Onko kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä autosta,ulkoisesti näytää näppärältä pikku maasturilta.
Mutta miten tekniikka , ja ruostuminen ja kulutus neliveto/kaksiveto päällä.
Kirjoitelkaa ne joilla on kokemusta kyseisestä autosta käytössä.
Miten toimii LJ-70 käytännössä
14
2925
Vastaukset
- toyota
Olen omistanut LJ:n vuodesta -89.ja se on -86 mallia,ajettu 250 tuhatta.Ongelmia ei ole ollut.Huollot teen ite,samoin ruiskutan pohjaan öljyä kerran vuodessa.Töitä ruostetta vastaan saa tehdä kaikissa japseissa.Mutta esim.niveliä ja iskareita ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa,ainoastaan pakoputkia,jarrupaloja ja akkuja pari kertaa.Nyt olis hehkujen vaihto edessä.Kulutus on noin 10 litraa maantieajossa,mutta ei juuri nouse asuntovaunu perässäkään,eikä neliveto päällä.Kierrejouset tekee siitä aika hyvän ajettavan.Se on ollut vähätöinen ja huoleton ajopeli minulla.
- Kingcappi
öljyä ruiskutat Tojon pohjaan? Puhdistatko alustaa mitenkään ennen ruiskutusta?
- toyota
Kingcappi kirjoitti:
öljyä ruiskutat Tojon pohjaan? Puhdistatko alustaa mitenkään ennen ruiskutusta?
Putsaan vain lokasuojista enimpiä rapoja,paineilmalla ja teräsharjalla.Aivan puhdas alusta ei saa olla,jotta öljy tarttuu paremmin.Olen käyttänyt joskus myös käytettyä ruokaöljyä.Se toimii myös hyvin,eikä haittaa vaikka sitä valuu maahan.
- LJ 70
Oikein hyvä auto. Ollut itsellä v-88 tuonne 98 asti.
Ostin auton n. 70 tkm ajettuna ja myydessä lukema oli n. 300 tkm. Ainut huoli oli moottori, joka oli "levennyt" jo ekalla omistajalla. Ajettu "turbo" kuumana ja kone oli kärsinyt kovasti. Autoon jouduttiin vaihtamaan puolimoottori n. kahden vuoden ajon jälkeen. Sen jälkeen se kyllä toimi ihan ok ja on vieläkin ajossa jossain.Laatikkomainen muotoilu vie löpöä,auton kulutus pyöri tuossa 10-12 ltr;n kieppeissä, kyllä sillä sai 15 ltr menemään ison vaunun kanssa. Itse vedin Solifer 45:ä. Tehot kyllä riitti ja näppärä maastossa. Ainut syy miksi luovuin siitä oli mahdoton verotus. Melkein 4tuhatta mummoa vuodessa. Ruostetta ei esiintynyt muualla kuin takaovessa, jonka edellinen omistaja oli rutannut ja huonosti korjannut. Ajettavuus ei ehkä maantiellä lyhyenä kaikkein paras, vaunun kanssa meni kuin juna. Nyökkimistä kyllä tapahtui.
Jos jostain saat pakuversion niin siinäpä peli, jonka ottaisin heti jos saisin.Pakuissahan on pienempi vero.
Etupään kallistuksenvakain on muuten sellainen paikka, että kannattaa tutkia onko se ehjä. Viallinen ravistaa, ja useimmiten korjaamolla tätä ei havaita vaan ruvetaan vaihtamaan kalliita ristiniveliä ja kardaanin osia. Hajottamoilla on halpoja varaosia. Neliveto kytketään napista ja on kätevä. Lukot voi ottaa kokonaan pois edestä, jolloin on vain takavetoinen.
Summa sumarum. Tekniikka kyllä kestää, jos autoa on pidetty alusta asti hyvin, eli konetta ei käytetty kuumana. Ei ruostu pahasti, kulutus käytön mukaan. Neliveto ei paljon lisää kulutusta.- Nuhvi on parempi
Nuhvi DM¤ sil pääsee vaikka mis kato sellasta
- Kake
asiallisesta tiedosta kyseiseen autoon.Arvokasta
tietoa minulle kun olen ostamassa kyseistä autoa ja olen noviisi näissä maasturi juttuissa.
Tuo Nuhvi vain ärsyttää,kun on työntämässä nuhfiaan joka rakoon,vaikka se kait lie tarkoituskin.
Tuskin enää mikään poikonen,kun tuntee 60-luvun traktorin nimeltä Nuhfield.Oli aikoinaan muuten hyvä traktori pääsemään lumessa pelkkänä takavetoisenakin. - outoa
Itse myös LJ:llä 3 vuotta/80 tkm ajelleena olen jokseenkin perillä mallista.
Tuo kallistuksenvakaaja-juttu meni ihan yli hilseen, se ei voi aiheuttaa mitään ravistuksia edes teoriassakaan!!! Mistäköhän mahtaa olla kyse. Olisko panhard-tangon helat kuitenkin kyseessä (poikittaistukitanko), se voi aiheuttaa levottomuutta ajoon, ja niiden helat ovat kulutustavaraa.
Muuten jatkan kehu-linjaa:
-luja tekniikka
-maastokelpoinen
-hyvä ajaa
-sopii 33" kumit alle helposti
Miinuksia:
-varaosat kalliita, tarvikeosia vähänlaisesti saatavana
-ruostuu, alkaen oven pohjat ja takapyöränkaaret, myös rungon takaosa vanhemmiten mätä
-etuakselin kääntöpallot vuotavat öljyä -> tiivisteet ja holkit vaihtoon
-dieselvero 23x0.067x365= 562,47€/vuosi
-laiskahko moottori -> pumpun ajoitus kannattaa säädättää ja suuttimien avautuspaineet myös - Jusa
outoa kirjoitti:
Tuo kallistuksenvakaaja-juttu meni ihan yli hilseen, se ei voi aiheuttaa mitään ravistuksia edes teoriassakaan!!! Mistäköhän mahtaa olla kyse. Olisko panhard-tangon helat kuitenkin kyseessä (poikittaistukitanko), se voi aiheuttaa levottomuutta ajoon, ja niiden helat ovat kulutustavaraa.
-luja tekniikka
-maastokelpoinen
-hyvä ajaa
Miinuksia:
-ruostuu, alkaen oven pohjat ja takapyöränkaaret, myös rungon takaosa vanhemmiten mätä
-laiskahko moottori -> pumpun ajoitus kannattaa säädättää ja suuttimien avautuspaineet myösmutta olenkin ajatellut tehdä siitä ns.huoltoauton josta on käyty nyt kovaa keskustelua tuossa ylempänä,pitänee hieman ootella ja katsoa mihin se johtaa,Ake:n sivuilla on kait jotakin asiasta virallisestikin,mutta täällä alkaa olla keskustelu kovaa siitä että sillä ei saisi ajaa kuin varsinaista huoltoajoa,mutta jos niin on eikait sitä yksityiskäyttöön voisi edes rekisteröidä,onko kellään varmaa tietoa asiasta,ja vaikka oisikkin niin voihan valtiovalta vaan vuoden päästä kylmän viileästi ilmoittaa verolipukkeella että vero on taasen tämä yhden välivuoden jälkeen.
- RJ-70
outoa kirjoitti:
-luja tekniikka
-maastokelpoinen
-hyvä ajaa
Miinuksia:
-laiskahko moottori -> pumpun ajoitus kannattaa säädättää ja suuttimien avautuspaineet myösOhjausiskunvaimennin se siellä ravistelee etupäätä ja kannattaa ostaa bensana niin ei ole dieselveroa
- jaska
kallis dieselvero
- kake
onko kyseinen auto tehty toyotan tekniikalla,yhtennäköisyys korissa LJ-70 kanssa
samaa,onko kellään tietoa kyseisestä autosta,ois ainakin halvempi kuon toyota,mutta miten kestävyys,onko tojon luokkaa.- No johan
Daihatsu on Toyotan sukulainen,mutta mikään osa ei sovi suoraan,muuten ihan hyvä peli.
- lj-70
älä unissaska vertaa toitsia johki rokin paskaan.
- serkku
No johan kirjoitti:
Daihatsu on Toyotan sukulainen,mutta mikään osa ei sovi suoraan,muuten ihan hyvä peli.
mitäköhän sukua. pikkuserkku vai.
oot ääliö ku tollasta väität.
onhan lada ja rolssiki sit sukua !!!!
onhan kummatki autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837