Reaalikainen tilasto uusien sähköautojen rekisteröinneistä Norjassa. Täällä Suomessa nysvätään halvoilla mukahybrideillä.
https://elbilstatistikk.no/
Sähköautojen myyntiä Norjan malliin
12
125
Vastaukset
- Anonyymi
"Reaalikainen" jihuu.
Taitaa olla Norjan politiikka hieman enemmän autoilijaa suosivampi kuin meillä, eli hintataso toinen ja Tesla on panostanut latauspisteisiin. Meillä asiaa lähestytään aina kepin ja rangaistuksen kautta ja sitten ihmetellään miksi porukat ajaa ikälopuilla pöllyyttäjillä.- Anonyymi
Mikä hel...moinen huuto kansalta tuli kun esitettiin sähköautojen ostamiselle avustusta! Rikkaille työnnetään rahaa, köyhät ei saa mitään! (unohdetaan monien miljardien sosiaaliavustukset tuosta vaan) Suomen kansa on läpeensä tyhmää jonka takia valtiovaltakaan ei saa (uskalla) päätöksiä asian suhteen tehdä tai tehtyä.
Ei pienituloiset ole ennenkään ostaneet uusia autoja, pitäisikö heidän nyt saada sähköautoja ilmaiseksi vai mikä on kateellisuuden pointti, kyllä ne sähköautotkin tulee käytettynä pienituloisten ostettaviksi kunhan niitä ensin uutena joku ostaa.
- Anonyymi
Norjalla on kaksi etua Suomeen nähden valtavat summat öljyrahaa, jota pumpataan sähköautoilun tukemiseen ja halpaa vesivoimalla tuotettua sähköä.
On hyvä ettei väheneviä verovaroja käytetä sähköautoilun tukemiseen, koska muitakin rahareikiä on paikattava. Lisäksi Suomi tuo sähköstään 20 % ja jos koko autokanta olisi sähköinen tuonti nousisi 30 %.
Eikä autoilun sähköistämisellä saada sitä vaikutusta kuin suurempien päästölähteiden tukkiminen.- Anonyymi
"On hyvä ettei väheneviä verovaroja käytetä sähköautoilun tukemiseen, koska muitakin rahareikiä on paikattava"
Suomi on joutunut sattuneesta syystä mukaan EU.n ilmastotalkoisiin, jos suomi ei hoida osuuttaan niin siitä se vasta rahanreikä tuleekin.
"Suomi tuo sähköstään 20 % ja jos koko autokanta olisi sähköinen tuonti nousisi 30 %."
Ja öljyhän on täysin kotimaista?? Lisäksi jalostamot käyttävät mielettömästi tätä "ulkoa tuotua" sähköä jotta saisit polttoainetta tankkiisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On hyvä ettei väheneviä verovaroja käytetä sähköautoilun tukemiseen, koska muitakin rahareikiä on paikattava"
Suomi on joutunut sattuneesta syystä mukaan EU.n ilmastotalkoisiin, jos suomi ei hoida osuuttaan niin siitä se vasta rahanreikä tuleekin.
"Suomi tuo sähköstään 20 % ja jos koko autokanta olisi sähköinen tuonti nousisi 30 %."
Ja öljyhän on täysin kotimaista?? Lisäksi jalostamot käyttävät mielettömästi tätä "ulkoa tuotua" sähköä jotta saisit polttoainetta tankkiisi.Suomi on jo etukäteen tehnyt paljon päästöjen vähentämiseksi tehokkaalla energiankäytöllä ja tuotannolla yms toisin kuin moni muu EU-maa. Suomi on kylmä ja pimeä harvaanasuttu maa, sille emme voi mitään. Ei jokin bensaveron korotus vähennä päästöjä montaakaan promillea, se on varmaa. Se raha on poissa muusta kulutuksesta ja voi vähentää työpaikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on jo etukäteen tehnyt paljon päästöjen vähentämiseksi tehokkaalla energiankäytöllä ja tuotannolla yms toisin kuin moni muu EU-maa. Suomi on kylmä ja pimeä harvaanasuttu maa, sille emme voi mitään. Ei jokin bensaveron korotus vähennä päästöjä montaakaan promillea, se on varmaa. Se raha on poissa muusta kulutuksesta ja voi vähentää työpaikkoja.
"Suomi on jo etukäteen tehnyt paljon päästöjen vähentämiseksi tehokkaalla energiankäytöllä ja tuotannolla yms toisin kuin moni muu EU-maa."
Mutta se ei riitä. Suomella on velvoite vähentää päästöjä sovittu % sopimuksen allekirjoitus hetkestä. Jos ei tämä täyty joutuu suomi maksumieheksi ja se ei ole halpaa lystiä.
"Ei jokin bensaveron korotus vähennä päästöjä montaakaan promillea, se on varmaa"
Kyllä se monella pistää miettimään auton vaihtoa vähäkulutuksisempaan ja niillä joilla mahdollisuus on vaihtaa sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomi on jo etukäteen tehnyt paljon päästöjen vähentämiseksi tehokkaalla energiankäytöllä ja tuotannolla yms toisin kuin moni muu EU-maa."
Mutta se ei riitä. Suomella on velvoite vähentää päästöjä sovittu % sopimuksen allekirjoitus hetkestä. Jos ei tämä täyty joutuu suomi maksumieheksi ja se ei ole halpaa lystiä.
"Ei jokin bensaveron korotus vähennä päästöjä montaakaan promillea, se on varmaa"
Kyllä se monella pistää miettimään auton vaihtoa vähäkulutuksisempaan ja niillä joilla mahdollisuus on vaihtaa sähköautoon.Ja jos olisit ymmärtänyt ettei sillä saada mitään aikaan ilmaston suhteen, höpö.
Anonyymi kirjoitti:
"Suomi on jo etukäteen tehnyt paljon päästöjen vähentämiseksi tehokkaalla energiankäytöllä ja tuotannolla yms toisin kuin moni muu EU-maa."
Mutta se ei riitä. Suomella on velvoite vähentää päästöjä sovittu % sopimuksen allekirjoitus hetkestä. Jos ei tämä täyty joutuu suomi maksumieheksi ja se ei ole halpaa lystiä.
"Ei jokin bensaveron korotus vähennä päästöjä montaakaan promillea, se on varmaa"
Kyllä se monella pistää miettimään auton vaihtoa vähäkulutuksisempaan ja niillä joilla mahdollisuus on vaihtaa sähköautoon.Eli kun auton kulut kasvaa ja elantokulut kasvaa polttoaineveron korotuksen myötä, niin sitten on mahdollista vaihtaa uudempaan autoon tai sähköautoon.
Nyt on polttoaineveroa nostettu monestikin, viimeksi vuoden alussa ja uusien autojen myynti on kymmeniä tuhansia vähemmän kuin ennen korotuksia.
- Anonyymi
Norjalaiset tienaa hillonsa myymällä öljyä joka poltetaan muualla taivaalle. Norskit sitten leikkii pyhimyksiä ja ostelevat rahoilla sähköautoja. Vähän niinkuin huumetrokarit pitäisivät ilmaisia vieroitusklinikoita ja leikkisivät äiti Teresaa...
Eivät norjalaiset pyhimyksiä leiki. He ostavat autoja, joilla tykkäävät ajaa. Sähköauton ajettavuus ja moottorin luonne painavat ratkaisussa enemmän kuin vihreät arvot. Ja toki iso tekijä on silläkin, että Norjassa sähköautosta ei tarvitse maksaa alvia eikä autoveroa, eikä ruuhka- eikä moottoritietulleja. Esimerkiksi Model 3 Performancen lähtöhinta Norjassa on reilu 52 k€ kun sama Suomessa on 68 k€.
- Anonyymi
Järkiperusteluita kirjoitti:
Eivät norjalaiset pyhimyksiä leiki. He ostavat autoja, joilla tykkäävät ajaa. Sähköauton ajettavuus ja moottorin luonne painavat ratkaisussa enemmän kuin vihreät arvot. Ja toki iso tekijä on silläkin, että Norjassa sähköautosta ei tarvitse maksaa alvia eikä autoveroa, eikä ruuhka- eikä moottoritietulleja. Esimerkiksi Model 3 Performancen lähtöhinta Norjassa on reilu 52 k€ kun sama Suomessa on 68 k€.
Ja Norjassa on Teslan latauspisteitä joka nurkalla, ei näy meillä.
- Anonyymi
Norjassa tuetaan sähköautoilua ja sähköauto laitetaankin yleensä perheen toiseksi autoksi.
Norjassa myös keskiansiot huomattavasti suuremmat kuin suomessa.
Täällä sähköautojen hitaaseen myyntiin vaikuttaa muutama seikka.
Täällä on paljon jarruttomia,jarrullisia peräkärryjä,venetrailereita,asuntovaunuja ja vedettäviä työkoneita.
Saahan osalla sähköautolla näitä vetää mutta sitten taas range tippuu yms hankaluudet.
Ja pitkänmatkalaisia on myös ja sitten sähköauton hinta on monelle este.
Nämä kun kaikki ottaa huomioon niin ei tule vielä olemaan se sähköautojen megasuosio täällä ihan muutamaan vuoteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973