Eräs sanoi saaneen sanoman Jumalalta ajaessaan autolla töistä kotiin. Herra puhui selkeästi ensimmäistä kertaa ja voimakkaasti. Kevään aikana hän kertoi saamansa sanoman muutamille "luotettaville uskoville, jotka myös kuulevat selkeästi Jumalan äänen". Hän sai uskonveljiltään vahvistuksen, että Herra on puhunut? Lukijat voisivat miettiä onko luterilaisuudessa tällaisia tapauksia ja perustella sitten mikä tässä mättää? Minä tutkin asiaa ja mieleeni tuli että istuiko jumala takapenkillä vai pelkääjän paikalla? Toinen vaihtoehto on että ehkä eriseuralainen(tuskin luterilainen)tapojensa mukaan kuulee sisäisiä ja korvin kuultavia ääniä ja muilta luotettavilta "selkeäkuuloisilta" kyselee vahvistusta. Hänellä saattaa olla kojelaudassa asennettu erikoiskuuntelulaite, jolla pääsee suoraan taivaaseen kyselemään asioita jeesukselta, ellei jeesus ole lähtenyt hieman jaloittelemaan, istuessaan Jumalan oikealla puolella n. 2000 vuotta. Miten luterilaisuus ymmärtää ko. kertojan sanoman? Uskotko että joku jumala hiippailee jonkun autossa puhuen korvin kuultavia sanoja tai että sydämessä sen jonkun jumalan ääni kuulee vielä selvemmin. Ps. kertoja ei maininnut puhuiko se joku jumala Savon murteella vai Suomen virallisella kirjakielellä?
Onko puhe Jumalalta?
23
59
Vastaukset
No hah, hah. Tokihan olet tämän "vähän" kieliposkessa kirjoitellut mutta vastaan nyt oman mielipiteeni.
Luterilaiset eivät kyllä oikein tunnusta tuollaisia. Yleensä on kyse jostakin herätysliikkeestä. Toisaalta onko sillä väliä jos tuo "keskustelu" parantaa kyseisen ihmisen omaa ja lähipiirin elämänlaatua. Ongelmallisempaa tietenkin on jos niin ei käy.
En itse usko mihinkään kielipuhumisiin tai suuriin muihinkaan teatterimaisiin esityksiin mutta ehkä tuollainen tilanne voi olla parhaimmillaan ikäänkuin herättelevä keskustelu itsensä kanssa. Vähän niin kuin sellainen hetki kun näkee kaiken kristallinkirkkaasti ja tajuaa, että jatkamalla samoin kuin siihen asti , asiat menevät vääjäämättä päin v****a
Jos tuosta sitten osaa tehdä korjausliikkeen joka tuottaa hedelmää niin onko sillä oikeastaan väliä kenen kanssa "keskustelun" kävi.- Anonyymi
Sinulla näyttää olevan sama henki vaikuttamassa kuin tuon kertojan joka pystyi ekakertaa puhumaan suoraan jumalalle. Kirkon herätysliikkeissä ei tällaista tunnusteta paitsi karismaattiset sekoilijat kyllä uskovat joulupukin lisäksi omiin himoihinsa. Onko se sinusta sama puhutko saatanan kanssa vai Jumalan? Kyllä teatterimaisuus on esiintynyt jo kauan aikaa lahkoissa ja kirkonkin tilaisuuksissa, alkaen amerikasta. Kehotan sinua ottamaan selvän miten ihminen pelastuu kadotuksesta ja paras neuvoni että tekisin sen selvinpäin.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan sama henki vaikuttamassa kuin tuon kertojan joka pystyi ekakertaa puhumaan suoraan jumalalle. Kirkon herätysliikkeissä ei tällaista tunnusteta paitsi karismaattiset sekoilijat kyllä uskovat joulupukin lisäksi omiin himoihinsa. Onko se sinusta sama puhutko saatanan kanssa vai Jumalan? Kyllä teatterimaisuus on esiintynyt jo kauan aikaa lahkoissa ja kirkonkin tilaisuuksissa, alkaen amerikasta. Kehotan sinua ottamaan selvän miten ihminen pelastuu kadotuksesta ja paras neuvoni että tekisin sen selvinpäin.
Älä huoli minun pelastumisesta. Se on ollut jo kauan aikaa hoidossa.
Kirjoitin tuon kirjoituksen kyllä ihan hyvässä hengessä mutta sinä sait siitä kaivettua jotakin näkymätöntä ivaa.
Jos joku kertoo keskusteleensa yläkerran tai alakerran herran kanssa niin kyseessähän on täysin subjektiivinen kokemus. Asiaa voi verrata siihen, että kun vaikkapa minä sanon olevani kristitty niin, et sinä voi arvioida minun uskoani, etkä liioin pelastumista ja sama toimii tietenkin toiseen suuntaankin.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Älä huoli minun pelastumisesta. Se on ollut jo kauan aikaa hoidossa.
Kirjoitin tuon kirjoituksen kyllä ihan hyvässä hengessä mutta sinä sait siitä kaivettua jotakin näkymätöntä ivaa.
Jos joku kertoo keskusteleensa yläkerran tai alakerran herran kanssa niin kyseessähän on täysin subjektiivinen kokemus. Asiaa voi verrata siihen, että kun vaikkapa minä sanon olevani kristitty niin, et sinä voi arvioida minun uskoani, etkä liioin pelastumista ja sama toimii tietenkin toiseen suuntaankin.Voihan se olla sitä salaivaa? Kuka hoitaa sinua Irja Askola vai Kari Mäkinen? Raamattua et ainakaan tunne eli Raamattu on Jumalan sanaa. Monet murhaajat, pedofiilit ja väkivallan miehet kyllä vakuuttelevat uskovansa, mutta jäljet johtavat sinne alakertaan, niinkö sinunkin jälkesi? Jälkiä saattaa löytyä alushousuistasi, mutta siihen en ota kantaa.
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla sitä salaivaa? Kuka hoitaa sinua Irja Askola vai Kari Mäkinen? Raamattua et ainakaan tunne eli Raamattu on Jumalan sanaa. Monet murhaajat, pedofiilit ja väkivallan miehet kyllä vakuuttelevat uskovansa, mutta jäljet johtavat sinne alakertaan, niinkö sinunkin jälkesi? Jälkiä saattaa löytyä alushousuistasi, mutta siihen en ota kantaa.
No johan oli taas asiallinen vastaus.
Autuas Martti-tohtorimme kohtasi itse Perkeleenkin face to face...
- Anonyymi
Lutherista en ole niin varma, mutta minä olen kohdannut perkeleen kotona ja kylläpä pelästyin että en saanut heti sanaa suusta enkä edes kyennyt ajattelemaan.
Vihreiden Satu Hassi ja hänen miehensä lukevat toisilleen Raamattua pitkillä ajomatkoilla.
Kuulevat ainakin toistensa äänet, muusta ei tiedä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006176534.html- Anonyymi
Raamattua on hyvä lukea ja tarttua siihen mikä pelastaa. Evankeliumi pelastaa ja Hassi hylkää tämän koska se on raaka ja julma tosikertomus Jeesus Nasaretulaisesta joka kärsi Hassinkin syntien tähden. Kyllä pirukin lukee raamattua ja opettaa autossa ja junassakin, mutta nämä viisastelijat eivät tahdo tulla syntisiksi vaan ryhtyvät mestaroimaan raamattua. Tulervat tuomiot ne vasta kauheita ovat ja Hassit lukekoon sitä pelolla ja vavistuksella. Helvetti se on sitäkin kauheampi paikka jonne heitetään Kristuksen armon kieltäjät.
- Anonyymi
henkiö on voinut "keskustella" ihan oman ali-tajuntansa kanssa, sillee. . .
- Anonyymi
<<Jos joku kertoo keskusteleensa yläkerran tai alakerran herran kanssa niin kyseessähän on täysin subjektiivinen kokemus.<<
Tieteen valossa äänien kuuleminen ei ole outoa, eikä edes merkki mistään sairaudesta. Hiljattain oli uutinen aiheesta.
Tunnetuin äänien kuulija oli Sokraten kuulema ääni, joka varoitti häntä vaaran uhatessa, ja Sokrate joi myrkkymaljan, koska tämä hänen kuulema ääni ei varoittanut sitä juomasta.
Ryhdyin tarkistamaan Sokraten äänen nimeä. Sokrate eli noin 500-400 ennen ajanlaskun alkua, ja hänestä sanotaan:
<<Sokrates suhtautui arvostelevasti perinteisiin näkemyksiin olympolaisista jumalista, ja katsoi jumalien olevan enemmän jotain järjen kautta käsitettävää ja moraalista. Moraali sitoi hänen mukaansa jumalia siinä missä ihmisiäkin, eikä joku ollut oikein siksi, että se on jumalien tahdon mukaista, vaan jumalat tahtovat jotakin siksi, että se on oikein.
Sokrates myös piti jumalia hyväntahtoisina, mikä poikkesi perinteisestä näkemyksestä juonittelevista jumalista. Seurauksena jumalia ei myöskään tarvinnut suostutella erilaisia rituaaleja noudattamalla.[33]<<
Tämän päivän kristittyjen arvomaailma ja moraali ei ole saavuttanut uskonasioissa edes Sokraten tasoa vielä - nyt palvotaan Jumalan kuolemaa verisellä uhrirituaalilla vihaisen Jumalan lepyttelyksi. Voi hyvänen aika.
Sokrateelle puhunut ääni:
<<Ehkä tunnetuin mystiikkaan liittyvä seikka on Sokrateen riippuvuus omasta daimonistaan, äänestä, joka puhui hänelle aina silloin ja vain silloin, kun hän oli tekemäisillään virheen. Sokrateen mukaan juuri tämä daimon (tai daimonion) myös esti häntä osallistumasta politiikkaan.[85] Faidroksessa kerrotaan, että Sokrates piti tätä eräänlaisena ”jumalallisen hulluuden” muotona, mielisairautena, joka on lahja jumalilta ja joka antaa meille ennustamisen, salatut menot, runouden, rakkauden[86] ja jopa itsensä filosofian. Daimonin voidaan vaihtoehtoisesti ajatella olevan sama kuin intuitio. Kreikan kielen sana viittaa kuitenkin nimenomaan henkeen tai johonkin, jota nykyään kutsuttaisiin suojelusenkeliksi tai -hengeksi. Myös Sokrates näyttää antaneen daimonilleen sellaisia ominaisuuksia kuin persoonallisuus ja ääni. Joskus tällainen suojelusdaimon on käsitetty tai käännetty myös 'omaksitunnoksi'.[87]<<- Anonyymi
Uskonmukaisesti raamattuun perustuva ajattelu ja tietokin osoittaa Sokrateksen olevan nykyajan uudestikastettujen ja karismaattisten idio........ vertainen, joka etsi viisautensa kautta jonkinlaista jumaluutta, löytäen sen omasta läsnäolevasta tai olevista demoneista-
- Anonyymi
<<Eräs sanoi saaneen sanoman Jumalalta ajaessaan autolla töistä kotiin. Herra puhui selkeästi ensimmäistä kertaa ja voimakkaasti. Kevään aikana hän kertoi saamansa sanoman muutamille "luotettaville uskoville, jotka myös kuulevat selkeästi Jumalan äänen". Hän sai uskonveljiltään vahvistuksen, että Herra on puhunut?<<
Mutta eiköhän subjektiivisuutta ole sitten antaa tuolle äänelle henkilöllisyys, kuten, että ääni olisi Jumalan ääni? Vai ilmoittaako ääni, että Jumala tässä hei, ja minulla olisi sinulle vähän asiaa?
Täällä palstallahan on ollut lukematon määrä näitä profeetioitakin, joiden väitetään tulleen Jumalan ilmoittamana, eivätkä ne ole pitäneet paikakansa, sitten väännellään ja käännellään, kun eivät nämä ilmoitukset ja unet ole osuneetkaan kohdilleen.
Minun näkemys on se, että millään ei ole merkitystä - ihmeellä tai ihmeellisellä äänellä - jos sillä ei ole merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonmukaisesti raamattuun perustuva ajattelu ja tietokin osoittaa Sokrateksen olevan nykyajan uudestikastettujen ja karismaattisten idio........ vertainen, joka etsi viisautensa kautta jonkinlaista jumaluutta, löytäen sen omasta läsnäolevasta tai olevista demoneista-
<<Uskonmukaisesti raamattuun perustuva ajattelu<<
Ja mitähän tämä sitten mahtanee tarkoittaa?!
<<ja tietokin osoittaa<<
Uskomukainen ajatteluun perustuva ja tietokin ovat kyllä vahvassa ristiriidassa keskenään - taitavat kumota jo toisensa.
<<Sokrateksen olevan nykyajan uudestikastettujen ja karismaattisten idio........ vertainen, joka etsi viisautensa kautta jonkinlaista jumaluutta, löytäen sen omasta läsnäolevasta tai olevista demoneista-<<
Ja mitä tekemistä Sokratella on ... Mitä nämä tällaiset 'uudesti kastetut' on? Eikö ne ole ihan jo Ilmestyskirjan pedosta kaikki, jotka ottavat merkin otsaansa tai käteensä?!
No, en ole kyllä isompaa puppua sitten eläissäni kuullut - mistähän tikun kastepiiristä oikein kirjoituksesi kumpuaa?! - Niin että filosofiakin on jo muuttunut demoneidenläsnäolevaksiuudestikastettujenkarismaattiseksi idiotismiksi?!
Voi hyvä luoja tätä palloa ja ihmistä! - Anonyymi
No, nyt alkaa kyllä kasteiden, ehtoolisten ja sieluja irti leikkaavien pyhienhenkin vaikutuksesta loikkia demoneita niin paljon joka puoella, että ihan kohta päästään -onneksi - takaisin paljon viattomampiin seitakiviin, kotikuusiin ja saunatonttuihin.
Luoja, mitä ne on ihmisten aivoille tehneetkään tällä saastaisella syntiopillaan ja Jumalan hyvältä tuoksuvalla uhrilahjalla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Eräs sanoi saaneen sanoman Jumalalta ajaessaan autolla töistä kotiin. Herra puhui selkeästi ensimmäistä kertaa ja voimakkaasti. Kevään aikana hän kertoi saamansa sanoman muutamille "luotettaville uskoville, jotka myös kuulevat selkeästi Jumalan äänen". Hän sai uskonveljiltään vahvistuksen, että Herra on puhunut?<<
Mutta eiköhän subjektiivisuutta ole sitten antaa tuolle äänelle henkilöllisyys, kuten, että ääni olisi Jumalan ääni? Vai ilmoittaako ääni, että Jumala tässä hei, ja minulla olisi sinulle vähän asiaa?
Täällä palstallahan on ollut lukematon määrä näitä profeetioitakin, joiden väitetään tulleen Jumalan ilmoittamana, eivätkä ne ole pitäneet paikakansa, sitten väännellään ja käännellään, kun eivät nämä ilmoitukset ja unet ole osuneetkaan kohdilleen.
Minun näkemys on se, että millään ei ole merkitystä - ihmeellä tai ihmeellisellä äänellä - jos sillä ei ole merkitystä.Tuolle äänien kuulemiselle on jo tiedossa sairaus diaknoosi ja se on Skitsofrenia. Skitsofreenikolla on äänet omassa päässään, sämän tiedän kun olin siktsofreenikko kymmeniä vuosia. Varsin kiusallinen sairaus se on, ja sairas ymmärtää ne äänet sairaudeksi, mutta ne äänet on pakko ääniä. Onkohan kielillä puhuminenkin jokin skitsofreenian oire siis? Minäkin olen saanut kielillä puhumisen lahjan jos sitä nyt lahjaksi voi sanoa. Minulla se oli pakon omaista puhetta jota en itsekkään ymmärtänyt. Tälläisestä kielillä puhumisesta Raamattu sanoo, että se on armolahjoista pienin jos sitä ei itse eikä kukaan osaa selittää. Mutta Raamattu antaa ymmärtää kuitenkin, että kielilä puhuja itse kuitenkin rakentuu pyhässä hengessä sellaisestakin kielilä puhumisesta jota hän eikä kukaan muukaan osaa selittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Uskonmukaisesti raamattuun perustuva ajattelu<<
Ja mitähän tämä sitten mahtanee tarkoittaa?!
<<ja tietokin osoittaa<<
Uskomukainen ajatteluun perustuva ja tietokin ovat kyllä vahvassa ristiriidassa keskenään - taitavat kumota jo toisensa.
<<Sokrateksen olevan nykyajan uudestikastettujen ja karismaattisten idio........ vertainen, joka etsi viisautensa kautta jonkinlaista jumaluutta, löytäen sen omasta läsnäolevasta tai olevista demoneista-<<
Ja mitä tekemistä Sokratella on ... Mitä nämä tällaiset 'uudesti kastetut' on? Eikö ne ole ihan jo Ilmestyskirjan pedosta kaikki, jotka ottavat merkin otsaansa tai käteensä?!
No, en ole kyllä isompaa puppua sitten eläissäni kuullut - mistähän tikun kastepiiristä oikein kirjoituksesi kumpuaa?! - Niin että filosofiakin on jo muuttunut demoneidenläsnäolevaksiuudestikastettujenkarismaattiseksi idiotismiksi?!
Voi hyvä luoja tätä palloa ja ihmistä!Minäkin ihmettelen sinua ja sokratesta ja palloasi joka on ladattu "avaruusveljiltäsi" Etkä tiedä että usko on tosiasioihin uskomista eikä sokeasokrateiden pelkkiä muuttuvia olettamuksia olevaisuudesta ja elämästä.
Ristiriitaisuuksia syntyy jatkuvasti jumalattomien yksinkertaisessa kehittymättömässä mielessä, eikä heidän vakaumus ole kuin luottaminen mitä päässä tuntuu ja suu ulos puhaltaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolle äänien kuulemiselle on jo tiedossa sairaus diaknoosi ja se on Skitsofrenia. Skitsofreenikolla on äänet omassa päässään, sämän tiedän kun olin siktsofreenikko kymmeniä vuosia. Varsin kiusallinen sairaus se on, ja sairas ymmärtää ne äänet sairaudeksi, mutta ne äänet on pakko ääniä. Onkohan kielillä puhuminenkin jokin skitsofreenian oire siis? Minäkin olen saanut kielillä puhumisen lahjan jos sitä nyt lahjaksi voi sanoa. Minulla se oli pakon omaista puhetta jota en itsekkään ymmärtänyt. Tälläisestä kielillä puhumisesta Raamattu sanoo, että se on armolahjoista pienin jos sitä ei itse eikä kukaan osaa selittää. Mutta Raamattu antaa ymmärtää kuitenkin, että kielilä puhuja itse kuitenkin rakentuu pyhässä hengessä sellaisestakin kielilä puhumisesta jota hän eikä kukaan muukaan osaa selittää.
Mikähän henki se sinua pakonomaisesti riivaa? Jos menet uudestikastettujen lahkoon, siellä löytyy selittäjiä. Samalla reissulla löydät sieltä "pakonomaisia" skitsofreenikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ihmettelen sinua ja sokratesta ja palloasi joka on ladattu "avaruusveljiltäsi" Etkä tiedä että usko on tosiasioihin uskomista eikä sokeasokrateiden pelkkiä muuttuvia olettamuksia olevaisuudesta ja elämästä.
Ristiriitaisuuksia syntyy jatkuvasti jumalattomien yksinkertaisessa kehittymättömässä mielessä, eikä heidän vakaumus ole kuin luottaminen mitä päässä tuntuu ja suu ulos puhaltaa.<<Minäkin ihmettelen sinua ja sokratesta ja palloasi joka on ladattu "avaruusveljiltäsi" Etkä tiedä että usko on tosiasioihin uskomista eikä sokeasokrateiden pelkkiä muuttuvia olettamuksia olevaisuudesta ja elämästä.
Ristiriitaisuuksia syntyy jatkuvasti jumalattomien yksinkertaisessa kehittymättömässä mielessä, eikä heidän vakaumus ole kuin luottaminen mitä päässä tuntuu ja suu ulos puhaltaa.<<
Et ilmeisesti ymmärrä sanaa filosofia, tai tiede. Ok. Avaruusveljiä?! Totta noin, ota paperi, piirrä siihen kolme ruutua (mieluimmin ruutupaperi), niin että teet niistä saman kokoiset ruudut. Piirrä ensimmäiseen kuka, toiseen auto ja kolmanteen talon. Kun olet tehnyt tuon tehtävän - vastaa tähän viestiin, niin esitän sinulle jatkokysymyksen. Jooko? - Anonyymi
Kirjoitusvirhe. Siis piirrä ensimmäiseen ruutuun kukka ... toiseen auto ja kolmanteen talo, ja palataan asiaan.
- Anonyymi
Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja mitä minä lausun korvienne kuullen. Job.33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
- Anonyymi
2Moos.19:19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä. Kirjoitetaan: pasuunan.
- Anonyymi
Jer.10:13. 51:16 Kun hän jylisee, käy vetten pauhu taivaalla, ja hän nostaa pilvet maan ääristä, tekee salamat ja sateen ja tuo tuulen sen säilytyspaikoista. Ps.135:7
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082535
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401664Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431305Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971121Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3151085Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561032Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen221030- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12845Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843