mitä jeesus mahtoi tehdä ennen syntymäänsä

Olisi kannattanut kirjoittaa siitäkin asian uskottavuuden nimissä.
Ilmoita

50 Vastausta

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Jeesuksessa on luotu,tämä maailmankaikeus,oli Isän kanssa luomassa kaikea mikä luotu on.
Syntyi ihmiseseki.tuli omiensa luo mutta he eivät ottaneet häntä vastaan.
15 VASTAUSTA:
Vähän jeesus tiesi luomisesta, vaikka oli luomisessa mukana ollut.
Valehtelijalta kannattaa kysyä asioista tarkkaan, sillä valehtelija ei osaa vastata.
Anonyymi kirjoitti:
Vähän jeesus tiesi luomisesta, vaikka oli luomisessa mukana ollut.
Valehtelijalta kannattaa kysyä asioista tarkkaan, sillä valehtelija ei osaa vastata.
Tiesi kaiken,et tunne kirjoitusksi lainkaan.
paju4 kirjoitti:
Tiesi kaiken,et tunne kirjoitusksi lainkaan.
Kuitenkaan hänen väitettynä elinaikanaan ei kukaan mitään muistiin kirjoittanut tuosta satuolennosta.

Ei viitsinyt edes kertoa sian olevan herkullista muonaa tai maininnut sanallakaan sairauksien syistä. Nostipa kuolleitakin elämään takaisin väitetysti, mutta kukaan ei sitäkään huomannut.

Jos se kävelee kuin ankka, kaakattaa kuin ankka ja näyttää ankalta, on se uutisena ankka.

Mieti sitä epäjumalaasi palvoessa!
he-ma kirjoitti:
Kuitenkaan hänen väitettynä elinaikanaan ei kukaan mitään muistiin kirjoittanut tuosta satuolennosta.

Ei viitsinyt edes kertoa sian olevan herkullista muonaa tai maininnut sanallakaan sairauksien syistä. Nostipa kuolleitakin elämään takaisin väitetysti, mutta kukaan ei sitäkään huomannut.

Jos se kävelee kuin ankka, kaakattaa kuin ankka ja näyttää ankalta, on se uutisena ankka.

Mieti sitä epäjumalaasi palvoessa!
En tunne epä jumalia,sinun epäjumas näkyyselvästi,no mulla ei ole mittään tekemistä sen kanssa. Ei ole mitään miettimistä,kun pitää mielessään evankelumin todistuken sanan. Jossa on pelastus ainoastaan.
paju4 kirjoitti:
En tunne epä jumalia,sinun epäjumas näkyyselvästi,no mulla ei ole mittään tekemistä sen kanssa. Ei ole mitään miettimistä,kun pitää mielessään evankelumin todistuken sanan. Jossa on pelastus ainoastaan.
Tarkista tietosi, oma epäjumalasi ei eroa millään tavoin tuhansista muista väitetyistä jumalista.

Muista, että jos oikea jumala on olemassa, minä vilkutan hänen kanssaan sinulle joka laahustat epäjumalanpalvojien häpeäjonossa kohti suurempaa häpeää.
he-ma kirjoitti:
Tarkista tietosi, oma epäjumalasi ei eroa millään tavoin tuhansista muista väitetyistä jumalista.

Muista, että jos oikea jumala on olemassa, minä vilkutan hänen kanssaan sinulle joka laahustat epäjumalanpalvojien häpeäjonossa kohti suurempaa häpeää.
Et tosiaan vilkuta,sinä olet syntinen,minä hänessä vanhurskas,mutta kaikki jumalattomat kerran tunnutavat sen että Jeesus kristus on herra. Se myös meille mieluista kuultavaa,hänen omilleen. Tule vaaan voittan puolelle muuten olet häviäjä.
paju4 kirjoitti:
Et tosiaan vilkuta,sinä olet syntinen,minä hänessä vanhurskas,mutta kaikki jumalattomat kerran tunnutavat sen että Jeesus kristus on herra. Se myös meille mieluista kuultavaa,hänen omilleen. Tule vaaan voittan puolelle muuten olet häviäjä.
Älä sinä yritä minua tuomita epäjumalasi nimissä!

Kannatat omaa epäjumalaasi samalla innolla kuin itsensä pommimiehenä uhraava itsemurhapommittajakin, mutta vain näpläimistön turvassa.

Ajattelemalla huomaat epäjumalasi olevan täysin kyvytön esimerkiksi minun rienaustani lopettamaan tähän viimeiseen postaukseen..... ..... .... .. päästin ison pierun epäjumalaasi häväistäkseni.

Yritä nyt edes, rukoile minulle ripuli?
he-ma kirjoitti:

Kannatat omaa epäjumalaasi samalla innolla kuin itsensä pommimiehenä uhraava itsemurhapommittajakin, mutta vain näpläimistön turvassa.

Ajattelemalla huomaat epäjumalasi olevan täysin kyvytön esimerkiksi minun rienaustani lopettamaan tähän viimeiseen postaukseen..... ..... .... .. päästin ison pierun epäjumalaasi häväistäkseni.

Sitä et ole ottanut huomioon,että sinukin päviäsi ovat rajalliset,se mitä teet tässä elämässä lähimäisesi hyväksi tai jätät tekemättä ,vastaa kerran teoistasi Jeesuken kristuksen valta istuimen edessä,se päivä on viimeinen päivä,Jonka Raamattu mainitsee.
paju4 kirjoitti:
Sitä et ole ottanut huomioon,että sinukin päviäsi ovat rajalliset,se mitä teet tässä elämässä lähimäisesi hyväksi tai jätät tekemättä ,vastaa kerran teoistasi Jeesuken kristuksen valta istuimen edessä,se päivä on viimeinen päivä,Jonka Raamattu mainitsee.
Epäjumalasi ei minua voi tuomita, koska hän on täysin ihmismielen luomus.

Sinulla epäjumalanpalvojana sensijaan voi olla kusinen paikka edessäsi. Todennäköisesti vain mätänet, mutta olematonta pikkuisen suurempi mahdollisuus oikean jumalan olemassaoloon pitäisi aina ottaa huomioon.
he-ma kirjoitti:
Epäjumalasi ei minua voi tuomita, koska hän on täysin ihmismielen luomus.

Sinulla epäjumalanpalvojana sensijaan voi olla kusinen paikka edessäsi. Todennäköisesti vain mätänet, mutta olematonta pikkuisen suurempi mahdollisuus oikean jumalan olemassaoloon pitäisi aina ottaa huomioon.
Sana tuomitsee,kaiki jumalattomat jota eivät tueen,Jumalaa.
he-ma kirjoitti:

"Ajattelemalla huomaat epäjumalasi olevan täysin kyvytön esimerkiksi minun rienaustani lopettamaan tähän viimeiseen postaukseen..... ..... .... .. päästin ison pierun epäjumalaasi häväistäkseni.

Yritä nyt edes, rukoile minulle ripuli?"

He_ma ripuli on esimerkiksi aitsi-sairauden yksi oireista.
mutta lue itse

Kirkko Raamattu 5.Mooseksen kirja: 30:1
"Jos sinä silloin,
kun tämä kaikki sinua kohtaa,
siunaus tai kirous,
jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi,
painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä,
joiden luo Herra,
sinun Jumalasi,
on sinut karkoittanut

30:2 ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
30:3 niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
30:4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
30:5 Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
30:7 Ja Herra, sinun Jumalasi, antaa kaikkien näiden kirousten kohdata sinun vihollisiasi ja vihamiehiäsi, jotka sinua vainosivat.
30:8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
30:9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,
30:10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
30:12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' >> Jakeen lisätiedot
30:13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
30:17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
30:18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
30:20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."
Anonyymi kirjoitti:
"Ajattelemalla huomaat epäjumalasi olevan täysin kyvytön esimerkiksi minun rienaustani lopettamaan tähän viimeiseen postaukseen..... ..... .... .. päästin ison pierun epäjumalaasi häväistäkseni.

Yritä nyt edes, rukoile minulle ripuli?"

He_ma ripuli on esimerkiksi aitsi-sairauden yksi oireista.
mutta lue itse

Kirkko Raamattu 5.Mooseksen kirja: 30:1
"Jos sinä silloin,
kun tämä kaikki sinua kohtaa,
siunaus tai kirous,
jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi,
painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä,
joiden luo Herra,
sinun Jumalasi,
on sinut karkoittanut

30:2 ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
30:3 niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
30:4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
30:5 Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
30:6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
30:7 Ja Herra, sinun Jumalasi, antaa kaikkien näiden kirousten kohdata sinun vihollisiasi ja vihamiehiäsi, jotka sinua vainosivat.
30:8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
30:9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,
30:10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
30:11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
30:12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' >> Jakeen lisätiedot
30:13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
30:17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
30:18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
30:20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."
Yhä olen täällä nauramassa jesusianistien kolmiomaiselle epäjumalalle ja hänen heikkolahjaisille seuraajilleen.

Mahdollisen, mutta toki epätodennäköisen oikean jumalan tuomiolle joutuvien jesusianistien tulee varautua selittämään epäjumalanpalvontaansa.
Tulee se vielä itkunkun aikain.
he-ma kirjoitti:
Yhä olen täällä nauramassa jesusianistien kolmiomaiselle epäjumalalle ja hänen heikkolahjaisille seuraajilleen.

Mahdollisen, mutta toki epätodennäköisen oikean jumalan tuomiolle joutuvien jesusianistien tulee varautua selittämään epäjumalanpalvontaansa.
1.Johanneksen kirje: Vanha 1933/-38 käännös
5:1 Jokainen,
joka uskoo,
että Jeesus on Kristus,
on Jumalasta syntynyt;
ja jokainen,
joka rakastaa häntä,
joka on synnyttänyt,
rakastaa myöskin sitä,
joka hänestä on syntynyt.

5:2 Siitä me tiedämme,
että rakastamme Jumalan lapsia,
kun rakastamme Jumalaa
ja noudatamme hänen käskyjä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se,
että pidämme hänen käskynsä.
Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

5:4 sillä kaikki,
mikä on syntynyt Jumalasta,
voittaa maailman;
ja tämä on se voitto,
joka on maailman voittanut,
meidän uskomme.

5:5 Kuka on se,
joka voittaa maailman,
ellei se,
joka uskoo,
että Jeesus on Jumalan Poika?
5:6 Hän on se, joka on tullut veden
ja veren kautta,
Jeesus Kristus,
ei ainoastaan vedessä,
vaan vedessä
ja veressä;
ja Henki on se,
joka todistaa,
sillä Henki on totuus.

5:7 Sillä kolme on,
jotka todistavat:
5:8 Henki
ja vesi
ja veri,
ja ne kolme pitävät yhtä.
5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen,
niin onhan Jumalan todistus suurempi.
Ja tämä on Jumalan todistus,
sillä hän on todistanut Pojastansa.
5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan,
hänellä on todistus itsessänsä;
joka ei usko Jumalaa,
tekee hänet valhettelijaksi,
koska hän ei usko sitä todistusta,
jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

5:11 Ja tämä on se todistus:
Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,
ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
5:12 Jolla Poika on,
sillä on elämä;
jolla Jumalan Poikaa ei ole,
sillä ei ole elämää.
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille,
jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen,
tietääksenne,
että teillä on iankaikkinen elämä.
5:14 Ja tämä on se uskallus,
joka meillä on häneen,
että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan,
niin hän kuulee meitä.

5:15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä,
mitä ikinä anommekin,
niin tiedämme,
että meillä myös on kaikki se,
mitä olemme häneltä anoneet.
Anonyymi kirjoitti:
1.Johanneksen kirje: Vanha 1933/-38 käännös
5:1 Jokainen,
joka uskoo,
että Jeesus on Kristus,
on Jumalasta syntynyt;
ja jokainen,
joka rakastaa häntä,
joka on synnyttänyt,
rakastaa myöskin sitä,
joka hänestä on syntynyt.

5:2 Siitä me tiedämme,
että rakastamme Jumalan lapsia,
kun rakastamme Jumalaa
ja noudatamme hänen käskyjä.
5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se,
että pidämme hänen käskynsä.
Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

5:4 sillä kaikki,
mikä on syntynyt Jumalasta,
voittaa maailman;
ja tämä on se voitto,
joka on maailman voittanut,
meidän uskomme.

5:5 Kuka on se,
joka voittaa maailman,
ellei se,
joka uskoo,
että Jeesus on Jumalan Poika?
5:6 Hän on se, joka on tullut veden
ja veren kautta,
Jeesus Kristus,
ei ainoastaan vedessä,
vaan vedessä
ja veressä;
ja Henki on se,
joka todistaa,
sillä Henki on totuus.

5:7 Sillä kolme on,
jotka todistavat:
5:8 Henki
ja vesi
ja veri,
ja ne kolme pitävät yhtä.
5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen,
niin onhan Jumalan todistus suurempi.
Ja tämä on Jumalan todistus,
sillä hän on todistanut Pojastansa.
5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan,
hänellä on todistus itsessänsä;
joka ei usko Jumalaa,
tekee hänet valhettelijaksi,
koska hän ei usko sitä todistusta,
jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

5:11 Ja tämä on se todistus:
Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän,
ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
5:12 Jolla Poika on,
sillä on elämä;
jolla Jumalan Poikaa ei ole,
sillä ei ole elämää.
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille,
jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen,
tietääksenne,
että teillä on iankaikkinen elämä.
5:14 Ja tämä on se uskallus,
joka meillä on häneen,
että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan,
niin hän kuulee meitä.

5:15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä,
mitä ikinä anommekin,
niin tiedämme,
että meillä myös on kaikki se,
mitä olemme häneltä anoneet.
Mikä on siis sanomasi?

Epäjumalaan ei kannata luottaa, koska tuhansittain on jeesuksen kaltaisia epäjumalia hylätty ja unohdettu aikojen kuluessa.

Hyödytön on tuo kopiosi.
+Lisää kommentti
KR 1933/-38 2Kor. 5:13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme,
niin olemme olleet Jumalan tähden;
jos taas maltamme mielemme,
teemme sen teidän tähtenne.
5:14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet;

5:15 ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne,
jotka elävät,
eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle,
joka heidän edestään on kuollut
ja ylösnoussut.
5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan;
jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
emme kuitenkaan nyt enää tunne.

5:17 Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se,
mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso, uusi on sijaan tullut.

5:18 Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran.

5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

5:21 Sen,
joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

2.Korinttolaiskirje:
6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin,
ettei se jää turhaksi.

6:2 Sillä hän sanoo:
"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut
ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
Katso,
nyt on otollinen aika,
katso,
nyt on pelastuksen päivä.

6:3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen,
ettei virkaamme moitittaisi,

6:4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi:
suuressa kärsivällisyydessä,
vaivoissa,
hädissä,
ahdistuksissa,
3 VASTAUSTA:
Jeesus ei paljon puhunut DNA:sta vaikka oli luomisessa mukana.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei paljon puhunut DNA:sta vaikka oli luomisessa mukana.
Jeesus on myös sallinut tulla perinnöllisiä sairauksia moniin eri sukuihin ja nämä kaikki ovat juuri talletettu DNA molekyyliin Raamatussakin on näitä useita.
Ja Suomessakin tuhansia.
Muutama vuosi sitten oli olympialaiset Prasiliassa ja samaan aikaan siellä oli myös zika virus epidemia joka seurauksena syntyi pienipäisiä lapsia,
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on myös sallinut tulla perinnöllisiä sairauksia moniin eri sukuihin ja nämä kaikki ovat juuri talletettu DNA molekyyliin Raamatussakin on näitä useita.
Ja Suomessakin tuhansia.
Muutama vuosi sitten oli olympialaiset Prasiliassa ja samaan aikaan siellä oli myös zika virus epidemia joka seurauksena syntyi pienipäisiä lapsia,
Ebola epidemiaan, joka pian leviää ei kaikki kuole.
Kaikki perustuu luonnonlakeihin, se mistä on jollekin hyötyä se tapahtuu.
+Lisää kommentti
Jeesuksen nimi raamatussa on alusta asti ollut Minä Olen

21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

22:9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa."

22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
Minä olen Daavidin juurivesa
ja hänen suvustansa,
se kirkas kointähti."
Hakuehdolla löytyi 1134 jaetta.
2 VASTAUSTA:
Ihan sama mikä sinä olet, mutta jos valehtelet jäät aina kiikkiin.
Jeesus valehteli ja sillä selvä.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama mikä sinä olet, mutta jos valehtelet jäät aina kiikkiin.
Jeesus valehteli ja sillä selvä.
KR 1933/-38 kolosalaiskirja 2:13
Ja teidät,
jotka olitte kuolleet rikoksiinne
ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan,
antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen,
joka oli meitä vastaan
ja oli meidän vastustajamme;
sen hän otti meidän tieltämme pois
ja naulitsi ristiin.
2:15 Hän riisui aseet hallituksilta
ja valloilta
ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun

Ps. 103:3 hän,
joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi
ja parantaa kaikki sinun sairautesi,

Ef. 2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät,
jotka olitte kuolleet rikoksiinne
ja synteihinne,

Ef. 2:5 on tehnyt meidät,
jotka olimme kuolleet rikoksiin,
eläviksi Kristuksen kanssa
- armosta te olette pelastetut -

Ef. 2:11 Muistakaa sentähden,
että te ennen,
te lihanne puolesta pakanat,
jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä,
joita,
lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti,
sanotaan ympärileikatuiksi -

Biblia (1776) Kol. 2:13
Ja on teidät hänen kanssansa eläväksi tehnyt,
kuin te synnissä kuolleet olitte,
ja teidän lihanne esinahassa,
ja on meille kaikki synnit anteeksi antanut.
+Lisää kommentti
Jeesus oli taivaassa Isänsä, Jumalan luona. Syntyi Ihmiseksi maan päälle, oli täällä Ihminen ja Jumala samassa Persoonassa 100%
2 VASTAUSTA:
Siis raiskaajaisänsä pussissa valmistautui hedelmöittämään neitsyen.

Onneksemme jeesus on vain satua.
KR 1933/-38 1.Tessalonikalaiskirje:
2:1 Tiedättehän itsekin,
veljet,
ettei tulomme teidän tykönne ollut turha;
2:2 vaan,
vaikka me ennen,
niinkuin tiedätte,
olimme kärsineet Filippissä
ja meitä siellä oli pahoin pidelty,
oli meillä kuitenkin Jumalassamme rohkeutta puhua teille Jumalan evankeliumia,
suuressa kilvoituksessa.

2:3 Sillä meidän kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä eikä epäpuhtaasta mielestä eikä ole kavaluudessa puhuttua;

2:4 vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen,
että meille uskottiin evankeliumi,
niin me puhumme,
emme,
niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille,
vaan Jumalalle,
joka koettelee meidän sydämemme.
2:5 Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoin,
sen te tiedätte,
emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet;
Jumala on todistajamme,

2:6 emmekä ole etsineet kunniaa ihmisiltä,
emme teiltä emmekä muilta,
2:7 vaikka me Kristuksen apostoleina olisimme voineet vaatia arvonantoa;
vaan me olimme lempeät teidän keskuudessanne,
niinkuin imettävä äiti,
joka vaalii lapsiansa;
2:8 niin mekin,
teitä hellien,
halusimme antaa teille,
ei ainoastaan Jumalan evankeliumia,
vaan oman henkemmekin,
sillä te olitte meille rakkaiksi tulleet.

2:9 Muistattehan,
veljet,
meidän työmme ja vaivamme:
yöt ja päivät työtä tehden,
ettemme ketään teistä rasittaisi,
me julistimme teille Jumalan evankeliumia.

2:10 Te olette meidän todistajamme,
ja Jumala,
kuinka pyhät
ja oikeamieliset
ja nuhteettomat me olimme teitä kohtaan,
jotka uskotte,
2:11 samoinkuin te tiedätte,
kuinka me,
niinkuin isä lapsiansa,
kehoitimme itsekutakin teistä
ja rohkaisimme teitä,

2:12 ja teroitimme teille,
että teidän on vaeltaminen arvollisesti Jumalan edessä,
joka kutsuu teitä valtakuntaansa
ja kirkkauteensa.

2:13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä,
että te,
kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan,
otitte sen vastaan,
ette ihmisten sanana,
vaan,
niin kuin se totisesti on,
Jumalan sanana,
joka myös vaikuttaa teissä,
jotka uskotte.

2:14 Sillä teistä,
veljet,
on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia,
jotka ovat Juudeassa,
sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,
2:15 jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin
ja profeetat
ja ovat vainonneet meitä,
eivätkä ole Jumalalle otollisia,
vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
2:16 kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa.
Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa.
Viha onkin jo saavuttanut heidät,
viimeiseen määräänsä asti
+Lisää kommentti
Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon.....Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Hebr.2:7. 2:9. Ja Raamatun mukaan Jumalalla, on kuolemattomuus. 1Tim.6:16.
3 VASTAUSTA:
Jeesus kuoli ristillä, jumalani miksi minut hylkäsit.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kuoli ristillä, jumalani miksi minut hylkäsit.
Ei kuollut ristillä, koska jeesusta ei koskaan ollut olemassakaan.

Näinollen epäjumalanpalvojat odottavat olemattoman paluuta aivan turhaan.
he-ma kirjoitti:
Ei kuollut ristillä, koska jeesusta ei koskaan ollut olemassakaan.

Näinollen epäjumalanpalvojat odottavat olemattoman paluuta aivan turhaan.
Jos kuoli ristillä, hoksasi liian myöhään ettei mitään jumalaa ole olemassakaan.
+Lisää kommentti
Puhutaan aina kuolemanjälkeisestä, mutta ei koskaan ennen syntymää tapahtuneesta. Mitä vitun eroa on ennen syntymää ja kuoleman jälkeen.
3 VASTAUSTA:
1933/38 Kirkko Raamattu Johanneksen evankeliumi:
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen:
"Minä olen maailman valkeus;
joka minua seuraa,
se ei pimeydessä vaella,
vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen,
olen minä maailman valkeus."

Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. > Siirry
Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. > Siirry
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus." > Siirry
Joh. 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee. > Siirry
Joh. 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
Anonyymi kirjoitti:
1933/38 Kirkko Raamattu Johanneksen evankeliumi:
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen:
"Minä olen maailman valkeus;
joka minua seuraa,
se ei pimeydessä vaella,
vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

9:5 Niin kauan kuin minä maailmassa olen,
olen minä maailman valkeus."

Joh. 1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. > Siirry
Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. > Siirry
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus." > Siirry
Joh. 12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee. > Siirry
Joh. 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
Minä vaellan aina valoisan aikaan en koskaan pimeällä.
Eli jeesus oli aurinko, sillä ilman aurinkoa meitä ei täällä olisi.
Anonyymi kirjoitti:
Minä vaellan aina valoisan aikaan en koskaan pimeällä.
Eli jeesus oli aurinko, sillä ilman aurinkoa meitä ei täällä olisi.
Kaikki jotka elävät ilman Jeesusta elävät pimeydessä, eivätkä tiedä minne heidän tiensä tulee päättymään.

KR 1933/-38 Joh. 11:9 Jeesus vastasi:
"Eikö päivässä ole kaksitoista hetkeä?
Joka vaeltaa päivällä,
se ei loukkaa itseänsä,
sillä hän näkee tämän maailman valon.

Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on,
tulee meidän tehdä hänen tekojansa,
joka on minut lähettänyt;
tulee yö, [tulee antikristus]
jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
+Lisää kommentti
Vastaan tämän gostilaisen opin harhassa olevalle he-malle näin, vaikka harhaoppisia tulisi karttaa. Mutta haluan varoittaa he-man tuomasta eksytyksestä.

KR 1933/-38 1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani,
älkää jokaista henkeä uskoko,
vaan koetelkaa henget,
ovatko ne Jumalasta;
sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki,
joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi,
lihaan tulleeksi,
on Jumalasta;

4:3 ja yksikään henki,
joka ei tunnusta Jeesusta,
ei ole Jumalasta;
se on antikristuksen henki,
jonka olette kuulleet olevan tulossa,
ja se on jo nyt maailmassa.
1 VASTAUS:
Anteeksi tähän he-man juttuun tämä nuhtelu, on tarkoitettu.

KR 1933/-38 1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani,
älkää jokaista henkeä uskoko,
vaan koetelkaa henget,
ovatko ne Jumalasta;
sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen:
jokainen henki,
joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi,
lihaan tulleeksi,
on Jumalasta;

4:3 ja yksikään henki,
joka ei tunnusta Jeesusta,
ei ole Jumalasta;
se on antikristuksen henki,
jonka olette kuulleet olevan tulossa,
ja se on jo nyt maailmassa.
+Lisää kommentti
Jeesus toi Juutalaiset pois Egyptin orjuudesta:
KR 1933/-38
1Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. > Siirry

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
2Moos. 17:6 Katso, minä seison siellä sinun edessäsi kalliolla Hoorebin luona; lyö kallioon, ja siitä on vuotava vettä, niin että kansa saa juoda." Ja Mooses teki niin Israelin vanhimpain nähden. > Siirry
4Moos. 20:10 Ja Mooses ja Aaron kokosivat seurakunnan kallion eteen, ja hän sanoi heille: "Kuulkaa nyt, te niskurit! Onko meidän saatava teille vettä tästä kalliosta?" > Siirry
4Moos. 20:11 Niin Mooses nosti kätensä ja iski kalliota kahdesti sauvallansa, ja siitä lähti runsaasti vettä, niin että kansa ja sen karja saivat juoda. > Siirry
Ps. 78:15 Hän halkoi kalliot erämaassa ja juotti heitä runsaasti, kuin syvistä vesistä. > Siirry
Ps. 78:16 Hän juoksutti puroja kalliosta ja vuodatti virtanaan vettä. > Siirry

Biblia (1776)
1Kor. 10:4 Ja kaikki yhtäläistä hengellistä juomaa juoneet; sillä he joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; mutta se kallio oli Kristus.
3 VASTAUSTA:
Juutalaiset sovelsivat oman uskontonsa Egyptin uskonnosta, menikö perille.
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset sovelsivat oman uskontonsa Egyptin uskonnosta, menikö perille.
Ei pidä paikkaansa katso kirjoitettu on KR 1933/-38 2Moos. 8:19

Niin tietäjät sanoivat faraolle:
"Tämä on Jumalan sormi."
Mutta faraon sydän paatui,
eikä hän kuullut heitä,
niinkuin Herra oli sanonutkin.

Luuk. 11:20 Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia,
niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän luoksenne.

Biblia (1776) 2Moos. 8:19
Niin sanoivat noidat Pharaolle:
tämä on Jumalan sormi.
Mutta Pharaon sydän paatui,
ja ei kuullut heitä:
niinkuin Herra sanonut oli.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa katso kirjoitettu on KR 1933/-38 2Moos. 8:19

Niin tietäjät sanoivat faraolle:
"Tämä on Jumalan sormi."
Mutta faraon sydän paatui,
eikä hän kuullut heitä,
niinkuin Herra oli sanonutkin.

Luuk. 11:20 Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia,
niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän luoksenne.

Biblia (1776) 2Moos. 8:19
Niin sanoivat noidat Pharaolle:
tämä on Jumalan sormi.
Mutta Pharaon sydän paatui,
ja ei kuullut heitä:
niinkuin Herra sanonut oli.
Isis lapset heristävät jumalan sormea ja vaativat päästä Suomeen.
+Lisää kommentti
allahille kuuluu ruokkia ja vaatettaa kaikki isis lapset, kuin isisin takia pakoon lähteneet pakolaiset. Tänne Suomeen marssivat Jeesuksen suojiin, syömään haukkumaan ja pilkkaamaan Jeesusta. Kiroamaan Jeesuksen uskoa ja Israelilaisia nuo Israelin pahat naapurit.
1 VASTAUS:
KR 1933/38 Psalmit:
53:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin:
"Sairaus";
Daavidin miete virsi.
53:2 Hullu sanoo sydämessänsä:
"Ei ole Jumalaa."
Turmiollinen
ja iljettävä on heidän väärä menonsa;
ei ole ketään,
joka tekee sitä,
mikä hyvä on.

53:3 Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä,
onko ketään ymmärtäväistä,
ketään,
joka etsii Jumalaa.

53:4 Mutta kaikki he ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään,
joka tekee sitä,
mikä hyvä on,
ei yhden yhtäkään.

53:5 Eivätkö he mitään käsitä,
nuo väärintekijät,
jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani,
eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?

53:6 Siinä heidät valtaa kauhu,
missä ei kauhistavaa ole;

sillä Jumala hajottaa niiden luut,
jotka sinua saartavat.
Sinä saatat heidät häpeään,
sillä Jumala hylkää heidät.

53:7 Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista!
Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon,
silloin Jaakob riemuitsee,
Israel iloitsee.
+Lisää kommentti
Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi." Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!" Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
-Johannes 8:56-58
1 VASTAUS:
Hirmuliskoista jeesus ei puhunut sanaakaan, eli ei ilmeisesti ollut silloin.
+Lisää kommentti
Näin vanhana lääkärinä tohtisin sanoa, että nykyisen tietämyksen valossa voitaneen olettaa, että Jeesus pyörähteli kohdussa napanuorineen ennen syntymäänsä, tuskin paljoa muuta, jos nyt sitten lasketaan syntymishetkeksi kohdunkaulasta pullahtaminen tässä tapauksessa. Tietysti lääketieteellisesti emme voi sanoa mitään siitä tapahtumasta, mikä aloitti tämän ns. neitseellisen synnyttämistapahtuman alunperin, mutta oletamme aikanaan siihenkin löytyvän selityksen.
1 VASTAUS:
Et uskalla ottaa kantaa jeesuksen mielenterveyteen vai onko tämänkaltainen
käytös tyypillistä 17v partalapsille.
+Lisää kommentti
Koko Vanha testamentti kertoo siitä, mitä Jeesus teki ennen ihmiseksi tuloaan.
3 VASTAUSTA:
Oliko jeesus jumala vai loiko jumala jeesuksen.
KR 1933/-38 Paavalin toinen kirje Korinttolaisille
niin hän on uusi luomus;
se,
mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut.

Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38 Paavalin toinen kirje Korinttolaisille
niin hän on uusi luomus;
se,
mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut.

Vielä 2000v kuluttuakin jauhatte samaa kirjaa, ei ole jeesusta näkynyt.
Paljonko te olette sensuroineet asiasta näinä 2000v aikana.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

mitä jeesus mahtoi tehdä ennen syntymäänsä

Olisi kannattanut kirjoittaa siitäkin asian uskottavuuden nimissä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta