Yksinäisyyteen lääke?

Anonyymi

Moni sairas ei pääse kotoaan muuta kuin tuskiensa kera. Silloin mieluimmin on kotonaan ja yksinään, jos ei ole siunaantunut puolisoa, joka pitäisi seuraa.

Ei ole helppoa löytää tosi toveria tai kaveria seurakunnasta, joka uhraisi aikaansa sairaan parissa olemiseen saati auttamiseen, moni toteaa.

Jääkö tällainen keskustelupaikka kuin suomi24 ainoaksi seuranpitäjäksi edellä kerrotuissa tilanteissa, voitaisiin kait aiheellisesti kysyä. Vai ollaanko seurakunnissa aidosti kiinnostuneita "leskien ja orpojen" hyvinvoinnista käytännön tasolla?

On syntynyt sellainen kuva, että unohdetut sairaat pakenevat yksinäisyyttään keskustelupalstoille.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suurin osa Jehovan todistajista jotka ei sairauden takia pysty käymään kokouksissa unohdetaan.

      Maailman ihmiset kentällä ovat valitettavasti tärkeämpiä, heille on kyllä aikaa.

      • Anonyymi

        Elikä ei saa tunteja.
        Tuntien saaminen on mitä raporttikortissa katsotaan.
        Ei kuinka monta kertaa olet käynyt veli/sisar vanhuksen luona.
        Tekopyhä seurakunta.


      • Anonyymi

        Paavali kirjoitti, että saarnaaminen on turhaa sitä tekevälle ihmiselle, jos vaikuttimena ei ole rakkaus. Ilman rakkautta saarnaamisen motiivina olisi tällöin oman nahan pelastaminen. Jos ei ole halua tai ei koe sisäistä tarvetta osoittaa rakkautta niitä kohtaan jotka ovat sukua uskossa, niin millainen on sen rakkauden laatu niitä kohtaan jotka eivät ole sukua uskossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kirjoitti, että saarnaaminen on turhaa sitä tekevälle ihmiselle, jos vaikuttimena ei ole rakkaus. Ilman rakkautta saarnaamisen motiivina olisi tällöin oman nahan pelastaminen. Jos ei ole halua tai ei koe sisäistä tarvetta osoittaa rakkautta niitä kohtaan jotka ovat sukua uskossa, niin millainen on sen rakkauden laatu niitä kohtaan jotka eivät ole sukua uskossa?

        Se on turhaa höpinää silloin.


    • Anonyymi

      Ketipinor vie pois lähes kaikki tunteet.
      Yksinäistä erakkoelämää jo kohta 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Ai. Ilmankos Jehovan todistajat on niin tuntemattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Ilmankos Jehovan todistajat on niin tuntemattomia.

        ... tunteettomia.


      • Anonyymi

        Se käsitys on tullut vuosien kuluessa. Ei sairas seurakuntalainen ole mitään.
        Mutta jos tämä on rikas, asia on kokonaan toinen. Köyhällä kun ei ole mitä antaa.
        Jeesus saarnasi ihan toista. Mitä tässä pitäisi ymmärtää? Ne kuuluisat lopun päivätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se käsitys on tullut vuosien kuluessa. Ei sairas seurakuntalainen ole mitään.
        Mutta jos tämä on rikas, asia on kokonaan toinen. Köyhällä kun ei ole mitä antaa.
        Jeesus saarnasi ihan toista. Mitä tässä pitäisi ymmärtää? Ne kuuluisat lopun päivätkö?

        Hienoa, että kirkko pitää huolta sinustakin,
        kunhan nyt kirjoittaudut kirjoille.
        Ehkei sitäkään tarvita.
        Ei pidä hakea tyhjiltä hyllyiltä sitä,
        mitä tarvitsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se käsitys on tullut vuosien kuluessa. Ei sairas seurakuntalainen ole mitään.
        Mutta jos tämä on rikas, asia on kokonaan toinen. Köyhällä kun ei ole mitä antaa.
        Jeesus saarnasi ihan toista. Mitä tässä pitäisi ymmärtää? Ne kuuluisat lopun päivätkö?

        Kirkolla on monenlaista seuraa ja toimintaa.
        Valitse listalta mieleistäsi!


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajan tunteita varsin hyvin. Mutta se yksinäisyyden tunteminen on yleismaailmallista. Olipa nuori tai vanha.
      Niin, jopa nuoret hautautuvat kotiin koneidensa kanssa.
      Entä perheelliset, pienten lasten vanhemmat?
      Mobiili kännyssä kuljetaan ilman kosketusta lapseen!
      Entä se seurustelu nuoren parin tai ystävien kesken?
      Ellei mobiili ole kädessä, on se pöydällä ja siihen katsotaan vähää väliä.
      Mitä seurustelua se on, kun toisella ei ole kiinnostusta olla läsnä?

      Entä onko se parin löytäminen vanhuuden päiville niin seurallista?
      Joillakin voi olla yhteisiä rientoja, mutta moni kärsii toisen kohtelusta.
      Fyysinen ja psyykkinen pahoinpitely, kiusaaminen, vertailu parempiin
      on tavallista, eikä uskottomuuskaan ole tuntematonta edes iäkkäillä.

      Nykyajan vanhat ja sairaat ovat joskus kuin ikävystyneitä lapsia,
      kieppuvat äidin kintuissa maristen: "Mitä minä tekisin?"
      On sitten niitäkin, joiden voimat eivät riitä arkipäivän askareisiin.
      Alan itse kuulua heihin. Siksi olen yksinkertaistamassa omaa elämääni.
      Eikä tulisi mieleenkään vaatia, että uskontoverit pitkien työpäivien jälkeen, omien perhevastuiden lisäksi uhraisivat aikansa minuun!
      He tarvitsevat hengellisiä taukoja jaksaakseen sen arkisen aherruksen!
      Teokraattisen kirjallisuuden tutkiminen, kokoukset, joissa tapaa ystäviä,
      kenttäily, jossa jakaa muillekin siitä hengellisestä, mitä arvostaa on
      elintärkeää nykyisessä yhteiskunnassa.

      On monia epäitsekkäitä vanhuksia, jotka haluavat mieluummin lastensa jatkavan lähetystyössä kuin hoitavan itseään.
      Ja toisia vanhuksia, joita minkäänlainen hoito ei tyydytä!
      Valitetaan ja valehdellaan pitkin kylää katkeroittaen avuliaan elämä.
      Meillä kaikilla on yksi elämä, eikä toisten ole oikeus anastaa siitä kohtuuttomasti.
      Itse olen tutkimassa internetin sivuilla jw.org, monipuolista antia.
      Sitä löytyy myös monia muita hyödyllisiä sivuja, jotka käsittelevät
      juuri vanhuksien ongelmia ja sairauksia, apukeinoja, joita löytyy.
      Sieltä vain valitsemaan oman tarpeen mukaan!
      Jos kykenee täällä marisemaan, kykenee muuhunkin etsintään!

      Parin päivän kenttäily sai koko kehoni särkemään, ettei pystyssä pysy.
      Se on aivan oma asia, millä foorumeilla liikkuu, millä itseään ravitsee.
      Tämä Suomen " suoli" on minullekin kaatopaikka, missä purnaan ja
      puran loukkaantunutta mieltäni. Minä olen kompastunut ihmisiin.
      Paulus sanoo Galattalaisten 5:15" Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toistanne perin hävitä."
      Mutta enimmäkseen ymmärrän nykyisen yhteiskunnan tuomat vaikeudet
      samoin kuin varustaudun iän mukanaan tuomiin haasteisiin.
      Nautin omasta rauhastani, oman kodin suojissa, lueskellen, mietiskellen.
      keskityn mieluummin ajattelemaan JHVH:n lupauksia kuin näitä matoisia.
      Tämä nyt on minun mielipiteeni tästä asiasta.
      P.A.

      • Anonyymi

        Varmasti tuo kaikki on totta. Joten ei muuta kuin kaikki omaan kelkkaan ja unohdetaan muut. Mitäs muilla on mitään väliä, kun on omat asiat hyvin.

        Entä jos ei pääse kokouksiin tai kentälle tai kauppaan, eikä ns. 'ystävät" auta, niin riittääkö siinä silloin enää uskoa veljesrakkauteen?

        Ei taitaisi Ruandan kaltaiset tilanteet onnistua täällä, että ryhdyttäisiin piilottelemaan veljiä tai sisaria oman hengensä vaarantaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti tuo kaikki on totta. Joten ei muuta kuin kaikki omaan kelkkaan ja unohdetaan muut. Mitäs muilla on mitään väliä, kun on omat asiat hyvin.

        Entä jos ei pääse kokouksiin tai kentälle tai kauppaan, eikä ns. 'ystävät" auta, niin riittääkö siinä silloin enää uskoa veljesrakkauteen?

        Ei taitaisi Ruandan kaltaiset tilanteet onnistua täällä, että ryhdyttäisiin piilottelemaan veljiä tai sisaria oman hengensä vaarantaen.

        Minä olen auttanut lapsesta asti isoäidin ystäviä, kun toiset lapset leikkivät. Myöhemmässä vaiheessa jatkoin kykyjeni lisääntyessä.
        Mutta ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan sen perusteella toisilta
        heidän hoitavan minun asioitani toisten lisäksi.

        En tiedä sinun elämäsi kulkua, enkä olosuhteitasi.
        Jos sinulla ei ole lapsia tai ystäviä apunasi, niin voitko etsiä
        itsellesi yhteiskunnan avulla jonkin yhteisasunnon,
        mitä nyt sinulle on mahdollista?
        oletko keskustellut seurakuntasi vanhimpien kanssa?
        Hekin saattavat olla jo siinä iässä, että tarvitsevat itse apua.
        Haluatko vain ilmaista tyytymättömyytesi todistajia kohtaan?
        Eihän täällä kukaan kykene sinun asioitasi järjestämään!
        Tarkoitus on vain merkitä todistajat rakkaudettomiksi.
        Sinä olet varmasti hyvin lämminsydäminen ja avulias.
        P.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen auttanut lapsesta asti isoäidin ystäviä, kun toiset lapset leikkivät. Myöhemmässä vaiheessa jatkoin kykyjeni lisääntyessä.
        Mutta ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan sen perusteella toisilta
        heidän hoitavan minun asioitani toisten lisäksi.

        En tiedä sinun elämäsi kulkua, enkä olosuhteitasi.
        Jos sinulla ei ole lapsia tai ystäviä apunasi, niin voitko etsiä
        itsellesi yhteiskunnan avulla jonkin yhteisasunnon,
        mitä nyt sinulle on mahdollista?
        oletko keskustellut seurakuntasi vanhimpien kanssa?
        Hekin saattavat olla jo siinä iässä, että tarvitsevat itse apua.
        Haluatko vain ilmaista tyytymättömyytesi todistajia kohtaan?
        Eihän täällä kukaan kykene sinun asioitasi järjestämään!
        Tarkoitus on vain merkitä todistajat rakkaudettomiksi.
        Sinä olet varmasti hyvin lämminsydäminen ja avulias.
        P.A.

        Tuo on totta, että olen avulias. Olen joskus polttanut itseni loppuun auttaessani veljiä ja sisaria, ja sitten kun olisin itse tarvinnut heidän apuaan, niin minut unohdettiin. En merkinnyt heille enää mitään. Siitä toivuttuani olen edelleen auttanut muita. Auttaminen on verissäni, saan siitä iloa itselleni. Tämän perusteella joku voisi nimetä minut itsekkääksi, koska saan iloa toisten auttamisesta. Mutta olen pannut merkille, että ilmeisesti kaikki eivät saa muiden auttamisesta itselleen iloa, koska vaikka heillä olisi siihen mahdollisuus, eivät auta muita. Ja tällaisia on paljon samoin kuin niitä jotka tarvitsisivat apua. En yksin selviyty apua tarvitsevien auttamisessa, muitakin tarvittaisiin heitä auttamaan. Se on niin silmiinpistävää että kun heidät jätetään yksin vaikka julkisuudessa puhutaan keskinäisestä rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, että olen avulias. Olen joskus polttanut itseni loppuun auttaessani veljiä ja sisaria, ja sitten kun olisin itse tarvinnut heidän apuaan, niin minut unohdettiin. En merkinnyt heille enää mitään. Siitä toivuttuani olen edelleen auttanut muita. Auttaminen on verissäni, saan siitä iloa itselleni. Tämän perusteella joku voisi nimetä minut itsekkääksi, koska saan iloa toisten auttamisesta. Mutta olen pannut merkille, että ilmeisesti kaikki eivät saa muiden auttamisesta itselleen iloa, koska vaikka heillä olisi siihen mahdollisuus, eivät auta muita. Ja tällaisia on paljon samoin kuin niitä jotka tarvitsisivat apua. En yksin selviyty apua tarvitsevien auttamisessa, muitakin tarvittaisiin heitä auttamaan. Se on niin silmiinpistävää että kun heidät jätetään yksin vaikka julkisuudessa puhutaan keskinäisestä rakkaudesta.

        Minulla oli nuoret vanhemmat, jotka hankkivat suuren perheen.
        Kun mies ja vaimo rakastavat toisiaan tulisesti ja riidellen,
        lapset unohtuvat toisarvoisiksi. Siten minusta tuli "äiti" sisaruksilleni.
        Mutta se rakkaus, jota tunsin näitä suloisia lapsia kohtaan,
        auttoi minua kestämään perheen draamat.
        Siinä kehittyi se toisten auttaminen. Mutta minä en aina tuntenut iloa.
        Monesti tuntui, että oma elämä meni arkiaskareissa toisten hyväksi.
        Sitä oli marttyyriuden kausia, jolloin ei nähnyt myöskään omaa arvoaan. Tunsi olevansa vain palkaton piika toisille.
        Mutta sen, minkä olen toisia palvellut, olen saanut takaisin!
        Nyt tosin olen vanha, mutta siksi juuri haluan näiden nuorempien
        nauttivan omasta elämästään, ei uhrata aikaansa minuun.
        Elämä on niin lyhyt ja se Paratiisi niin kaukana.
        P.A.


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä teidän on kiertää "kenttätyössä" kun kukaan ei kuitenkaan pelastu jos ei usko että Jeesus on Jumalan Poika?

      • Anonyymi

        Jeesus oli Arameankielinen , ja Arameassa ei ole sanaa " _pelastua "-
        N e oli kreikkalaiet Kirkkoisit , jotka kirjoittali noita sadistisia -Tuho juttuja , , "


      • Anonyymi

        Kaikki ihmiset joutuvat kerran tuomiolle teoistaan, nimenomaan kuoleman jälkeen.

        -"...Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio..." (Heb 9:27); "
        -"...hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin...jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen"
        (Joh 5:28,29);
        - "Herra...tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät" (2 Piet 2:9)

        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
        itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

        Kadotus on paikka, "jossa heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat..."(Ilm 14:9-11 ja 20:10).


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe