Ruumiista irtautuminen

Humanoidi

Oletko kokenut ruumiista irtautumisen? (ns.out-of-body-experience) Luulen itse kokevani se monta kertaa ainakin unessa (lentounet yms.) Mutta tänään päiväunilla olin juuri nukahtamaisillaan ja tunsin ns. lähteväni lentoon. Olo oli todella kevyt ja ajattelin mielessäni, että nyt taisin irtautua ruumiistani. Lensin huoneeni katon rajassa ja käännyin katsomaan itseäni nukkumassa. Samassa minua alkoi vähän jännittämään, ja silmänräpäyksessä "laskeuduin" takas ruumiiseeni. Tuntui kuin olisin pudonnut jostain korkealta sängylleni, säpsähdin heti hereille.
Mitä mieltä olette, oliko kokemukseni vain unta vai oliko se oikeasti ruumiista irtautumiskokemus?

11

2899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foliohattu

      Se oli oikea out of body experience, joka taas on täysin psykologinen ilmiö. Eli unta jota pystyt hallitsemaan melkein mielesi mukaisesti.

      Käy vilasemassa lisää aiheesta;

      www.hoyhensaaret.tk

    • Late Net 667

      Taidat sekoittaa asioita. Selkounet ja ruumiistairtautuminen. Selkounet ovat tosia ja ruumiistairtautuminen kuviteltua roskaa.

      • Humanoidi

        Olen kyllä aika varma, ettei se ollut selkouni, sillä näen niitä lähes päivittäin. Tämä oli aivan erilainen kokemus!


      • Korunen

        Mulla oli hyvä ja fiksu tuttava, jonka ongelmana oli että hän sairaanloisesti, hyvin useinkin, lipsahteli ns. nahoistansa. Tällöin hän teki avuttomana havaintoja itsensä yläpuolelta laipion rajasta, josta hän ei uskaltanut liikahtaa minekään. Huoneessa tapahtuneet havainnoimiset olivat täysin paikkansapitäviä, joten se ainakin itselleni toi tosi konkreettisen näytteen siitä että ihminen on enemmän kuin pelkkä ruho.

        Jos sinulla ei ole omia tai läheisten kokemuksia niin et voi kuitenkaan perusteettomasti kiistää etteikö jotkin asiat ole joillekin lähes arkipäivää. Maailma on lähes aina niin pieni kuin sen halutaankin olevan, joten kyllä leikkikehiä, peräkamareita ja silmälappuja kaikille halukkaille riittää.

        Valitettavasti ne jotka kokevat laajemmin asioita eivät yleensä saa niistä elämöidä, mutta Etsivä aina tulee löytämään kysymyksiin ja ongelmiinsa vastauksia.


      • Kiriki Kirkassilmä
        Korunen kirjoitti:

        Mulla oli hyvä ja fiksu tuttava, jonka ongelmana oli että hän sairaanloisesti, hyvin useinkin, lipsahteli ns. nahoistansa. Tällöin hän teki avuttomana havaintoja itsensä yläpuolelta laipion rajasta, josta hän ei uskaltanut liikahtaa minekään. Huoneessa tapahtuneet havainnoimiset olivat täysin paikkansapitäviä, joten se ainakin itselleni toi tosi konkreettisen näytteen siitä että ihminen on enemmän kuin pelkkä ruho.

        Jos sinulla ei ole omia tai läheisten kokemuksia niin et voi kuitenkaan perusteettomasti kiistää etteikö jotkin asiat ole joillekin lähes arkipäivää. Maailma on lähes aina niin pieni kuin sen halutaankin olevan, joten kyllä leikkikehiä, peräkamareita ja silmälappuja kaikille halukkaille riittää.

        Valitettavasti ne jotka kokevat laajemmin asioita eivät yleensä saa niistä elämöidä, mutta Etsivä aina tulee löytämään kysymyksiin ja ongelmiinsa vastauksia.

        siis pienenä lapsena, kävin usein katonrajassa katselemassa, miltä kirjahylly näyttää ylhäältäpäin :-D. Muita en muista... Varhaisimmat muistikuvat lapsuudesta ovat n. puolen vuoden ikäisenä koettuja. Em. ehkä pari vuotiaana. Ei niitä silloin kovinkaan ihmetellyt.


      • Humanoidi
        Korunen kirjoitti:

        Mulla oli hyvä ja fiksu tuttava, jonka ongelmana oli että hän sairaanloisesti, hyvin useinkin, lipsahteli ns. nahoistansa. Tällöin hän teki avuttomana havaintoja itsensä yläpuolelta laipion rajasta, josta hän ei uskaltanut liikahtaa minekään. Huoneessa tapahtuneet havainnoimiset olivat täysin paikkansapitäviä, joten se ainakin itselleni toi tosi konkreettisen näytteen siitä että ihminen on enemmän kuin pelkkä ruho.

        Jos sinulla ei ole omia tai läheisten kokemuksia niin et voi kuitenkaan perusteettomasti kiistää etteikö jotkin asiat ole joillekin lähes arkipäivää. Maailma on lähes aina niin pieni kuin sen halutaankin olevan, joten kyllä leikkikehiä, peräkamareita ja silmälappuja kaikille halukkaille riittää.

        Valitettavasti ne jotka kokevat laajemmin asioita eivät yleensä saa niistä elämöidä, mutta Etsivä aina tulee löytämään kysymyksiin ja ongelmiinsa vastauksia.

        Tässä on muutenkin parin viikon aikana tapahtunut todella outoja asioita, esim. enneunia ja outoja sattumuksia. Sitten yhtäkkiä tämä ruumiista irtautuminen... Mitäköhän muuta on tapahtumassa?! Hmm.... se jää nähtäväksi.


    • Lumina

      ..OBE:n. Ensimmäinen kokemus oli aika raju, tuolloin olin muistaakseni 11-vuotias. Olin mummoni luona yötä, ja nukuin hänen vieressään. Yht äkkiä huomasin katselevani nukkuvaa ruumistani katonrajasta. Henkikehoni oli läpikuultavan harmaa väriltään, ja minusta lähti napanuora ruumiiseeni. Minua alkoi pelottaa, koska minusta tuntui kuin jokin olisi saanut vallan minusta. Katsahdin nukkuvaa mummoani, ja aloin hokemaan että "Oraakkeli..oraakkeli.." ja kun tajusin, että henkikehoni (tai se minkä vallassa se oli) halusi kuristaa mummoni. Syöksyin takaisin ruumiiseeni ja olin taas yhtä ruumiini kanssa. Mutten ehtinyt ihmetellä tapahtunutta kovin kauaa, sillä yht äkkiä jokin laski kätensä kasvoilleni, ja suuteli minua niin että nousin sen voimasta istualteni (ja ei, se ei ollut mummoni! :D yöks..). Ja tuolloin olin siis jo "hereillä" kun se tapahtui. En tiedä miten tuo liittyi siihen astraalikokemukseen, jos edes liittyi..

      Unissa tapahtuvat lentely kokemukset ovat kuitenkin aivan tavallisia ilmiöitä. Ne johtuvat siitä, että silloin keho on äärimmäisen rentoutuneessa tilassa nukkuessa. Lucid-dreaming on myös mielestäni melko tavanomaista, eikä siinä ole mitään yliluonnollista, sillä niitä unia olen nähnyt 4-vuotiaasta lähtien. Se on vain "syvempää" unennäkemistä, jossa uniaan pystyy hallitsemaan jne..kun tätä unelmointia kehittää vielä syvemmälle, siitä on helppo siirtyä astraalimatkusteluun. Ts. Lucidin perusteet johdattelevat astraalitilan saloihin. Opetelkaa ensin unennäkeminen, ennen kuin itkette kuinka päästä astraalilennoille ;)

      Luulen, että kokemuksesi oli oikea OBE. Yleensä, jos jostain syystä syöksyn yllättäen kesken astraalimatkan ruumiiseeni, minua vihlaisee. Liian kova palautuminen takaisin ruumiiseen on tuskallista. Mutta se on silti hauskaa :) aivan kuin olisi vuoristoradassa. Paitsi ettei se taida olla ihan niin tuskallista ;P

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18202185/kehosta-irtautumisen-kokemukset--astraalimaailma--varoitus-


        Tämä saattaa tuntua pikkujutulta, koska me kaikki lähdemme tästä kehosta jossain vaiheessa emmekä palaa takaisin, niin sanottuna kuoleman hetkenä. Mutta jos ihminen on jättänyt kehonsa eikä ole palannut siihen ilman henkistä tietoisuutta, niin sitten jokin uusi keho, eikä ole mitään takeita siitä, että tämä keho on parempi kuin nykyinen.

        Ennen kuin lähdemme kehosta, meidän on tiedettävä, minne haluamme mennä. Ja se on tehtävä tietyllä henkisellä luokituksella. Vedoissa sanotaan, että kun henkisesti orientoitunut ihminen jättää kehonsa, hän tapaa vastaavia olentoja, joita kutsutaan Vishnuduta - puhtaita, valoisia olentoja, jotka seuraavat häntä henkiseen todellisuuteen.

        Jos meillä ei ole tällaista henkistä suuntautumista, jos emme ole luoneet näitä yhteyksiä ja suhteita henkimaailmaan elämämme aikana, niin silloin me tietenkin väistämättä jätämme tämän ruumiin kuoleman hetkellä, mutta siitä, kuka meitä siellä kohtaa, ei ole mitään takeita. Meitä voivat kohdata aivan erilaiset olennot ja meidät saatetaan toiseen paikkaan.


    • Anonyymi

      Aikoinaan harrastaessani joogaa koin useita kertoja tuollaisen kokemuksen. Ne eivät ensimmäisen kerran jälkeen olleet epämiellyttäviä. Ensimmäisellä kerralla tuli tunne että etenen johonkin pahaan paikkaan, enkä kykene palaamaan takaisin.
      Joogan ohjaajana oli Ture Ara 60-luvulla.

    • Anonyymi

      Muistelen lukeneeni jostain testeistä missä narkoosiin asetettu leikkauspotilas olisi pystynyt näkemään katonrajassa leijuessaan kaapin ylätasolla olevat esineet mitä ei pysty havaitsemaan lattialla seistessään.

      Koska olen itse ollut useankin kerran kirurgisten toimenpiteiden vuoksi narkoosissa olen joka kerta yrittänyt kokea samaa.

      Ehkä en ole silloin koskaan ollut lähelläkään kuolemaa koska mitään muistikuvaa narkoosissaolon ajasta ei jälkeenpäin ollut.

      Viimeisen leikkaukseni yhteydessä sanoinkin jopa kirurgille, että asettaa jotain ylimmälle hyllylle kokeeksi ja mahdollisen testin todisteeksi. Hän oli asettanut sinne sellaisen muovisen kenkäsuojuksen, mutta minulla ei silloinkaan ollut mitään mielikuvaa mistään koko leikkauksen ja narkoosin ajalta.

      Joten en pysty tuollaisia omakohtaisesti todistamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe