oliko jeesus jumala vai loiko jumala jeesuksen

Anonyymi

Jos oli jumala niin eipä todistanut itseään.
Jos oli jumalan luoma niin miksi ei tullut seuraajaa.
Vai ovatko kaikki kristukseen uskovat hänen seuraajiaan, silloinhan jeesus oli jumala.
Ongelma on se ettei todistanut jumaluuttaan, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa, mutta se ei todista mitään.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KR 1933/-38 1. Johanneksen kirje: 5:1
      Jokainen,
      joka uskoo,
      että Jeesus on Kristus,
      on Jumalasta syntynyt;
      ja jokainen,
      joka rakastaa häntä,
      joka on synnyttänyt,
      rakastaa myöskin sitä,
      joka hänestä on syntynyt.

      5:2 Siitä me tiedämme,
      että rakastamme Jumalan lapsia,
      kun rakastamme Jumalaa
      ja noudatamme hänen käskyjänsä.

      Katsos ihmettä Israel elää ja voi hyvin, mutta Syyria on jo raunioina, koska heidän jumalansa ei kyennyt ruokkimaan kansaansa ovat he joutuneet pakolaisiksi,,Varmaankin niin kauvaksi aikaa, kunnes allah syöstään vallasta.

      • Anonyymi

        4.Mooseksen kirja:
        22:1 Sitten israelilaiset lähtivät liikkeelle ja leiriytyivät Mooabin arolle, Jordanin tuolle puolelle, Jerikon kohdalle.
        22:2 Mutta Baalak, Sipporin poika, näki kaiken, mitä Israel oli tehnyt amorilaisille.
        22:3 Ja Mooab pelkäsi tätä kansaa suuresti, kun sitä oli niin paljon; ja Mooab kauhistui israelilaisia.
        22:4 Mooab sanoi Midianin vanhimmille: "Nyt tuo lauma syö puhtaaksi kaiken meidän ympäriltämme, niinkuin härkä syö kedon vihannuuden." Ja Baalak, Sipporin poika, oli Mooabin kuninkaana siihen aikaan.
        22:5 Hän lähetti sanansaattajat Bileamin, Beorin pojan, tykö Petoriin, joka on Eufrat-virran varrella, heimolaistensa maahan, kutsumaan häntä ja käski sanoa hänelle: "Katso, Egyptistä on lähtenyt liikkeelle kansa; katso, se on tulvinut yli maan ja asettunut minua lähelle.
        22:6 Tule siis ja kiroa minun puolestani tämä kansa, sillä se on minua väkevämpi; ehkä minä sitten saan sen voitetuksi ja karkoitetuksi maasta. Sillä minä tiedän, että jonka sinä siunaat, se on siunattu, ja jonka sinä kiroat, se on kirottu."
        22:7 Niin Mooabin vanhimmat ja Midianin vanhimmat lähtivät matkaan, tietäjänpalkka mukanansa. Ja kun he saapuivat Bileamin luo, puhuivat he hänelle Baalakin sanat.
        22:8 Hän vastasi heille: "Viipykää täällä tämä yö, niin minä annan teille vastauksen sen mukaan, kuin Herra minulle puhuu." Silloin jäivät mooabilaisten päämiehet Bileamin luo.
        22:9 Niin Jumala tuli Bileamin tykö ja kysyi: "Keitä ovat ne miehet, jotka ovat sinun luonasi?"
        22:10 Bileam vastasi Jumalalle: "Baalak, Sipporin poika, Mooabin kuningas, on lähettänyt heidät tuomaan minulle tämän sanan:
        22:11 'Katso, kansa on lähtenyt Egyptistä ja on tulvinut yli maan; tule siis, kiroa se minun puolestani, ehkä sitten voin ryhtyä taisteluun sitä vastaan ja karkoittaa sen'."
        22:12 Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."

        https://www.youtube.com/watch?v=8pwwPHYvsIw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4.Mooseksen kirja:
        22:1 Sitten israelilaiset lähtivät liikkeelle ja leiriytyivät Mooabin arolle, Jordanin tuolle puolelle, Jerikon kohdalle.
        22:2 Mutta Baalak, Sipporin poika, näki kaiken, mitä Israel oli tehnyt amorilaisille.
        22:3 Ja Mooab pelkäsi tätä kansaa suuresti, kun sitä oli niin paljon; ja Mooab kauhistui israelilaisia.
        22:4 Mooab sanoi Midianin vanhimmille: "Nyt tuo lauma syö puhtaaksi kaiken meidän ympäriltämme, niinkuin härkä syö kedon vihannuuden." Ja Baalak, Sipporin poika, oli Mooabin kuninkaana siihen aikaan.
        22:5 Hän lähetti sanansaattajat Bileamin, Beorin pojan, tykö Petoriin, joka on Eufrat-virran varrella, heimolaistensa maahan, kutsumaan häntä ja käski sanoa hänelle: "Katso, Egyptistä on lähtenyt liikkeelle kansa; katso, se on tulvinut yli maan ja asettunut minua lähelle.
        22:6 Tule siis ja kiroa minun puolestani tämä kansa, sillä se on minua väkevämpi; ehkä minä sitten saan sen voitetuksi ja karkoitetuksi maasta. Sillä minä tiedän, että jonka sinä siunaat, se on siunattu, ja jonka sinä kiroat, se on kirottu."
        22:7 Niin Mooabin vanhimmat ja Midianin vanhimmat lähtivät matkaan, tietäjänpalkka mukanansa. Ja kun he saapuivat Bileamin luo, puhuivat he hänelle Baalakin sanat.
        22:8 Hän vastasi heille: "Viipykää täällä tämä yö, niin minä annan teille vastauksen sen mukaan, kuin Herra minulle puhuu." Silloin jäivät mooabilaisten päämiehet Bileamin luo.
        22:9 Niin Jumala tuli Bileamin tykö ja kysyi: "Keitä ovat ne miehet, jotka ovat sinun luonasi?"
        22:10 Bileam vastasi Jumalalle: "Baalak, Sipporin poika, Mooabin kuningas, on lähettänyt heidät tuomaan minulle tämän sanan:
        22:11 'Katso, kansa on lähtenyt Egyptistä ja on tulvinut yli maan; tule siis, kiroa se minun puolestani, ehkä sitten voin ryhtyä taisteluun sitä vastaan ja karkoittaa sen'."
        22:12 Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."

        https://www.youtube.com/watch?v=8pwwPHYvsIw

        22:12 Mutta Jumala sanoi Bileamille:
        "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa,
        sillä se on siunattu."

        Ja sitä siunausta ei ole peruutettu,
        eikä peruuteta.


      • Anonyymi

        Kirjoittaa kirjan niin se elää omaa elämäänsä ikuisesti.
        Oliko kirjan kirjoittajalla dokumenttiarvoa vai pyrkikö keksimään tarinat ja luomaan romaanin. Juttuista päätellen romaanihan se oli.


    • Jeesus ei voi olla olematta Jumala .Hän on samaa Henkeä kuin Isä ja silloin Jeesus on Jumala .
      Muistakaa aina ,että kyse on Hengestä ja sen mukaan myös ajatelkaa asiaa .Kyse ei siis ole maallisesta isästä ja pojasta vaan Hengestä Isä ja Poika .

      • Anonyymi

        Kumma kun tätä henkeä ei voi havainnoida vaikka se on kaiken luonut.


    • Anonyymi

      ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala” (Joh. 1:1). Jeesus Kristus on tuo Sana: ei alkua, oli jo olemassa, ei luotu.

      Tivattaessa Jeesus itse myönsi olevansa Korkeimman Poika: ”Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".” (Markus 14:61-62)

      • Anonyymi

        Jäi sitten kaiken luojalta tämä pappi vakuuttamatta.
        Maailmankaikkeudet kyllä luodaan, mutta yhtä pappia ei saada vakuuttuneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäi sitten kaiken luojalta tämä pappi vakuuttamatta.
        Maailmankaikkeudet kyllä luodaan, mutta yhtä pappia ei saada vakuuttuneeksi.

        Raamatun mukaan usko ei ole joka miehen.

        Fariseukset ja kirjanoppineet olivat kehittäneet niin hyvän ja tuottoisan uskonnon, ettei siinä jäänyt Jeesukselle enää tilaa.

        Piti löytää syy tappamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan usko ei ole joka miehen.

        Fariseukset ja kirjanoppineet olivat kehittäneet niin hyvän ja tuottoisan uskonnon, ettei siinä jäänyt Jeesukselle enää tilaa.

        Piti löytää syy tappamiselle.

        Jos joku suomalainen sanoo ja julistaa, että hän on päänministeri, hallitus ja presidentti niin kyllä virkavallan täytyy järjestyksen nimissä jotain tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku suomalainen sanoo ja julistaa, että hän on päänministeri, hallitus ja presidentti niin kyllä virkavallan täytyy järjestyksen nimissä jotain tehdä.

        Harvemmin kuitenkaan tapatetaan - oli syy mikä hyvänsä.

        Ko. kyypparit eivät "lakinsa" mukaan itse saaneet tappaa, vaan se homma piti sälyttää silloiselle vallanpitäjälle, Roomalle.

        Jumalahan alunperin tarkoitti, että juuri Israel olisi kansojen päänä (Jes. 60), mutta roomalaisten hallinto oli siis "tuomioksi ja nuhteeksi" heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin kuitenkaan tapatetaan - oli syy mikä hyvänsä.

        Ko. kyypparit eivät "lakinsa" mukaan itse saaneet tappaa, vaan se homma piti sälyttää silloiselle vallanpitäjälle, Roomalle.

        Jumalahan alunperin tarkoitti, että juuri Israel olisi kansojen päänä (Jes. 60), mutta roomalaisten hallinto oli siis "tuomioksi ja nuhteeksi" heille.

        Kamelikuskien maassa eletään eläinten tasolla.
        Mitä ihmettä tapahtui juutalaisille Saksassa, kaikki savuna ilmaan.
        On se jumala kyvykäs henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamelikuskien maassa eletään eläinten tasolla.
        Mitä ihmettä tapahtui juutalaisille Saksassa, kaikki savuna ilmaan.
        On se jumala kyvykäs henkilö.

        Mietipäs loppuun saakka: haluaisitko käytännössä olla robotti, jonka toimia Jumala ohjaisi ”estämään kaiken pahan”? Ja mille pahan asteelle asti? Ja muokaten myös jokaista atomia jotta yhteensattumatkaan eivät saisi pahaa aikaan?

        Luepas tuolta juuri tällaisesta hyvä yhteenveto (= hae vaikka Find- toiminnolla Blanchard). Sellainen asetelma tavallaan luo enemmän ongelmia kuin ratkoo niitä: http://www.thepukki.fi/blog/post/tekoalyjumala

        Synnit saavat tuomion. Mutta syntinen voi saada armahduksen. Valitse Jeesus.

        P.S. Jumalako ne juutalaiset tappoi - eikö fanaattinen kultti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipäs loppuun saakka: haluaisitko käytännössä olla robotti, jonka toimia Jumala ohjaisi ”estämään kaiken pahan”? Ja mille pahan asteelle asti? Ja muokaten myös jokaista atomia jotta yhteensattumatkaan eivät saisi pahaa aikaan?

        Luepas tuolta juuri tällaisesta hyvä yhteenveto (= hae vaikka Find- toiminnolla Blanchard). Sellainen asetelma tavallaan luo enemmän ongelmia kuin ratkoo niitä: http://www.thepukki.fi/blog/post/tekoalyjumala

        Synnit saavat tuomion. Mutta syntinen voi saada armahduksen. Valitse Jeesus.

        P.S. Jumalako ne juutalaiset tappoi - eikö fanaattinen kultti?

        Kerro mikä on paha, se riippuu tietenkin katsojasta.
        Jumalasi ei voi mitään, jos jyrään kirkkonne maan tasalle.
        Se taas johtuu siitä, että mielisairas sanoi olevansa jumalan poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro mikä on paha, se riippuu tietenkin katsojasta.
        Jumalasi ei voi mitään, jos jyrään kirkkonne maan tasalle.
        Se taas johtuu siitä, että mielisairas sanoi olevansa jumalan poika.

        No kerrohan vastauksesi ao. helppoon kysymykseen:

        ”Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".” (Markus 14:61-62)

        Tämä historian Henkilö Jeesus Kristus siis oli joko:
        a) valehtelija
        b) mieleltään järkkynyt
        c) sitä mitä Hän väittikin olevansa

        Mikä noista, sinun mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerrohan vastauksesi ao. helppoon kysymykseen:

        ”Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".” (Markus 14:61-62)

        Tämä historian Henkilö Jeesus Kristus siis oli joko:
        a) valehtelija
        b) mieleltään järkkynyt
        c) sitä mitä Hän väittikin olevansa

        Mikä noista, sinun mielestäsi?

        Kuka on nähnyt ihmisen pojan istuvan jumalan oikealla puolella, kuka on edes nähnyt jumalaa.

        Jeesus oli hullu tai luuli ohjailevansa ihmisiä mielensä mukaan.

        A JA B


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on nähnyt ihmisen pojan istuvan jumalan oikealla puolella, kuka on edes nähnyt jumalaa.

        Jeesus oli hullu tai luuli ohjailevansa ihmisiä mielensä mukaan.

        A JA B

        Ai kukako on nähnyt?

        Maailmanhistorian ensimmäinen, kristitty marttyyri, Stefanus.

        Kun häntä kivitettiin, hän näki Kristuksen – joka muulloin istuu - seisovan Isän oikealla puolella (Apt. 7:55-56). Yhdestä surman todistajista, ko. mukana olleesta Paavalista, tuli myöhemmin uusi ”stefanus”.

        Sillä tavoin Kristus arvosti seuraajansa uskollisuutta. Minä en arvosta kaltaistasi räkyttäjää pätkääkään.

        Vastauksellasi kielsit juuri Kristuksen jumaluuden. Mitä ihmettä teet notkumassa tässä ketjussa, kadotukseen matkaaja?


      • Anonyymi

        Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja meidän kaikkien Jumalamme ja Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään lähetettävästä eikä lähetetystä Ainokaisesta Pojasta. Eivätkä ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-nimisestä jumalasta. Jumalamme on vakaa ja muuttumaton, ei lisääntyvä eikä kasvava. Ei ole olemassa iankaikkista Jeesusta Kristusta!

        Myöskään eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Sana-jumalasta, joka oli alussa Jumalan tykönä! Sana ei ole Jumala eikä Sana ole Jumalan poika.
        Sana on abstrakti käsite eikä persoona.

        Ei ole olemassa mitään iankaikkista Poikaa, joka lähetettiin meille!! Joh. 1: 1-18 on manipulaatio! Jakeet tulee yliviivata Raamatuista. Yliviivataan, siten että Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19.

        Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
        Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

        Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Joten Manipulaatiot on perattava yliviivattava! Ja juurineen , joita juuria ovat tuo Joh. 3:16 jne. Juuria on runsaasti Johanneksen kirjeissä. Aloitetaan yliviivaaminen!

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    • Anonyymi

      Näin voi sanoa, Jumala synnytti itsensä. Joh.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä. Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes juman'olennon....Sananl.8:22-25. Hebr.1:5.

      • Anonyymi

        Mitä se äiti oli mieltä isän ja pojan välisestä yhdentymisestä.


    • Anonyymi

      Sanoitte mitä sanoitte niin aina löytyy vastaväite, eikö olisi jo aika jättää se mielikuvitusmaailma.

    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi: 20:28
      Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
      "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle:
      "Sentähden,
      että minut näit,
      sinä uskot.
      Autuaat ne,
      jotka eivät näe
      ja kuitenkin uskovat!"
      20:30 Paljon muitakin tunnustekoja,
      joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan,
      Jeesus teki opetuslastensa nähden;

      20:31 mutta nämä ovat kirjoitetut,
      että te uskoisitte,
      että Jeesus on Kristus,
      Jumalan Poika,
      ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessään.

      • Anonyymi

        Minä olisin halunnut tentata "jumalan poikaanne", joka kopioi juttunsa muiden suusta.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Paavalin kirje Galatalaisille 1:9-18
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet,
      niin sanon nytkin taas:
      jos joku julistaa teille evankeliumia,
      joka on vastoin sitä,
      minkä te olette saaneet,
      hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan?
      Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi?
      Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi,
      en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi,
      veljet,
      että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut,
      eikä sitä ole minulle opetettu,
      vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
      1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa,
      että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa
      ja sitä hävitin
      1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani
      ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
      1:15 Mutta kun hän,
      joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut
      ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

      1:16 ilmaista minussa Poikansa,
      että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa,
      niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta
      ja vereltä,
      1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo,
      jotka ennen minua olivat apostoleja,
      vaan menin pois Arabiaan
      ja palasin taas takaisin Damaskoon.
      1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua,
      minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen
      ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.

      • Anonyymi

        Kannattaa kirjoitella ylös ne jeesuksen höpinät.
        Tosin taitavat olla mielikuvituksesi tulosta.


    • Anonyymi

      Jeesus on luotu!


      Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja meidän kaikkien Jumalamme ja Jumalan todistajat, Hänen valitsemansa Profeetat eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään lähetettävästä eikä lähetetystä Ainokaisesta Pojasta. Eivätkä ole ilmoittaneet yhtään mitään Jeesus Kristus-nimisestä jumalasta. Jumalamme on vakaa ja muuttumaton, ei lisääntyvä eikä kasvava. Ei ole olemassa iankaikkista Jeesusta Kristusta eikä iankaikkista Jeesus Kristus-jumalaa!

      Myöskään eivät ole ilmoittaneet yhtään mitään Sana-jumalasta, joka oli alussa Jumalan tykönä! Sana ei ole Jumala eikä Sana ole Jumalan poika.
      Sana on abstrakti käsite eikä persoona.

      Ei ole olemassa mitään iankaikkista Poikaa, joka lähetettiin meille!! Joh. 1: 1-18 on manipulaatio! Jakeet tulee yliviivata Raamatuista. Yliviivataan, siten että Johanneksen evankeliumi alkaa jakeesta 19.

      Syy moniin ristiriitoihin ns. Raamatuissa johtuu Rooman kirkosta alkujaan, koska näissä ns. Raamatuissa ovat molemmat opit: Jumalan oppi ja ihmisten oppi.
      Tuosta seuraa että meidän tällä keskustelupalstalla kommentoijien erimielisyydet johtuvat Ekumeenisista kirkoista ja heidän laatimistaan ylläpitämistään sekavista ns. Raamatuista!

      Kaikille meille on annettu hengellinen elämänohje. Matt. 15:13
      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
      Joten Manipulaatiot on perattava yliviivattava! Ja juurineen , joita juuria ovat tuo Joh. 3:16 jne. Juuria on runsaasti Johanneksen kirjeissä. Aloitetaan yliviivaaminen!

      Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

      Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.

      • Anonyymi

        Eli poimit raamatusta sinulle otolliset kohdat ja viis veisaat muusta.
        Raamattu on oikeasti lasten satukirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli poimit raamatusta sinulle otolliset kohdat ja viis veisaat muusta.
        Raamattu on oikeasti lasten satukirja.

        Jeesus on luotu! Jeesus on ihminen!

        Paavali luotti ja uskoi "isiensä Jumalaan" Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ja Israelin Jumalaan ja Profeettojen todistuksiin Jumalasta.

        Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2.

        Aabraham kutsuttiin v. 1997 eKr. Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1. Profeetat vaelsivat Jumalan valtatiellä. Jeesus Kristus syntyi Jumalan valtatielle noin v 5 eKr. Apostolit vaelsivat Jumalan valtatiellä.

        Paavali vaelsi Jumalan valtatiellä ja tunnusti ”että palvelee isiensä Jumalaa” ja tunnusti lisäksi että ”..uskoen sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan” Apt. 24:14.

        Myös Pietari muistuttaa meitä Profeettojen todistuksesta, 2. Piet. 3:1-2 ,5-7.

        Paavali mainitsee Jeesuksen "miehenä" Ap. t. 17:31
        "Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

        Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
        ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.” Aamen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2894
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      539
      2755
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1887
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1704
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1362
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1154
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe