Auttakaa r-vikaista

Anonyymi

Hei, olen 18 vuotias poika ja olen kärsinyt koko elämäni r-viasta. Pienempänä se ei haitannut ollenkaan mutta kun kasvoin ja menin yläasteelle ymmärsin ettei se ole niin normaalia ja aloin peittelemään sitä. Aluksi peittelin sitä vain kun olin pois kotoa mutta nykyään en puhu kotonakaan sanoja joissa on ärrä. Ongelma ei ole mistään kielijänteestä kiinni vaan en ole koskaan ymmärtänyt miten täryn saa aikaiseksi. Kävin ala-asteella puheterapiassa mutta siittä ei ollut hyötyä ja sain vasta yläasteen jälkeen kuulla että r ääneet tekemiseen pitää "puhaltaa kielenpäällä" tai jotain vastaavaa. En ymmärrä miten täry tehdään ja miten saan kielen "tärisemään" joten jos löytyisi henkilöitä jotka osaisi auttaa niin olisin iloinen.

2

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos on varaa niin kannattaa käydä vaikka yksityisellä puheterapeutilla opettelemassa täryä nyt kun aikuisena haluat asiaa opiskella. Tsemppiä.

• Oletko ajatellut vain hyväksyä sen, että sanot ärrän hiukan eri tavalla kuin joku muu? Tietysti vaatii rohkeutta olla erilainen. Oletko katsonut sen mainoksen, jossa silloinen missi Lola Odusoga mainosti jotain, en muista mitä, ja siihen mainokseen oli upotettu kamala määrä r-kirjaimia, hänellähän on myös omanlaisensa tapa sanoa r?
      Minä en ajattele noita erilaisia tapoja sanoa jokin kirjain vikoina, ne ovat viehättäviä yksityiskohtia toisen puheessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe