Tekninen osaaminen

meikäläisillä

Mites tämä ikäluokka on pysynyt tekniikassa mukana?
Onistuuko tietokoneella surfvailu, levyjen poltto jne.
Mites kännykät ja kamera kännyt? Osaako muutakin, kuin soittaa ja tekstailla?
mp3-soittimien käyttö ja tiekkarista latailu. Ynm. tälläinen nykyaika?

14

1065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veeti.severi

tuommoista kyselet? Mehän olemme kaiken keksineetkin ja nuorillemme opettaneet!

• Välttämättömät asiat,joita em laitteista kysyit.

Olen sitä ikäpolvea,joka rakentaa itse talon,korjaa mekaaniset viat kulkuneuvoista harrastaa autojen rakentelua.Tosin teräsrakenteet ja raskaskonekorjaukset ovat antaneet leivän,mutta ei ole ollut pelkkää työtä,vaan oma kutsumus ammatti.
      Eläkepäivien varalle on hankittu muutama museoajoneuvo odottamaan ehostusta.

• En ole näistä "kamppeista"kiinnostunut vaan ne ovat tulleet elämään vain sellaisina välttämättöminä asioina,mihin on "joutunut"tutustumaan,ja lähinnä työelämän vuoksi tullut "pakollisiksi"apuvälineiksi.

• nainen56

kaikki mainitsemasi, olen hankkinut tietokoneen "ajokortin" varmaankin ensimmäisten joukossa joskus 90-luvun alussa ja silloinkin olin työssäni käyttänyt tietokonetta jo niistä ammoisista ajoista lähtien kun oli erikseen levyasemat, ohjelma- ja tiedostolevykkeet.
      Digi-kuvat poltan aina cd-levyille, musiikin ja elokuvat hankin alkuperäisinä. En siksi ettenkö osais imuroida ja polttaa, vaan periaatteellisista syistä, elokuvat ja musiikki ovat kulttuuria ja taidetta josta niiden tekijöiden kuuluu saada korvaus.
      Ollaankohan me liian nuori ikä-luokka vastaamaan tähän kysymykseen?

• on.

Joo, kyyllä on tuutuja noi tietotekniikan termit
        ensin meille tuli lerppu ja nyt on jonkin aikaa
        ollut myös korppu. muuten menee kyllä mukavasti.

• Hymy
        on. kirjoitti:

Joo, kyyllä on tuutuja noi tietotekniikan termit
        ensin meille tuli lerppu ja nyt on jonkin aikaa
        ollut myös korppu. muuten menee kyllä mukavasti.

nuo tietotekniikan termit!

• Yks täti vaan

Täälläkin sättäillää,kuvia lähetellään ja kännylläkin soitellaan

• Poropeukalo

sitten mikään. Tuli mieleen yksi juttu. Ostettiin telkkari ja poika oli silloin alle 10 vuotias. Isänsä kielsi koskemasta säätimeen ja sanoi, että käyttöohje luetaan aina ensin. Sitä se sitten hartaasti lukikin ja sanoi, että säädetään nyt kanavat. Poka sanoi, että hän on säätänyt jo kaikki.Ja oli todellakin tehnyt sen. Poika auttaa kaikkien uusien vempaiden kanssa alkuun.

• Riwka

Kun jättää ennakkoluulot syrjään,ei ole oppimisessa ongelmia.
      Jos asennoituu jo etukäteen niin, että en minä enää tuota voi oppia, ei varmasti opi.
      Olen opetellut näin kypsällä iällä käyttämään kaikkia mahdollisia vempeleitä.Osaan myös käyttää niitä yhtä hyvin kun lapsen-lapsenikin. Joskus jopa kysyvät minulta neuvoa.
      Kun kuulen uudesta mielenkiintoisesta vehkeestä, lähden oitis siihen tutustumaan.

• !!!!!!!!!!!

Kerroppa kun tiedät näistä vempeleistä,kun minulla johnDeere tr155 traktori en osaa nostolaite automatiikkaa kytkeä päälle.

• Valmet.
        !!!!!!!!!!! kirjoitti:

Kerroppa kun tiedät näistä vempeleistä,kun minulla johnDeere tr155 traktori en osaa nostolaite automatiikkaa kytkeä päälle.

Se on se vasemmanpuoleinen vipu siellä penkin alla. Joskus se voi olla kireän tuntuinen mutta käytä vaan reilusti 5 kg:n lekaa, kyllä alkaa toimia.

• !!!!!!!!!!!
        Valmet. kirjoitti:

Se on se vasemmanpuoleinen vipu siellä penkin alla. Joskus se voi olla kireän tuntuinen mutta käytä vaan reilusti 5 kg:n lekaa, kyllä alkaa toimia.

Kiitos 60 rivka

• onneton

Ainoa mitä olen ATK:tä oppinut=
      - A: aina
      - T: tiedot
      - K: kateissa.

Nimim. Varastomies.

• Pirre*

pelit soipi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3511
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2673
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1224
    Aihe