Syy palstariitelyihin ym. on selvä. Kun asioista ei tiedetä ei keskustellakaan voida. Näin on näreet ja suuremmatkin kuuset.
Mielipiteitä tarvitaan asiantilan selvittämiseksi ja korjaamiseksi. Törkeät nimittelyt eivät lopu poistokeinoin.
Blanco (valkoinen) palstahan on tyhjänä rauhallinen, mutta ei täytä hyvän, ei edes huonon, keskustelun vaatimuksia.
Pastan asiallisten keskustelijoiden, joita niitäkin on, mukanaoloa kaivataan.
Come along to help us, alle sammans
Hyvä otsikko, huono keskustelu vai joku muu syy
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vähän yliolkaisesti tässä junamatkalla lukaisin ylimpien otsakkeiden alla olevia keskusteluja. Minulle näyttäytyi niin, että aika usea ajaa sitä omaa agendaa välittämättä tutustua toisenlaiseen näkökulmaan asiassaan. Jääräpäisesti ja putkinäköisesti nähdään vain ne omat mielipiteet ainoana oikeana.
"mutu" - Anonyymi
Kyllähän se suututtaa , kun joku leuhkii omillaan tai jopa jälkikasvunsa kaukomatkoilla.
- Anonyymi
Ja toinen hyväkäs kehuu vegelapsiaan, joiden kaukomatkailua kehuu ruuhkaisan ilmatilan seuraamalla. Niin kakspiippusta touhua, että.
Taitaa ne Petzen lapset olla fiksumpia eivätkä lentele vai eivätkö Anna korppiksen kehua heidän saastutuksilla. Ihan kiva kun uskaltaa olla avoin keskusteluissa omalla nimimerkillä, palstalla jossa on suhteellisen pieni piiri.
Anonyymi kirjoitti:
Ja toinen hyväkäs kehuu vegelapsiaan, joiden kaukomatkailua kehuu ruuhkaisan ilmatilan seuraamalla. Niin kakspiippusta touhua, että.
Taitaa ne Petzen lapset olla fiksumpia eivätkä lentele vai eivätkö Anna korppiksen kehua heidän saastutuksilla.Huomenta ylisiltä@
Kiitos, kiva, että annoit heti aamusta aihetta kertoa (ei kehua) vegalapsestani ja P.n lapsista. Vega lentää tänään Japanin Tokioon. P.n vanhin tytär palasi kuukausi sitten Mongoliasta nuorimman poikansa kanssa. Elivät paimentolaiselämää.
Ratsastivat alangoilla ja vuorilla, asuivat jurtissa. Jo toinen matka Mongoliaan "hevoshullulle" tyttärelle.
P.n tyttären vanhempi poika on juuri nyt Thaimaassa vaimonsa suvun vieraana. P.n lapsenlapsenlapsi ihana pikisilmä tyttö nauttii äidin kotimaan lämmöstä.
Kovia ollaan reissaamaan niin lapset, lapsenlapset kuin isovanhemmatkin.- Anonyymi
Minusta on aikalailla turhaa keskustella lentämisestä ja sen aiheuttamasta ilmastoahdistuksesta näillä palstoilla.
Niin kauan kun yksilöt saavat itse päättää lentämisistään se on turhaa. Päättäjien niin Suomessa kuin globaalisti tuli ensitilassa pohtia toimenpiteitä lentojen aiheuttamien vahinkojen minimoimiseksi.
Ollaanhan saatu jo ruokatalouden puolella pieniä muutoksia aikaiseksi kasvisruokapäivien myötä, jopa armeijaan. Anonyymi kirjoitti:
Minusta on aikalailla turhaa keskustella lentämisestä ja sen aiheuttamasta ilmastoahdistuksesta näillä palstoilla.
Niin kauan kun yksilöt saavat itse päättää lentämisistään se on turhaa. Päättäjien niin Suomessa kuin globaalisti tuli ensitilassa pohtia toimenpiteitä lentojen aiheuttamien vahinkojen minimoimiseksi.
Ollaanhan saatu jo ruokatalouden puolella pieniä muutoksia aikaiseksi kasvisruokapäivien myötä, jopa armeijaan.Ikäluokallemme avautui mahdollisuun lentämiseen joskus seitsenkymmenluvulla
Silloin lentämisen sivuvaikutuksista ei puhuttu. Lentämisen halpeneminen kansan matkustusmuodoksi lähti nousuun. Eli ikäluokkamme aloitti eikä lentomatkustusta enää pysäytetä. Siitä voidaan keskustella, mutta tuloksia tuskin aikaan saadaan. Päättäjämme lentävät viikottain Brysseliin ja takaisin Suomeen.
Nyt ilmastonmuutoksen seurauksena on alettu kiinnittää huomiota muutoksen ehkäisyyn muita keinoja käyttäen.
Itse pistän korteni kekoon. Olen lopettanut punaisen lihan syönnin. Päivittäiset proteiinit saan esim. soija ja kauratuotteista, Pieni alku, isot seuraukset, en pelasta maailmaa pukkaan hieman. Oma hyvinvointini on kuitenkin ruokatottumusten muutoksen syy.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Ikäluokallemme avautui mahdollisuun lentämiseen joskus seitsenkymmenluvulla
Silloin lentämisen sivuvaikutuksista ei puhuttu. Lentämisen halpeneminen kansan matkustusmuodoksi lähti nousuun. Eli ikäluokkamme aloitti eikä lentomatkustusta enää pysäytetä. Siitä voidaan keskustella, mutta tuloksia tuskin aikaan saadaan. Päättäjämme lentävät viikottain Brysseliin ja takaisin Suomeen.
Nyt ilmastonmuutoksen seurauksena on alettu kiinnittää huomiota muutoksen ehkäisyyn muita keinoja käyttäen.
Itse pistän korteni kekoon. Olen lopettanut punaisen lihan syönnin. Päivittäiset proteiinit saan esim. soija ja kauratuotteista, Pieni alku, isot seuraukset, en pelasta maailmaa pukkaan hieman. Oma hyvinvointini on kuitenkin ruokatottumusten muutoksen syy.Se soija on paha. Sitä paitsi se on muualla karjan rehua. Se on tuotu jostain saastuneelta alueelta Kiinasta laivalla, joka käyttää fossiilista polttoainetta. Ja vaikka et söisi minkäänväristä lihaa enää koskaan, yksi lentosi saastuttaa monta kertaa enemmän . Saastuttavaa on myös ajaa autolla mökille melkein joka päivä ja polttaa siellä kaikkea moskaa ja pitää paskahuussia josta valuu liemet vesistöön.
- Anonyymi
Huomenta ylisiltä@
Kiitos, kiva, että annoit heti aamusta aihetta kertoa (ei kehua) vegalapsestani ja P.n lapsista. Vega lentää tänään Japanin Tokioon. P.n vanhin tytär palasi kuukausi sitten Mongoliasta nuorimman poikansa kanssa. Elivät paimentolaiselämää.
Ratsastivat alangoilla ja vuorilla, asuivat jurtissa. Jo toinen matka Mongoliaan "hevoshullulle" tyttärelle.
P.n tyttären vanhempi poika on juuri nyt Thaimaassa vaimonsa suvun vieraana. P.n lapsenlapsenlapsi ihana pikisilmä tyttö nauttii äidin kotimaan lämmöstä.
Kovia ollaan reissaamaan niin lapset, lapsenlapset kuin isovanhemmatkin.Monenkos lapsen isovanhempi sinä oletkaan ? Sääli kun on niin huonot kotiolot noilla poikakaverisi jälkeläisillä, että jopa Mongolia ja rutiköyhä Thaimaa voittaa !
- Anonyymi
Keskustelun aihe, miksi riidellä asioista joille ei voida mitään kuten maahanmuutto, kyllä siitäkin voi keskustella ilman uhoa.
Ilmoista ei tule riitaa, ainoastaan voit päivitellä. - Anonyymi
Miksi ottaa pultteja siitä , että kirjoitetaan omasta näkökannasta eriävää.
Helpointa on siirtyä eteenpäin tai poistua sivulta. Sama telkkaa katsellessa , vaihtaa kanavaa , yksinkertaista.
Eräät tarttuvat kiinni henkilöön ja aiheeseen ihan piruilun vuoksi.
Huvinsa kullakin tai köyhällä on halvat huvit.
Miten vaan kunhan ei riita lopu. Jne - Anonyymi
Että pittää Mongoliaan korppiksen tytärpuolen lennellä hevostelemaan ja jurttatelttailemaan. Kaakkeja ratsastella löytyis lähempää, mutta pitää olla tytöllä spesiaalia, kun ei käy tavallinen talliruuna.
Entäs poika, kun oikein taikkujen maassa reissaa, sieltä eukon mukana sai puoli sukua avustettavaksi. Siellä on tapana saada puoli sukua toisin kuin vanhoissa saduissa puolikas valtakuntaa.
Erotuksena vain odottavat farangin avokätistä lompuukin aukomista.
Eräs tuttu joutui kustantamaan vesi ja viemärisysteemit kylään.- Anonyymi
Onhan se hyvä, että jostain puolison saa.
Moni olisi illman jos ei Taikuista tai vEnäjältä olisi saanut. No, ei ihan mennyt noin kuin asian negatiivisessa päässäsi funtsailet. Tyttärellä on Hollannissa ihan oma hevonen.
Tyttärenpojan vaimon äiti ja sisaruksia asuu Hollannissa joten hollannissa asuva thai-suku käy isiäidin luona lomiaan viettämässä.
Kieriskele, pyöriskele etsi negatiivisia mielikuvua, niitä toki löydät 😂- Anonyymi
No, ei ihan mennyt noin kuin asian negatiivisessa päässäsi funtsailet. Tyttärellä on Hollannissa ihan oma hevonen.
Tyttärenpojan vaimon äiti ja sisaruksia asuu Hollannissa joten hollannissa asuva thai-suku käy isiäidin luona lomiaan viettämässä.
Kieriskele, pyöriskele etsi negatiivisia mielikuvua, niitä toki löydät 😂Onko isiäiti joku transsukupuoli ? Ja sinunko tyttärellä oma hevonen, miksi se hollannissa on ? Onko ihan varmasti ihan oma hevonen, ettei vaan olisi osaksi pankin ? Kieriskele ihan itse omissa liemissäsi, marssita vaikka Timbuktusta tänne poikakaverin sukukunta ja vaikka monen kamelin kanssa . ei tee muuta vaikutusta kuin naurattaa. Nauru on positiivista. Taidan kutsua naapurin tuosta viereisestä asunnosta nauramaan mun kanssa. Kyllä meillä varmaan ihan ääni nousee kun niin hirnutaan . Hirnu sopiikin hyvin tuohon hevosjuttuun. Pysytään tälleesti asiassa.
Huomenta Daljoen alajuoksulta.
Tulossa puolipilvinen , puolikuuma välipäivä ennen kuin helteet iskevät. Pyykinpesupäiväksi ihan hyvä. Mustikkaankin pitäisi mennä tai sitten ei.
Se nyt on vaan sillä lailla….että jotkut meistä synnymme känkkäränkiksi ja jotkut iloisiksi taivaanrannnan maalareiksi, jotkut iloitsevat elämän pienistä antimista ja toiset ei ole mihinkään tyytyväisiä ja kaikesta löydetään vain virheitä.
Kaikkea sitä löytyy jumalien viiniköynnöksestä, sanotaan jossain.
Mun kurpitsat ja squashit kasvaa hienosti. Olisipa vain pölyttäminen onnistunut niin saisi myös satoa; kukinta käynnissä. Joo, otsikko oli paha mun aloituksessa. Ei se maapallo OIKEESTI ole kutistunut ja vertauskuvallisestikin se on melkein vain kasvanut edellisestään, ainakin osan ihmisten aivoissa.- Anonyymi
Se on vain niin, ettei tuo huumorinkukka tunnu kaikilla kukkivan.
- Anonyymi
Joku raja voisi myös kirjoittajilla olla. On eduksi miettiä kiinnostaako ketään pitkät jutut yksityiselämästä. mutta toki aihe on vapaa, jos kuvittelee olevansa yieiskiinnostava. Yleiskiinnostavat alle 15 rivin aiheet ovat parhaasta päästä.
Viiteentoista riviin älykäs pystyy tiivistämään aiheensa ja sanottavansa.
Pitkiä juttuja ei kiinnosta alkaa lukea, koska kokemus on osoittanut, että ne ovat liirumlaarumia kirjoittajan omasta elämästä, kirjoittajalle tärkeitä tuoda julki, mutta lukija jää kysymään: Miksi ? - Anonyymi
Ketä luulette kiinnostavan sellaisen yksityiskohdan, että jonkun kirjoittajan jälkikasvu kävi matkalla San Franciscoon tapaamassa serkkujaan Frenossa?
Aika monia vastauksista päätellen, tosin ei täällä kovin montaa kirjoittajaa ole ja niistäkin osa kirjoittss ja vastailee itselleen. Sinäkin luit ja vastasit😁
Ketä luulette kiinnostavan se että jonkun kirjoittajan lähes joka ainoaa lausetta ruoditaan ja kritikoidaan ja asetetaan kyseenalaiseksi?
Tee itse mielenkiintoisia aloituksia ja kerro asioita jotka SINUA kiinnostavat. Sieni-ja marjareissuista ja räkättiverkoista ole lukenut ihan liiankin päälle.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ketä luulette kiinnostavan se että jonkun kirjoittajan lähes joka ainoaa lausetta ruoditaan ja kritikoidaan ja asetetaan kyseenalaiseksi?
Tee itse mielenkiintoisia aloituksia ja kerro asioita jotka SINUA kiinnostavat. Sieni-ja marjareissuista ja räkättiverkoista ole lukenut ihan liiankin päälle.Kuka se kertoi miten sinun legosi jonkun pikkutytön kanssa keräsi mustikoita samaan mukiin ? Miksi sen pitäisi sitten kiinnostaa ?
Minua saattaisi kiinnostaakin jopa jonkun lapsenlapsen matkakertomus tyyliin kuinka se lapsi on kokenut matkansa, mitä kaikenlaista hänen mielestään mielenkiintoista tai hauskaa siellä missäkin on tapahtunut ja sellaista.
Mutta tuo pelkkä luettelemaisuus tappaa kaiken kiinnostuksen. Jää niinkuin ilmaan roikkumaan, että niin mitä siitä sit, että on matkustettu sinne ja sinne siinä ja siinä ajassa ja otettu kuvia hyvin tavallisista kohteista, mitä nyt älykänny aikaan facellakin näkee aikuisten ihmisten ikuistamina hyönteisistä lähtien yksinäisiin kenkiin saakka.
Missä siinä kerronnassa tulee kuvaan juuri se lapsen ennakkoluulottomuus ja miten, kun häntä on vanhempansa kuljetelleet maailmalla. Sekin jäi ihan auki. Silläkö tavalla se ennakkoluulottomuus on ilmennyt, että on suostunut vanhempiensa matkaan, vai miten?
- Anonyymi
Aloittajalle: On aivan sama minkä aloituksen laittaa.
Kohta persuilijat sekaantuu asiattomine ja
usein rasistisine kirjoituksineen ketjuun.Onko sinuun kohdistunut rasismia tällä palstalla ja miten?
Kertoisit vihdoin täsmentäen mistä kiikastaa, etkä vain jatkuvasti heittelisi vähän joka ketjuun tuota samaa ympäripyöreää rasismista, jolle ei löydy täältä pohjaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2711673IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk461543Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1511251Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1371035
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.74991Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73943Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää450924Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47881Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152867