Telia kusettaa asiakasta

Tässä jälleen yksi opettavainen tapaus, miksi ei kannata ostaa puhelimessa mitään, ainakaan Telialta.

Minulle soitti keväällä Telian puhelinmyyjä. Sanoin, että tarvitsen laajakaistan kotiini. Hän sanoi, että nyt on poikkeuksellisen hyvä tarjous, kun ostat puhelimessa. Osta tämä tablettitietokone meiltä, ja siihen laajakaista, niin pystyt käyttämään sitä kodin langattomana internetyhteytenä kaikilla laitteilla. Hinta oli edullinen, joten otin tarjouksen. Myyjä vielä vakuutteli, että 14 vrk aikaa perua tarjous.

Heti laitteen käyttöön otettuani totesin, että eihän tuota pysty käyttämään, kuten Telian myyjä sanoi. Laite sammuttaa internetyhteyden jakamisen aina itsekseen, jolloin minun täytyisi joka kerta nettiin halutessani mennä usealla klikkauksella laittamaan yhteyden jako tabletista päälle. Päätin siis perua tilauksen. Luin kuitenkin Telian nettisivuilta, että jos tabletin on jo ottanut käyttöön, siitä joutuu palauttaessa maksamaan 30% hinnasta. Päätin siis, että hyvä on, voin pitää laitteen, vaikken sitä erityisen paljoa tarvinnutkaan, ja olisin mieluummin sen palauttanut.

Peruin siis palautusajan puitteissa kirjallisesti internetyhteyden, ja sanoin, että voin maksaa laitteen.

Parin kuukauden kuluttua ihmettelen nettipankissa, kun telialta tulee yhä laskuja sekä laitteesta että internetyhteydestä. Soitan siis asiakaspalveluun asiasta tiedustellakseni, ja sieltä vastataan vain, että en voi perua internetyhteyttä, jos en ole palauttanut tiettyyn osoitteeseen myös laitetta palautusajan (14 vrk ) puitteissa. Lisäksi molemmat sopimukset ovat 24kk määräaikaisia. Joten joudun maksamaan nyt noin 450 euroa laitteesta, jota en alunperin edes halunnut, sekä internetyhteydestä, jota en ole käyttänyt, enkä aio edes käyttää. Tämän asian joutui Telian asiakaspalvelija erikseen selvittämään puhelun aikana, mutta kuitenkin se oli sellainen, että minun olisi se pitänyt hänen mukaansa tietää.

Vetoan puhelun aikana käytännön järkveyyteen ja kohtuullisuuteen. EIhän tässä asiassa ole minkäänlaista järkeä. Puhelinmyyjä ei kuitenkaan suostu edes vastaamaan kysymykseen, onko tämä hänen mielestänsä oikeudenmukaista jja kohtuullista. Koska hänenkään mielestä näin ei ole.

Lopputulemana siis peruutan myös pitkäaikaisen puhelinliittymäni Telialta, enkä aio enää Telialle palata muissakaan asioissa. Tästä Telian toiminnasta on siis haittaa molemmille osapuolille.

En jaksa alkaa minkäänlaisiin taisteluihin, jotta saisin rahani takaisin. Toivon vain, että muut kanssaihmiset tajuaisivat sen, mitä minä erehdyksessäni en tajunnut.

Sen, että Telia kusettaa asiakasta. Älä osta mitään puhelimitse Telialta.

26

5573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PRKL se on niin että tänne ei saa muuta kun Telian!!! vaihtaisin heti jos pystyisin ! Tarjosivat 4g koska poistivat kiinteät kokonaan prkl ! nyt on sellainen paska netti hyä kun pääsin ees kirjoittaa tänne langatonta $@%@^ yhteyden laatu 1 palkkia maksimissa tulee 1mb kun sanoivat 50mb !!!!

      Telian ja kiina ! Meistäkin tulee koko ryssän punaiset !

      • Anonyymi

        Tämä palsta on tarkoitettu keskusteluun telian osakkeista ja teliaan sijoittamisesta.

        Olette siis väärällä palstalla.


      • Anonyymi

        Asiakastyytyväisyys on yksi osa, jonka avulla voi arvioida telealan yrityksiä. Jos firmasta ei tykkää, niin ei kannata ostaa osakkeitakaan.


    • Anonyymi

      Muutin maaliskuussa lappeenrantaan ja tarvitsin netti yhteyden , menin telian toimistoon ja sieltä melkein väkisin myytiin 100 meganen yhteys vaikka taloyhtiössä on ilmainen 10meganen yhteys. Ajattelin että ainakin telkkari (äly) ja kaikki muu toimisivat hyvin mutta ei ,pätkii ja pätkii olin yhteydessä teliaan ja eivät ottaneet kantaa.Sanoin sopimuksen irti ja otin ilmaisen 10 megasen käyttöönja toimii yhtä hyvin kuin satameganen mistä maksoin , tuntuu kusetukselta.

    • Anonyymi

      Älkää koskaan kun telialta soitetaan että tarjotaan halvempaa kuukausi laskua, se on täyttä kusettusta. Ottakaa aina kirjallinen sopimus, että voitte todistaa mitä on sovittu.

    • Anonyymi

      Tosiaankin: Kun kyse on PALVELU-liiketoiminnasta, siitä, että yritys tienaa rahansa palveluja myymällä, asiakkaiden palvelukokemukset ovat olennaisinta tietoa yrityksen tulevan menestyksen arvioinnissa ja osakkeen arvon kehittymisen ennakoinnissa. Minun mielestäni kuvauksesi on siis oikealla palstalla ja kiitän sen jakamisesta meille muille.
      Sanoit että et jaksa taistella.
      Omasta kokemuksesta tiedän, että maistraatin kuluttajaneuvonnassa saa niin hyvää palvelua, että on sääli, jos alistut noin kohtuuttomiin ehtoihin. Tarvittaessahan kuluttajaviranomainen hoitaa yhteydenpidon yritykseen ja kohtuullistamisneuvottelut sen kanssa.

    • Anonyymi

      Telia ei kuseta.
      Osake maksaa noin 4€. Osinkoa tulee noin 10 senttiä kaksi kertaa vuodessa. Osinkotuotto 5%. Liikevaihto ja tulos pysyvät melko vakaalla tasolla. Tässä jälleen yksi opettavainen tapaus, miksi kannattaa ostaa vakaata osinkopaperia ja antaa koron kertyä korolle.

    • Anonyymi

      Itsekin odotellut rahanpalautusta jo yli 2vk eikä näy vieläkään tilillä. Mennyt jo 12 arkipäivää tässä odotellessa. Seuraavaksi lähtävä kuluttaja-asiamiehen puheille, jos ei rupee näkymään. Heidän verkkokaupastaan en kyllä ikinä enää osta mitään enkä tarvitse heidän liittymiäkään. Useammat pienemmät firmat hoitanut rahanpalautukset jopa seuraavaksi päiväksi niin tämä hautoo niitä yli 2 viikkoa ja eletään 2020 lukua.

      • Anonyymi

        Niin ja chatissa olen käynyt viimeksi viimeviikolla kysymässä asiaa. Silloin sanoivat, että kestää 1-2vk max rahanpalautus. Nyt on chatti niin täynnä ettei pääse enää edes jonottamaan.


    • Anonyymi

      Omapa oli vikasi, kun luotit Teliaan. Eihän ne ikinä toimi.

    • Anonyymi

      Minua telia pissittänyt , en edes ilkee kertoo. Ei näille edes mahda mitään, tekevät mitä haluavat.

    • Anonyymi

      Kannattaa välttää kyseistä firmaa! Tuli puhelinliittymien mukana Cmoren "ilmainen kokeilujakso" kaupanpäälle. Kyseistä palvelua ei ikinä aktivoitu eikä otettu käyttöön. Nyt muutaman kuukauden päästä tästä sitten tuleekin lasku ja vastauksena on, että sopimusehdoissa on asiasta kyllä mainittu. Eli eipä voi tähän puljuun luottaa, vedättävät joka käänteessä.

    • Anonyymi

      Minuakin kusettivat. Myyjä "unohti" kertoa puhelimessa muutamia oleellisia yksityiskohtia määräaikaisesta sopparista. Vielä olisi 5kk lusittavana ylihintaista liittymää. Sitten operaattori vaihtuu. Ei enää koskaan mitään puhelinmyyjiltä, varsinkaan Telialta.

    • Anonyymi

      Lopetin Telian laajakaistan. Se onnistuu netissä, ei onnistunut. jouduin soittamaan Teliaan. Kysyin, miksi ei onnistu. Nauroivat, tenttaus alkoi miksi, saisiko olla lisäpalveluja, uusi luuri. Minulla on halvin taloyhtiön netti, maksoin nopeammasta aikani eikä mitään muutosta, pätkii niin kuin ennenkin. 5G on kusetusta, 98 % sitä ei tarvitse, paitsi jos haluaa maksaa tyhjästä. Siitä on vaikea nyhjäistä. Ihmettelen, miksi on niin vaikeaa sopia nettiyhtiöiden kanssa sopivasta hinnasta ? Telia lupasi uuden sopimuksen hintaan 17,90, Elisa 13,90. Ei tullut takaisinsoittoa. Sirukortti kylläkin. Maksaa se kai jotakin.

    • Anonyymi

      Niin huonot kokemukset Teliasta, että varoitan kaikkia heidän palbelujaan ostamasta. Konkkaan joutaisi mennä koko lafka.

    • Anonyymi

      Samoin täällä. En enää koskaan osta Telialta yhtään mitään.
      Varoitan koko yhtiöstä. Eivät pelaa reilua peliä.

    • Anonyymi

      Muutama perussääntö:

      1. Älä osta mitään puhelimessa.
      2. Älä osta mitään kauppakeskuksen "käytävämyyjältä".

      Nuo kusettavat AINA.

      • Anonyymi

        Eikä kannata ostaa myymälästä myöskään. Samaa kusetusta saa sieltäkin. Eikä nekään ole valmiita palvelemaan, muutoin kun jos ostat jotain..


    • Anonyymi

      Myivät 20M lrajattoman vaikka tarkoitus oli 200M. Kusettivat 6-0

      • Anonyymi

        sama mulla. Vaihdan heti Elisalle kun soittavat ja tarjoavat hyvää liittymää. Lupasivat langattomat kuulekkeet kaupan päälle. Eipä oo näkynyt


    • Anonyymi

      Eipä tuu mieleen toista toimijaa joka rämpii näin ilman mitään valonpilkahdusta.

    • Anonyymi

      Telia kusettaa!
      Minulle oli myyty ylimääräisenä liikkuva netti-liittymä vaikka piti vain päivittää kiinteä laajakaista. Heti, kun huomasin tämän ylimääräisenä tungetun lisäpalveliun, soitin asiakaspalveluun ja pyysin palauttamaan ensimmäisen laskun. Syynä siis se, että en ollut halunnut kyseistä palvelua enkä edes millään tavalla ymmärtänyt, että he aikoivat sellaisen lisämaksulla minulle lisätä. Olen tarkka ihminen ja yleensä saan asiat korjattua, jos olen oikeassa. Mutta ei onnistunut TELIAn kanssa. Ne roistot eivät suostuneet palauttamaan ensimmäistä maksua vaikka on 100% selvää, että minä asiakkaana en ole ymmärtänyt sellaisen maksullisen palvelun lisäämisestä. Varokaa siis TELIAa ja erityisesti varokaa TELIAn puhelinmyyjiä. Ei enää ikinä TELIAlle!

    • Anonyymi

      Välttämättä asia ei ole noin miten sinä kerrot, mutta sitähän me emme tule tietämään. Olen ollut 30 vuotta Telian ja sen edeltäjien asiakas eikä ole mitään ongelmia koskaan.

    • Anonyymi

      Meillähän on myös ollut monta vuotta omistusta Elisassa. Oli aika luontevaa, että me painotamme omistuksemme suomalaiseen operaattoriin, kun Telia nyt on kuitenkin hyvin selvästi ruotsalainen, Mäkinen sanoo.

      Telian suurin osakkeenomistaja on Ruotsin valtio, jolla on reilut 37 prosenttia Telian osakkeista. Suomi oli reilun kolmen prosentin osuudellaan toiseksi suurin omistaja.

      – Meidän vaikutusvalta olisi siellä aika vähäinen, Mäkinen huomauttaa.

    • Anonyymi

      Telian mainoskin on niin sakea että puistattaa. Voisiko yrittää edes hyvää huumoria? Kakaroitako siellä yritetään kosiskella? Kuka ne laskut maksaa?

    • Anonyymi

      Hih

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7775
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe