Kun mikään ei kelpaa

Anonyymi

Nuorena olin köyhä, asuin vaatimattomasti vuokralla, en omistanut mitään, auto oli halveksittava ruosteläjä, silti elin iloista ja onnellista elämää ja todistin epäuskoisille Jeesuksesta Kristuksesta, että Hänessä on tie, totuus ja elämä. Ei ottanut ihmiset vastaan todistustani, vaan minua pidettiin väheksyttävänä yhteiskunnallisen asemani (työtön) vuoksi eikä ketään kiinnostanut mitä yritän sanoa.

Nyt on jo ikää ja taloudellinen tilanne on sellainen että kuulunen ehkäpä etuoikeutettujen joukkoon, on jonkin verran varallisuutta ja omaisuutta ja tullaan hyvin toimeen. Edelleen todistan ja puhun epäuskoisille siitä että Jeesus Kristus antaa elämälle ainoan kestävän perustan eikä vain tätä elämää, vaan iankaikkisuutta varten. Nytkään kukaan ei ota vastaan todistustani vaan monet näyttävät ajattelevan että "hyvähän tuon on todistaa uskostaan kun on kaikkea ja menee hyvin".

Ei kelvannut köyhän ja vähäisen mutta ei myöskään taloudellisesti varteenotettavan ja asemansa vakiinnuttaneen todistus, aina löytyy joku syy miksi ei oteta vastaan kristillistä todistusta.

En ole henkisesti kiinni taloudellisessa turvallisuudessa mutta en myöskään köyhyydessä ja puutteissa. Se mitä olen aina yrittänyt sanoa, on ettei pantaisi toivoa tämän maailman katoavaisiin "aarteisiin" köyhänä niitä toivoen eikä rikkaana niihin luottaen vaan turvattaisiin niin hädässä kuin yltäkylläisyydessä Jumalaan ja mitä tulee, sitä tulee mutta elämällä on merkitys ja kestävä perusta vain jos pannaan turva Jumalan armoon ja apuun. Ei tämä katoava maailma pysty tarjoamaan mitään pysyvää.

---

"Kahta minä sinulta pyydän, älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka: Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää, etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi ja sanoisi: "Kuka on Herra?" ja etten köyhtyneenä varastaisi ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan. " (Sananlaskut 30: 8-9)

83

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäpä se mitä julistat ei vaan kiinnosta ketään.

• Anonyymi

Ehkäpä niin todella, mutta on se kovin ristiriitaista kun kuitenkin sitä elämän sisältöä ja yltäkylläisyyttä sekä merkitystä ja vastauksia etsitään niin kuumeisesti samaan aikaan vääristä ja petollisista lähteistä, kuten väärät uskonnot, harhaopit, pahoilta hengiltä ja ihmisen omavoimaisuudesta.

Näyttää suorastaan siltä että ihmiskunta on valmis tekemään mitä tahansa ja maksamaan mitä tahansa että se saisi päästä elämänsä tyhjyydestä merkityksettömyydestä, pinnallisuudesta ja kuolemasta, mutta samalla yhtä kiivaasti torjutaan Kristus joka juuri tätä kaikkea meille tarjoaa!

Ihmiskunta on synnin ja perkeleen kahleissa niinkuin järkeä vailla, orjuudessa ja riivaustilassa. Niinkuin järjetön härkä se vikuroi ja potkii tuttaintaan vasten. Ja satuttaa itseään vain lisää!

"kielensä he pureksivat rikki tuskissaan, mutta eivät tehneet parannusta vaan pilkkasivat Taivaan Jumalaa niiden paiseittensa ja tuskiensa takia..."

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä niin todella, mutta on se kovin ristiriitaista kun kuitenkin sitä elämän sisältöä ja yltäkylläisyyttä sekä merkitystä ja vastauksia etsitään niin kuumeisesti samaan aikaan vääristä ja petollisista lähteistä, kuten väärät uskonnot, harhaopit, pahoilta hengiltä ja ihmisen omavoimaisuudesta.

Näyttää suorastaan siltä että ihmiskunta on valmis tekemään mitä tahansa ja maksamaan mitä tahansa että se saisi päästä elämänsä tyhjyydestä merkityksettömyydestä, pinnallisuudesta ja kuolemasta, mutta samalla yhtä kiivaasti torjutaan Kristus joka juuri tätä kaikkea meille tarjoaa!

Ihmiskunta on synnin ja perkeleen kahleissa niinkuin järkeä vailla, orjuudessa ja riivaustilassa. Niinkuin järjetön härkä se vikuroi ja potkii tuttaintaan vasten. Ja satuttaa itseään vain lisää!

"kielensä he pureksivat rikki tuskissaan, mutta eivät tehneet parannusta vaan pilkkasivat Taivaan Jumalaa niiden paiseittensa ja tuskiensa takia..."

" kuten väärät uskonnot, harhaopit,"

Eipä oikein mikään uskonto ole väärä tai harhaoppi noin niinkun aikuisten oikeasti.

• Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

" kuten väärät uskonnot, harhaopit,"

Eipä oikein mikään uskonto ole väärä tai harhaoppi noin niinkun aikuisten oikeasti.

"Eipä oikein mikään uskonto ole väärä tai harhaoppi noin niinkun aikuisten oikeasti."

Mitäpä sinä siitä tietäisit?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä luulet liikaa ja aliarvioit ihmisiä.

Kuinka monella on tyhjä ja merkityksetön elämä? En tiedä ketään.

Et saa sanomaa perille.

• Anonyymi kirjoitti:

"Eipä oikein mikään uskonto ole väärä tai harhaoppi noin niinkun aikuisten oikeasti."

Mitäpä sinä siitä tietäisit?

Varmasti hyvin paljon.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Sinä luulet liikaa ja aliarvioit ihmisiä.

Kuinka monella on tyhjä ja merkityksetön elämä? En tiedä ketään.

Et saa sanomaa perille.

Kuule kyllä varsin monet ihan itse sitä todistavat miten elämä on påinnallista, vailla syvempää merkitystä ja toivoa. Kaikki ihmiset pelkäävät kuolemaa mutta kristityillä ainoina ihmisinä maan päällä on iankaikkisen elämän toivo ja lupaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuule kyllä varsin monet ihan itse sitä todistavat miten elämä on påinnallista, vailla syvempää merkitystä ja toivoa. Kaikki ihmiset pelkäävät kuolemaa mutta kristityillä ainoina ihmisinä maan päällä on iankaikkisen elämän toivo ja lupaus.

Luulet liikaa. Minä en pelkää kuolemaa.

Kaikkiin lupauksiin ei kannata luottaa. Raamattu on kirja, jossa liioitellaan valtavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan tiedä miten sinä koet (uskonnollisen) todellisuuden, etkä sinä voi kopioida ja siirtää tuota kokemaasi todellisuutta toisten aivoihin.

Vaikka joku olisi kanssasi uskonasioista täysin samaa mieltä, niin silti teidän tapanne uskoa voisi poiketa toisistaan kuin yö päivästä.

Itse en ole koskaan kyennyt edes vakavasti harkitsemaan minkään yliluonnollisuuteen perustuvan selitysmallin omaksumista. Syystä että kun niissä ei ole pienintäkään älyllistä tarttumapintaa. Järki hylkii uskoa.

Jumaluskot ovat mielestäni pelkkää unelmointia, missä mielikuvituksen keksimät absurdit ja vielä absurdimmat selitykset seikkailee iloisessa sekamelskassa.

Mutta jos joku olisi vastaanottavaisempi ja hän istuisi pöytään, jonka ympärillä olisi vaikkapa kymmenen laistasi julistajaa ja tietenkin teillä jokaisella olisi oma ehdoton ja ainoa totuutenne.

Kun te jokainen pitäisitte vuorollanne oman myyntipuheenne ja todistelisitte oman vakaumuksenne paremmuutta ja muiden huonommuutta, edes muutaman tunnin ajan, niin lähtisikö tuo potentiaalinen uskova teidän julistajien pöydästä todennäköisemmin a) uskovaisena vai b) ateistina/agnostikkona?

Veikkaan b.

• Anonyymi kirjoitti:

>Ihmiskunta on synnin ja perkeleen kahleissa niinkuin järkeä vailla, orjuudessa ja riivaustilassa.

Ja vielä tosissasi ihmettelet, ettei tällainen julistus oikein nappaa? 😀

• Anonyymi kirjoitti:

>Kuule kyllä varsin monet ihan itse sitä todistavat miten elämä on påinnallista, vailla syvempää merkitystä ja toivoa.

Ilmeisesti siis uskovaiset, kun heidän kanssaan eniten seurustellet.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Ihmiskunta on synnin ja perkeleen kahleissa niinkuin järkeä vailla, orjuudessa ja riivaustilassa.

Ja vielä tosissasi ihmettelet, ettei tällainen julistus oikein nappaa? 😀

Ei ihme, että kirkossa on ainakin enemmän jäseniä kuin tuollaisilla kuulijoita.

• Kokeileppa tarjota Aladinin taikalamppua, jos sieltä tulisi se henki.

Sitten voi mennä vaikka lentävä matto perille.

• Anonyymi

Luovuta omaisuutesi köyhille ja lakkaa huolehtimasta. Elä Jeesuksen vihjeen mukaan. 🤣🤣🤣

• Vaikutat tasapainoiselta ihmiseltä ja Jumala on siunannut elämääsi.
      Kiitos siitä Jumalalle ja Jeesus kanssasi 🤓

• Minusta nuo ap:n taloudelliset selitykset on puppua. Vika vastaanottamattomuudesta voi piillä tyylissä, esim.liika painostus, jonka ap itse kokisi esim. positiiviseksi suostutteluksi, saa ihmiset kaikkoamaan ja kohta kiertämään sen "julistajan", josta ei pääse irti.

Samoin jos jutut on liian räväköitä eli normista poikkeavia, mitä ne ap:n tapauksessa saattaa hyvinkin olla, niin myyntiennuste on huono.

Sitten on se, että kovasti ja ehdottomasti uskossa olevan ajatusmaailma voi poiketa ns. normaalista niiiin paljon, ettei mitään keskusteluyhteyttä synny kuin.

Sekin heikentää onnistumismahdollisuuksia, jos julistajalla itsellään on hätä muiden tulevasta mielikuvitushelvetistä ja hän hädissään yrittää väkisten käännyttää jokaisen vastaantulijan. Miten lie ap:n tapauksessa.

Minusta kristinusko, jossa on ikuinen helvetti edes yhtä kapista koiraa varten on psykopaattijumalan luomus, karmein ja sairain ihmismielen keksintö.

ps itse en usko edes ihmisen vapaaseen tahtoon, en tosin ole täysin varma siitäkään, etteikö sellainen voisi ollakin olemassa

• Anonyymi

Mitään vapaata tahtoa ei ole.
        Siitä pitää ympärillä oleva kultuuri huolen.
        Kaikki me olemme aikamme ja ympäristömme lapsia.
        Esim. Jumaluskoisuus.
        Vallitseva uskontokunta ja uskonto korreloi maantieteellisesti.
        => Jumalatkin asuvat ihmisten pääkopassa ja tulevat sinne kulttuurin katta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitään vapaata tahtoa ei ole.
        Siitä pitää ympärillä oleva kultuuri huolen.
        Kaikki me olemme aikamme ja ympäristömme lapsia.
        Esim. Jumaluskoisuus.
        Vallitseva uskontokunta ja uskonto korreloi maantieteellisesti.
        => Jumalatkin asuvat ihmisten pääkopassa ja tulevat sinne kulttuurin katta.

Luonnonlait vienee syy-seuraus-suhteen vuoksi siihen suuntaan, ettei vapaata tahtoa olisi olemassa. Mutta onhan meillä ainakin vapaan tahdon illuusio.

• Anonyymi

Onhan meillä vapaus valita tekomme, vaikka emme pysty seurausta aina valitsemaan - se voi tulla tuolla Michio Kakun (ydinfyysikko) kertomalla luonnonlakiseurauksella, jonka korkeampi äly on luonut joidenkin sääntöjen puitteissa kuin luonnonlain. Onhan meillä valinnanvapaus.

• Anonyymi

"Nuorena olin köyhä, asuin vaatimattomasti vuokralla, en omistanut mitään, auto oli halveksittava ruosteläjä, silti elin iloista ja onnellista elämää ja todistin epäuskoisille Jeesuksesta Kristuksesta, että Hänessä on tie, totuus ja elämä. "

Itse ajattelen myös näin ja yllättävän monet ihmiset ajattelee kuinka olivat onnellisia pienessä yksiössään köyhinä mutta ei kipeinä.

Nyt yltäkylläisyyden keskellä ihmiset ovat some-, perhe- ja liikenneraivon keskellä täysin uupuneita, kyllästyneitä ja vihaisia kaikelle mikä liikkuu. Palkansaajatkin elää hyvin nykytuloillaan, mutta jos vähänkin pitäisi leikata ettei ihan kaikkea varasteta tulevilta sukupolvilta niin torille vaan huutamaan naama punaisena vihaansa julki. Ja suorastaan loistavasti nykytuloilla ihmiset kykenee tuhoamaan luonnon ja ilmaston että onko ihan pakko nopeuttaa maapallon tuhoutumista krääsällä ja turhalla liikkumisella.

• Mikä saa sinut esittämään luulojasi noin pontevasti? Suurin osa ihmisistä ei ole vihaisia kaikelle mikä liikkuu. Älä luule, että muut ovat kuten sinä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Mikä saa sinut esittämään luulojasi noin pontevasti? Suurin osa ihmisistä ei ole vihaisia kaikelle mikä liikkuu. Älä luule, että muut ovat kuten sinä.

Periaatteissa kyse ei ole luuloista, vaan paljon mediassakin olleista huomioista.

Itse olen jo pitkään tiedostanut, että luonnoton ravinto on syypää nykyihmisen kovaa vauhtia kasvaviin psyykkisiin oireiluihin ja koko ajan lisääntyviin fyysisiin sairauksiin, joiden perässä lääkärit ja hoitajat uupuvat.

• Anonyymi kirjoitti:

Periaatteissa kyse ei ole luuloista, vaan paljon mediassakin olleista huomioista.

Itse olen jo pitkään tiedostanut, että luonnoton ravinto on syypää nykyihmisen kovaa vauhtia kasvaviin psyykkisiin oireiluihin ja koko ajan lisääntyviin fyysisiin sairauksiin, joiden perässä lääkärit ja hoitajat uupuvat.

Fyysiset sairaudet lisääntyvät kun elinikä pitenee ja hoidot kehittyvät. Se on luonnon laki.

Minun lapsuudessani meni ilmeisen terveitä äijiä viiskymppisinä sydänkohtauksiin kuin heinää. Jotkut ei koskaan olleet olleet flunssaa kummemmin kipeitä mistään. Sitten eka sairaus tappoi. Eipä tullut tilastomerkintöjä ikääntymisvaivoista.

• Anonyymi kirjoitti:

Monin paikoin maailmaa syödään torakoita, käärmeitä, sääskiä, käärmeitä, skorpioneja.

En nyt tiedä onko siellä kaikilla kaikki hyvin. Maailmassa eniten kuollaan influenssaan.

• Anonyymi

Se, että lässytät tuollaisia, osoittaa puheesi potaskaksi. Tai sitten vain et ole elänyt todellista köyhyyttä. Minun vanhempani ovat ja ei se herkkua kyllä ollut.

• Anonyymi

Eiköhän kysymys ole lähinnä vain siitä, että kaikille uskonto ei ns kolahda. Elämän prioriteetit ovat muualla. Uskovaisen voi olla vaikea ymmärtää sitä, että näin on, mutta yhtä lailla tavallisen maallistuneen ihmisen on vaikea ymmärtää jyrkkää uskonnollisuutta.

Täällä keskusteluissa uskovaisuus näyttäytyy hyvin negatiivisessa valossa, kiitos muutaman nimimerkin ja heidän pelleilynsä. Kummasti käy niin, että kun tiettyjen kirjoittajien juttuja kommentoi, anonyymit ilmestyvät paikalle huutelemaan törkeyksiä.

Minua itseäni kummastuttaa loputon haikailu ikuisen elämän perään. Miksi sitä pitäisi tavoitella? Onko se lopulta pelottava juttu, jos tämä on tässä ja nyt? 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Teille ateisteille aito uskovaisuus näyttäytyy aina negatiivisessa valossa. Todistat, että palstalla on oikeitakin uskovia.

• Anonyymi kirjoitti:

Teille ateisteille aito uskovaisuus näyttäytyy aina negatiivisessa valossa. Todistat, että palstalla on oikeitakin uskovia.

No kun tällaisia aloituksia tulee, niin ei uskovaisuus näy positiivisessa valossa millään.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

No kun tällaisia aloituksia tulee, niin ei uskovaisuus näy positiivisessa valossa millään.

On kyllä röyhkeää että sinunkinkaltaisesi ihminen esittää mielipiteitä siitä millaisena uskovaisuus näkyy. Kun ensinnäkin itse olet osaton ja ulkopuolinen uskosta, etkä tiedä etkä ymmärrä edes rahtuakaan mistä siinä todellisesti on kysymys.

Mutta sillä tavalla sinussa toteutuu se sama mikä kaikissa uskosta osattomissa että te luulette olevanne vapaita mutta todellisesti elätte pahan hengen riivaamina, kykenemättä synnin kahleissa näkemään todellisuutta.

Ei kristinusko, nimittäin OIKEA kristinusko voi koskaan teidän kaltaistenne silmissä näyttää positiiviselta. Niin on Jumalan sanaan teistä tuomio kirjoitettu!

"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. " (Joh. 3:19)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä röyhkeää että sinunkinkaltaisesi ihminen esittää mielipiteitä siitä millaisena uskovaisuus näkyy. Kun ensinnäkin itse olet osaton ja ulkopuolinen uskosta, etkä tiedä etkä ymmärrä edes rahtuakaan mistä siinä todellisesti on kysymys.

Mutta sillä tavalla sinussa toteutuu se sama mikä kaikissa uskosta osattomissa että te luulette olevanne vapaita mutta todellisesti elätte pahan hengen riivaamina, kykenemättä synnin kahleissa näkemään todellisuutta.

Ei kristinusko, nimittäin OIKEA kristinusko voi koskaan teidän kaltaistenne silmissä näyttää positiiviselta. Niin on Jumalan sanaan teistä tuomio kirjoitettu!

"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. " (Joh. 3:19)

Jos uskova itse antaa toiminnallaan negatiivisen kuvan, niin minkäs sille muut voivat? Jos usko näkyy kirjoittajassa lähinnä pelkkänä päänaukomisena ja muiden mielipiteiden väheksymisenä, onko toiminta kovinkin rakentavaa?

Kyse on katsos siitä, että vaikka uskovat katsovatkin olevansa oikeutettuja tuomitsemaan muita, se oikeus on vain heidän omassa päässään. Kun tänne palstalle kirjoittaa, kritiikkikin vain on kestettävä. 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Jos uskova itse antaa toiminnallaan negatiivisen kuvan, niin minkäs sille muut voivat? Jos usko näkyy kirjoittajassa lähinnä pelkkänä päänaukomisena ja muiden mielipiteiden väheksymisenä, onko toiminta kovinkin rakentavaa?

Kyse on katsos siitä, että vaikka uskovat katsovatkin olevansa oikeutettuja tuomitsemaan muita, se oikeus on vain heidän omassa päässään. Kun tänne palstalle kirjoittaa, kritiikkikin vain on kestettävä. 🤣🤣🤣

Ei ole uskovan vika jos te ateistit koette hänet negatiivisesti 😃
        Jos ette kestä meitä olisi varmaan paras, että ette tulisi repimään itseänne kristillisille palstoille, vai mitä ❓

• usko.vainen kirjoitti:

Jos ette kestä meitä olisi varmaan paras, että ette tulisi repimään itseänne kristillisille palstoille, vai mitä ❓

>Ei ole uskovan vika jos te ateistit koette hänet negatiivisesti

Oho? Sinähän varsinainen järjen ja logiikan pikkujättiläinen olet! 😁

Täällä normaalien ihmisten maailmassa jokaisella on kylläkin melkoinen omavastuu sen suhteen, millaisen vaikutelman muut hänestä saavat.

>Jos ette kestä meitä olisi varmaan paras, että ette tulisi repimään itseänne kristillisille palstoille, vai mitä ❓

Teitähän kestetään vallan mainiosti. Joinakin päivinä saan teiltä Jumalan päiväkotilapsilta kymmeniä mihinkään asiaan liittymättömiä solvausviestejä, eikä tee tiukkaakaan. Lisääkin mahtuu. 😀

Tämä ei muuten ole mikään "kristillinen" palsta, minkä voit merkitä tiedoksi, ellei ole liian raskasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä vuodatusko nyt sitten pitäisi jollain matematiikalla nähdä positiivisessa valossa?

Miten voi tolkun valo kadota noin täydellisesti inehmon kuupasta?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos olet aloittaja ja käännytys puheet ovat tuota luokkaa. En ihmettele miksei "kala" tartu koukkuun.

Mitä röyhkeyteen tulee niin sinulle sitä tuntuu riittävän. Eli ei vissiin kovin hyvin ole sitä Raamattua sitten kuitenkaan luettu.

• >Minua itseäni kummastuttaa loputon haikailu ikuisen elämän perään. Miksi sitä pitäisi tavoitella? Onko se lopulta pelottava juttu, jos tämä on tässä ja nyt?

Alun perinhän kyse oli siitä, että ihmisen elämä oli tyypillisesti surkean köyhä ja kurja, samalla kun hän näki tai ainakin tiesi pienen eliitin elävän runsaudessa ja yltäkylläisyydessä. Jotta alamaiset eivät olisi alkaneet kapinoida, apuun tuli kaksi toisiaan täydentävää kristinuskon oppia: 1) yhteiskunnallinen järjestys on Jumalasta ja sen vastustaminen johtaa ikuiseen rangaistukseen sekä 2) elämänosansa kantaminen nöyränä, ahkerana ja nurkumatta vie vastaavasti iänkaikkiseen iloon.

Toisin kuin meillä nyt tuon ajan eurooppalaisilla oli elämässään paljon raatamista, toivoa maallisesta paremmasta ei ollenkaan ja iloa hyvin vähän. Siksi se ilo luvattiin tulevaksi tuonpuoleisessa. Mikä parasta, se lupaus ei maksanut eliitille ainakaan suoranaisesti mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Se minkä kuvan uskovat antavat itsestään muille, se kuva lähinnä on kristinuskosta. Vain harva antaa iloisen kuvan itsestään.

• usko.vainen kirjoitti:

Mikä tollo! Jokainen antaa itsestään sen kuvan miten esiintyy. Oli sitten ateistille tai uskovalle.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Kukaanko ei siis ole edes millin vertaa vastuussa omista toimistaan? Vastuu on aina vain muilla? Varsin mielenkiintoinen ajattelutapa, mutta ei kyllä lainkaan yllättävä sinun tuottamanasi. 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaanko ei siis ole edes millin vertaa vastuussa omista toimistaan? Vastuu on aina vain muilla? Varsin mielenkiintoinen ajattelutapa, mutta ei kyllä lainkaan yllättävä sinun tuottamanasi. 🤣🤣🤣

Sinä vastaat siitä mitä itse koet 😃 En minä sille mitään voi, että koet kaikki jotka eivät ole kuten sinä negatiivisena. En minä meinaa alkaa sinua miellyttää.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Sinä vastaat siitä mitä itse koet 😃 En minä sille mitään voi, että koet kaikki jotka eivät ole kuten sinä negatiivisena. En minä meinaa alkaa sinua miellyttää.

🤣🤣🤣

Et tule toimeen yhdenkään vähänkään erimielisen kirjoittajan kanssa. Aika koomista, kun tuollaisia kuittailet. Pääsikö sulta suurikin nauru, kun tuon heitit kehiin??

Aikuisten maailmassa ihmiset yrittävät tulla toimeen keskenään. Sulla vain ei riitä kyky siihen normaaliyhteisössä toimintaan.
        🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

🤣🤣🤣

Et tule toimeen yhdenkään vähänkään erimielisen kirjoittajan kanssa. Aika koomista, kun tuollaisia kuittailet. Pääsikö sulta suurikin nauru, kun tuon heitit kehiin??

Aikuisten maailmassa ihmiset yrittävät tulla toimeen keskenään. Sulla vain ei riitä kyky siihen normaaliyhteisössä toimintaan.
        🤣🤣🤣

Minä tulen toimeen ihan kaikkien kanssa 😃 mutta jos koet,metten tule niin laita ihmessä tähän joku esimerkki keskustelusta jonka olet kokenut noin niin tarkastellaan sitä yhdessä, jookos 😄❓

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minä tulen toimeen ihan kaikkien kanssa 😃 mutta jos koet,metten tule niin laita ihmessä tähän joku esimerkki keskustelusta jonka olet kokenut noin niin tarkastellaan sitä yhdessä, jookos 😄❓

Kuules uskis. Voit ihan itse tutkia ketjuja ja pohtia, mikä meni pieleen. Tosin siitä ei taida hyötyä olla, sillä eipä toimintasi ole ainakaan parempaan suuntaan muuttunut. Ilmeistä on se, että sinun ongelmasi vain pahenevat vuosien myötä.

Annatko esimerkkejä kirjoittajista joiden kanssa tulet toimeen? En nimittäin ole nähnyt sellaisia. 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Kuules uskis. Voit ihan itse tutkia ketjuja ja pohtia, mikä meni pieleen. Tosin siitä ei taida hyötyä olla, sillä eipä toimintasi ole ainakaan parempaan suuntaan muuttunut. Ilmeistä on se, että sinun ongelmasi vain pahenevat vuosien myötä.

Annatko esimerkkejä kirjoittajista joiden kanssa tulet toimeen? En nimittäin ole nähnyt sellaisia. 🤣🤣🤣

Esitä sinä nyt vaan ne esimerkit äläkä ala vängätä tyhjää 😃

Esitä sinä kirjoittajat joiden kanssa, en tulisi toimeen 😃

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Esitä sinä nyt vaan ne esimerkit äläkä ala vängätä tyhjää 😃

Esitä sinä kirjoittajat joiden kanssa, en tulisi toimeen 😃

Ymmärrän. Sinulla ei ole esittää niitä kirjoittajia. Minkäs sille voi. Oikeastaan surullista. Melkein... 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän. Sinulla ei ole esittää niitä kirjoittajia. Minkäs sille voi. Oikeastaan surullista. Melkein... 🤣🤣🤣

Juu, ei ole esittää yhtään Anoa jonka kanssa en tulisi toimeen 😃

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Minua itseäni kummastuttaa loputon haikailu ikuisen elämän perään. Miksi sitä pitäisi tavoitella? Onko se lopulta pelottava juttu, jos tämä on tässä ja nyt?

Alun perinhän kyse oli siitä, että ihmisen elämä oli tyypillisesti surkean köyhä ja kurja, samalla kun hän näki tai ainakin tiesi pienen eliitin elävän runsaudessa ja yltäkylläisyydessä. Jotta alamaiset eivät olisi alkaneet kapinoida, apuun tuli kaksi toisiaan täydentävää kristinuskon oppia: 1) yhteiskunnallinen järjestys on Jumalasta ja sen vastustaminen johtaa ikuiseen rangaistukseen sekä 2) elämänosansa kantaminen nöyränä, ahkerana ja nurkumatta vie vastaavasti iänkaikkiseen iloon.

Toisin kuin meillä nyt tuon ajan eurooppalaisilla oli elämässään paljon raatamista, toivoa maallisesta paremmasta ei ollenkaan ja iloa hyvin vähän. Siksi se ilo luvattiin tulevaksi tuonpuoleisessa. Mikä parasta, se lupaus ei maksanut eliitille ainakaan suoranaisesti mitään.

<<Minua itseäni kummastuttaa loputon haikailu ikuisen elämän perään.<<

Niin, kun ei kukaan edes ymmärrä, että mikä on ikuinen elämä, tai mikä on ikuisen elämän puu paratiisista, jonka hedelmän syömistä Jumala pelkäsi, että ihminen vahingoittaa itseään, kun tietää hyvän ja pahan, mutta ei ymmärrä erottaa niitä.

Huoh.

Naurettavinta tässä on se, että ikuisen elämän haikailijat kuvittelevat kuolemannsa jälkeen vasta menevänsä paratiisiin syömään ikuisen elämän puusta, kun ovat elämänsä ajan palvoneet Jumalan kuolemaa tai vaihtoehtoisesti tietävät opin perustan, että odottavatkin kuolleina fyysistä ylösnousemusta fyysiseen ruumiiseen viimeisenä päivänä.

Voiko enää olla sekopäisempää.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Juu, ei ole esittää yhtään Anoa jonka kanssa en tulisi toimeen 😃

Älä viitsi jankuttaa. Kyllä minä pulmasi ymmärrän. Jos sinua vaivaa yksinäisyys, etsi apua!

• Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi jankuttaa. Kyllä minä pulmasi ymmärrän. Jos sinua vaivaa yksinäisyys, etsi apua!

En toki, meni varmaan jo perille 😃

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

En toki, meni varmaan jo perille 😃

Ymmärsit pulmasi ja käsitit avuntarpeesi? Hyvä. Tuosta alkaa parantuminen.
        🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärsit pulmasi ja käsitit avuntarpeesi? Hyvä. Tuosta alkaa parantuminen.
        🤣🤣🤣

Hyvä, kerro nyt omasi 🤔

• Anonyymi

Minäpä annan jälleen Jeesuksen neuvot:

<<Ja hän sanoi, ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa.”

Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”<<

Ei ole helppoa.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Hyvä, kerro nyt omasi 🤔

Ei minulla ole tuollaisia pulmia kuin sinulla. Sitä paitsi minun katsos on elettävä normaalia elämää. En minä nyt pysty sinulle terapeuttina olemaan. Etsi apusi muualta. Palataan asiaan, kun sinulla menee paremmin.
        🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla ole tuollaisia pulmia kuin sinulla. Sitä paitsi minun katsos on elettävä normaalia elämää. En minä nyt pysty sinulle terapeuttina olemaan. Etsi apusi muualta. Palataan asiaan, kun sinulla menee paremmin.
        🤣🤣🤣

Arvaan, että sinulla on addikti minuun 😃❓
        Olet koko päivän odottanut, että tulen tänne ja roikut kuin huomionkipeä pikkulapsi minussa, eks niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Mutta sillä tavalla sinussa toteutuu se sama mikä kaikissa uskosta osattomissa että te luulette olevanne vapaita mutta todellisesti elätte pahan hengen riivaamina<<

Kyllä minä sanon, että se joka julistaa Jumalansa kuolemaa omaksi pelastuseksi juomalla Jumalansa verta ja syömällä hänen ruumistaan, on jo totaalisesti saatanan vallassa ahneudella.

Ja tämä on fakta.

• Anonyymi

Olisikohan se parempi kuitenkin, että koko pallo poksautettaisiin taivaan tuuliin, eikä ihmiselle annettaisi enää yhtäkään mahdollisuutta - on tämä pelikenttä niin surkean väärinpäin hyvän ja pahan suhteen. Ja ihmiset niin umpisokeita itsensä kanssa.

• Kuule: mielipiteet eivät ole tosiasioita. Opi nyt tämä uusi asia.

• Etkö halua oppia, että mielipiteet ovat ihmisten ajatuksia? Totuus on jotain muuta.

Haluan tälle palstalle totuutta, en mielipiteitä.

• Haluan yhä muuta kuin mielipiteitä.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Arvaan, että sinulla on addikti minuun 😃❓
        Olet koko päivän odottanut, että tulen tänne ja roikut kuin huomionkipeä pikkulapsi minussa, eks niin.

Minusta sinä olet sen verran vastenmielinen ilmiö, että aion käyttää ylimääräistä aikaani sen seikan esille tuontiin. 🤣🤣🤣

• "...yhtä lailla tavallisen maallistuneen ihmisen on vaikea ymmärtää jyrkkää uskonnollisuutta. "

Näin on, sillä erilaisia ihmisiä tulee lähestyä eri tavoin. Etenkin jos käyttää paljon uskonnollisia käsitteitä, eli jargonia, jo se voi muodostua esteeksi.

• Oikea rohveetta tietää oikeat lotto numerot. Esintyiskö täällä sitä oikeaa rohveettaa joka kertois mulle ne oikeat lotto numerot? Kitoos!

• Ei ole sellaista tietäjää vielä löytynyt. Eikä muistisairaan parantajaa.

Uskonnot ovat pääosin humpuukkia.

• Profeetan tehtävä on julistaa Jumalan sanaa, ei lottorivejä 😃

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Profeetan tehtävä on julistaa Jumalan sanaa, ei lottorivejä 😃

Eikö olisi kuitenkin helpompi hoitaa Mellerille&Co rahaa tolleen kuin et joutuvat mummuilta sen keräämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö olisi kuitenkin helpompi hoitaa Mellerille&Co rahaa tolleen kuin et joutuvat mummuilta sen keräämään.

On varmaan moni niin tehnytkin mutta mistä sulle saatas 🤔❓

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ei ole sellaista tietäjää vielä löytynyt. Eikä muistisairaan parantajaa.

Uskonnot ovat pääosin humpuukkia.

Ja mitäs helkkaria tällä nyt sitten on tekemistä uskonnon kanssa?!

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Kenen Jumalan - sen vihaisen Mooseksen Jumalan vai, joka vaati esikoisetkin ja ihmeidentekijän tapettavaksi? Siinä teille Jumalan sanaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kenen Jumalan - sen vihaisen Mooseksen Jumalan vai, joka vaati esikoisetkin ja ihmeidentekijän tapettavaksi? Siinä teille Jumalan sanaa.

Raamatun Jumalan. Kyllä, se sama Jumala vaati noita suojellakseen israelin kansaa epäjumalanpalvelijoiden saastutukselta 🤓

• usko.vainen kirjoitti:

Eikö Jumala kykene julistamaan sanaansa täysin väärentämättömänä?

Jumala on täysin ihmisten varassa.

• usko.vainen kirjoitti:

Raamatun Jumalan. Kyllä, se sama Jumala vaati noita suojellakseen israelin kansaa epäjumalanpalvelijoiden saastutukselta 🤓

Heh. Kun Jumala kuuli tiedustelijoilta, että luvatussa maassa asusti viisi kansaa. Nämä Jumala määräsi tapettavaksi. Pelkkä kartoitus ei riittänyt tälle, joka tuntee vain yhden rangaistuksen: kuoleman. Koittakaa olla taivaassa kunnolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mitäs helkkaria tällä nyt sitten on tekemistä uskonnon kanssa?!

Jeesus sanoo uskovien merkkinä seuraavan, että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen.

Eipä ole näky nyt sellaista merkkiä. Muistisairaatkin kuolevat parantumatta.

Liittyy uskontoon siten, että uskonto on epäonnistunut.

• usko.vainen kirjoitti:

Kaikkivaltiaalla on varmasti muitakin keinoja hoitaa asia kuin silmitön murhaaminen. Muinaisjuutalaisella ei tietenkään ollut.

• Anonyymi

<<Ei kelvannut köyhän ja vähäisen mutta ei myöskään taloudellisesti varteenotettavan ja asemansa vakiinnuttaneen todistus, aina löytyy joku syy miksi ei oteta vastaan kristillistä todistusta.<<

Jos ne ajatteli, että juttu ei ole materiasta tai sen puutteesta kiinni, ja ihmetteli, kun sinä puhuit siitä? Olivat varmaan samanlaisia kuin minä -ajattelivat, että kyseessä on henkinen asia, eikä niitä kiinnostanut fyysinen ylösnousemus viimeisenä päivänä, kuten ei minuakaan.

• Anonyymi

Minusta on hyvä että kerrot varallisuudestasi samalla kuin todistat Jeesuksesta ja todistat että kaikki tämä on Jeesuksen ansiota. Se on ns. menestys teologiaa. Sitä me tarvitsemme. Se on Jumalan lupaus. Nämä kirkkoon änkevät vassari liberaalit haluaisivat kieltää menestys teologian, koska se toimii.

• Anonyymi

Tarkoitat varmaan, että hän kertoo Kristuksesta, nimittää Jeesusta hän ei tunne. Ja jos tuntee niin selittää mitä Jeesus tarkoittaa näillä lauseillaan:

<<Ja hän sanoi, ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa.”

Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

Jeesus sanoi, ”Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.”<<

Ja jos hän ei osaa selittää, niin häntä on vain huijattu luulemaan, että hänen palvomansa kristuskultti jollakin tavalla liittyy Jeesukseen, että hänet on saatu julistamaan Jumalan kuolemaa saatananpalvontariitillä ja palvomaan Mooseksen Jumalaa, jonka todellista nimeä ei ole vaikea arvata.

• Jeesusko arvosti menestystä ja varallisuutta? No ei. Jumala ja Jeesus ovat kuin yö ja päivä; ajatukset ovat ristissä.

• Anonyymi

Mooseksen Jumala ei ole Jeesuksen Isä Jumala, ja tästä syystä juuri Jeesus tapettiin Jumalana ja luovutettiin Mooseksen Jumalalle tämän vihan lepyttämiseksi hyvältä tuoksuvana uhrilahjana. Mooseksen Jumala halusi voittaa, mutta sitten syttyi sota taivaassa, ja nyt tuo Jumala onkin häviöllä (Ilm. 12) ja sieltä on jonkinlaista kekälettä tulossa myös uskovaisten niskaan tämän Jumalan seuraamisesta. Tuli pelikentän putsaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen Jumala ei ole Jeesuksen Isä Jumala, ja tästä syystä juuri Jeesus tapettiin Jumalana ja luovutettiin Mooseksen Jumalalle tämän vihan lepyttämiseksi hyvältä tuoksuvana uhrilahjana. Mooseksen Jumala halusi voittaa, mutta sitten syttyi sota taivaassa, ja nyt tuo Jumala onkin häviöllä (Ilm. 12) ja sieltä on jonkinlaista kekälettä tulossa myös uskovaisten niskaan tämän Jumalan seuraamisesta. Tuli pelikentän putsaus.

En muista, että Jeesusta pidettiin Jumalana, vaan Jumalan pilkkaajana. Näin Raamattu.

• >Ei kelvannut köyhän ja vähäisen mutta ei myöskään taloudellisesti varteenotettavan ja asemansa vakiinnuttaneen todistus, aina löytyy joku syy miksi ei oteta vastaan kristillistä todistusta.

Mutta kun mitään todisteita ei ole, vaan vain pelkkiä väitteitä siitä kuinka huikeelta tuntuu nupissa. Semmonen ei valitettavasti enää pelitä.

• Anonyymi

Oleks koskaan miettinyt, että se kun sulla on kiva asunto ja nätti auto, niin mitä jos se ei olekaan Jeesuksen ansiota, vaan ihan omaasi? Oleks koskaan miettiny?

• Taas sitä sanahelinää. Olette säälittäviä.

Miksi ylhäältä ei tipu edes tarpeeksi ruokaa?

• Anonyymi

Kiinnostava ketju.

Opiskelin teologiaa toisen valtionkirkon eli ortodoksien näkemyksiä.Huomasin että näkemykset vastasivat omiani ja täsmensivät ajatteluani.

Ev.luterilaisuudessa ei nk.kotiasketismista mainittu mitään. Asia jäi kiinnostamaan minua ja perehdyin syvällisemmin kotiasketismiin siinä määrin että ryhdyin harjoittamaankin sitä.

Erittäin vapauttava kokemus päästä irti materialismista, möin pois kaiken turhan mutta säilytin minimin.Eli siirtyminen minimalismiin.

Olen aikaisemmin opiskellut tuotantoa ja taloutta. Tuotannossa optimoidaan tuotos, ekonomian lait ovat ymmärrettäviä.

Asketismi yhdistettynä nk.kuuliaisuus työhön. Aivan samaa mitä luostareissa harjoitetaan. Luostari luo puitteet joka takaa minimin harjoittajalleen.

Tälläista omavalintaista kotiasketismia voi harjoittaa omissa oloissaan.

Asiasta voisi kirjoittaa enemmänkin, pääasia että ajatuksia toisesta valtionkirkosta tuli opiskeltua.

• ”Nytkään kukaan ei ota vastaan todistustani…” ja ”…aina löytyy joku syy miksi ei oteta vastaan kristillistä todistusta.”

Et avaa tuota mitenkään, mitä se sinulle käytännössä tarkoittaa. Mitä on tuo ”vastaan ottaminen”? Et kai tarkoita, että toisen tulee kääntyä juuri sinun mallisi mukaan?

Miten sinä odotat ihmisten reagoivan?

”Se mitä olen aina yrittänyt sanoa, on ettei pantaisi toivoa tämän maailman katoavaisiin "aarteisiin" köyhänä niitä toivoen eikä rikkaana niihin luottaen vaan turvattaisiin niin hädässä kuin yltäkylläisyydessä Jumalaan ja mitä tulee, sitä tulee mutta elämällä on merkitys ja kestävä perusta vain jos pannaan turva Jumalan armoon ja apuun,,,,”

Tästä olen samoilla linjoilla kanssasi.

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      175
      1471
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1049
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      735
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      670
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      650
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      643
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      642
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      587
    Aihe