Lukekaa kun kirjoitan!

Toiveenani on, että tämä arvokas keskustelupalsta pidetään hyvänä ja sisällökkäänä, jota itse kukin täällä on valmis rakentamaan, puolustamaan ja kehittämää meidän kaikkien hyväksi.

Tulin palstan kirjoittajaksi ja ihastuin Lyyliin, joka omaa vaatmattomuuttaan kirjoitti nimensäkin pienellä kirjaimella.

lyyli nimitti itseään äpärätytöksi, joka kiersi maatiloilla töissä äitinsä kanssa kunnes löysi miehensä Volmarin.

Ihailin lyylin uskomatonta taitoa kertoa elämästään ja kokemuksistaan.

Tästä pienestä naisesta tuli sydänystävän, jota puolustin muiden pilkkaa vastaan. Äpärätyttöjen Nobelin olisi lyyli.minusta ansainnut.

Monesti on käynyt mielessäni mahdollisuus kirjoittaa tarina nimellä Lyyli äpärätyttö. Sillä olisin voinut aloittaa kirjailijanuransa, minä vammainen maalaispoika.

lyyli innostui runoistani, joita oppimattomana ja huonoilla taidoilla kirjoitin. Runoille löytyi tärkeä paikka salaisessa huoneessa, joka Volmarin kuoleman jälkeen oli lyylillä perintönä.

Kirjoita valssi Kulkurin valssin sävelin ja minä kirjoitin. Sattumalta huomasin, että sain syntymään loppusointuisia tekeleitäni ja paljon niitä syntyikin. Kirjoitin minä runon kahvikupin uintimatkastakin. Hiukan hankalaa tuo runollinen kuvailuni oli, mutta oniistuin sen päättämään kun kahvikupilla meni vettä korvaan.

Kirjoitan näitä mitteitäni aamuvarhaisella. Kello on 03.30. Varhainen lintu löytää parhaan madon.

Lyylin muistellen

Mä kunniaksi äpärätytösen
näin runon pienen laadin.
Pohjalta monien muistojen,
syvää kunnioitustanne vaadin

Ei ole toista kaltaista,
lyylin eikä muuta,
jonka kykyä niin valtaista
ole toista alla kuuta.

Jos osaisin runon kirjoittaa
edes hiukan, vain muutama rivi
niin tekstillä voisin ilmoittaa
on lyyli kuin Aleksis Kivi

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toden totta, hänen tarinoitansa lukiessa ei koskaan tuntunut kyllästyvän.
      Hän kirjoitti murteellisesti elävästä elämästä, omista tapahtumista, menneistä ja tulevista haaveista.

      Kun joku nykyiselle palstalle rohkenee kirjoittaa oman elämän tarinaa, saa heti valtavan syyte ryöpyn ja vainoojan peräänsä.
      Kuka puolustaa Nyytiä?

      Ihmiset palstalla ovat vaihtuneet ja nykytyyli on; tuo ei saa tuota sanoa, kehtaakin, mitä tuo itsestään luulee, vanha akka, luulee olevansa parempi kuin muut, ei tänne omia asioita kirjoitella, saahan niitä jakaa mitä tänne on ite kertonu... jne. jne.

      Aika on muuttunut, kirjoittajissa ei paljon ole muuttunut, hyviä on poistunut joukosta, mutta niin on huonojakin, joku vainoojakin poistunut, uusia tullut kaikkien tilallekin, joten elämä jatkuu kuten ennenkin, mutta Lyylin veroista ei ole uutta tullut, ei kukaan korvaajaksi.

      muisto elää ja tekstejäkin jossain arkistoissa kun etsii.

    • Anonyymi

      Muistan alkuaikoina olleeni kovin viehättynyt mahdollisuudesta voida kirjoittaa ajatuksiaan julkisesti. Vähitellen oppi tuntemaan eri ihmisiä, ihmisiä joista saattoi pitää.
      Aivan ensimmäisiä oli nimimerkki 'minä vaan', jonka pitkiä keveitä ketjuja luki mielellään. Vähitellen rohkaistui itsekin osallistumaan, ja sai vastakaikuakin. Sittemmin hän ilmeisesti sai aivohalvauksen ja jätti palstan.

      Myöhemmin erottautuivat vähitellen he joihin uskalsi luottaa, eräs heistä oli Kahvipirtissä pitkään kirjoittanut vaatimaton Late vaan, jonka kannustava tuki rohkaisi ja lämmiti joutuessani palstariepottelun kohteeksi. Opin kunnioittamaan rehellisten kirjoitustensa myötä hänen luonnettaan.

      Myös ynnämuun miehekäs kerrontatyyli on rikastuttanut naisvaltaista palstaamme, kuten myös jjoutavan humoristiset ja sumeilemattomat tarinat.

      Maalaismiehen ohella on Kalle-Artturi ollut hyvä aloitteentekijä palstalla. Muistan hänen tyylinsä viime aikoihin asti avoimesti nostaa senhetkinen ihailunsa kohde jalustalle.
      Toivoisikin kanssakäymisen palstalla antaneen pysyviä kauniita muistojen kukkasia kirjoittajilleen.

      • Anonyymi

        Hyvä kun löytyy muitakin kuin aina Ruune ja lyyli, tai ne muut Ruunen mielitietyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun löytyy muitakin kuin aina Ruune ja lyyli, tai ne muut Ruunen mielitietyt.

        Voi kuinka joku voi olla kade Ruunelle!

        Hanki sinäkin palstalta kannuksia niin voit hypätä tunkiolle niitä esittelemään. Kanalan suurin kekohan on tunkio, navetan katolle ei voi kukkoakaan päästää, se lentää naapuriin kun saa ilmaa siipiensä alle.

        Jaiknen hankkii oman kunnioituksensa, ei sitä ilmaiseksi kenellekkään ole tääll mylönnetty, ei Ruunelle, eikä Lyylille, ei edes Mazlaismiehelle, vaikka olikin tunnettu politikko joka ei tuonut asemaansa täällä ruodittavaksi, moni on tuonut pienemmätkin ansionsa pöydälle ja saanut kokea armottoman kateellisten kommentoinnin.

        Millä sinä voit kehua itseäsi, saadaksesi nimityksen, hyvä kirjoittaja?

        Omaa lakkiani en nosta ja lasit on silmillä! Alas ajoonkaan en ole ryhtynyt,


      • Anonyymi

        Kirjoitukset puhuvat puolestaan. Ei siinä omat kehut auta. Eikä tänne olla tultu työpaikkaa hakemaan, että pitäisi koulutukset,ansioluettelot ja sukuselvitykset esitellä. Varmaan tuo lyyli on ollut jotain ainutlaatuista, ei vaan monikaan nykyisistä tunne hänen kirjoituksiaan.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole ollut kunniaa tuntea Lyyliä eikä Lyylin kirjoituksia. Kunnioitusta hänen elämänsä herättää aloituksen tekstiä lukiessa. Palstalla on aloitus "Hanki itsellesi elämä", olen sitä mieltä, että meillä jokaisella se jo on. Toisilla on värikkäämpi toisilla värittömämpi. Toisilla on verbaalista lahjakkuutta tuoda elettyä elämäänsä ja kokemuksia esille. Toisilla taas kirjoituksensa tuo sen "varjoelämän" esille tahtomattaan.
      Olen aika uusi täällä, joten en tunne kuin nykyisten kirjoittajien tekstejä.

      Pepi

      • Anonyymi

        Hanki elämä on vain sanonta, joka tarkoittaa mm. että ihminen voisi tehdä muutakin kuin tonkia toisten elämää tai valittaa jatkuvasti oman elämänsä kurjuutta.
        Ei se sen kummempaa tarkoita.


    • Anonyymi

      Aloittaja.

      Tässä eräs keskustelu jossa on Lyyli mukana,
      kuten tapana, akat alkoivat riidellä keskenään, kuka sanoi ja kenelle ja kuka vastasi ja kenelle ja kuka on kuka jne.

      Ketjussa senora Lyylin viestejä joita voisivat nykyisetkin kirjoittajat lukea.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/2257677/kaikki-on-vinkisin-vonkisin

      Miettimisen aihetta monelle vielä palstalla olevalle, mitä onkaan tullut sanottua? Eihän harmita, eihän?

      Senora Lyyli.
      Rakkaita ajatuksia sinne toiseen olomuotoosi lähettää ainainen ihailijasi joka pyysi oikeutta teksteihisi, mutta et halunnut niitä kirjana julkaistavan. Lukijoiden kiitokset riittivät. Kiitos kun olit olemassa.
      Kunniaksesi linkki ketjuun jossa muutama esimerkki tyylistäsi.

      Ps. Älkää sitten sanoko että olen Ruune tai Kalle-Artturi.
      Munia ei minulta löydy kuin jääkaapista.

    • Anonyymi

      Laten kanssa minäkin kirjoittelin kuten useimmat palstan naiset. Kirjeenvaihtoa olen harrastanut monen muunkin palstalaisen kanssa ja tapaillutkin muutamia.
      Varsinaisia tietotoimistoja oli joukossamme, jotka tiesivät ja tunsivat ihmeen tarkoin kaikkien asiat. Aika aikaa kutakin.

      • Anonyymi

        Ilkeää juoruta palstalaisista ja varsinkin vainajista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeää juoruta palstalaisista ja varsinkin vainajista .

        Kuka täällä juoruaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeää juoruta palstalaisista ja varsinkin vainajista .

        en juorua palstalaisista, mutta kirjoitin sähköpostiviestejä kahden palstan miehen kanssa, kumpikaan ei ollut Late.
        Lähettelimme pikkupostia chatin viestivalikossa, jopa ajomiehen kanssa keskustelin, olihan niitä silloin miehiäkin chatissa, nyt en tiedä niistä, enpä käynytkään ole kun joskus 15 vuotta sitten kurkkimassa.

        Mitä häpeämistä siinä on jos tuntee ja tapailee palstalaisia?
        Monia olen tavannut ihan viime vuosinakin, kirjeet jäävät vähemmälle.


      • Anonyymi

        Useimmat palstan naisetko Laten kanssa kirjoittelivat ? Mihin perustuu tuo väite?


    • Anonyymi

      Luettu on.

      "Toiveenani on, että tämä arvokas keskustelupalsta pidetään hyvänä ja sisällökkäänä, jota itse kukin täällä on valmis rakentamaan, puolustamaan ja kehittämää meidän kaikkien hyväksi."
      Meillähän on tässä valmis alusta ja palveluntarjoajan kirjoitetut säännöt, lisäksi jokainen lienee tähän ikään oppinut ainakin jonkin verran kirjoittamattomia sääntöjä eli suomalaisen yhteiskunnan normien mukaisia tapoja ja myös riittävän kirjoitustaidon. Siinä mielessä en pidä palstan rakentamista, puolustamista tai kehittämistä tarpeellisena?
      Keskustelut toki voivat olla rakentavia, mutta ihan yhtä hyvin ne voivat olla hajottaviakin. Emmehän me kaikki ole samanlaisia.

      Hyvin vaikeaa, tai suoraan sanoen mahdotonta, on minun nähdä aloituksesi tekstissä mitään "sisällökästä" tai hyvää. Hyvin epäkiinnostavaa ja höpsähtäneen oloista, noloudessaan paikoin jopa epämukavaa luettavaa, minun mielestäni.

      Bessie

      • Anonyymi

        Bessie

        Samoin ajattelen, että vanhuksen höperehtimistä tämä lyylin ihannointi on, koska jaksaa siitä tasaisin väliajoin muistuttaa meitä palstalla kävijöitä.

        Ruune ilmeisesti rakastui tähän lyyliin, koska samaisti itsensä häneen ja ennenkaikkea, kun lyyli kirjoitti tallentavansa hänen kaikki runonsa ja siitäkös "vanhaherra" mielistyi.

        Olen aikanaan lukenut noita lyylin kirjoituksia ja ei ne kyllä mitään kummallisia ollut mielestäni.

        Ruunelle taisi olla kuitenkin ikuinen rakkaus tämä seniorlyyli, koska Makriinakaan ei jaksa niin paljon hehkuttaa ruunea!D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessie

        Samoin ajattelen, että vanhuksen höperehtimistä tämä lyylin ihannointi on, koska jaksaa siitä tasaisin väliajoin muistuttaa meitä palstalla kävijöitä.

        Ruune ilmeisesti rakastui tähän lyyliin, koska samaisti itsensä häneen ja ennenkaikkea, kun lyyli kirjoitti tallentavansa hänen kaikki runonsa ja siitäkös "vanhaherra" mielistyi.

        Olen aikanaan lukenut noita lyylin kirjoituksia ja ei ne kyllä mitään kummallisia ollut mielestäni.

        Ruunelle taisi olla kuitenkin ikuinen rakkaus tämä seniorlyyli, koska Makriinakaan ei jaksa niin paljon hehkuttaa ruunea!D

        Tästä linki Lyyliä omimmillaan!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1454161/sainko-quotterveen-paperitquot

        mukana on myös señora lyyli ;n tekstiä.

        Ottakaa oppia elämän kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetusta ihan tavallisen elämän kuvauksesta josta ei ole puuttunut iloja eikä suruja.

        Bessiestä ei ikinä tule palstan suuruutta, vaikka kuinka hehkutatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessie

        Samoin ajattelen, että vanhuksen höperehtimistä tämä lyylin ihannointi on, koska jaksaa siitä tasaisin väliajoin muistuttaa meitä palstalla kävijöitä.

        Ruune ilmeisesti rakastui tähän lyyliin, koska samaisti itsensä häneen ja ennenkaikkea, kun lyyli kirjoitti tallentavansa hänen kaikki runonsa ja siitäkös "vanhaherra" mielistyi.

        Olen aikanaan lukenut noita lyylin kirjoituksia ja ei ne kyllä mitään kummallisia ollut mielestäni.

        Ruunelle taisi olla kuitenkin ikuinen rakkaus tämä seniorlyyli, koska Makriinakaan ei jaksa niin paljon hehkuttaa ruunea!D

        Ymmärsit ehkä minut hieman väärin. Ensinnäkään en pidä aloituksen tekstiä "vanhuksen höperehtimisenä" vaan kaiken kaikkiaan ja kokonaisuudessaan, lyylillä tai ilman, outona ja höpsähtäneen oloisena KOSKA hän itse ensin kirjoitti näin: "Toiveenani on, että tämä arvokas keskustelupalsta pidetään hyvänä ja sisällökkäänä, jota itse kukin täällä on valmis rakentamaan, puolustamaan ja kehittämää meidän kaikkien hyväksi."
        Aluksi kirjoittaja siis itse toivoo että pitäisimme palstan hyvänä ja sisällökkäänä ja että me itse kukin täällä olisimme valmiita rakentamaan, puolustamaan ja kehittämään palstaa. Tältä pohjalta, tässä valossa luettuna loput tekstistä on (minun mielestäni) aika höpsähtänyttä, se kun ei (minun mielestäni) ole ollenkaan hyvää ja sisällökästä ja kaikkien hyväksi palstaa rakentavaa ja kehittävää.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsit ehkä minut hieman väärin. Ensinnäkään en pidä aloituksen tekstiä "vanhuksen höperehtimisenä" vaan kaiken kaikkiaan ja kokonaisuudessaan, lyylillä tai ilman, outona ja höpsähtäneen oloisena KOSKA hän itse ensin kirjoitti näin: "Toiveenani on, että tämä arvokas keskustelupalsta pidetään hyvänä ja sisällökkäänä, jota itse kukin täällä on valmis rakentamaan, puolustamaan ja kehittämää meidän kaikkien hyväksi."
        Aluksi kirjoittaja siis itse toivoo että pitäisimme palstan hyvänä ja sisällökkäänä ja että me itse kukin täällä olisimme valmiita rakentamaan, puolustamaan ja kehittämään palstaa. Tältä pohjalta, tässä valossa luettuna loput tekstistä on (minun mielestäni) aika höpsähtänyttä, se kun ei (minun mielestäni) ole ollenkaan hyvää ja sisällökästä ja kaikkien hyväksi palstaa rakentavaa ja kehittävää.

        Bessie

        Niin Bessie

        Onko oikein, että vain senior lyyli on se palstan ainoa valopilkku, jota meidän kaikkien tulee kunnioittaa ja kumartaa?

        Mitä eroa on: "vanhuksen höperehtimisenä" tai , " outona ja höpsähtäneen oloisena "?

        Olkoompa mitä hyvänsä, niin olen lukenut Ruuneperin, nykyisin tämän Kalle-Artturin kirjoituksia ja myös lukuisilla hänen muilla nikeillään olevia kirjoituksia, että luulen, en tiedä, tuntevani hänet aika hyvin, siis "sulavana" naistenliehittelijänä, mutta auta armias, jos jonkun poikkipuolisen sanan sanoo hänelle, niin jopahan tulee tulta ja tappuraa!

        Voisin sanoa, että aika hankala aviomieheksi, joten siksi kai pysynytkin poikamiehenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Bessie

        Onko oikein, että vain senior lyyli on se palstan ainoa valopilkku, jota meidän kaikkien tulee kunnioittaa ja kumartaa?

        Mitä eroa on: "vanhuksen höperehtimisenä" tai , " outona ja höpsähtäneen oloisena "?

        Olkoompa mitä hyvänsä, niin olen lukenut Ruuneperin, nykyisin tämän Kalle-Artturin kirjoituksia ja myös lukuisilla hänen muilla nikeillään olevia kirjoituksia, että luulen, en tiedä, tuntevani hänet aika hyvin, siis "sulavana" naistenliehittelijänä, mutta auta armias, jos jonkun poikkipuolisen sanan sanoo hänelle, niin jopahan tulee tulta ja tappuraa!

        Voisin sanoa, että aika hankala aviomieheksi, joten siksi kai pysynytkin poikamiehenä.

        Luettuani ketjua tuli mieleen edesmennyt 25-vuotias nettikuuluisuus, joka istui pyörätuolissa koska sairasti parantumatonta sairautta. Hän oli suosittu pelimaailman hahmo, virtuaalisesti voimakas luonteinen, vahva ja isokokoinen hyväntekijä.
        Hänellä oli ihailijoita monesta eri maasta. Yksikään pelikaveri ei tiennyt hänen sairaudestaan. Poika hiipui hiljaa pois.
        Hän oli saanut elää hyvän elämän hänellä oli paljon ystäviä.

        Hänen isänsä ilmoitti netissä pojan kuolemasta, hautajaisiin tuli nuoria eripuolilta Eurooppaa.

        Kuinka kevyt olikaan hänen arkkunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä linki Lyyliä omimmillaan!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1454161/sainko-quotterveen-paperitquot

        mukana on myös señora lyyli ;n tekstiä.

        Ottakaa oppia elämän kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetusta ihan tavallisen elämän kuvauksesta josta ei ole puuttunut iloja eikä suruja.

        Bessiestä ei ikinä tule palstan suuruutta, vaikka kuinka hehkutatte.

        Miksi et osoittanut kommenttiasi suoraan minulle, "Anonyymi 10.8.2019 18:16" kun kuitenkin minustakin kirjoitit?
        Ja jos sinulla on valituisesti käytössäsi oleva nimimerkki, niin miksi et reilusti käyttänyt sitä?

        Kirjoitat: "Ottakaa oppia elämän kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetusta ihan tavallisen elämän kuvauksesta josta ei ole puuttunut iloja eikä suruja."
        Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tällä? Jokaisella meistä on omaa elettyä elämää takanaan ja jokainen on tähän ikään mennessä kokenut yhtä ja toista.
        Luku- ja kirjoitustaidottomia täällä tuskin on. Keiden siis pitäisi "ottaa oppia" ja keillä on "kokemuksen syvän rintaäänen" antama opettajan pätevyys? Keskustelun myötä voimme tietysti oppia toinen toisiltamme ja nimenomaan keskustelupalstahan tämä on, eikö vain?

        "Bessiestä ei ikinä tule palstan suuruutta, vaikka kuinka hehkutatte."
        Ihmettelen mikä sai sinut kirjoittamaan ylläolevan. Varmasti tiedät aivan hyvin, ettei minua ole koskaan "hehkutettu" ja taidatpa tietää senkin, etten edes viihdy 'eturivissä', en täällä, en missään?
        Kirjoitan aina samalla nimimerkillä koska en halua kirjoittaa anonyymina, en siis siksi, että hakisin näkyvyyttä tai "palstan suuruutta"(??!). Jos kommenttini on kantaaottava, kyseenalaistava, kritiikkiä sisältävä jne., kuten usein taitaa olla, niin en edes pysty kirjoittamaan anonyymina, se ei vain luonnistu minulta.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et osoittanut kommenttiasi suoraan minulle, "Anonyymi 10.8.2019 18:16" kun kuitenkin minustakin kirjoitit?
        Ja jos sinulla on valituisesti käytössäsi oleva nimimerkki, niin miksi et reilusti käyttänyt sitä?

        Kirjoitat: "Ottakaa oppia elämän kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetusta ihan tavallisen elämän kuvauksesta josta ei ole puuttunut iloja eikä suruja."
        Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tällä? Jokaisella meistä on omaa elettyä elämää takanaan ja jokainen on tähän ikään mennessä kokenut yhtä ja toista.
        Luku- ja kirjoitustaidottomia täällä tuskin on. Keiden siis pitäisi "ottaa oppia" ja keillä on "kokemuksen syvän rintaäänen" antama opettajan pätevyys? Keskustelun myötä voimme tietysti oppia toinen toisiltamme ja nimenomaan keskustelupalstahan tämä on, eikö vain?

        "Bessiestä ei ikinä tule palstan suuruutta, vaikka kuinka hehkutatte."
        Ihmettelen mikä sai sinut kirjoittamaan ylläolevan. Varmasti tiedät aivan hyvin, ettei minua ole koskaan "hehkutettu" ja taidatpa tietää senkin, etten edes viihdy 'eturivissä', en täällä, en missään?
        Kirjoitan aina samalla nimimerkillä koska en halua kirjoittaa anonyymina, en siis siksi, että hakisin näkyvyyttä tai "palstan suuruutta"(??!). Jos kommenttini on kantaaottava, kyseenalaistava, kritiikkiä sisältävä jne., kuten usein taitaa olla, niin en edes pysty kirjoittamaan anonyymina, se ei vain luonnistu minulta.

        Bessie

        Luetun ymmärtämisessä ainakin on sinulla korjattavaa.
        Teksti puhuu Senora Lyylistä ja viittaa hänen tekstiinsä.

        Ota opiksesi jos tunnet oppia tarvitsevasi, sehän on suunnattu kaikille, ei sinulle!

        Jos nimmarisi on mainuttu, se on syystä joka siinä mainitaan ei viestin osoite!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä ainakin on sinulla korjattavaa.
        Teksti puhuu Senora Lyylistä ja viittaa hänen tekstiinsä.

        Ota opiksesi jos tunnet oppia tarvitsevasi, sehän on suunnattu kaikille, ei sinulle!

        Jos nimmarisi on mainuttu, se on syystä joka siinä mainitaan ei viestin osoite!

        Niin varmaan onkin, ja niin on sinullakin.

        "Senora Lyylistä" en tiedä yhtään mitään.

        Etkö todellakaan kirjoituksestani ymmärtänyt, että ymmärsin kehotuksesi olevan "suunnattu kaikille"?! Siihen mitä en ymmärtänyt ja mistä esitin kysymyksen, siihen et vastannut...
        Kirjoitin: "Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tällä? Jokaisella meistä on omaa elettyä elämää takanaan ja jokainen on tähän ikään mennessä kokenut yhtä ja toista. Luku- ja kirjoitustaidottomia täällä tuskin on. Keiden siis pitäisi "ottaa oppia" ja keillä on "kokemuksen syvän rintaäänen" antama opettajan pätevyys?

        "Jos nimmarisi on mainuttu, se on syystä joka siinä mainitaan ei viestin osoite!"
        Syystä joka siinä mainitaan? No, kysynpä nyt sitten, että mikä se syy on? Kerro nyt ihan rehellisesti ja muotoile niin selvästi, että minäkin sen ymmärrän.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä linki Lyyliä omimmillaan!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1454161/sainko-quotterveen-paperitquot

        mukana on myös señora lyyli ;n tekstiä.

        Ottakaa oppia elämän kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitetusta ihan tavallisen elämän kuvauksesta josta ei ole puuttunut iloja eikä suruja.

        Bessiestä ei ikinä tule palstan suuruutta, vaikka kuinka hehkutatte.

        Eipä tuo lyylin vilkas puhe ole tavallisuudesta poikkeavaa ystävällisyydessäänkään? Saati sitten Nobel palkinnon arvoista. On vain todettava rakastuneen nähneen kohteensä ylimaallisilla ominisuuksilla.
        Liikuttavaa sinänsä.


    • Anonyymi

      Onko millään palstalla muita kuin kärttyisiä? En ole kuukausiin kirjoittanut 60-palstalle vaikka olen vielä reilun vuoden heitä.
      Ihmeellistä ettei voida höpötellä ilman riitelyä. Onko se henkisen sairauden oire vai mistä johtuu?

      Joskus pylykeröinyt

    • Anonyymi

      Vaikea on kaikkia miellyttää, sen voi Kalle Artturi todeta tälläkin palstalla.
      Lyyliin tutustuneet kirjoittajat ovat varmasti yksimielisiä siitä, että Lyylillä oli sana hallussaan ja hyvä kirjoitustyyli.
      Kalle-Artturi on kirjoittanut vuosia omalla tyylillään, ja yleensä hyvin vastaanotettu. Mutta saahan mielipiteitä useampia olla, keskustelua ei edes synny muuten. Joskus ihan on sohaistava muurahaispesää, että tulisi vähän vauhtia kirjoitteluun. Senkin on Kalle Artturi osannut.
      Ihan pakko ei ole kaikista pitää. Toivottavasti Anonyymitkin sen ymmärtävät, eivätkä loukkaannu erimielisestä ajatuksesta.
      Ei nimittäin ole sanottu, että kaikki ketjun lukijat tyytyväisiä teidän, arvoisien Anonyymien mielipiteisiin.
      Oletteko itse sitä mieltä, että mielipiteenne ovat kumoamattomat?
      Anonyymi itsekin, kun ei muuta voi.

    • Anonyymi

      Voi he-le-vetti tätä ikuista entisten hyvien aikojen hehkutusta!
      Tylsempää ja jopa sanoisin että typerämpää ei voi olla!
      Miettikää vähän ja vaihtakaa juttunne tälle vuosituhannelle.

      Jos ei aivonne muuta keksi kun vanhoja kirjoituksia kaivella ja ehkä jo kuolleiden tai muuten palstalta poistuneiden (tai iältään muihin ryhmiin kuuluvien) ikävää täällä hehkuttaa ja pälättää niin kannattaisi katsoa peiliin. Jos ei ns. peili mitään kerro niin lopettakaa peekele soikoon tuo vanhojen kaiveleminen. Seuraavassa ryhmässä olette varmaan paremmin kotonanne.

      Linkkejäkin jaksetaan vielä kaivella. Voi pyhäisä! Sekopäitäkö olette "muistelijat"?

      • Anonyymi

        Vain hyvämuistiset muistavat ja kunnioittavat vanhaa ja vanhoja!

        Historia toistaa itseään, kai sinäkin sieltä jostain itsesi löysit muita moittimasta ja nyt hävettää.
        Onko parempi aika tulossa, vai mitä vaahtoat? Missä ovat ne hyvät kirjoittajat nykyisin, tunnen vain Ramoonan ja hänetkin tekstiensä ja asiallisuutensa vuoksi ja perusteella, henk.koht.en tunne, mutta en häpeäisi tuntevani, päinvastoin. Olisi kunnia kuulua hänen tuttavapiiriinsä!

        Edelleenkin Vanhassa vara parempi.


    • Anonyymi

      Tänään psykiatrian ammattilaiset puhuivat siitä kuinka tuntemattomien haukkuminen ja mollaaminen netissä on oire henkisestä sairaudesta.
      Pohtikaas sitä!
      Jospa tästä lähtien itse kukin kirjoittaisi mieluisista aiheistansa haukkumatta. Eihän kaikkiin ketjuihin ole pakko osallistua. Haukkujat voivat olla omissa ketjuissaan.

      • Anonyymi

        Edellinen on yhden suomalaisen puolueen PeruSSuom haukkujille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen on yhden suomalaisen puolueen PeruSSuom haukkujille !

        Ehkä puoluepuheet voi myös keskittää omiin ketjuihinsa. Sallittakoon jutustelu niille jotka haluavat riitelemättä jutella niitä näitä. Ehkä saada vinkkejäkin arkeen, ns. niksinurkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä puoluepuheet voi myös keskittää omiin ketjuihinsa. Sallittakoon jutustelu niille jotka haluavat riitelemättä jutella niitä näitä. Ehkä saada vinkkejäkin arkeen, ns. niksinurkka.

        Siinäpä kiva ketjun aihe, niksit aina tarpeen .Siitä vaan teet aloituksen ! Odotellaan !


      • Anonyymi

        "Pohtikaas sitä!"

        Minäpä kävin pohtimaan ja tulin siihen tulokseen, että eihän toisia "kärkäs sanaisia" voi käydä mollaamaan, koska voi jäädä toiseksi ja siitähän tulee pahamieli, jopa yöunet mennä!DD

        Helpompi on iskeä/haukkua jonkun vaatimattomamman kirjoitusta, mikäli huomaa siinä jonkun lapsuksen.D

        Sitäpaitsi olen jyrkästi erimieltä siitä, että tuntemattomien haukkuminen netissä on merkki henkisestä sairaudesta.

        Jos olette asuneet koskaan maalla, pienessä kylässä, niin siellä ne henkisesti sairaat sitten ovat lähtöisin.

        Ei niin pientä kuppikuntaa ollutkaan, missä ei kaikki hymistelleet naamanedessä, siis tavattaessa kekkereillä, mutta asn´olla, kun olit poissa jostain, niin johan kuuli viikkokausia jälkeenpäin, koska aina joku "hyväntekijä" tuli kertomaan, että mitä nekin puhui sinusta/minusta? Uskomatonta, eikö olekkin tyyliin.

        Muistan kun meidän työpaikalla oli joku konsultti parantamassa työilmapiiriä ja siinä oli tehtävä valita kolme työkaveria autiolle saarelle mukaansa. Itse valitsin meidän ainoan miehen, koska hän oli sellainen hissukka, mutta ilmeisesti mies kuitenkin, mutta yhden naisen rankkasin heti pois, koska hän oli viellä kovempi/suulaampi puhumaan, kuin minä ja sitäpaitsi aina niin sanavalmis, että armotta jäin toiseksi aina. No, sitä kolmatta persoona en muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä puoluepuheet voi myös keskittää omiin ketjuihinsa. Sallittakoon jutustelu niille jotka haluavat riitelemättä jutella niitä näitä. Ehkä saada vinkkejäkin arkeen, ns. niksinurkka.

        Aihe kun aihe mikään ketju ei saa olla rauhassa matupersusekopäiltä.
        Eikä vainooja-tylyttäjiltä.
        Muutenhan kaikki on melko ok vai miten ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pohtikaas sitä!"

        Minäpä kävin pohtimaan ja tulin siihen tulokseen, että eihän toisia "kärkäs sanaisia" voi käydä mollaamaan, koska voi jäädä toiseksi ja siitähän tulee pahamieli, jopa yöunet mennä!DD

        Helpompi on iskeä/haukkua jonkun vaatimattomamman kirjoitusta, mikäli huomaa siinä jonkun lapsuksen.D

        Sitäpaitsi olen jyrkästi erimieltä siitä, että tuntemattomien haukkuminen netissä on merkki henkisestä sairaudesta.

        Jos olette asuneet koskaan maalla, pienessä kylässä, niin siellä ne henkisesti sairaat sitten ovat lähtöisin.

        Ei niin pientä kuppikuntaa ollutkaan, missä ei kaikki hymistelleet naamanedessä, siis tavattaessa kekkereillä, mutta asn´olla, kun olit poissa jostain, niin johan kuuli viikkokausia jälkeenpäin, koska aina joku "hyväntekijä" tuli kertomaan, että mitä nekin puhui sinusta/minusta? Uskomatonta, eikö olekkin tyyliin.

        Muistan kun meidän työpaikalla oli joku konsultti parantamassa työilmapiiriä ja siinä oli tehtävä valita kolme työkaveria autiolle saarelle mukaansa. Itse valitsin meidän ainoan miehen, koska hän oli sellainen hissukka, mutta ilmeisesti mies kuitenkin, mutta yhden naisen rankkasin heti pois, koska hän oli viellä kovempi/suulaampi puhumaan, kuin minä ja sitäpaitsi aina niin sanavalmis, että armotta jäin toiseksi aina. No, sitä kolmatta persoona en muista.

        No voiskos ikävät puheet unohtaa täällä, nimenomaan täällä? Minuakin ärsytti taannoin yhteistapaamisessa jonkun ylimielinen heitto, mutta täällähän voisi keskustella ilman ilkeyksiä.


    • Anonyymi

      Lukekaa kun kysyn !
      "Aihe on vapaa" mutta kuka täällä 70 osiossa määrää, mitkä aiheet ?
      Minkälainen teidän määrääjien jako on mistä aiheista
      70 palstalla saa keskustella ?
      Joistakin aiheista kehotetaan menemään muille palstoille.
      Täällä "saa" kuitenkin keskustella mustikkapiirakasta, kananmunankeitosta, perunalaatikosta, aroniasta eikä kehoiteta menemään ruoka ja ravintoaineet osioon.
      Samoin "saa" keskustella polkupyöristä, ompelukoneista, runoudesta, rikollisuudesta, kirjallisuudesta, musiikista, matujen ampumatapauksesta, Rautavaaran sakaalista, lyijyvedestä, lohikuolemista, eksoplaneetasta ja vaikka mistä, eikä kehoteta menemään niille osoitettuihin osioihin kirjallisuus, musiikki jne.
      mutta aina silloin tällöin komennetaan menemään pois toiselle palstalle,
      kun joku asia ei tänne kuulu.

      Millä perusteella rajaatte sen mistä "saa" keskustella,
      riittääkö ettei aihe kiinnosta itseänne, niin sitä aihetta ei toivota tänne ?

      Nm. satunnainen kävijä

      • Anonyymi

        Tekopyhiä kuvainpalvojia osa, siitä johtunee kaikenlainen rajaaminen.
        Ja ovat ollakseen hienompia kuoin ovatkaan.


      • Anonyymi

        Jos kokeilisit joskus pistää itsesi likoon ja tehdä aloituksen. Ihan vaan aloituksena, ilman että samaan hengenvetoon leimaat jotkut kuvainpalvojiksi ja hienostelijoiksi. Jotkut sitä ja jotkut tätä, anna omien arvostelujesi henkilöistä olla sanomatta ja tuo jotain ihan omaa palstalle. Ihan pelkkää asiaa asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekopyhiä kuvainpalvojia osa, siitä johtunee kaikenlainen rajaaminen.
        Ja ovat ollakseen hienompia kuoin ovatkaan.

        Ihmettelin kun luin tätä ketjua, että kas täällä tuntuisi olevan joku pieni
        (kapeasti ajatteleva?) poppoo
        joka päättää mistä sallitaan keskustelu.
        On ominut tämän palstan ?

        Tämähän on valtakunnallinen ja jopa yli rajojen, täysin vapaa keskustelupalsta ihan kenelle vain ja ihan mistä aiheesta vain.
        edes 70 ei rajaa sitä. Ei ole mitään lakia etteikö kuka vain voisi kirjoittaa tänne
        ja aihe on vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelin kun luin tätä ketjua, että kas täällä tuntuisi olevan joku pieni
        (kapeasti ajatteleva?) poppoo
        joka päättää mistä sallitaan keskustelu.
        On ominut tämän palstan ?

        Tämähän on valtakunnallinen ja jopa yli rajojen, täysin vapaa keskustelupalsta ihan kenelle vain ja ihan mistä aiheesta vain.
        edes 70 ei rajaa sitä. Ei ole mitään lakia etteikö kuka vain voisi kirjoittaa tänne
        ja aihe on vapaa.

        Pieni poppoo on omassa päässäsi. Siitä vaan teet aloituksen mistä SINÄ ITSE haluat ja perustelet mielipiteesi. Tee jotain äläkä keksi tuollaisia verukkeita pienistä poppoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni poppoo on omassa päässäsi. Siitä vaan teet aloituksen mistä SINÄ ITSE haluat ja perustelet mielipiteesi. Tee jotain äläkä keksi tuollaisia verukkeita pienistä poppoista.

        Se koira älähtä johon kalikka kolahta.


      • Anonyymi

        On tuo ihmettelijä oikeassakin.
        Mehän maksamme täällä kirjoittelumme sietämällä noita iänikuisia mainoksia, jotka tuppautuvat nätäväksemme, vaikka emme haluaisi.

        Suomi 24 saa niistä rahaa ja runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo ihmettelijä oikeassakin.
        Mehän maksamme täällä kirjoittelumme sietämällä noita iänikuisia mainoksia, jotka tuppautuvat nätäväksemme, vaikka emme haluaisi.

        Suomi 24 saa niistä rahaa ja runsaasti.

        Jessika Aron putinin trollit on nyt ennakkotilausmyynnissä, jotta saadaan otettua riittävä painos. Kyllä suomi24laisia pitäis kiinnostaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe