Murhaaja-Isä vai kapinallinen Poika, vai molemmat?

Anonyymi

Kumpi tulkinta on oikeampi vaihtoehto mielestänne:

1) ihmis-Jeesus voitti Jumalan ristillä, ja vei ihmisyyden taivaaseen. Isä on se perkele ja murhaaja, josta Jeesus puhui. Jumala, joka vaati viatonta verta laissaan, on antikristus. Sama tulee ilmestymään kolminaisuuden 1. persoonana ihmisruumiissa laittomuuden ihmisenä, 2. Tess 2. Jeesus tulee lopulta ja kostaa tälle kolminaisuuden 1. perkeleelle.

2) Ihmis-Jeesus oli Jumalan näkökulmasta kapinallinen ja perkele, joka tuomittiin ristillä. Jeesus oli saarnaamassa hävytöntä judaismia, että ihmisen teoilla muka päästään taivaaseen. Vaikka Aatami oli langennut, ja perisynti tullut kaikkien osaksi sitten.

Perisynnin selitystä löytyy Roomalaiskirjeen 5. luvusta.
Toisin sanottuna 11. luvussa, Jumala sulki kaikki tottelemattomuuteen.

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syyttömät ei kohdanneet ristinkuolemaa, mestaus oli inhimillisempi.

    • Anonyymi

      Molemmat väitteesi ovat jumalanpilkkaa ja valhetta.

      • Anonyymi

        Miten satuhahmoa voi oikein pilkata. Nauttiiko se keksijänsä tekijänokeussuojaa.


    • Anonyymi

      1.Mooseksen kirja:
      22:1 Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle: "Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen."
      22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."

      Te olette isästä perkeleestä

      Efesolaiskirje:
      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Jeesuksen opetuksia:

      Matteuksen evankeliumi:
      23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

      Johanneksen evankeliumi:
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

    • Anonyymi

      Uskonnolliset johtajat suunnittelivat Jeesuksen murhaa ja järjestivät näytösoikeudenkäynnin, jossa tuomitsivat hänet kuolemaan. He olivat saaneet hänet käsiinsä, koska rahanahne Juudas Iskariot ryhtyi Jeesuksen vangitsijoille oppaaksi palkkiota vastaan. He joutuivat luovuttamaan hänet Rooman viranomaisille, mutta saivat kansan huutamaan hänelle kuolemantuomiota. Pilatus taipui kansan painostuksen edessä ja käski ruoskia sekä ristiinnaulita Jeesuksen. Sotilaat kohtelivat häntä julmasti, kansakin luultavasti sylki hänen päälleen sotilaiden viedessä häntä kaupungin läpi teloituspaikalle.

      Tuossa nähtiin synnin voima! Uskonnolliset johtajat, jotka koittivat olla hurskaita ja muita parempia, eli ns. hyvät ja aikansa oppineet ihmiset syyllistyivät murhaan. He tunsivat pyhät kirjoitukset ja heidän olisi pitänyt tunnistaa Jeesus messiaaksi. Jeesus jopa auttoi heitä näkemään ulkokultaisuuden, jotta he voisivat tehdä parannuksen. Mutta ylpeys ja kateus saivat heidät torjumaan hänet. Osa kansasta ei ehkä pitänyt hänen opetuksestaan ja halusivat hänen kuolemaansa, osa taas ei tiennyt mistä on kyse. Mutta halu kuulua joukkoon sai heidätkin toimimaan väärin. Pilatus taas tuomitsi syyttömäksi tietämänsä miehen, kun se oli poliittisesti järkevää.

      Jumala ei ollut murhaaja vaan nuo kaikki ihmiset. Puhuttelevaa on, että tuossa oli ihmisiä eri yhteiskunnallisesta asemasta. Pohjimmiltaan se kuvastaa millainen maailma on. Jos Jeesus tulisi ihmisenä keskuuteemme ja tekisi hyvää, parantaisi sairaita yms. Mekin luultavasti suhtautuisimme häneen samoin. Hän olisi kohta YK:n ihmisoikeustuomioistuimen edessä tai muualla saamassa tuomion. Älkäämme syyttäkö Jumalaa ongelmista, jotka pohjimmiltaan johtuvat omista ja toistemme synneistä, älkäämme viekö häntä ristille. Tunnustakaamme rikkomuksemme ja pyytäkäämme häneltä apua, sillä hän välittää meistä. Ristillä kerran Jumala kohtasi maailman pahuuden, mutta ristillä myös maailma kohtasi Jumalan uhrautuvan ja anteeksiantavan rakkauden.

      • Anonyymi

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Luukkaan evankeliumi:
        23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."

        Sananlaskut:
        8:12 Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden.
        8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
        8:14 Minulla on neuvo ja neuvokkuus; minä olen ymmärrys, minulla on voima.
        8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät.
        8:16 Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki.

        -Toisin sanoen, Jumala viisaudellaan teetti Jeesuksen murhaamisen, jotta hän olisi kaikkien armahtaja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe