Ei ehkä voi sanoa ryhtymiseksi, kun ei vaatinut mitään muuta kuin kadonneen uskon. Ihan ateistiksi en osannut tunnustautua heti, mutta elämä on jatkunut samanlaisena. En ole aloittanut kaljan juomista, minusta ei ole tullut väkivaltaista, itsekkäämpä enkä ole nuorentunut vuosikymmeniä tai päätynyt ammattikouluun. Mielipiteeni maahanmuutosta ei ole muuttunut, enkä ole muuttanut seksuaalista suuntaumistani.
Ateistiksi ryhtyminen
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No voi voi, älä nyt romuta hihhulien säälittäviä kuvitelmia. Sinunhan pitäisi olla pelkästään omaa hyvää tavoitteleva itsekäs materialisti, väkivaltainen rapajuoppo, moraaliton rikollinen ja homppeli amispoju- siis jos uskoisimme hihhulien väitteitä. Mutta tietenkään emme usko, koska niillä ei ole mitään tekemistä oikean todellisuuden kanssa.
- Anonyymi
Ateistiksi ryhtyminen on toki mahdollista, jos usko katoaa. Käytännössä sitä uskoa ei ole ollutkaan siinä määrin, että se olisi sisäistetty. Koska pysyvä usko ei lähde enää tuulen mukana. Tämä on toki vain oma arvio. Yleensä usko tempaisee mukaansa jos sisäistää Jeesuksen merkityksen. Tämän jälkeen syntyy usko Jumalaan ja paketti vain laajenee, kun tutkii myös tiedettä. Tiede kuitenkin ainoastaan tutkii, tiede ei todista mitään. Mitään tiederaamattua ei ole.
- Anonyymi
Nämä epätoivoiset selittelyt siitä, miten kadonnut usko ei muka ollutkaan oikea eikä sisäistetty usko, ovat juuri sitä - todella epätoivoista.. Jotensakin surkuhupaisaa, miten ulkona oikeasta todellisuudsta hihhulit aina ovat ja miten jyrkkää denialismia tosiasioiden suhteen se vaatii.
Nuo säälittävät tollot näytävät meile kerta toisensa jälkeen, milliaisesta umpipimeydestä heidän lapselliset ja perusteettomat uskomuksensa sikiävät. Tuo menee molempiin suuntiin. Ihminen, joka ei ole koskaan haastanut ja pohdiskellut maailmankuvaansa, muuttaa sitä paljon helpommin kuin sellainen, joka on haastanut maailmankuvansa ja siitä huolimatta pysynyt siinä.
Jos omalla uskolla ei ole järkiperusteita ja se nojaa vain sisäiseen tunteeseen. niin asioiden pohtiminen voi vieroittaa uskosta. Mutta useimmille teisteille tunneside on niin vahva, että he pitävät kiinni uskostaan, vaikka eivät osaakaan selittää, mihin se perustuu. Usein halutaan pitää kiinni ajatuksesta, että kaikella on jokin pohjimmainen jumalallinen tarkoitus, paha saa aina palkkansa tai että oma tietoisuus ei koskaan kuole.
Tämäkin vain oma arvio ja siinäkin yksinkertaistin asioita varmaan liikaa.
Olisi kiva kuulla, mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti, että tiede vahvistaa hänen uskoaan. Itse sanon jopa, että tieteellinen metodi on ainut menetelmä, joka on luotettava tie totuuteen. Uskonnoilla ei ole tarjota mitään toimivia metodeja.- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Tuo menee molempiin suuntiin. Ihminen, joka ei ole koskaan haastanut ja pohdiskellut maailmankuvaansa, muuttaa sitä paljon helpommin kuin sellainen, joka on haastanut maailmankuvansa ja siitä huolimatta pysynyt siinä.
Jos omalla uskolla ei ole järkiperusteita ja se nojaa vain sisäiseen tunteeseen. niin asioiden pohtiminen voi vieroittaa uskosta. Mutta useimmille teisteille tunneside on niin vahva, että he pitävät kiinni uskostaan, vaikka eivät osaakaan selittää, mihin se perustuu. Usein halutaan pitää kiinni ajatuksesta, että kaikella on jokin pohjimmainen jumalallinen tarkoitus, paha saa aina palkkansa tai että oma tietoisuus ei koskaan kuole.
Olisi kiva kuulla, mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti, että tiede vahvistaa hänen uskoaan. Itse sanon jopa, että tieteellinen metodi on ainut menetelmä, joka on luotettava tie totuuteen. Uskonnoilla ei ole tarjota mitään toimivia metodeja.minä olen ns. tiedeuskova ja kaukana fundamentaalisuudesta. Aristoteles ajatteli ettei mitään olisi saatu tuotetuksi, ellei jotakin olisi ensin olemassa, eli kaikki tulee jostakin. Kaikki maailman orgaaniset yhdisteet, neljä alkuainetta... hiili, vety happi, typpi, mistä ovat kehittyneet itseään toistavat valkuaisaineketjut. Olen itse opiskellut ihan muita aineita, mutta ymmärrän että kaikki mitä teemmekin on lähtöisin jostakin, Kaikilla on valinnanvapaus, suureen hyvyyteen, itsekkyyteen ja sokeuteen. Myonteinen asenne auttaa ja helpottaa asioiden sujumista. Lisäksi on mysteerinen rakkaus...joka yhdistää ihmisiä, mutta on havaittu vain poikkeuksellista hormonitoimistaa. Katson, että tämä on luotua....
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Tuo menee molempiin suuntiin. Ihminen, joka ei ole koskaan haastanut ja pohdiskellut maailmankuvaansa, muuttaa sitä paljon helpommin kuin sellainen, joka on haastanut maailmankuvansa ja siitä huolimatta pysynyt siinä.
Olisi kiva kuulla, mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti, että tiede vahvistaa hänen uskoaan. Itse sanon jopa, että tieteellinen metodi on ainut menetelmä, joka on luotettava tie totuuteen. Uskonnoilla ei ole tarjota mitään toimivia metodeja.minä olen ns. tiedeuskova ja kaukana fundamentaalisuudesta. Aristoteles ajatteli ettei mitään olisi saatu tuotetuksi, ellei jotakin olisi ensin olemassa, eli kaikki tulee jostakin. Kaikki maailman orgaaniset yhdisteet, neljä alkuainetta... hiili, vety happi, typpi, mistä ovat kehittyneet itseään toistavat valkuaisaineketjut. Olen itse opiskellut ihan muita aineita, mutta ymmärrän että kaikki mitä teemmekin on lähtöisin jostakin, Kaikilla on valinnanvapaus, suureen hyvyyteen, itsekkyyteen ja sokeuteen. Myonteinen asenne auttaa ja helpottaa asioiden sujumista. Lisäksi on mysteerinen rakkaus...joka yhdistää ihmisiä, mutta on havaittu vain poikkeuksellista hormonitoimistaa. Katson, että tämä on luotua....
"jos sisäistää Jeesuksen merkityksen"
Kunpa uskovaiset tajuaisivat, miten naurettava luulo on se, että toisen tappamalla saisi muka itse jotain hyvää.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"jos sisäistää Jeesuksen merkityksen"
Kunpa uskovaiset tajuaisivat, miten naurettava luulo on se, että toisen tappamalla saisi muka itse jotain hyvää.Ei kai Kristityt Jeesusta tappaneet? Sitä paitsi koko juttu oli korkeammalla taholla suunniteltu eikä sen kulkuun voinut ihminen vaikuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä epätoivoiset selittelyt siitä, miten kadonnut usko ei muka ollutkaan oikea eikä sisäistetty usko, ovat juuri sitä - todella epätoivoista.. Jotensakin surkuhupaisaa, miten ulkona oikeasta todellisuudsta hihhulit aina ovat ja miten jyrkkää denialismia tosiasioiden suhteen se vaatii.
Nuo säälittävät tollot näytävät meile kerta toisensa jälkeen, milliaisesta umpipimeydestä heidän lapselliset ja perusteettomat uskomuksensa sikiävät.Mahtaa kiva olla yksi palstan papukaijoista!
Ei mitään omaa kantaa mihinkään asiaan????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaa kiva olla yksi palstan papukaijoista!
Ei mitään omaa kantaa mihinkään asiaan?????Tähän käytökseesi Raamattu ilmeisesti sinun mielestäsi kannustaa? 'Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. '
En ole koskaan tajunnut, miksi uskon vastakohdaksi esitetään ns. tiedeuskovaa.
Mitä jos uskonto on vaan tylsää?
eikä tiedekään kiinnosta....
Tälläinen ateismi lienee yleisempää, kun että tarvitsisi olla joku öisensöisenstein, että voisi ola ateisti?Anonyymi kirjoitti:
Ei kai Kristityt Jeesusta tappaneet? Sitä paitsi koko juttu oli korkeammalla taholla suunniteltu eikä sen kulkuun voinut ihminen vaikuttaa.
"Ei kai Kristityt Jeesusta tappaneet?"
Eivät toki. Jeesus kuoli leikisti.
- Anonyymi
Olin seitsemän vuotta seurakunnassa töissä. Olin niin uskovainen ja hyvin ahdasmielinen. Nyt 30 vuotta myöhemmin voin sanoa, että seurakunta on vain ihmisen selittelyä elämälle. Siis usko Jumalaan on selittelyä oman ainutlaatuisen elämän merkitykselle. Uskonnolla on vain lohtua tähän elämään, ei todellakaan mitään muuta.
- Anonyymi
Olet ollut seurakunta uskovainen , et siis Raamatun uskovainen.
Sillä on valtava ero.
Aloita uudestaan Raamatunuskovaiseksi, et pety, Jumalaa ottaa sinuun yhteyttä.
Jokainen joka on kunnon kristitty, ei ole riippuvainen seurakunnasta, vaan aina Raamatun sanasta.
Seurakunnassa kokoonnutaan vain sen takia, että sama usko yhdistää, ei muuta
Monille se on seurakunnan yhteiset kahvipippalot, uskolla ei ole niin väliä. "Nyt 30 vuotta myöhemmin voin sanoa, että seurakunta on vain ihmisen selittelyä elämälle."
Hyvin sanottu.- Anonyymi
Pappi_Heljas kirjoitti:
"Nyt 30 vuotta myöhemmin voin sanoa, että seurakunta on vain ihmisen selittelyä elämälle."
Hyvin sanottu.Hyvin sanottu, kun ollut 30 v. seurakuntauskovainen, se on eri kuin tosi uskovainen.
Mutta tosi palvonta merkitsee paljon enemmän kuin vain totuuden tuntemista.
Se merkitsee myös enemmän kuin totuuden puhumista ja julistamista toisille.
Se merkitsee uskomista ja toimista totuuden mukaisesti, siis totuudessa vaeltamista, soveltamalla sitä käyttöön joka pv elämässämme.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382582Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1072219Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1931602- 291588
- 791396