Joko

Pirre*

olette käyneet silittelemässä prätkäänne?

50

1896

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime kesän ilman ja oli se melko kauheeta.
      Jospa tässä olisi ensi kesänä ajokunnossa,niin suunnitelmissa olis joku enduro hankkia tai tav.
      Custom.
      jk."ilman venettäkin" pärjää,mutta ilman prätkää ei ole elämää.(vain oma subj.mielipide)

• Pirre*

sinulla ollut se menopeli poikasesta lähtien?
        Haluaisin ostaa jonkunlaisen "ruputin" kesäksi, mutta en tiä saanko vielä tänäkään kesänä sitä hankittua, haaveissa ollut jo muutamana vuonna - ajella yksin -oi se onnea ois!

• Pirre* kirjoitti:

Haluaisin ostaa jonkunlaisen "ruputin" kesäksi, mutta en tiä saanko vielä tänäkään kesänä sitä hankittua, haaveissa ollut jo muutamana vuonna - ajella yksin -oi se onnea ois!

varsinaisesti 40 kymmpisenä hurahdin lopullisesti.
        Olen kyllä aina ihaillut motoristien yhteishenkeä ja heihän suhtautumistaan avun antamiseen toiselle motoristille.Ei aja yksikään aito motoristi pysähtymättä avun tarvitsijan ohitse.

Lisäksi olen saanut yhden(ainoan)elämäni motoristi(naisen)avulla.Tätä asiaa ei voi tällä palstalla sen paremmin valottaa.Mutta eräs elämäni kulkuun eniten vaikuttanut tapahtuma kuitenkin se on ollut.

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

varsinaisesti 40 kymmpisenä hurahdin lopullisesti.
        Olen kyllä aina ihaillut motoristien yhteishenkeä ja heihän suhtautumistaan avun antamiseen toiselle motoristille.Ei aja yksikään aito motoristi pysähtymättä avun tarvitsijan ohitse.

Lisäksi olen saanut yhden(ainoan)elämäni motoristi(naisen)avulla.Tätä asiaa ei voi tällä palstalla sen paremmin valottaa.Mutta eräs elämäni kulkuun eniten vaikuttanut tapahtuma kuitenkin se on ollut.

semmoinen 1100:nen pyörä ja pyysin päästä koeajamaan sitä, mutta hän ei luottanut sitä minulle :(, ei kuulemma niin suurella koneella kannata mopon jäliltä ajaa:)), olisikohan osat vaihtuneet!

• Pirre* kirjoitti:

semmoinen 1100:nen pyörä ja pyysin päästä koeajamaan sitä, mutta hän ei luottanut sitä minulle :(, ei kuulemma niin suurella koneella kannata mopon jäliltä ajaa:)), olisikohan osat vaihtuneet!

pojassasi on vastuullisuutta ja tervettä suojeluvaistoa,joka hyveeksi laskettakoon.

Kyllä oikeesti kannatta ottaa "tyypit"vaikkapa jollain kevyemmällä pyörällä.Iso ja raskas pyörä ei ole parhaimmillaan hitailla nopeuksilla vaan sen hyvät puolet ovat tienpäällä paremmin esillä.

Aloittasin treenin vaikka enduro kevarilla.Sen jälkeen on raskaskin pyörä helpompi käsiteltävä.

• sirkku:)
        Pirre* kirjoitti:

...ku koneet; kyllähän me muijat ne hallitaan! Mitä tehokkaampi ja parempi kone, sitä paremmin hoidellaan ja huolletaan...! Vai? Ei olla enää mopotyttöjä, eihän? KONE sinänsä EI ole kiva sana sanana...! No; miksikäs käsivaihteisena ei harkita voisi...;)))

Ja jos joku ei huumoria tällä palstalla siedä, kehotan kääntymään 80 -puolelle tai mille tahansa itseään kiinnostavan aiheen puolelle! HUUMORIKESKUSTELUKIN ON KESKUSTELUA!!! Itse heitän kevyttä juttua, vaikka ajattelen vakavia asioita paljonkin. Tänne vain en niitä ajatuksiani halua tuoda.

• sirkku:) kirjoitti:

...ku koneet; kyllähän me muijat ne hallitaan! Mitä tehokkaampi ja parempi kone, sitä paremmin hoidellaan ja huolletaan...! Vai? Ei olla enää mopotyttöjä, eihän? KONE sinänsä EI ole kiva sana sanana...! No; miksikäs käsivaihteisena ei harkita voisi...;)))

Ja jos joku ei huumoria tällä palstalla siedä, kehotan kääntymään 80 -puolelle tai mille tahansa itseään kiinnostavan aiheen puolelle! HUUMORIKESKUSTELUKIN ON KESKUSTELUA!!! Itse heitän kevyttä juttua, vaikka ajattelen vakavia asioita paljonkin. Tänne vain en niitä ajatuksiani halua tuoda.

ainoa oikea tapa,siis huoltaa ja hoitaa, vallankin niitä tehokkaita ja "parempia" sellaisia,että niistä sitä iloa ja nautintoa riittää moneksi vuodeksi.

Vielä tällainen toteamus erään nuoruuden kaverini äidin sanomana heidän "kevari"pojastaan:
        "Kyllä minulla on niin kallis poika".
        En kyllä ole aivan varma,mitä lie tarkoittanut,mutta onneksi ei läheskään ainoa sanonminen,mitä en ole ymmärtänyt.

• Pirre* kirjoitti:

"keppivetoinen"pyörä,ei tarvi ketjusulkeisia harrastaa.

Se ajonautinto on kyllä todellista onnea.

Minä tykkään ajella pienempiä ja usein aivan hiekka pintaisia teitä,siksi jälleen haaveilen joko enduro,tai custom pyörästä.Edellinen sellainen "pappa mallin"pienehkö kyykky pyörä.
        Se ei ollut aivan ominta aluetta,vaan hieman luonnonläheisempi kruisailu oli antoisampaa.

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

"keppivetoinen"pyörä,ei tarvi ketjusulkeisia harrastaa.

Se ajonautinto on kyllä todellista onnea.

Minä tykkään ajella pienempiä ja usein aivan hiekka pintaisia teitä,siksi jälleen haaveilen joko enduro,tai custom pyörästä.Edellinen sellainen "pappa mallin"pienehkö kyykky pyörä.
        Se ei ollut aivan ominta aluetta,vaan hieman luonnonläheisempi kruisailu oli antoisampaa.

ei tosiaankaan houkuttele..
        Varmaan joudun kuitenkin vanhemman painoksen ostamaan jos..jne...

• Pirre* kirjoitti:

ei tosiaankaan houkuttele..
        Varmaan joudun kuitenkin vanhemman painoksen ostamaan jos..jne...

ikä ei olekaan mikään haitta,toisin kuin jossain
        käyttöautoissa.
        Kautta linjan pyörät on paremmin hoidettuja kuin autot.Itselläkään ei ole varaa mininkään uuteen menopeliin.Silti nautinto kypärän suojassa on yhtä palkitsevaa.

Viikon verran olen ollut pois palstalta - ja mukavasta seurastanne...

Joten... jos... nyt tähän kysymykseen ensin vastailisin... Minulla kuulostaa moottorini olevan kunnossa, mutta sitä silittelijää kaipailisin...:)))

Hormonihyrräystä on ollut jo tammikuusta lähtien, mutta se moottorin käynnistäjä on puuttunut...:)))

• Pirre*

vielä luovuta, kyllä se silittäjä ilimaattuu aikannaan :)

Pirre* kirjoitti:

vielä luovuta, kyllä se silittäjä ilimaattuu aikannaan :)

Aattelepa ite...
        Moottori on kunnossa.
        Silittelijää ja käynnistäjää ei kuulu sittenkään...
        Mites se olikaan sen oman moottorisi kanssa?;)

• Pirre*
        sirkku:) kirjoitti:

Aattelepa ite...
        Moottori on kunnossa.
        Silittelijää ja käynnistäjää ei kuulu sittenkään...
        Mites se olikaan sen oman moottorisi kanssa?;)

pahasti.., mt siitä se iloksi muuttuu :)

Pirre* kirjoitti:

pahasti.., mt siitä se iloksi muuttuu :)

Kun eihän se edes yski, jos kukaan ei edes hipaise...!? Hiljakseen paikallaan vartoilee... :)))
        Mitenkäs sen saisi edes hiukan köhäisemään... noin niinkuin vinkiksi mahdollista sel...silittelijää varten...?:)

Kun eihän se edes yski, jos kukaan ei edes hipaise...!? Hiljakseen paikallaan vartoilee... :)))
        Mitenkäs sen saisi edes hiukan köhäisemään... noin niinkuin vinkiksi mahdollista sel...silittelijää varten...?:)

kuin kiertelemään pyöräkauppoja,kyllä se käynistäjä sieltä löytyy.Ja kuten tunnettua hehän hoitavat "omaisiaan"huolella.
        Surina sussujen paikkoja on kyllä paljon vapaana,kannattaa vain lähteä hyvissä ajoin liikkeelle,nopeat syövät hitaat,niikuin tiedossa on.

emw34 kirjoitti:

kuin kiertelemään pyöräkauppoja,kyllä se käynistäjä sieltä löytyy.Ja kuten tunnettua hehän hoitavat "omaisiaan"huolella.
        Surina sussujen paikkoja on kyllä paljon vapaana,kannattaa vain lähteä hyvissä ajoin liikkeelle,nopeat syövät hitaat,niikuin tiedossa on.

Pyöräkauppaanko menosta kaikki onkin kiinni? Tarvinneeko tämän ikäisen pikkulikan maksaa kovinkin paljon hyvästä palvelusta...?;) Siitä sut...surinasta siis?;)

Lähdenpä juoksujalkaa lähimpään pyöräkauppaan...! Pidäthän edes peukkua pystyssä...?;)))

• 50jarisat

Pyöräkauppaanko menosta kaikki onkin kiinni? Tarvinneeko tämän ikäisen pikkulikan maksaa kovinkin paljon hyvästä palvelusta...?;) Siitä sut...surinasta siis?;)

Lähdenpä juoksujalkaa lähimpään pyöräkauppaan...! Pidäthän edes peukkua pystyssä...?;)))

Karkaavat ne mopotkin. Hyrräävät keväällä ja painelevat pitkin mättäitä männät jyskyttäen.

Et huokaile yksin, mopotyttö.

Palaan.

50jarisat kirjoitti:

Karkaavat ne mopotkin. Hyrräävät keväällä ja painelevat pitkin mättäitä männät jyskyttäen.

Palaan.

Ääh; en halua olla pelkkä mopotyttö!!! Prätkä siellä, prätkä täällä, vain silittelijä puuttuu...! Vai olikos se niin, että pätkä siellä, mopo täällä...? Jaa-a...

Ollaankos sitä saatu meilejä jostakin? Vai moneltakin suunalta? Oletkos muuten onnellinenkin prätkän omistaja? Huh; kateeksi käy... Tuo prätkäsi näytille...! Oletko siis silitellyt ja käynnistellyt prätkääsi säännöllisesti? Verrataan vehkeitämme toisiinsa...!;) Toivottavasti olet sanasi mittainen... Edes sanasi...?;)

P.S. Palaile! Mopo ei riitä! Pärinäikävästä kärsin.:)))

• havainnut

Ääh; en halua olla pelkkä mopotyttö!!! Prätkä siellä, prätkä täällä, vain silittelijä puuttuu...! Vai olikos se niin, että pätkä siellä, mopo täällä...? Jaa-a...

Ollaankos sitä saatu meilejä jostakin? Vai moneltakin suunalta? Oletkos muuten onnellinenkin prätkän omistaja? Huh; kateeksi käy... Tuo prätkäsi näytille...! Oletko siis silitellyt ja käynnistellyt prätkääsi säännöllisesti? Verrataan vehkeitämme toisiinsa...!;) Toivottavasti olet sanasi mittainen... Edes sanasi...?;)

P.S. Palaile! Mopo ei riitä! Pärinäikävästä kärsin.:)))

oot liian innokas miesten metsästäjä tällä keskuskelupalstalla, mee sättiin niin on parempi säkä...

havainnut kirjoitti:

oot liian innokas miesten metsästäjä tällä keskuskelupalstalla, mee sättiin niin on parempi säkä...

pyytelemään anteeksi???

Onko siellä päässä kysymys leikistä, vaiko onko kysymys peräti totisimmasta todesta???

Itse pyrähtelen leikkimielellä täällä. Mitenkäs itselläsi lienee siellä päässä? Pettymyksiäkö? Huumorintajun puutettako? Itse en yritäkään metsästää miehiä täältä; muutenhan olisin aikoja sitten pelkästään chatin puolella pyörinytkin! Jotta heh sinulle... huumorimielellä...!;)

se pärinäpoikien choppailu on.Niillä kaikilla siellä asioivilla on hormoonitoiminta ohittanut järjen käytön.Ovat siis yhtä helppoa saalista kuin kutevat kalat keväällä.Ei muuta kuin mieleinen mukaan,mutta kannattaa odottaa sen verran,että edes uuden prätkän kerkiää vaihtaa.
        Ne alkaa "Stokan"hullut päivät olla pientä paniikkia tähän verrattuna.Joten hyvää choppailua vain,saa sekä hyvän huoltomiehen ja vielä pyörän kylkiäisenä.Onnea toivotan,tottakai!

pyytelemään anteeksi???

Onko siellä päässä kysymys leikistä, vaiko onko kysymys peräti totisimmasta todesta???

Itse pyrähtelen leikkimielellä täällä. Mitenkäs itselläsi lienee siellä päässä? Pettymyksiäkö? Huumorintajun puutettako? Itse en yritäkään metsästää miehiä täältä; muutenhan olisin aikoja sitten pelkästään chatin puolella pyörinytkin! Jotta heh sinulle... huumorimielellä...!;)

pyydeltävää tässä olisi.Luulin,että jo sinne pyöräkaupan suuntaan olet matkannut.Kyllä (meitä)
        näitä saaliita siellä kaupoilla riittää,kunhan tässä vähän "hoputin".
        Ja tämä,jos mikä on huumori ja "kevytkenkäinen" ketju,jos mikä.Kysy vaikka Pirreltä*,jos et muuten usko.

emw34 kirjoitti:

pyydeltävää tässä olisi.Luulin,että jo sinne pyöräkaupan suuntaan olet matkannut.Kyllä (meitä)
        Ja tämä,jos mikä on huumori ja "kevytkenkäinen" ketju,jos mikä.Kysy vaikka Pirreltä*,jos et muuten usko.

olikos tuo edellinen komentti sinulta...?
        Siis minähän OLEN jo pyöräkaupassa...!!!;) Eivätkä ne täällä edes MYY mitään, vaan hyvää huoltoa vastaan kaiken saisin...! Kunpa vain osaisin valita oikein...!
        Katsopa, mitä kirjoitin Pirrelle lähes samaan aikaan kuin sinä äsken!;)))

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

ole kevytkenkäinen - nyt, ihan tosissani esitin kysymykseni kun tiedän, että asfaltti alkaa tuoksua prätkäihmisten nenään. MUTTA keskustella ei tarvitse
        ilman huumoriakin :)), niinku tiijjättä.

olikos tuo edellinen komentti sinulta...?
        Siis minähän OLEN jo pyöräkaupassa...!!!;) Eivätkä ne täällä edes MYY mitään, vaan hyvää huoltoa vastaan kaiken saisin...! Kunpa vain osaisin valita oikein...!
        Katsopa, mitä kirjoitin Pirrelle lähes samaan aikaan kuin sinä äsken!;)))

nikilläni,jos ei tekniikka tee tepposia ja esikatselun jälkeen "pudota" kirjautumista johonkin koneen syövereihin.Silloin lisään nikin perää 53 sen.

jk.Poikkeus vahvistaa säännön ja itse kirjoitin edellisviikon maanantaina erään nikkiketjun suojassa.Todistaakseni vain,miten helppoa on sabotoida toisen kirjoituksia.Sen asian olen sopinut ja anteeksi pyytänyt ja myös anteeksi saanut,josta olen hyvin tyytyväinen.
        Enpä usko enää moiseen käytökseen "sortuvan"joten
        nikkini on riittävä selusta kirjoituksiini.
        Sori,meni vähän kauas itse asiasta.

Katsotaan ,mitä siellä Pirren kanssa oikein suunnitellaan!

• Pirre* kirjoitti:

ole kevytkenkäinen - nyt, ihan tosissani esitin kysymykseni kun tiedän, että asfaltti alkaa tuoksua prätkäihmisten nenään. MUTTA keskustella ei tarvitse

kun prätkistä puhutaan,MUTTA jos Präkämiehistä puhutaan,niin kevytkenkäisyys astuu esiin ja alkaa hallita mieltä.

Olen jo vaimoltakin kysellyt sen ostolisenssin perään,ettei sitten jää neuvottelut aivan viime tinkaan.
        Saattaapi olla että pyydän vielä palstalaisia apuun jos lupaa en omin konstein saa neuvoteltua.

Pirre* kirjoitti:

Pirre! Kylhä myö siut tunnetaa!
        Ja työ vakkarit tunnette miut...!?
        Jot kevytkenkäsiikii välil saahaa olla...! Vaik kevytmopossii jos miel tekkee, mut makuasiaha se jokkaiselle on...:)))
        * * *
        Ymmärsin täysin aloituksesi, mutta kun viikon tauon jälkeen palasin juttelemaan, otin tarkoituksella kaiken kevyesti... KENELLÄKÄÄN ei pitäisi olla mitään sitä vastaan...? Hauskaa on kiva pitää, ja on kiva jos on hauskaa! Asiaa - vakavaakin - ja leikkimielistä jutustelua mahtuu jokaisen otsikon ja aloituksen alle... vai???

• Pirre*

Pirre! Kylhä myö siut tunnetaa!
        Ja työ vakkarit tunnette miut...!?
        Jot kevytkenkäsiikii välil saahaa olla...! Vaik kevytmopossii jos miel tekkee, mut makuasiaha se jokkaiselle on...:)))
        * * *
        Ymmärsin täysin aloituksesi, mutta kun viikon tauon jälkeen palasin juttelemaan, otin tarkoituksella kaiken kevyesti... KENELLÄKÄÄN ei pitäisi olla mitään sitä vastaan...? Hauskaa on kiva pitää, ja on kiva jos on hauskaa! Asiaa - vakavaakin - ja leikkimielistä jutustelua mahtuu jokaisen otsikon ja aloituksen alle... vai???

tätä elämätä kestä erkkikään jos sen liian vavasti ottaa, kevein kengin on suokin helpompi ylittää:))

Se teidän lintupuu taisi kaatua, vai onko se lomalla vaan

Pirre* kirjoitti:

tätä elämätä kestä erkkikään jos sen liian vavasti ottaa, kevein kengin on suokin helpompi ylittää:))

Se teidän lintupuu taisi kaatua, vai onko se lomalla vaan

nyt kyselet!

Mutta jos MINUN mielipiteeni haluat tietää, EI lintupuu kaatunut ole, puhumattakaan siitä että lintumetsä olisi hakattu polttopuiksi...!

Luulisinpa, että palaamme kaiken uhallakin, kun pahin tunnemyrsky on laantunut... Mikäkö tunnemyrsky? No, kyllä sinä tiedät, arvaan...:)))

• Roope63

kuulosti jo tosi hyvältä... ;))))että moottori hyrrää että kuikahan pääsisi silittämään että kunnolla käyntin lähtisi ;))))

• sihteeri
        50jarisat kirjoitti:

Palaan.

Kuka on vaihtanut = antanut koneelleni lahjaksi meseen keskustelukuvakkeeksi raketin tilalle prätkän????????????? ;))) Itse en ole vaihtanut... Kukakohan...???;) Käkikäki ei kuulemma myöskään...
        Terveisin nim. Kysymysmerkkejä täynnä

• ëmu
        sihteeri kirjoitti:

Kuka on vaihtanut = antanut koneelleni lahjaksi meseen keskustelukuvakkeeksi raketin tilalle prätkän????????????? ;))) Itse en ole vaihtanut... Kukakohan...???;) Käkikäki ei kuulemma myöskään...
        Terveisin nim. Kysymysmerkkejä täynnä

Tarkistimme asian.

Käen mopo on tallissa. Täällä kaikki osapuilleen oookooo. Melkein. Mopo ei ole ajokunnossakaan nyt. Käki hurautti sillä pöpelikköön lauantaina. Ajeli kanoja takaa ja karkasihan se peli käsistä sitten. Täyttä vauhtia lepikkoon meni eikä ehtinyt edes kukahtaa siinä. Mennään kohta ostamaan uudet iskarit ja lampun lasi.
        Huhhuh.

Muuten elo on meillä tasaista. Jos kevään tuomaa helvetinmoista rauhattomutta ei oteta huomioon.

On mentävä. Käki istuu jo pulkassa.

(ja tänks sille kuka rekkasi emun...*keskisormihymiö*...hoida hommat)

• sihteeri
        ëmu kirjoitti:

Tarkistimme asian.

Käen mopo on tallissa. Täällä kaikki osapuilleen oookooo. Melkein. Mopo ei ole ajokunnossakaan nyt. Käki hurautti sillä pöpelikköön lauantaina. Ajeli kanoja takaa ja karkasihan se peli käsistä sitten. Täyttä vauhtia lepikkoon meni eikä ehtinyt edes kukahtaa siinä. Mennään kohta ostamaan uudet iskarit ja lampun lasi.
        Huhhuh.

Muuten elo on meillä tasaista. Jos kevään tuomaa helvetinmoista rauhattomutta ei oteta huomioon.

ONKO JOKU REKANNUT EMUN???
        Pitäisikin testata (ihan oikeasti) koska jos on, niin aika röyhkeää! Pitääkö tuo todellakin paikkansa???
        Sihteerin rekkaaminen ei onneksi onnistu, eikä myöskään muunnelmat pomoni nimestä...!
        Onko käki voimissaan vielä? Olen minäkin ajatellut sitä teidän pesänrakennushommaa, ja aina lopputulos aatoksissani on se, että ensimmäinen homma, joka teidän täytyy ajatusten kanssa tehdä, on se kunnon, kestävän pohjan valaminen... Eikös se niin mene? Vaikka seinät olisivat kuinka tulevat, pohja on kuitenkin se joka ratkaisee pesän tai majan kohtalon tulevaisuudessa!
        Karkasikos itseltäsikin mopo käsistä??? Minulla nimittäin ei karannut edes tuo tehokas prätkänikään...! Kukaan ei vain ole ollut käynnistämässä sitä, jotta siinä mielessä pomollani ja minulla ovat samat ongelmat...
        Tasaisesta elosta vielä sen verran, että niinhän se menee täälläkin päässä. Eli hormonit hyrränneet tammikuusta lähtien...;))) Palaa asiaan...!;)

• tehosuulake
        ëmu kirjoitti:

Tarkistimme asian.

Huhhuh.

Tämä siis on pelkkä testijuttu!
        JOS lähettäjänä näkyy emu, kukaan ei ole sitä rekannut... Jos et itse...?
        JOS lähettäjänä näkyy imuri, emu ON rekattu, mutta kuka tekee tuollaista kiusaa, jos et itse ole sitä rekannut?
        HUOM.! Siis pelkkä testaus nyt.
        Terveisin sihteeri. Kuten pomokin...

HUOM. vielä: imurikin on näköjään rekattu! Rekkaakohan joku vielä tehosuulakkeenkin???
        Kyllähän me tiedämme, kuka asialla on... Voi vee; lähes 70 vee kaveri...! Ei uskoisi...

• ëmu kirjoitti:

Tarkistimme asian.

Huhhuh.

ostaa käen mopoon myös kaasuvaijeri,saattaa olla niin sääpuolessa,että jää kaasu auki ja eikun pöpelikköön takas.
        Muutaman euron lisäpanostus käen kulkupeliin,niin ei enää mopo karkaa.

• Pirre*
        sihteeri kirjoitti:

ONKO JOKU REKANNUT EMUN???
        Pitäisikin testata (ihan oikeasti) koska jos on, niin aika röyhkeää! Pitääkö tuo todellakin paikkansa???
        Sihteerin rekkaaminen ei onneksi onnistu, eikä myöskään muunnelmat pomoni nimestä...!
        Onko käki voimissaan vielä? Olen minäkin ajatellut sitä teidän pesänrakennushommaa, ja aina lopputulos aatoksissani on se, että ensimmäinen homma, joka teidän täytyy ajatusten kanssa tehdä, on se kunnon, kestävän pohjan valaminen... Eikös se niin mene? Vaikka seinät olisivat kuinka tulevat, pohja on kuitenkin se joka ratkaisee pesän tai majan kohtalon tulevaisuudessa!
        Karkasikos itseltäsikin mopo käsistä??? Minulla nimittäin ei karannut edes tuo tehokas prätkänikään...! Kukaan ei vain ole ollut käynnistämässä sitä, jotta siinä mielessä pomollani ja minulla ovat samat ongelmat...
        Tasaisesta elosta vielä sen verran, että niinhän se menee täälläkin päässä. Eli hormonit hyrränneet tammikuusta lähtien...;))) Palaa asiaan...!;)

tuttuhan se tämä Windows Messenger on, käyttämäsi lyhenne oli outo - minulle, kiitos suomennoksesta!

• tätä

Katsokaa lastenne perään
      Kirjoittanut: Pekka Kokkola 7.3.2005 klo 17.42

Venäjältä jos tytölle luvataan au pair paikka,
      niin perillä saa turpiin, joutuu lukon taa, ja
      kohta joutuu ottamaan 30 jätkää vuorokaudessa
      "hoitoon". Tyttökauppa on niin rajua. Jos pullikoi vastaan, voidaan katkaista pari sormea.
      Jos sekään ei auta, niin veitsellä kurkku poikki,
      kun on ensin kaivanut oman hautansa, muiden tyttöjen katsellessa varoittavaa esimerkkiä.
      15 venäläistä tanssijaa sai kiertueen saksaan.
      Kun ne menivät perille, joutui jokainen lukon
      taa omaan huoneeseen, sai turpiin, ja seuraavana
      päivänä tuli jo 20 jätkää tekemään temput jokaiselle. Tytöt vain katosivat, vaikka olivat
      tanssityttöjä.
      Minun tytär meni Eurooppalaisen Kielikoulun vaihto-oppilaaksi USA:han. Sitä vaadittiin huumeporukoihin ja isäntä yritti käyttää hyväkseen. Kaikki tiskit piti tiskata ensimmäisestä päivästä lähtien, oma tytär vain
      löhöi ja naureksi. Isän lähettämät rahat otti
      talonväki omaan käyttöön. Kun tyttö valitti piirivalvojalle, tämä tuli sanomaan, että olet
      sopeutumaton ja sekopää. Nuoret vaati tyttöä
      huumerinkiin. Kun vaadin tytön takaisin suomeen omasta pyynnöstä, sanottiin Eurooppalaisesta kielikoulusta, että ensin on kirjoitettava sitoumus, että sinulla ei ole vaateita tytön matkan suhteen, muuten ei anneta tyttöä takaisin.
      Eikös tämä viittaa jo vähän venäläiseen tyttökaupan tyyliin. Siis varokaa tytöt. Rotarien
      matkat on hyviä vaihto-oppilaille, mutta Eurooppaleinen kielikoulu on lähellä venäläistä
      tyttökauppaa. Jos olet tehnyt paperit, peru ne heti.

mitäköhän tekemistä tällä on Pirren aloittaman prätkäjutun kanssa???
        Olisikohan uusi aloitus näinkin vakavasta aiheesta ollut paikallaan? Aihe ON todellakin vakava ja keskustelemisen arvoinen!

• RKM

mitäköhän tekemistä tällä on Pirren aloittaman prätkäjutun kanssa???
        Olisikohan uusi aloitus näinkin vakavasta aiheesta ollut paikallaan? Aihe ON todellakin vakava ja keskustelemisen arvoinen!

Kyll se prätkä jää toiseks ku venen kylkeä käy kiillottamaan ja avaa pressut ja vetää sisäänsä pilssin kahvinhajua. Pian on taas aika kun saa uittaa uistinta ja nostella vonkaleita koukulla perkauslaudalle. Tunnen jo savukalan maun suussani, on se sellanen maku että voittaa hampaaseen liiskaantuneen raatokärpäsen maun kaikissa tilanteissa.
        Kuka on valmis vaihtamaan höyryävän savukalan liiskaantuneeseen paarmaan tai raatokärpäseen.

• RKM kirjoitti:

Kyll se prätkä jää toiseks ku venen kylkeä käy kiillottamaan ja avaa pressut ja vetää sisäänsä pilssin kahvinhajua. Pian on taas aika kun saa uittaa uistinta ja nostella vonkaleita koukulla perkauslaudalle. Tunnen jo savukalan maun suussani, on se sellanen maku että voittaa hampaaseen liiskaantuneen raatokärpäsen maun kaikissa tilanteissa.
        Kuka on valmis vaihtamaan höyryävän savukalan liiskaantuneeseen paarmaan tai raatokärpäseen.

makuasia mihin harrastukseen on saanut kutsumuksen.
        Veneilyyn,silloin kun retkiveneen( diesel käyttöisen liukuvarunkoisen)kanssa opettelin vesielämää,oli liian kiireinen elämänrytmi.Viiden vuoden "käytön"jälkeen vene seisoi kolme vuotta kuivalla maalla käyttämättömänä,ennenkuin uskoin,etten taida olla veneilijä.
        Nyt saattaisi tilanne olla toinen,kun koko elämä on saanut aivan eri sisällön sairaseläkkeen myötä.Kiire ei ole päälimmäisenä ja ainoana tunteena päivien vietossa ja vesillä ollessa kyllä rentoutuu ja muut asiat jäävät syrjään.Saman tunteen saa myös kaksipyöräisen päällä,ei arki ole ensimmäinen asia,joka mieltä liikuttaa.

Veneily on kyllä yhtä hyvä harrastus kuin esim.prätkäily.Mutta kiireiseen elämään,kaksipyöräinen sopii helpommin "aikataulun"raameihin.

RKM kirjoitti:

aivan! Muistan, kuinka ollessani vielä aivan pikkulikka, ukkini tervasi keväisin venettään. Innokas kalamies oli hänkin - kuten me kaikki jälkeläisensäkin. Siihen aikaan mökkimme oli 'vain mökki' eikä siis talviasuttava talo kuten nykyisin, joten ne kevään ensimmäiset veneen tervaamiseen kuuluvat tuoksut ja saunan lämmitykseen liittyvät tuoksut ovat lähtemättömästi jääneet mieleeni! Mahtava tunne! Ja se sama tunne tulee vieläkin, jos vähänkään tervan tuoksua jostakin tulee! Joskus riittää pelkästään videoitten tai valokuvien katselukin.

Itselläni oli paatti aikoinaan Välimeren rannoilla, mutta siihen ei tervan tuoksuja eikä muitakaan suomalaisia rituaaleja liittynyt; siellä venettä piti koko ajan huoltaa... Se taas olisi asia aivan eri otsikon alle... No mutta; niinhän nämä jutut karkaavat muutenkin käsistä...;)

• RKM
        emw34 kirjoitti:

makuasia mihin harrastukseen on saanut kutsumuksen.
        Veneilyyn,silloin kun retkiveneen( diesel käyttöisen liukuvarunkoisen)kanssa opettelin vesielämää,oli liian kiireinen elämänrytmi.Viiden vuoden "käytön"jälkeen vene seisoi kolme vuotta kuivalla maalla käyttämättömänä,ennenkuin uskoin,etten taida olla veneilijä.
        Nyt saattaisi tilanne olla toinen,kun koko elämä on saanut aivan eri sisällön sairaseläkkeen myötä.Kiire ei ole päälimmäisenä ja ainoana tunteena päivien vietossa ja vesillä ollessa kyllä rentoutuu ja muut asiat jäävät syrjään.Saman tunteen saa myös kaksipyöräisen päällä,ei arki ole ensimmäinen asia,joka mieltä liikuttaa.

Veneily on kyllä yhtä hyvä harrastus kuin esim.prätkäily.Mutta kiireiseen elämään,kaksipyöräinen sopii helpommin "aikataulun"raameihin.

Oikeassa olet dieselin puksutus kohtalainen vauhti
        ja nautinto joka täyttää mielen. Kun näen pikaliipparin voin vain todeta siellä merellä viihtymätön menee pensalla lujaa - ja kalliilla rahalla. Itse saan tunnissa litran löpöä kulumaan ja silloin pusketaan "sen seitsemää solmua" halki ulapan.
        Kalastus tuo ruokaa ja keventää talousmenoja ja saa samalla viedä ystävän lapsiperheelle tuoretta savukalaa.
        Nyt saan pian nauttia kesästä sillä minullakin on tapaturmaeläke ja aikaa siis on ja koukut on terotettu.

• RKM

aivan! Muistan, kuinka ollessani vielä aivan pikkulikka, ukkini tervasi keväisin venettään. Innokas kalamies oli hänkin - kuten me kaikki jälkeläisensäkin. Siihen aikaan mökkimme oli 'vain mökki' eikä siis talviasuttava talo kuten nykyisin, joten ne kevään ensimmäiset veneen tervaamiseen kuuluvat tuoksut ja saunan lämmitykseen liittyvät tuoksut ovat lähtemättömästi jääneet mieleeni! Mahtava tunne! Ja se sama tunne tulee vieläkin, jos vähänkään tervan tuoksua jostakin tulee! Joskus riittää pelkästään videoitten tai valokuvien katselukin.

Itselläni oli paatti aikoinaan Välimeren rannoilla, mutta siihen ei tervan tuoksuja eikä muitakaan suomalaisia rituaaleja liittynyt; siellä venettä piti koko ajan huoltaa... Se taas olisi asia aivan eri otsikon alle... No mutta; niinhän nämä jutut karkaavat muutenkin käsistä...;)

Miten olis tervantuoksuinen saunahetki
        paluu lapsuuteen ja tuoksujen aikaan

Tervasaippualla käsinpestynä kuistilla
        lasillinen mustikkamehua????

Miksi maalman pitää muuttua ?????

Vai mekö vain ikäännymme emme siis vanhene vaikka ikää ja lapsenlapsia tulee lisää

• omistaja:
        RKM kirjoitti:

Oikeassa olet dieselin puksutus kohtalainen vauhti
        ja nautinto joka täyttää mielen. Kun näen pikaliipparin voin vain todeta siellä merellä viihtymätön menee pensalla lujaa - ja kalliilla rahalla. Itse saan tunnissa litran löpöä kulumaan ja silloin pusketaan "sen seitsemää solmua" halki ulapan.
        Kalastus tuo ruokaa ja keventää talousmenoja ja saa samalla viedä ystävän lapsiperheelle tuoretta savukalaa.
        Nyt saan pian nauttia kesästä sillä minullakin on tapaturmaeläke ja aikaa siis on ja koukut on terotettu.

Vaan on se niin makeeta vauhdin hurmaa ja nopeasti pääsee paikasta A paikkaan B. Ja pääseehän niillä hitaamminkin. Mikä on pysähtyä välillä virvelöimään, onkimaan. Oispa jo kesä!
        Kallistahan tuo mokoma on, melkein ettei ylellistä.
        Enempään puuttumatta: Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

• Pirre*
        RKM kirjoitti:

veneilykin mukavaa, mutta se on tosi, että ajan järjestäminen siihen on vaivalloisempaa. Pyörä olisi kiva vaan napata alle ja menoksi :).

• RKM kirjoitti:

täytyy tunnustaa,että enemmän on tullut kyllä mainitsemasia ötököitä liiskattua,kuin kalaa syötyä.Olen kronkeli kalalle,lähinnä niiden ruotojen vuoksi.Kalaa syön vain Möllerin purkista maistelematta sen paremmin niiden makua.

Silti kesäisin nautin pienten kalasatamien miljöistä jopa niiden tuoksuista.

RKM kirjoitti:

Miten olis tervantuoksuinen saunahetki
        paluu lapsuuteen ja tuoksujen aikaan

Tervasaippualla käsinpestynä kuistilla
        lasillinen mustikkamehua????

Miksi maalman pitää muuttua ?????

Vai mekö vain ikäännymme emme siis vanhene vaikka ikää ja lapsenlapsia tulee lisää

Ihan aikuisten oikeesti:
        Se fiilis, mikä aikoinaan tuli ensimmäisestä mökin saunan lämmityksen tuoksusta keväisin, kuten veneen tervaamisesta siinä samalla, on vieläkin todella elävänä mielessäni!
        Nyt kerrostalokämppäni saunassa voin käyttää löylytervaa tai tervashampoota, mutta mikään ei korvaa sitä fiilistä, mikä aikoinaan siellä mökin rannalla oli...! Siellä saunan jälkeen pääsi vielä uimaan - vaikka jäitten sekaankin - ja uiminen on aina ollut intohimoni! Aih...!

• RKM

Ihan aikuisten oikeesti:
        Se fiilis, mikä aikoinaan tuli ensimmäisestä mökin saunan lämmityksen tuoksusta keväisin, kuten veneen tervaamisesta siinä samalla, on vieläkin todella elävänä mielessäni!
        Nyt kerrostalokämppäni saunassa voin käyttää löylytervaa tai tervashampoota, mutta mikään ei korvaa sitä fiilistä, mikä aikoinaan siellä mökin rannalla oli...! Siellä saunan jälkeen pääsi vielä uimaan - vaikka jäitten sekaankin - ja uiminen on aina ollut intohimoni! Aih...!

Tedän mikä on tuoksu ja tunne
        ja sen saan pian kokea

Unohdit tervasaippuan
        siinä vasta aromi

kerrotaanko lisää lapsuudenmakuja
        Faarinkalja ja Pumppernikkelit

Kutkuttaako makuhermoa

RKM kirjoitti:

Tedän mikä on tuoksu ja tunne
        ja sen saan pian kokea

Unohdit tervasaippuan
        siinä vasta aromi

kerrotaanko lisää lapsuudenmakuja
        Faarinkalja ja Pumppernikkelit

Kutkuttaako makuhermoa

En unohtanut tervasaippuaa, mutta lasken sen nykyisin samaan kategoriaan tervashampoon ja löylytervan kanssa... :(((

Se aito tuoksu mökin rannalla oli - ja on vieläkin - se ainoa aito, oikea tuoksu...! Saunan jälkeen järveen uimaan...! Eikä missään tapauksessa enää sen jälkeen uudestaan löylyyn, vaan istuskelemaan laiturille vain pyyheliina ympärillä ja niitä kevään tuoksuja aistien...

Faarinkaljaa minä en tiennyt, mutta toinen puoliskoni tiesi... Pumppernikkelit olivat sellaista herkkua, että penskana pienellä paikkakunnalla niistä ei saanut nauttia, mutta etenkin pääkaupungissamme käydessämme ne olivat suurta herkkua! Sääli, etteivät pennin nallekarkit jättäneet tuoksujaan mieliimme; vain sen tunnelman niitä ostaessamme...! Entäs tuoreet possumunkit? Meilläpäin niitä ostaessamme saimme esimerkiksi juuri nallekarkkeja 'kaupanpäällisinä'... Meillä kotonakin leivottiin paljon, mutta siinäkin oli tunnelmansa, kun possumunkkeja kaupasta kävi ostamassa...

Vielä 60-luvulla etenkin valkopyykkimme kävimme äitini kanssa huuhtelemassa läheisellä rannalla olevalla laiturilla... Talvipakkasella se oli kauheaa, mutta ne tuoksut ja tunnelmat ovat nyt mielessäni pelkkinä hyvinä muistoina!

Onkos ikäviä maku- tai tuoksumuistoja? Kerro vain hyviäkin, mutta muistatko mitään ikävää?

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3511
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2673
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1224
    Aihe