleeko monikaan hyvä asia nopeasti..?

        Siunauksin, MM.

        Samaa mieltä noista linkin Kangasalan Helluntaiseurakunnan teksteistä.
        Jisreel.


    • Anonyymi

      Irrallisilla Raamatunjakeilla, joita ladellaan kymmenittäin peräjälkeen, voi yrittää todistella mitä tahansa oikeaksi. Arveluttavaa Raamatunkäyttöä. Mutta tehän olettekin lähes tulkoon kaikki samanlaisia: jankutatte omaa tulkintaanne täytenä totuutena . Sitä mies luulee niin monenlaista. Voi
      vain sanoa: tämä tyyli ei tee vaikutusta. Ajatteleva lukija on Raamatun äärellä nöyrä.

    • Anonyymi

      Matt.13:12. 25:29. Mark.4:25. Luuk.19:26 Minä sanon teille jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Tähän sopii sanonta, tyhjästä on, paha nyhjäistä.

    • Anonyymi

      On se kumma kun on yksi Raamattu ja Pyhä henki joka ohjaa niin eri saarnaajat päätyvät eri tulkintoihin. Ja tietysti kullakin se oma tulkinta on oikea ja muiden harhainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe