Heips,
Olen 33v nainen, ei lapsia ja perusterve. Ainoa vaiva mikä miulla on erittäin aktiivinen virtsarakko.
Joudun todella säännöstelemään juomista.. jos on jokin tärkeä meno ja tiedän vessojen olevan kaukana.
Herään yöllä ainakin 2 kertaa pissalle.
Joskus tuntuu että tämä suorastaan rajoittaa elämäni.
Jos en pääse ajoissa vessaan, alkaa virtsarakko kramppaamaan ja tulen entistä kipeämmäksi.
Onko muilla vastaavaa ja onko siihen mitään apua ???
liian aktiivinen virtsarakko
4
1296
Vastaukset
- perhe
En aikuisesta tiedä, mutta lapselle voidaan rakkoa kuulemma venyttää.
Meidän perheessä se taitaa olla sukuvika. Minulla 40v. mies, siskollani 37v. ja tyttärelläni 11v. samanlainen ongelma.
Tytär on käynyt tutkimuksissa ja siellä ne puhui tästä rakon laajentamisen mahdollisuudesta.
Ei me aikuset olla koskaan asiasta menty lääkärille, kärsitty vaan. En tiedä, ehkä aikuinenkin voisi saada lääkäriltä jotain apua. - Nipsu
Mulla on samaa vikaa ja olin ihmetelly mistä johtuu. Sitten todettiin tähystyksessä endometrioosi ja mm. virtsarakon pinnalla oli endopesäke joka saattaa mulla selittää ongelman. Sitä ei okein ees voitu polttaa pois kun niin herkkä alue ilmeisesti..Pitää kai vaan tottua tähän. Ärsyttävää juuri toi yöllä vessassa käyminen ja jatkuva hädän ennakoiminen ennen elokuvia, bussimatkoja jne jne..
- kamomilla
Heips!
Minulle on tuo otsikon sairaus diaknosoitu.
Se tarkoittaa, että rakkoa ympäröivät tahdosta riippumattomat lihakset toimivat liian aktiivisesti ja aiheuttavat näin rakon liiallista supisteua ja pissahädän tunnetta.
Mene urologille ja pyydä tutkimaan, josko sinulla on tämä vaiva. Ainakin sinun kuuvamat vaivat ovat hyvin samoja, kuin omani.
Ainoa huono puoli tässä on, että tähän ei ole mitään ns. lääkettä, sillä kukaan ei tiedä, että mistä tämä vaiva johtuu.
Tätä voi lieviettää (ainakin minulle toimii):
syömällä terveellisesti, kuitupitoista ruokaa, sillä ainakin minulle suolen hyvä toiminta auttaa asiaa.
Syön myös Dertusitol-lääkettä, mikä varsinaisesti on pissankarkailuun, mutta minulla ainakin tämä vähän rauhoittaa rakkoa.
Käyn Tyksissä ns. DMSO-huuteluissa ja minulle on tuo rakon venytys eli dilataatio tehty jo neljä kertaa.
Myös rakon ns. opettaminen on tärkeää.
Stressiä pitäisi välttää, sillä minulla on siihen suora linkki; mitä enemmän stressiä, sitä enemmän vaivani vaivaa minua. - minttuli
siihenkin löytyisi lääkettä, esim Detrusitol on yliaktiivisen rakon hoitoon tarkoitettu lääke reseptillä kylläkin. Vai oletko kokeillut vai onko se poissuljettu vaihtoehto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879