Olin avioliitossa vaimoni kanssa 20 vuotta. Sitten hän halusi eron, johon suostuin. Nyt olemme jonkin aikaa olleet virallisesti erossa. Meidän välimme ovat kuitenkin edelleen erinomaisen hyvät, ja vietämme paljon aikaa yhdessä. Me mm. saunomme vanhaan malliin alasti yhdessä. Tuntuu, että eron ja oman tilan myötä välimme ovat lähentyneet. Välillämme on uudenlaista seksuaalista vetovoimaa. Kysymys: Teenkö minä, tai teemmekö me, huorin tahi harjoitammeko me haureutta, jos harrastamme eronneena pariskuntana seksiä? Olemme molemmat uskovaisia.
Vastatkaa: Teenkö huorin?
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksette avioidu uudestaan?
- Anonyymi
Kysymys ei koske uudelleen avioitumista. Kysymys koskee nykytilannetta. Siis: Kyllä vai ei, ja millä perusteella? Ap.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys ei koske uudelleen avioitumista. Kysymys koskee nykytilannetta. Siis: Kyllä vai ei, ja millä perusteella? Ap.
Miksi kysyt? Tarvitko neuvoa vai koetteletko meitä?
- Anonyymi
Etsin raamatullista vastausta. Ap.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsin raamatullista vastausta. Ap.
Etkö tiedä sitä itse?
- Anonyymi
En. Tiedätkö sinä? Kerro!
- Anonyymi
Jos puolisosi puheesi mukaan on halunnut sen eron, niin miksi sitten harrastat liittosuhteen yhteyttä?
Eli silloin siihen ei kuulu s-yhteyttäkään. Ystävä voit olla, mutta se on siinä.
Vasta sitten, kun hän haluaa palata liittoon, niin voitte elää yhteiselämää. - Anonyymi
Suomi akkaa saa pökkiä koko kylä ja joku sen erehtyy naimaan kuitenkin.
- Anonyymi
voi "hyvää päivää".
- Anonyymi
Et tee huorin,jos teidän rakkautenne on kasvanut,niin hyvä.Jumala teidät on yhdistänyt.Olen itse vaikean asian edessä,joka ei mene tavanomaisen kaavan mukaan,ja olen ollut Jumalan edessä ja saanut rauhan.
Teet niin kuin parhaalta tuntuu. Sama se mitä muut ajattelevat.
- Anonyymi
Jumala ja Jeesus ei ole avioliittoa asettaneet.
Joten,
ei olisi ihme jos vaikka molemmat saitte kutsus pois yksytyksestä. Molemmin puolinen rakkaus ja sen kunnioittaminen yhteisillä ehdoilla on A ja O.
-
Ulkopuolista "pahaa silmää" ei tule kuunnella!
Maria ja Joosef eivät olleet avioliitossa, papilla oli mielipide Jeesuksesta;
"Mutta alkuperäiseen kommenttiin liittyen vastaan, että Jeesus oli äpärä. Siitäkin huolimatta, että ilmaisu on ruma."
-
FAKTAA:
Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja heidän kutsumat häävieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman lupauksen yhteisestä Pyhästä liitosta.
Raamatusta opittua, Johanneksen evankeliumi: 2:1 Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä." - Anonyymi
Lienette molemmat jo kypsiä aikuisia. Keskustelkaa ensin suhteestanne ja harrastatte seksiä vasta sen jälkeen, kun molempien odotukset ovat selviä, niin ei tule jälkimorkkiksia. Eikä teidän tarvitse päättää menettekö naimisiin vai eroatteko samantien. Jokaisella on oikeus myös muuttaa mieltään.
- Anonyymi
Kyllä! On huorin tekemistä, jos harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella.
- Anonyymi
Uskovien on ymmärrettävä saldo. Valtio luopui toimittaessaan. Oikeestaan jätti kesken koko homman. Aion vittuilla aiheesta loppumattomiin. On sanottu, että älkää tuomitko, ja te onnistuitte.
- Anonyymi
on sitä vaan kaikenlaisia pareja ja uskovia, ei voi muuta virkata !
- Anonyymi
Jumalan sanassa lukee, että puolisoiden ei pitäisi erota. Siltä varalta, että niin kuitenkin käy, neuvotaan pysymään naimatonna tai sopimaan puolison kanssa. Eli Raamatussa kielletään uudelleen avioituminen jonkun muun kanssa puolison vielä eläessä. Sen sijaan on oikein palata puolisonsa kanssa yhteen. Miten tämä paluu tulisi tehdä? Raamatussa ei kerrota. Mielestäni, jos on vain asumuserossa, voi palata yhteen ihan vain palaamalla yhteen. Sen sijaan jos juridisesti on ottanut avioeron toisesta, pitäisi myös juridisesti palata yhteen. Siinä tapauksessa tulisi varata aika maistraatista ja parin todistajan läsnäollessa allekirjoittaa avioliittopaperit. Maistraatin loma-ajoista ja jonojen pituudesta en tiedä, joten hetken se voi kestää. Sen aikaa suosittelisin pitäytymään seksistä ja odottamaan liiton virallistamista. Älkää kuitenkaan tehkö niin kuin minä sanon ihan vaan siksi, että sanon. Rukoilkaa ja mitä pyhä henki sitten neuvoo teitä tekemään, tehkää sen mukaan kuin hän teitä neuvoo. Varmistukaa kuitenkin siitä, että teille puhuu pyhä henki, eikä oma petollinen sydämenne tai demoni.
- Anonyymi
Ei seksiin avioliittoa tarvita. Kannattaa varmaan vaihtaa fantasiat siitä jumalasta johonkin konkreettisempaan.
Ei se järvi soutamalla kulu, antaa lotista. - Anonyymi
Minunkin vaimoni halusi välttämättä eroon. No saihan sen. Olimme kuitenkin ystäviä silti ja rakastelimme aina välillä. Parin vuoden kuluttua vaimo halusi takaisin minut. Olemme nyt uudelleen aviossa virallisesti, emmekä edes pidä eroamme erona, vaan pikku katkona.
Ei sitä kannata asioita mutkistaa, ollaan yhdessä' jos voi.
Puolison aiheeton hylkääminen on synti, ei hänen rakastaminen. - Anonyymi
aloitukseen:
Jumalan silmissä ette ole eronneet.
Kun mies yhtyy naiseen, se liitto on ikuinen ja vasta kuolema sen erottaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175540
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2242795- 412495
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus02211Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432161Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332126Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131510- 381390
- 1651310