Se päivä,se suruutinen,kaikki on elettävä!
Tein repäisyn,lukitsin rantatilani oven ja tulin tänne kirkonkylänkämpälle,siis lähemmäksi hautausmaata!
Pääntyhjennys oli todella asia,jota en edes tajunnut?
Sain ripustettua verhot makkariin ja näin teen surutyötä,joka antaa tilaa järjelliselle elossaolemiselle?
Poliisi kertoi,kun kysyin,oliko poikani tappaja sinkku?
Hän oli perheellinen,siis vaimo ja lapsia!
Jouduin valaehtoisesti kuulusteluun poikani luonteenpiirteistä,joka oli aivan yllättävää?
Tämä kuulusteleva poliisi kysyi:olisiko poikani voinut alkaa keskustelemaan tämän pahoinpitelijän kanssa?
Poikani oli kiiruhtamassa kotiinsa työpäivän jälkeen,joten ihmettelin kyllä kysymystä?
Huumetestejä tälle hemmolle ei tehty,joten aika ontuvaa oli mielestäni poliisitoiminta?
Kaiketi Jari Aarnion kilpi olisi tahraanttunut jos olisi paljastunut,että huumeketju voi hyvin,vaikka tynnörit kolisesevat tyhjyyttään???
Jokaiseen päivään niin paljon mahtuu!
13
83
Vastaukset
Kyllä siihen päivääni kuului elämistä,huomasin olin pudonnut siltä vihreältä oksalta?
Toivon,eihän tämä ole vain minun päiväni,eikä surunpäivä.
Minäkin rynnistin baariin,mutta viimeiset asiakkaat tulivat ovessa vastaan!
Tunsin omistajan ja sanoin,nyt on hätätila,tuoppa valkkaria lasi ja sympatiaa tarvitsen sen viinilasillisen myötä??
Sain sitä! Asiakaspalvelu oli täydellistä! Hän kuunteli ja minä join viini!Onko sinulla ketään läheistä kanssasi, vai joudutko nyt läpikäymään nämä kaikki yksiksesi!?
Voimia.Sitä luulee, että kun ikää tulee, on kaikki jo eletty. Nyt on vain levolliset lopun ajan päivät edessä.
Aina puhutaan juhlapuheissa "elämän illasta" ja "rauhallisista eläkepäivistä".
Saamme kuitenkin huomata, etteivät tapahtumat meitä ohita, on ikää sitten miten monta vuosikymmentä tahansa.
Minun kohdallani on ahdistus iskenyt, kun olen tilanteessa, jossa saattaa käydä niin, että joudun myymään asuntoni, tai siis perikunnan asunnon, ja muuttamaan koivun oksalle, koska taloyhtiössä suunnitellaan isoja muutoksia, ja me vastustajat olemme vähemmistö. Nyt pitäisi olla isot rahat käytettävissä asioiden kuntoon saattamiseksi. Jos ei, niin asunto myyntiin.
Jokainen ymmärtää, että pakkotilanteessa myytävät asunnot eivät ensinnäkään mene kaupaksi kuin kuumille kiville, eikä niistä täyttä hintaa saa,
Ihan kuin tämä ei olisi tarpeeksi, sairastuu lähiomainen vakavasti, työttömyys iskee toisen perheen jäseneen, erouutinen putkahtaa tiedoksi kolmannesta perheestä, ja muita murheellisia kohtaloita yhtä äkkiä kädenmitan päässä.
Sitä ajattelee, että kaikkihan tässä on jo nähty, mutta yhä on varastossa tapahtumia, jotka yllättävät.
Menin Kelaan pohtimaan ongelmaani ja kysyin neuvoja ja sanoin, että nämä jutut pitäisi saada hoidetuksi, ennen kuin joku iskee minuun itseeni. Minulla ei ole enää aikaa kovinkaan pitkään. Virkailija sanoi, että hän onnittelee minua, kun tunnun olevan itse kuitenkin vahvoilla ja toimintakykyinen. Ihan liikutuin.
Kasvaako meillä sisu, Rituliini? Jaksaako sitä kuitenkin? Löytyykö vielä lähipiiristä tsemppaajia, jotka kannustaisivat ja antaisivat apua.Kiitos Makriina2!
Voi kyynel kyllä herahti silmäkulmaan!
Tänään on ollut päivä,jolloin olen erikoisesti kaivannut poikiani,niitä menetettyjä!
Aloin tekemään syntiä heti aamusta! Viideltä suuntasin verkoille ja ne kalattuani ja lokit ja varikset ruokittuani aloin tekemään uudistuksia saunanpesuhuoneessa ja pukuhuoneessa,samalla lämmitin saunaa.
Poistin ruosteisen häkkyrän seinältä,jossa shampoita ja muuta roinaa oli.
Laitoin vanhasta sohvasta poistamani lakatun selkänojan peräseinälle ja uskokaa tai älkää,sehän puki kuin hajuvesi lihapullia??
Tunsin olevani taas kerran sisustustaiteenmestari??
No saunan lasitetulle terassille taas asensin tason,jonka olin K- raudasta ostanut.Täytyy sanoa,että olin näkemääni ja tekemääni uudistukseen tyytyväinen.
Tämä on niinsanottua täyteohjelmaa,että pysyn järjissäni.
En saa poikaani takaisin,tapahtunut on vain läpikäytävä ja elettävä.
Suru ja menetys on vain yritettävä kestää.Aika parantaa haavat,kaiketi on elämänviisaus,joka kantaa surunkin hetkellä.
Kiitos Makriina2,tiedän,en ole surussani yksin,vaikka toisen surunsisälle ei kukaan voi tulla,kyllä se on henkilökohtaista.rituliini_38 kirjoitti:
Kiitos Makriina2!
Voi kyynel kyllä herahti silmäkulmaan!
Tänään on ollut päivä,jolloin olen erikoisesti kaivannut poikiani,niitä menetettyjä!
Aloin tekemään syntiä heti aamusta! Viideltä suuntasin verkoille ja ne kalattuani ja lokit ja varikset ruokittuani aloin tekemään uudistuksia saunanpesuhuoneessa ja pukuhuoneessa,samalla lämmitin saunaa.
Poistin ruosteisen häkkyrän seinältä,jossa shampoita ja muuta roinaa oli.
Laitoin vanhasta sohvasta poistamani lakatun selkänojan peräseinälle ja uskokaa tai älkää,sehän puki kuin hajuvesi lihapullia??
Tunsin olevani taas kerran sisustustaiteenmestari??
No saunan lasitetulle terassille taas asensin tason,jonka olin K- raudasta ostanut.Täytyy sanoa,että olin näkemääni ja tekemääni uudistukseen tyytyväinen.
Tämä on niinsanottua täyteohjelmaa,että pysyn järjissäni.
En saa poikaani takaisin,tapahtunut on vain läpikäytävä ja elettävä.
Suru ja menetys on vain yritettävä kestää.Aika parantaa haavat,kaiketi on elämänviisaus,joka kantaa surunkin hetkellä.
Kiitos Makriina2,tiedän,en ole surussani yksin,vaikka toisen surunsisälle ei kukaan voi tulla,kyllä se on henkilökohtaista.Vielä Makriina2!
Todella noi kalliit rempat taloyhtiössä ovat melkoinen kulumenoerä.
Ostaessani tän viimeisen kämpän otin kaiken huomioon.Putkiremppa tehty,ikkunat uusittu,parvekkeenovi uusittu.
Tänä kesänä tehtiin parvekeremppa,jossa maalattiin parvekkeet ulkoa ja sisältä ja kustannus oli 700.00€.
Laskun tultua,tililläni oli parisataa ja lasku olis pitäny maksaa heti eikä viidestoistapäivä?
Tuli niinsanotusti hätäkäteen??
Lainasin tutulta viisisataa,takuulla että saan veronpalautuksia syyskuunalussa sen viisisataa ja näinollen olen sekä velallinen,että tilallinen todistaa amarituliini_38 kirjoitti:
Vielä Makriina2!
Todella noi kalliit rempat taloyhtiössä ovat melkoinen kulumenoerä.
Ostaessani tän viimeisen kämpän otin kaiken huomioon.Putkiremppa tehty,ikkunat uusittu,parvekkeenovi uusittu.
Tänä kesänä tehtiin parvekeremppa,jossa maalattiin parvekkeet ulkoa ja sisältä ja kustannus oli 700.00€.
Laskun tultua,tililläni oli parisataa ja lasku olis pitäny maksaa heti eikä viidestoistapäivä?
Tuli niinsanotusti hätäkäteen??
Lainasin tutulta viisisataa,takuulla että saan veronpalautuksia syyskuunalussa sen viisisataa ja näinollen olen sekä velallinen,että tilallinen todistaa amaMeillä on meneillään niin isot mullistukset, että halutaan myydä koko yhtiö grynderille ja suurin piirtein lahjoittaa koko alue uudisrakennukseen. Minä vastustan ankarasti. Myyn jos san rahaa, en lahjoita.
Minun on helppo rettelöidä. Olen vanhin tässä yhtiössä ja siitä narusta kiskaisen takuulla, jos tulevat silmille hyppimään.
Minun ei ole pakko kaveerata kenenkään kanssa täällä.
Nimim. "Raivon vallassa"Makriina2 kirjoitti:
Meillä on meneillään niin isot mullistukset, että halutaan myydä koko yhtiö grynderille ja suurin piirtein lahjoittaa koko alue uudisrakennukseen. Minä vastustan ankarasti. Myyn jos san rahaa, en lahjoita.
Minun on helppo rettelöidä. Olen vanhin tässä yhtiössä ja siitä narusta kiskaisen takuulla, jos tulevat silmille hyppimään.
Minun ei ole pakko kaveerata kenenkään kanssa täällä.
Nimim. "Raivon vallassa"Voi Makriina2!
Olen kuullut ja kaiketi kerran tuli TV:ssäkin jos on osaomistusasunto,niin taloyhtiö voi tehdä aivan mitä vain.
Makriina2 tule tänne maalle,niin keinutaan samalla oksalla,minäkin saan tasapainoa ?rituliini_38 kirjoitti:
Voi Makriina2!
Olen kuullut ja kaiketi kerran tuli TV:ssäkin jos on osaomistusasunto,niin taloyhtiö voi tehdä aivan mitä vain.
Makriina2 tule tänne maalle,niin keinutaan samalla oksalla,minäkin saan tasapainoa ?Hyvä ajatus. Kunhan se gryndäri meidät heivaa, niin on hyvä tietää minne lähteä.
Makriina2 kirjoitti:
Hyvä ajatus. Kunhan se gryndäri meidät heivaa, niin on hyvä tietää minne lähteä.
Niin Makriina2!
Kyllä täällä on tilaa!
Mehän elettäis kalastuksella ja puutarhanhoidolla??- Anonyymi
Olen haaveillut aina mökistä metsässä, jossa kuitenkin pihalla olisi kasvimaa ja kasvihuone. Olisi joku kellari ja uuni saisi olla sekä sähkö tulla ja vesi. Kylmä vesi riittää, sillä kylmästä saa aina lämmintä haloilla ja jopa sähköhellalla.
Ei tarvitsisi iso mökki olla, kun olisi hyvä vuode, mukava nojatuoli, lämmin uuni, telkkari ja tietokone. Pihalla saisi olla tuoli, pöytä ja jokin pihakeinu.
Paljoa ei ihminen loppujenlopuksi tarvitse. Anonyymi kirjoitti:
Olen haaveillut aina mökistä metsässä, jossa kuitenkin pihalla olisi kasvimaa ja kasvihuone. Olisi joku kellari ja uuni saisi olla sekä sähkö tulla ja vesi. Kylmä vesi riittää, sillä kylmästä saa aina lämmintä haloilla ja jopa sähköhellalla.
Ei tarvitsisi iso mökki olla, kun olisi hyvä vuode, mukava nojatuoli, lämmin uuni, telkkari ja tietokone. Pihalla saisi olla tuoli, pöytä ja jokin pihakeinu.
Paljoa ei ihminen loppujenlopuksi tarvitse.Minä sain aviomiehen mukana kesämökin 60 v. sitten. On siellä eletty niin sateella kuin paisteellakin, 60-luvulla viikkokausia kolmen lapsen kanssa. Naapurin poika oli kolmantena, ja sopeutui niin hyvin perheeseemme, että oli vuosia joka kesä kanssamme maalla.
Alkuvuosina siellä ei ollut edes jääkaappia, vaikka sähköt olivatkin, sillä sähkölaitos katkaisi virrat pitäjästä jos ukkonen missään jyrähti. Sähköön ei voinut luottaa vuosiin, vasta maanviljelijöiden lypsykoneet ja maidon säilytysvaatimukset toivat mukanaan varmuuden ympärivuorokautisesta sähköstä. Meillä oli öljylamput, kaasuhella ja matkaradio. Ne pelasivat.
Siihen aikaan mökkeily oli tosi mökkeilyä, kumisaappaissa, ikivanhoissa vaatteissa, kasvitarhan hoitajina, oman perunapellon varassa. Vesurilla katkottiin leppiä mökin ympäriltä, käsisahalla ja tylsällä kirveellä polttopuut saunaan. Toista on nyt, kun on pakastearkut ja pölyimurit, kaupasta hankitut eväät, helppokäyttöiset puutarhavälineet ja ruohonleikkuri. En totisesti tunne kaihoa entiseen.
Enkä tunne kaihoa oikein mökillekään. Rituliinilla on kalastuksensa, Meidän järvestä ei ole juuri kalaa saatu. Viime vuosikymmeninä sinne on istutettu mm. kuhaa ja kirjolohia, joten vähän saalista sieltä nyt saavat ne joitka jaksavat kalastusta harrastaa.
Nyt on meidänkin mökillä nuo UM:n mukavuudet. Kun itse mökkeilyn aloitin, oli iltaisin ainoana seurana korttipakka ja hyttyset, kun saunan jälkeen muksut menivät kerrossänkyihinsä ja minä jäin iltaa viettämään pirttipöydän ääreen. Ei ollut televisiota, ei edes puhelinta. Viikonloppuna oli enemmän elämää, kun mies tuli lauantaina ruokakassien kanssa ja vietti viikonlopun perheensä parissa.
Siellä metsän keskellä elettiin, ja hyvin selvittiin kuitenkin.
- Anonyymi
Jaha vain näin on asiat --Ei oikeen hyvältä näytä! Rituliini ja Makriina meinaaperustaa oikein kolhoosin kaksistaan ! -- Älkäähyvät siskot !--- Luinkin että' Rituliini onkin kai laittanut Kartanonsa jo Rahoiks " --sen perikunnan !
Koittakaahan nyt keksiä jotain mieltävirkistystä -- Vaikka menette kirkkoon --sinnehän kaikki pääsee ei tarvitse edes uskoa -- ja paree onkin , kun uskoo vaan omaan itteensä -- Hyvä kun olen täälä Omissa ympyröissäni --ja sellainen Noita akka --että olen saanut nämä viimeiset vuotteni ihan hyvään kuntoon ja ikää piisaa .Vielä 15 vuotta niin Ullamirjami Tanssii vielä 100 vuotis juhliakin ---perheenikanssa !!! --Onneksi olen saanut tällaisen hyvän taidon ,--että osaan sopeutua jokaiseen jaksoon elämässäni --ja loppua en odota --se tulee ilmanodotustakin --Ja murehikaa likat vähemmän ja eläkää nyt vaan täysillä --huomisesta kukaan ei tiedä ? -- Mutta sen annan neuvon, että älkää antako kenenkään jymäyttää teitä sillä varjolla, että ollaan jo "ikäihmisiä" .
Taasen Valepoliisitkin ovat sielä Suomessa liikkeellä ja saaneet isoja säästöjä vanhuksilta , Sitä ihmettelen !! Mutta " voikaa hyvin "--on vanha sanonta -!-
Minä en tykkää kun tutut vastaantuliat kysyy Kuinka sinä Ulla voit ! No mitä sitä nyt vieraalle vaivojaankaan valittaisi --Kun ei niitä olekkaan =) !!!--
U.M- Anonyymi
Voi sinua Ullamirjami!
Mikä ettei kommuuni vois toimia?
En ole myynyt mitään,sensijaan ostanut kolmannen kämpän ja velaksi!
Velka on nykyaikana pääomaa,kun korot ovat pohjalukemissa?
Minä kalastelen ja tiirustelen hämärtyviin iltoihin.Täältä lähden krematorioon,kun luojani katsoo parhaaksi kutsua minut sinne taivaan tulisijoille?
Ei kai ihmistä voida poltaa kahteenkertaan ja jos maanpäällä on se helvetti ollut,niin voisko sinne taas uudemmankerran joutua??
Aika epäreilua ajattelee ama
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5331753Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84853
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49711- 63705
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2687- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65608- 65533