Aikoinaan tehtiin Suomessa myös Vanaja kuormureita. Minkä moottori niissä oli entä muut sisäkalut.
Vastaukset 4
- Anonyymi
Cadillac ==> AEG
- Anonyymi
UAZ TYHYMÄ DIISELI V 18
- Anonyymi
Vanaja valmisti itse autojensa rungot ja akselistot, moottorit olivat yleensä joko englantilaisten AEC:n tai Leylandin toimittamia, vaihteistot olivat yleensä joko saksalaisen ZF:n tai englantilaisen Fullerin toimittamia. Vetopyörästöt valmisti Rockwell. Ohjaamot olivat suomalaisten koritehtaiden, kuten Lahden Autokorin, tai kausalalaisen Kiitokorin valmistamia. Lisäksi aivan viimeisissä bulldog-mallisissa rekanvetureissa ja Lokomolle toimitetuissa nosturialustoissa oli englantilaisen Motor Panelsin valmistama Ergomatic-kippiohjaamo.
Sisu-fuusion jälkeen tuli R-sarja ja syrjäytti Sisun K-sarjan mm. siksi, että ennen maineikkaiden Leyland-moottorien laatuongelma oli tosiasia.
Rolls-Royce Eagle oli parempi, mutta vasta Cummins NTE poisti hankaluudet.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanajan_Autotehdas - Anonyymi
Viiskymmenluvulla olin töissä Vanajalla jolloin moottoreina oli Leyland ja AEC koneet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761550
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.100758En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25493