Aurinkokennot ja suunnittelu

Anonyymi

Rot, mikä asia aurinkokennopostauksessasi viittaa suunnitteluun? Jargonoksennusspämmeilläsi ei ole minkäänlaista merkitystä jos et osaa vastata edes näin yksinkertaiseen kysymykseen. Noin mutuna, montako lukijaa ajattelet käännyttäneesi evoluutiosta kreationismiin? Eli kuinka tuloksellista toimintasi on?
Sinultahan kuuluu siihen valtavasti aikaa?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kovin hiljaista on, tulee kohta mieleen ettet pysty vastaamaan?

• Mikä kehittyi ensin, herhiläisen solujen kyky kerätä suppiloivasti talteen auringon fotoneja, kyky muuttaa tämä energia sähkövirraksi, kyky ottaa talteen tätä energiaa solujen aineenvaihdunnallisiin järjestelmiin, hyödyntää sähköenergiaa siipien ja raajojen liikuttamiseen jne.

jos yksikin näistä mekanismeista olisi kehittynyt ensin, olisi se ollut täysin turha mekanismi, jonka ns. luonnonvalinta olisi karsinut pois energiaa kuluttamasta.

Oliko muuta asiaa?

• Anonyymi

Wow. Nyt tuli aikamoinen argumentointivirhe! Miten ihmeessä tuo edes todistaisi, että se on luotu ja vielä se sinun jumalasi?
        Et taida tuntea evoluution perusteita?
        Evoluutio ei kehitä mitään toimintaa suoraan valmiiksi kuten sinun taikova jumalasi, vaan kehitys tapahtuu asteittain. Hiljalleen eri ominaisuudet, joilla on voinut olla hyvinkin erilainen toiminto alunperin ovat mukautuneet toisiinsa ja kehittäneet lajia sopeutuvammaksi.
        Sinun naurettava aukkojen jumala ei ole mikään selitys.

• >Oliko muuta asiaa?

No tuata, oletko sitä mieltä että päivänvalo ja kasvit olivat olemassa ennen aurinkoa, kuten luomiskertomus totisesti ilmoittaa?

• Anonyymi

Muistatko, kun väitit flagellamoottorista aivan samaa? Jopa Behe on myöntänyt flagellamoottorin kaikilla osilla olleen aiemmin toiminnallinen funktio ja Behe on sentään tutkija ID aatteestaan huolimatta.
        Pommittajakuoriainen oli aiemmin kressujen lempiesimerkki, mutta nekin väiteet vedettiin melko nopeasti kölin alta.

Juttusi kaikkien mekanismien yhtäaikaisesta syntymisestä on perusteeton ja osoittaa vain heikkoa ymmärrystä eliöiden kehittymisestä.

• Anonyymi

Kiitos "vastauksesta" - mutta asiassa pysyminen ei näytä olevan vahvuutesi. Eli mikä ihme nyt sitten viittasi siihen suunnitteluun?? Sekö, että ei ole muuta mahdollisuutta? Mahdatko lainkaan pystyä hahmottamaan noiden ominaisuuksien kehittymiseen kulunutta aikaa? Sinäkö juuri kuittailit muille argumentontivirheistä? Ne periaatteet eivät koske sinua? En myöskään kysynyt montako vierailijaa on ollut blogissasi vaan huoh kerran vielä: montako lukijaa luulet saaneesi käännytetyksi evoluutiosta kreationismiin? Minäkin olen blogiisi kurkannut - veikkaan että aika suuri prosentti noista on vain ihmettelemässä ajatuksenjuoksuasi - ihan viihteeksi siis. Minun vlogillani on tuhansia katselukertoja mutta vain murto-osa on noista katsellut edes yhden kokonaisen videon. En minä tätäkään palstaa seuraa evoluutio vs kreationismi - pohjalta vaan ihan mielenkiinnosta siihen kuinka kauas todellisuudesta ihmismieli saadaan sopivalla manipuloinnilla.

• P.s. Blogillani on pian 200'000 lukukertaa.

• Anonyymi

Entä sitten? Ottaen huomioon blogin englanninkielisyyden ja aiheen kiistanalaisuuden yhdistettynä ahkeraan mainostamiseesi, en pitäisi määrää kovin suurena. Olen itsekin eksynyt sinne usein vahingossa avattuani linkkisi lukematta sanaakaan. Ensmimmäisillä kerroilla tutustuin blogiisi ja havaitsin sen varsin nopeasti pseudotieteelliseksi roskaksi.

• Anonyymi

Itselläni löytyy yksittäinen youtube video missä on yli 500 000 katselukertaa. En ole kertaakaan mainostanut sitä edes, vaan ihmiset ovat löytäneet sen ihan oman mielenkiinnon takia. Minun ei tarvitse edes sulkea kommenttiosiota.

Sinun roskablogillasi ei ole mitään tekemistä tieteen kanssa ja siihen on vain typerää vedota.

• PS. Läjässä ripulipaskaa voi olla miljardeja bakteereita. Oi miten älykästä suunnittelua.

PPS. Joo, voimme toki alentua kreationistien tasolle esittämään näin typeriä kommentteja. Tein nyt esimerkin asiasta meta-ajatuksena kuitenkin kehoittaa välttämään tämmöistä. Joskus ei kuitenkaan malta olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseen, kun itsekään en ole mikään viinilasi kädessä fiilistelevä juustonmaistelijasnobi, joka teeskentelee olevansa muita ylevämpi.

PPPS. Oleellista on kuitenkin yllätys siitä, että noinkin kauan aikaa näihin asioihin paneutumiseen käyttänyt ROT on vieläkin aivan yhtä pihalla kuin aloittaessaan. Hän ei ole siis oppinut mitään missään vaiheessa, kun tosiaan kehtaan väittää nuo kaikki kreationismille tyypilliset argumentaatiovirhetyypit olevan moneen kertaan läpi käytyjä. Mutta että vielä viitsii vedota palautumattoman monimutkaisuuden aivopieruun ja rehennellä perään vielä katselukerroilla/lukijamäärillä? Voihan kasvojen kämmeneen painuminen taas tätä touhua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      584
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      512
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe