Oletko sinä HURSKAS?

Anonyymi

Sinä voit olla vanhurskas, mutta oletko sinä myös hurskas? Elätkö hurskasta elämää?

68

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo- kyllä! Kalastan aina sitä hurskasta. ; ) Sitten syön sitä ja ravitsetun hurskaudesta, ja näin Herran työnä Hän vanhurskauttaa Sanansa kautta.

      • Anonyymi

        Vielä -80 luvulla saaristomerellä sai hurskastella sydämensä kyyllyydestä', mutta kun kunnon suolapulssia ei ole tullut, ovat hurskat käyneet Suomessa vähiin. Se on lopun alkoa se.


      • Anonyymi

        Sekoitat Turskan asiaan.
        Hurkas tarkoittaa teeskentelijää ja valehtelijaa, joka esittää puhdasta mutta on todellisuudessa kiero huijari joka puukottaa selkään kun selkäsi käännät.


    • Anonyymi

      Elän hurskaassa pyhityksessä Herran armosta ja omasta tahdonvoimasta. Kiitos siitä Jumalalle!

      • Anonyymi

        Silloinhan elät Herran sanan mukaan.
        Eli et ole lähtenyt Kainin tielle. Eli hallitset mieltäsi. ts. astut tieten Jumalan viitoittamaa tietä. Se on sitä tahdonelämää - haluan elää hurskaudessa, jonka Herra armossaan on jäsentänyt Sanansa kautta.

        Toiset antavat mielensä mustua, eikä hallitse minuuttaan, vaan sallivat murhamielen veljeään kohtaan. Suomeksi tappavat ja murhaajassa ei ole iankaikkista elämää.
        Se on rakkaudeton elämä, vastoin Herran sanaa ja tahtoa.
        Siksi mieli on omistajansa hallinnan alla, - eli mitä tekee, tai jättää tekemättä.

        1Mo 4:5-7 Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. (6) Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? (7) Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta !---> hallitse >sinä< sitä!" <---- !

        Vanhurskas valitsee myös. Tämä on oppi ja opetus Kainin kohdalta tähänpäivään. Siksi Herra kysyy tänäänkin, eli "MIKSI" ja vastaus löytyy -omasta- sydämestä ja halusta.


    • Anonyymi

      Sananl.10:24. 29:16 Vanhurskaan hankkima on elämäksi, jumalattoman saalis koituu synniksi. Kun jumalattomat lisääntyvät, lisääntyy rikos, mutta vanhurskaat saavat nähdä, kuinka he kukistuvat.

    • Anonyymi

      Job.4:17 Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä, onko mies Luojansa edessä puhdas? Job.15:14 Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas! 1Kun.8:46. 2Aik.6:36.

    • Anonyymi

      Ps.53:3-4 Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyyni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Room.3:10-17.

      • Anonyymi

        Älä latele Raamatun jakeita, vaan vastaa. Oletko sinä hurskas? Sinä.


      • Anonyymi

        Vanhurskaan ei tarvitse sitä itse todistella, "Hedelmistään" kun voi kaikki puun joko hyväksi, Raamatun UT mukaiseksi, tai sen vastaiseksi / pahaksi, tunnistaa.

        Joita hedelmiä, sanatkin on. On joko kaikilta osin Raamatun UT mukiasia ja perustuvia, jos ei, niin silloin jo Raamatun UT vastaisiksi / eksyttäviksi lukeutuvia.

        (Valkeudeksi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskaan ei tarvitse sitä itse todistella, "Hedelmistään" kun voi kaikki puun joko hyväksi, Raamatun UT mukaiseksi, tai sen vastaiseksi / pahaksi, tunnistaa.

        Joita hedelmiä, sanatkin on. On joko kaikilta osin Raamatun UT mukiasia ja perustuvia, jos ei, niin silloin jo Raamatun UT vastaisiksi / eksyttäviksi lukeutuvia.

        (Valkeudeksi)

        Raamatun mukaan hyvää hedelmää tee vain lakia noudattavat kristityt. Monet sanovat Jeesukselle "Herra, Herra", mutta he eivät pelastu, koska he tekivät huonoa hedelmää elämällä laittomuudessa.

        Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä latele Raamatun jakeita, vaan vastaa. Oletko sinä hurskas? Sinä.

        Mitä sinä "sauhuat"-
        Jeesus itse sanoi- että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia.
        Siksipä juuri pitää kirjoitukset tuoda esiin ja se kertoo sydämelle, olenko vanhurskas, vai en.
        Kyllä raamatunjakeiden lataaminen on tärkeämpi, kuin savolaisten perinneoppien kirjo! Kirjopyykistä löytyy fariseusten vaatteet ja pesuohjelma ihmisen oman mielen saattama ohjelma.


    • Anonyymi

      Ihan sama kuinka sinä hurskastelet ,minä ainakin olen vanhurskas.

    • Anonyymi

      En lähde ees pohtimaan.Ei kuule taitais kestää tutkiskelua minun vanhurskauttamiseni kun en siittä mitään ymmärrä. En usko olevani vanhurskas, liian hieno nimitys. Ennemminkin tyhjäntoimittaja.

      • Anonyymi

        Siksipä on aika pystähtyä sanan eteen, että Sana tutkistaa sinuakin Hengen kautta ja ohjaa valintoihin, jotka johtavat Iankaikkisen elämän armolahjan sisäiseen tuntemiseen, sekä askeleittaa jalat- niihin polkuihin, mitä itse Ylimmäinen Pappimme Jeesus on esimerkillään antanut kulkea, jopa tarjoaa Voiman valintoihin..
        Kun Pyhä Henki kirkastaa sen, mitä ristillä tapahtui, se antaa valoa siihen mitä pitää tehdä.
        Risti, se on minun ja sinun tehtäväkenttää. Sahaamme, naulaamme, sekä valmitamme ristejä, lähimmäisille, ja sen kautta Jumalalle, Hänen Pojalleen.
        Ja kun oikein mielenmukaisen ristin teemme - iskemme tämän Sijaisemme siihen ristiin - OMIN töin. Painamme piikkikruunun päähän, pilkkaamme, solvaamme, syljemme, kun tavallamme ja se tapahtuu vaikka uskonnollisesti omin töin, olemme farisealaisia kristittyjä.
        Voimma pamplata armoa, armoa sanomaa, että omatunto tuudittautuisi ristien tekoon, ja vaikka tätä Luotua lähimmäistä pilkaten Jumalan työtä saatetaan siihen. Se on Jeesukselle tekoa, eli siihen ristiin lyömitä.
        Tätä Pyhä Henki kirkastaa ristissä ja siksipä meitä sanotaankin kristityiksi.
        Osaamme elää Jumalantahdon vastaisesti ja jopa opettaa siihen.
        Tavallaan siinä luetaankin se väärännäköinen armo ja väärät papit astuvat välimieheksi julistamaan, että meidän mielestä nyt se on täytetty.
        Jeesuksen seuraamisesta, sijaisesta viis- veisataan virrestä viisisataaviisikymmentä viisi- viisi viimeistä värsyä ja ollaan autuaita, kun pappi on välimies ja lopsii syntejä anteeksi, siis omantunnon syytöksiä, josta ei kuitenkaan tehdä parannusta, vaan rakennetaan edelleen ristejä.
        Siksi olemme kristittyjä.
        Mutta, kun pääset kristittyjen perinnäisopeista vapaaksi Pyhän Hengen kirkastaman -sijaisen- kautta, eli katsotkin Jeesusta ja mitä Hän teki, se alkaa juuri olla sitä, että Uhrikarista itse sanoi, että "Se on täytetty" ja sinä ymmärrät, että mitä on täytetty! Eli saa ymmärrykseen sen, mikä on Jumalan tahto- mistä tehdään parannus ja -ketä lähdetään seuraaman- .
        Eli kuka on tämä OIKEA välimies- sinun ja minun, sekä Jumalanvälissä.
        Ja siinä menemmekin Uuden Adamin Kristuksen askeleihin ja meistä tulee

        opetuslapsia! Olemmekin Sanan, sekä kirjoitusten opettamina jatkamassa, ettemme enää eksyisi perinneoppeihinkaan.
        Eli oikea vanhurskautuminen on Elämänpuulla, Kristuksen kautta.
        Ei hyväntiedonpuun epäpuhtaan hedelmän, joka näyttää ikäänkuin pyhältä, sen syömäpuuhissa. Siinä väärässä hedelmässä olemme alastomia.
        Siksi tarvitaan oikea hedelmä, sijainen, jonka uhri peittää syntien paljouden, emmekä enää syntiä tee- vaan Hengen voimasta puettuina Jumalan sota-asuun taistelemme "Se on täytetty"" oikean sijaisen tiellä ja se johtaa iankaikkisen elämän armolahjan polulle luvattuun.
        Ja tällä tiellä Hengen hedelmät näyttävät, olemmeko uskossa vai ei.
        http://lahdenbaptistit.fi/2019/08/11/ilosanoman-ilta-tommi-leskela-3/
        tuossa olisi mielenkiintoinen aamun avaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä on aika pystähtyä sanan eteen, että Sana tutkistaa sinuakin Hengen kautta ja ohjaa valintoihin, jotka johtavat Iankaikkisen elämän armolahjan sisäiseen tuntemiseen, sekä askeleittaa jalat- niihin polkuihin, mitä itse Ylimmäinen Pappimme Jeesus on esimerkillään antanut kulkea, jopa tarjoaa Voiman valintoihin..
        Kun Pyhä Henki kirkastaa sen, mitä ristillä tapahtui, se antaa valoa siihen mitä pitää tehdä.
        Risti, se on minun ja sinun tehtäväkenttää. Sahaamme, naulaamme, sekä valmitamme ristejä, lähimmäisille, ja sen kautta Jumalalle, Hänen Pojalleen.
        Ja kun oikein mielenmukaisen ristin teemme - iskemme tämän Sijaisemme siihen ristiin - OMIN töin. Painamme piikkikruunun päähän, pilkkaamme, solvaamme, syljemme, kun tavallamme ja se tapahtuu vaikka uskonnollisesti omin töin, olemme farisealaisia kristittyjä.
        Voimma pamplata armoa, armoa sanomaa, että omatunto tuudittautuisi ristien tekoon, ja vaikka tätä Luotua lähimmäistä pilkaten Jumalan työtä saatetaan siihen. Se on Jeesukselle tekoa, eli siihen ristiin lyömitä.
        Tätä Pyhä Henki kirkastaa ristissä ja siksipä meitä sanotaankin kristityiksi.
        Osaamme elää Jumalantahdon vastaisesti ja jopa opettaa siihen.
        Tavallaan siinä luetaankin se väärännäköinen armo ja väärät papit astuvat välimieheksi julistamaan, että meidän mielestä nyt se on täytetty.
        Jeesuksen seuraamisesta, sijaisesta viis- veisataan virrestä viisisataaviisikymmentä viisi- viisi viimeistä värsyä ja ollaan autuaita, kun pappi on välimies ja lopsii syntejä anteeksi, siis omantunnon syytöksiä, josta ei kuitenkaan tehdä parannusta, vaan rakennetaan edelleen ristejä.
        Siksi olemme kristittyjä.
        Mutta, kun pääset kristittyjen perinnäisopeista vapaaksi Pyhän Hengen kirkastaman -sijaisen- kautta, eli katsotkin Jeesusta ja mitä Hän teki, se alkaa juuri olla sitä, että Uhrikarista itse sanoi, että "Se on täytetty" ja sinä ymmärrät, että mitä on täytetty! Eli saa ymmärrykseen sen, mikä on Jumalan tahto- mistä tehdään parannus ja -ketä lähdetään seuraaman- .
        Eli kuka on tämä OIKEA välimies- sinun ja minun, sekä Jumalanvälissä.
        Ja siinä menemmekin Uuden Adamin Kristuksen askeleihin ja meistä tulee

        opetuslapsia! Olemmekin Sanan, sekä kirjoitusten opettamina jatkamassa, ettemme enää eksyisi perinneoppeihinkaan.
        Eli oikea vanhurskautuminen on Elämänpuulla, Kristuksen kautta.
        Ei hyväntiedonpuun epäpuhtaan hedelmän, joka näyttää ikäänkuin pyhältä, sen syömäpuuhissa. Siinä väärässä hedelmässä olemme alastomia.
        Siksi tarvitaan oikea hedelmä, sijainen, jonka uhri peittää syntien paljouden, emmekä enää syntiä tee- vaan Hengen voimasta puettuina Jumalan sota-asuun taistelemme "Se on täytetty"" oikean sijaisen tiellä ja se johtaa iankaikkisen elämän armolahjan polulle luvattuun.
        Ja tällä tiellä Hengen hedelmät näyttävät, olemmeko uskossa vai ei.
        http://lahdenbaptistit.fi/2019/08/11/ilosanoman-ilta-tommi-leskela-3/
        tuossa olisi mielenkiintoinen aamun avaus.

        Kiitos, jaksoit kirjoittaa paljon ja oanostaa kirjouttamiseen. Minusta kuitenkin tällä hetkellä tuntuu, että jätän Jumalalle tuon asian. En tunne kasvaneeni tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Yksikään syntinen ei ole sellainen'eli vanhurskas
      Syntiset peljästyvät Israelin Jumalan Kunnian ääntä
      "Hänen JYLINÄNSÄ PELJÄSTYTTÄÄ PILKKAAJAT"

    • Anonyymi

      "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

      "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

      "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

      • Anonyymi

        Ihminen tahtoo vaan olla vähän semmone ylypijäs otus, että sillä kihahtaa päähä äkkiä tuo lain noudattaminen.
        Ja mennee semmoseksi kyttäykseksi koko homma että nyt kun teen tämän ja tuon hyvän työn niin oompas hyvä tai vastaabasti kun nyt en oo teheny tarperksi hyviä töitä niin en pääse pija taivaassee ja iskee peleko. Väätälaine peleko joka tass aiheuttaauupumusta ja väsymystä ja vie uskomise ilon.

        Sitte voi alakaa ne muije töije kyttäykset että Isä Isä minä oon teheny näin oalijo hyviä töitä mutta tuo toine vaa makkaa.. siinä voipi pija alakaa rakkaus kylymennee noije töije kanssa ja niije tekemisten. Ja siytepä ollaa iha hukassa :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tahtoo vaan olla vähän semmone ylypijäs otus, että sillä kihahtaa päähä äkkiä tuo lain noudattaminen.
        Ja mennee semmoseksi kyttäykseksi koko homma että nyt kun teen tämän ja tuon hyvän työn niin oompas hyvä tai vastaabasti kun nyt en oo teheny tarperksi hyviä töitä niin en pääse pija taivaassee ja iskee peleko. Väätälaine peleko joka tass aiheuttaauupumusta ja väsymystä ja vie uskomise ilon.

        Sitte voi alakaa ne muije töije kyttäykset että Isä Isä minä oon teheny näin oalijo hyviä töitä mutta tuo toine vaa makkaa.. siinä voipi pija alakaa rakkaus kylymennee noije töije kanssa ja niije tekemisten. Ja siytepä ollaa iha hukassa :(

        >>>Ihminen tahtoo vaan olla vähän semmone ylypijäs otus, että sillä kihahtaa päähä äkkiä tuo lain noudattaminen.<<<

        Turhaan valitat. Ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta, ei kukaan ole vanhurskas. Jeesus ei vanhurskauta laittomuudessa eläviä, mutta vanhurskauttaa ne, jotka lopettivat lain rikkomisen uskossa häneen.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ihminen tahtoo vaan olla vähän semmone ylypijäs otus, että sillä kihahtaa päähä äkkiä tuo lain noudattaminen.<<<

        Turhaan valitat. Ilman parannuksen tekoa lain rikkomisesta, ei kukaan ole vanhurskas. Jeesus ei vanhurskauta laittomuudessa eläviä, mutta vanhurskauttaa ne, jotka lopettivat lain rikkomisen uskossa häneen.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        Ei ollut tarkoitus valittaa, kerroin vain miten voioi ouja käyvä ku ihminen on semmone että se oma liha on siinä lähellä.

        Enkä väittelekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus valittaa, kerroin vain miten voioi ouja käyvä ku ihminen on semmone että se oma liha on siinä lähellä.

        Enkä väittelekkään.

        Ehdon tahdoin lain rikkojalla ei taivasten valtakuntaan ole kuitenkaan asiaa.


    • Anonyymi

      Judaistikakara, luuletko, että loitsusi muuttavat Jumalan sanan?
      Olet itse purkanut mm. ympärileikkauksen ja eläinten uhraamisen.
      Itsellesi kopiot Raamattua: joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

      • Anonyymi

        Olet osoittanut kommenttisi aloittajalle. Miten raivoamisesi liittyy aloitukseen?


    • Anonyymi

      Hurskas ja vanhurskas tarkoittavat samaa, Jumalalle kelpaavaa. Vanhoissa käännöksissä löytyy hurskas, mikä uudemmissa raamatuissa on korvattu vanhurskas sanalla. Ihminen voi kelvata ainoastaan ja vain Jeesuksessa Jumalalle.

      • Anonyymi

        Ei asia ole niin yksiselitteinen. Hurskas sanalla on alkukielessä monta eri merkitystä. Esimerkiksi Korneliusta sanotaan hurskaaksi ja Jumalaa pelkääväksi. Mutta ei hän kuitenkaan ollut vielä uskossa. Vasta Pietari julisti hänelle evankeliumia myöhemmin.


      • Anonyymi

        Hurskas sanaa tuskimpa löytyy alkukielestä, mutta tarkoistin asiaa pääpiirteittäin, ilman saivartelua.


      • Anonyymi

        Sanoilla on kielessä tietty merkitys, joka ei perustu omiin tulkintoihin tai fiiliksiin.

        Vanhurskas ja hurskas tarkoittavat samaa asiaa. Hurskas on vain lyhennelmä sanan alkumuodosta. Vanhurskas sanan mallina on ollut muinaisruotsin sana rättvis = oikeamielinen.

        Aloituksessa pitäisi oikeastaan puhua lahjavanhurskaudesta ja vanhurskaudesta. Ja kysymyksen pitäisi olla: Oletko Jumalan armosta saamasi lahjavanhurskauden lisäksi myös ajatuksissasi ja teoissasi vanhurskas?

        Oikea vastaus tietenkin on, että kukaan ei ole, ainakaan jatkuvasti. Juuri sen vuoksi Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan. Kristitynkin ainoa turva on Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön kautta tuleva lahjavanhurskaus.

        "Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta. Ettei kukaan kerskaisi " (vanhurskaudellaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoilla on kielessä tietty merkitys, joka ei perustu omiin tulkintoihin tai fiiliksiin.

        Vanhurskas ja hurskas tarkoittavat samaa asiaa. Hurskas on vain lyhennelmä sanan alkumuodosta. Vanhurskas sanan mallina on ollut muinaisruotsin sana rättvis = oikeamielinen.

        Aloituksessa pitäisi oikeastaan puhua lahjavanhurskaudesta ja vanhurskaudesta. Ja kysymyksen pitäisi olla: Oletko Jumalan armosta saamasi lahjavanhurskauden lisäksi myös ajatuksissasi ja teoissasi vanhurskas?

        Oikea vastaus tietenkin on, että kukaan ei ole, ainakaan jatkuvasti. Juuri sen vuoksi Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan. Kristitynkin ainoa turva on Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön kautta tuleva lahjavanhurskaus.

        "Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta. Ettei kukaan kerskaisi " (vanhurskaudellaan).

        >>>"Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta. Ettei kukaan kerskaisi " (vanhurskaudellaan).<<<

        Nämä sanat Paavali osoitti vanhan liiton juutalaisille, jotka noudattivat lakia, mutta eivät noudattaneet lain käskyä uskoa Messiaaseen.

        Mitä tulee Kristukseen uskovien vanhurskauteen, niin se vaatii uskoa Jumalan Poikaan ja myös lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asia ole niin yksiselitteinen. Hurskas sanalla on alkukielessä monta eri merkitystä. Esimerkiksi Korneliusta sanotaan hurskaaksi ja Jumalaa pelkääväksi. Mutta ei hän kuitenkaan ollut vielä uskossa. Vasta Pietari julisti hänelle evankeliumia myöhemmin.

        "Esimerkiksi Korneliusta sanotaan hurskaaksi ja Jumalaa pelkääväksi. Mutta ei hän kuitenkaan ollut vielä uskossa"

        Kaikki Jumalaan uskovat ovat uskossa, mutta kaikki eivät ole välttämättä kristittyjä.

        Aabraham uskoi Jumalaan ja se luettiin hänelle raamatun mukaan vanhurskaudeksi. Daavid uskoi Jumalaan ja hänen sanottiin olevan jopa Jumalan mielen mukainen mies. Kornelius oli uskossa, sillä hänen sanottiin olevan Jumalaa pelkääväinen ja hurskas. He eivät vaan olleet kristittyjä.

        Eivätkä olleet aina niin vanhurskaitakaan. Aabraham, jota sanotaan uskon isäksi, teki orjattaren kanssa lapsen. Hän myös lähetti peloissaan vaimonsa toisen miehen sänkyyn. Daavid tapatti Batsheban miehen ja otti naisen itselleen.

        Vanhurskainkaan ei ole aina vanhurskas. Ja sen vuoksi kaikki tarvitsevat Jeesuksen sovitustyön kautta tulevaa ansaitsematonta lahjavanhurskautta. Korneliuskin tarvitsi, vaikka hänet tunnettiin hurskaana miehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoilla on kielessä tietty merkitys, joka ei perustu omiin tulkintoihin tai fiiliksiin.

        Vanhurskas ja hurskas tarkoittavat samaa asiaa. Hurskas on vain lyhennelmä sanan alkumuodosta. Vanhurskas sanan mallina on ollut muinaisruotsin sana rättvis = oikeamielinen.

        Aloituksessa pitäisi oikeastaan puhua lahjavanhurskaudesta ja vanhurskaudesta. Ja kysymyksen pitäisi olla: Oletko Jumalan armosta saamasi lahjavanhurskauden lisäksi myös ajatuksissasi ja teoissasi vanhurskas?

        Oikea vastaus tietenkin on, että kukaan ei ole, ainakaan jatkuvasti. Juuri sen vuoksi Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan. Kristitynkin ainoa turva on Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön kautta tuleva lahjavanhurskaus.

        "Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta. Ettei kukaan kerskaisi " (vanhurskaudellaan).

        Van jo olen hurskas kun sillä tarkoitetaan oikeamielisyyttä.
        Eikä siihen tarvita pisaraakaan hassuja muinaisuskonnollisia juttuja sotkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"Armosta te olette pelastetut, ette tekojenne kautta. Ettei kukaan kerskaisi " (vanhurskaudellaan).<<<

        Nämä sanat Paavali osoitti vanhan liiton juutalaisille, jotka noudattivat lakia, mutta eivät noudattaneet lain käskyä uskoa Messiaaseen.

        Mitä tulee Kristukseen uskovien vanhurskauteen, niin se vaatii uskoa Jumalan Poikaan ja myös lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas.

        "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

        "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." (Jaak 2:24)

        "Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." (Ilm 14:12)

        Eihän kyse ole siitä, etteikö vilpitön kristitty pyrkisi myös noudattamaan Jumalan käskyjä. Ja kasvaminen Kristuksen tuntemisessa saattaa jopa saada hengen hedelmät kukoistamaan

        Mutta vanhurskaudellaan ei voi kerskailla tai yrittää ansaita pelastusta. Jos sitä yrittää, niin siirtyy armon alta lain alle. Se on Jeesuksen sovitustyön väheksymistä. Eikä se myöskään toimi, sillä kukaan ihminen ei ole 100% vanhurskas. Sitähän laki vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kyse ole siitä, etteikö vilpitön kristitty pyrkisi myös noudattamaan Jumalan käskyjä. Ja kasvaminen Kristuksen tuntemisessa saattaa jopa saada hengen hedelmät kukoistamaan

        Mutta vanhurskaudellaan ei voi kerskailla tai yrittää ansaita pelastusta. Jos sitä yrittää, niin siirtyy armon alta lain alle. Se on Jeesuksen sovitustyön väheksymistä. Eikä se myöskään toimi, sillä kukaan ihminen ei ole 100% vanhurskas. Sitähän laki vaatii.

        >>>Mutta vanhurskaudellaan ei voi kerskailla tai yrittää ansaita pelastusta. Jos sitä yrittää, niin siirtyy armon alta lain alle.<<<

        Vanhurskaudella kerskailu on eri asia kuin Jeesuksen Kristuksen kieltäminen. Armon alta lain alle joutuvat ne, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen. Tällä lailla kävi monelle galatialaiselle kristitylle, kun he luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen tai palasivat takaisin pakanauskontojen alkeisvoimiin.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Gal 4:8 Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät mitään jumalia ole.
        9 Mutta nyt te tunnette Jumalan, ja ennen kaikkea Jumala tuntee teidät. Kuinka te nyt jälleen turvaudutte noihin heikkoihin ja surkeisiin alkuvoimiin? Aiotteko jälleen alistua niiden orjiksi?

        Paavalin termi lain alla ei tarkoita lakia noudattavia, vaan vanhan liiton juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta vanhurskaudellaan ei voi kerskailla tai yrittää ansaita pelastusta. Jos sitä yrittää, niin siirtyy armon alta lain alle.<<<

        Vanhurskaudella kerskailu on eri asia kuin Jeesuksen Kristuksen kieltäminen. Armon alta lain alle joutuvat ne, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen. Tällä lailla kävi monelle galatialaiselle kristitylle, kun he luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen tai palasivat takaisin pakanauskontojen alkeisvoimiin.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Gal 4:8 Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät mitään jumalia ole.
        9 Mutta nyt te tunnette Jumalan, ja ennen kaikkea Jumala tuntee teidät. Kuinka te nyt jälleen turvaudutte noihin heikkoihin ja surkeisiin alkuvoimiin? Aiotteko jälleen alistua niiden orjiksi?

        Paavalin termi lain alla ei tarkoita lakia noudattavia, vaan vanhan liiton juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Sinäkin olet täällä vain kuin vastahenkenä viskelemässä irtolauseita. Kyllä väsyttää tuo lakihenkisyys. Herra kuinka kauan tämä vielä kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet täällä vain kuin vastahenkenä viskelemässä irtolauseita. Kyllä väsyttää tuo lakihenkisyys. Herra kuinka kauan tämä vielä kestää.

        Edellä ei ole yhtäkään asiayhteydestä irrotettua lausetta, vaan ne lauseet, jotka selittävät kyseisen asian. Sinä et näytä sietävän kuulla totuutta Uudesta testamentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin olet täällä vain kuin vastahenkenä viskelemässä irtolauseita. Kyllä väsyttää tuo lakihenkisyys. Herra kuinka kauan tämä vielä kestää.

        >>> Kyllä väsyttää tuo lakihenkisyys.<<<

        Mitähän tuo lakihenkisyys on, kun Raamatussa ei kertaakaan mainita sanaa lakihenkisyys, eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mutta vanhurskaudellaan ei voi kerskailla tai yrittää ansaita pelastusta. Jos sitä yrittää, niin siirtyy armon alta lain alle.<<<

        Vanhurskaudella kerskailu on eri asia kuin Jeesuksen Kristuksen kieltäminen. Armon alta lain alle joutuvat ne, jotka kieltävät Jeesuksen Kristuksen. Tällä lailla kävi monelle galatialaiselle kristitylle, kun he luopuivat uskosta Jeesukseen Kristukseen tai palasivat takaisin pakanauskontojen alkeisvoimiin.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Gal 4:8 Silloin, kun ette vielä tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalina sellaisia, jotka eivät mitään jumalia ole.
        9 Mutta nyt te tunnette Jumalan, ja ennen kaikkea Jumala tuntee teidät. Kuinka te nyt jälleen turvaudutte noihin heikkoihin ja surkeisiin alkuvoimiin? Aiotteko jälleen alistua niiden orjiksi?

        Paavalin termi lain alla ei tarkoita lakia noudattavia, vaan vanhan liiton juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Kyllä mieluummin olen hallitusti lain alla kuin narsistijumalan mielivallan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Kyllä väsyttää tuo lakihenkisyys.<<<

        Mitähän tuo lakihenkisyys on, kun Raamatussa ei kertaakaan mainita sanaa lakihenkisyys, eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.

        Judaisti valehtelee taas kerran ja tässä hänen valheensa: (Raamatussa) eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti valehtelee taas kerran ja tässä hänen valheensa: (Raamatussa) eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista".

        Sinä valehtelet kuin Saatana ja sensuroit jakeesta olennaisen pois.

        Ei Jeesus arvostele kirjanoppineita kymmenysten maksamisesta, vaan sanoo, että mintuista, tilleistä ja kuminoistakin pitää myös maksaa kymmenykset. Jeesus sanoi, että he tekevät oikein maksamalla niistä kymmenykset, mutta tekevät väärin, kun rikkovat lain käskyä olla mm. laupiaita ja uskollisia.

        Matt 23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

        Raamatussa ei ole yhtäkään lausetta, jossa arvostellaan ketään lain noudattamisesta. Lain noudattaminen ei ole syntiä vaan vanhurskasta.

        Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti valehtelee taas kerran ja tässä hänen valheensa: (Raamatussa) eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista".

        Kyllä rahan kerjääjiä riittää, mutta ei euroakaan heille, sillä olen PUBLIKAANI.


    • Anonyymi

      On hyvä huomata, jos ihminen on vanhurskas, se näkyy teoissa:

      "Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta".
      1 Joh. 3:7-10

      • Anonyymi

        Olisit voinut lainata samasta luvusta olennaisen jakeen:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Koska, lain noudattaminen on vanhurskasta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit voinut lainata samasta luvusta olennaisen jakeen:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Koska, lain noudattaminen on vanhurskasta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Vain Jeesuksessa Kristuksessa tulee laki täytetyksi meidän osaltamme. Yksin ja ainoastaan Hänessä.
        Vain Jeesuksen Kristuksen täydellinen lain noudattaminen - Hän TÄYTTI LAIN MEIDÄN EDESTÄMME - voi tulla kysymykseen Jumalan edessä syntisen ihmisen kohdalla.
        Ihminen - JOKAINEN IHMINEN - on voimaton ja kykenemätön lakia täyttämään.
        Sen tähden täytyi Jumalan Pojan tulla lihaan/ihmisen osaan/ihmiseksi, lain alaisena elämään synnitön elämä ja noudattamaan täydellisesti lakia - TÄYTTÄÄ SE, että me syntiset ja perinjuurin turmeltuneet lainrikkojat saisimme Hänen täydellisen työnsä ansiosta meidän edestämme, USKON KAUTTA HÄNEEN, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, JUMALAN ARMOSTA, tulla vapautetuiksi lain vaatimasta rangaistuksesta, kuoleman rangaistuksesta, jonka itsessämme olemme jokainen ansainneet.
        Lain kautta ei ihminen voi vanhurskautua - ellei noudata sitä niinkuin Herra Jeesus sitä noudatti, täydellisesti TÄYTTÄEN KAIKKI LAIN VAATIMUKSET.
        Muuta vahurskautta ei ihmisellä voi olla kuin lahjavanhurskautena Jumalalta saatu Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus - meille luettuna USKON KAUTTA HÄNEEN, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        JUMALAN ARMOSTA.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jeesuksessa Kristuksessa tulee laki täytetyksi meidän osaltamme. Yksin ja ainoastaan Hänessä.
        Vain Jeesuksen Kristuksen täydellinen lain noudattaminen - Hän TÄYTTI LAIN MEIDÄN EDESTÄMME - voi tulla kysymykseen Jumalan edessä syntisen ihmisen kohdalla.
        Ihminen - JOKAINEN IHMINEN - on voimaton ja kykenemätön lakia täyttämään.
        Sen tähden täytyi Jumalan Pojan tulla lihaan/ihmisen osaan/ihmiseksi, lain alaisena elämään synnitön elämä ja noudattamaan täydellisesti lakia - TÄYTTÄÄ SE, että me syntiset ja perinjuurin turmeltuneet lainrikkojat saisimme Hänen täydellisen työnsä ansiosta meidän edestämme, USKON KAUTTA HÄNEEN, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, JUMALAN ARMOSTA, tulla vapautetuiksi lain vaatimasta rangaistuksesta, kuoleman rangaistuksesta, jonka itsessämme olemme jokainen ansainneet.
        Lain kautta ei ihminen voi vanhurskautua - ellei noudata sitä niinkuin Herra Jeesus sitä noudatti, täydellisesti TÄYTTÄEN KAIKKI LAIN VAATIMUKSET.
        Muuta vahurskautta ei ihmisellä voi olla kuin lahjavanhurskautena Jumalalta saatu Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus - meille luettuna USKON KAUTTA HÄNEEN, JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
        JUMALAN ARMOSTA.

        s-seutulainen

        >>>Vain Jeesuksessa Kristuksessa tulee laki täytetyksi meidän osaltamme. <<<

        Tuollaista ei ole sanottu missään kohtaa Raamatussa. Tätä valhetta sinä Saviseutulainen toitotat kuin papukaija kuukaudesta toisteen, minkä teet omaksi kadotukseksi. Jeesus täytti lain Messias profetiat ja täytti oman velvollisuutensa täyttää lain, mutta ei täyttänyt kenenkään muun puolesta velvollisuutta noudattaa lakia.

        Jeesus käski kaikkien kristittyjen täyttää lain. Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Paavalin mukaan on niitä parannuksen tehneitä, jotka täyttävät lain. He tulevat tuomitsemaan ne kristityt, jotka eivät halunneet noudattaa lakia. Jeesuksen armoa ei ole tarkoitettu laittomuuden tekemiseen, vaan parannuksen tekemistä varten.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vain Jeesuksessa Kristuksessa tulee laki täytetyksi meidän osaltamme. <<<

        Tuollaista ei ole sanottu missään kohtaa Raamatussa. Tätä valhetta sinä Saviseutulainen toitotat kuin papukaija kuukaudesta toisteen, minkä teet omaksi kadotukseksi. Jeesus täytti lain Messias profetiat ja täytti oman velvollisuutensa täyttää lain, mutta ei täyttänyt kenenkään muun puolesta velvollisuutta noudattaa lakia.

        Jeesus käski kaikkien kristittyjen täyttää lain. Raamatun mukaan lain pystyy täyttämään.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Paavalin mukaan on niitä parannuksen tehneitä, jotka täyttävät lain. He tulevat tuomitsemaan ne kristityt, jotka eivät halunneet noudattaa lakia. Jeesuksen armoa ei ole tarkoitettu laittomuuden tekemiseen, vaan parannuksen tekemistä varten.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut sinulle, sanon sen taas - Jeesus Kristus ei ole sinulle muuta kuin niin sanottu esimerkki Jeesus.
        Opettaja ja esimerkki.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten olen monta kertaa ennenkin sanonut sinulle, sanon sen taas - Jeesus Kristus ei ole sinulle muuta kuin niin sanottu esimerkki Jeesus.
        Opettaja ja esimerkki.

        s-seutulainen

        Jeesus Kristus on minulle Vapahtaja, Herra ja Jumalan Poika.

        Sen takia sinunkin pitäisi totella Jeesuksen käskyjä, eikä harata niitä vastaan koko ajan. Sinun Herrasi ei ole Jeesus, koska sinä et tottele Jeesuksen käskyjä, vaan teet kaikkesi niiden purkamiseksi. Sinä et seuraa Kristusta vaan sinä Saviseutulainen olet antikristuksen juoksupoika.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus on minulle Vapahtaja, Herra ja Jumalan Poika.

        Sen takia sinunkin pitäisi totella Jeesuksen käskyjä, eikä harata niitä vastaan koko ajan. Sinun Herrasi ei ole Jeesus, koska sinä et tottele Jeesuksen käskyjä, vaan teet kaikkesi niiden purkamiseksi. Sinä et seuraa Kristusta vaan sinä Saviseutulainen olet antikristuksen juoksupoika.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Sinä kerskaat laista.
        Sinun kerskauksenasi on Mooseksen laki - ei Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus.
        Enpä usko, että kenellekään täällä tämä on epäselväksi jäänyt.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kerskaat laista.
        Sinun kerskauksenasi on Mooseksen laki - ei Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus.
        Enpä usko, että kenellekään täällä tämä on epäselväksi jäänyt.

        s-seutulainen

        >>>Sinä kerskaat laista. Sinun kerskauksenasi on Mooseksen laki - ei Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus. <<<

        Sinä Saviseutulainen puhut täyttä valhetta, koska et enää muuhun pysty. Minun kerskaukseni on Herra Jeesus Kristus, minkä vuoksi noudatan Herrani käskyjä.

        Sinä olet Kristuksen vihollinen, koska teet Suomi24:lla myyrän työtä käärmeen äänitorvena valehtelemalla, ettei Herran käskyjä tarvitsisi noudattaa. Sinä olet kuin käärme paratiisissa, joka kaupitteli kiellettyä hedelmää Aadamille ja Eevalle.

        1 Moos 3:1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
        2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
        3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
        4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
        5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." [Jes. 14:14; Hes. 28:2; 2. Tess. 2:4]
        6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. [2. Kor. 11:3; 1. Tim. 2:14]
        7 Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.

        Koska sinä Saviseutulainen purat Herran käskyjä, niin sinut alennetaan pohjalle arvottomaksi jätteeksi ikuista helvetin tulta varten.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinä kerskaat laista. Sinun kerskauksenasi on Mooseksen laki - ei Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus. <<<

        Sinä Saviseutulainen puhut täyttä valhetta, koska et enää muuhun pysty. Minun kerskaukseni on Herra Jeesus Kristus, minkä vuoksi noudatan Herrani käskyjä.

        Sinä olet Kristuksen vihollinen, koska teet Suomi24:lla myyrän työtä käärmeen äänitorvena valehtelemalla, ettei Herran käskyjä tarvitsisi noudattaa. Sinä olet kuin käärme paratiisissa, joka kaupitteli kiellettyä hedelmää Aadamille ja Eevalle.

        1 Moos 3:1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
        2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
        3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
        4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
        5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." [Jes. 14:14; Hes. 28:2; 2. Tess. 2:4]
        6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. [2. Kor. 11:3; 1. Tim. 2:14]
        7 Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.

        Koska sinä Saviseutulainen purat Herran käskyjä, niin sinut alennetaan pohjalle arvottomaksi jätteeksi ikuista helvetin tulta varten.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Sinussa käy valitettavasti toteen Paavalin sanat siitä, että laki saa aikaan vihaa.
        Silloin, kun vielä kirjoitit rekatulla nimimerkilläsi, oli kuin jokin olisi sinua pidätellyt päästämästä kaikkea höyryäsi vapaasti valloilleen.
        Jos mahdollista, sinussa on tapahtunut käänne huonompaan suuntaan.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa käy valitettavasti toteen Paavalin sanat siitä, että laki saa aikaan vihaa.
        Silloin, kun vielä kirjoitit rekatulla nimimerkilläsi, oli kuin jokin olisi sinua pidätellyt päästämästä kaikkea höyryäsi vapaasti valloilleen.
        Jos mahdollista, sinussa on tapahtunut käänne huonompaan suuntaan.

        s-seutulainen

        >>>Sinussa käy valitettavasti toteen Paavalin sanat siitä, että laki saa aikaan vihaa. <<<

        Sinussa näkyy käärmeen valheet. Lain noudattaminen ei saa aikaan vihaa. Paavali tarkoittaa tällä lauseella sitä, että lain rikkominen saa aikaan Jumalan vihan. Tässä jakeessa 92 kääntää 38:a paremmin jakeen.

        Room 4:15 Laki tuo mukanaan Jumalan vihan


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinussa käy valitettavasti toteen Paavalin sanat siitä, että laki saa aikaan vihaa. <<<

        Sinussa näkyy käärmeen valheet. Lain noudattaminen ei saa aikaan vihaa. Paavali tarkoittaa tällä lauseella sitä, että lain rikkominen saa aikaan Jumalan vihan. Tässä jakeessa 92 kääntää 38:a paremmin jakeen.

        Room 4:15 Laki tuo mukanaan Jumalan vihan

        Ja tässä koko luku, ei 92- väännöksen mukaan, vaan totisen 33/38- käännöksen mukaisena:

        1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
        2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
        3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
        9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
        10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
        11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
        12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
        13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
        14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
        16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
        17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
        18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
        19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
        20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
        21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
        22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
        23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
        24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
        25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.
        ( Room. 4 )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa käy valitettavasti toteen Paavalin sanat siitä, että laki saa aikaan vihaa.
        Silloin, kun vielä kirjoitit rekatulla nimimerkilläsi, oli kuin jokin olisi sinua pidätellyt päästämästä kaikkea höyryäsi vapaasti valloilleen.
        Jos mahdollista, sinussa on tapahtunut käänne huonompaan suuntaan.

        s-seutulainen

        Sinähän seutulainen vihaat Jumalaasi.
        Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia Minun rinnalani.
        Siitä se lähtee. Siis älä lausu turhaa Hänen nimeään, sillä turhaan lausuttuna, se ei pelasta, Vaan kunnioita ja pelkää Herraa, sillä Hän voi heittää ihmisen sielun helvetin tuleen. Sielun, joka tekee syntiä ja synti on laittomuus.
        Lepopäivä on sisäinen asia, eli pelastus on Jumalantyö, johon ei voi lisätä mitään. Siksi kumarra Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.
        Ja myös on Sapatin Herra! Herra on erottanut ja Pyhittänyt Hänen oman päivänsä aadamia varten, jossa Jumala palvelee ihmistä opettaen häntä, että ihminen tulee erottaa myös päivänsä Herran käyttöä varten.
        jne.
        Sitten tulee lähimmäinen opissa vastaan.

        Perinneopit ei pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit voinut lainata samasta luvusta olennaisen jakeen:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Koska, lain noudattaminen on vanhurskasta.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        > 1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Mielestäni 1933 käännös sanoo asian selvemmin:

        "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus".


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Ja tässä koko luku, ei 92- väännöksen mukaan, vaan totisen 33/38- käännöksen mukaisena:

        1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
        2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
        3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
        4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
        9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
        10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
        11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
        12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
        13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
        14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
        15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
        16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
        17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
        18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
        19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
        20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
        21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
        22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
        23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
        24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
        25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.
        ( Room. 4 )

        >>>Ja tässä koko luku, ei 92- väännöksen mukaan, vaan totisen 33/38- käännöksen mukaisena:<<<

        Olet ilmeisesti kuunnellut jotain maallikkosaarnaajaa, joka on amatööri käännösaisoissa. 33/38 ei ole jokaisessa jakeessa 92:sta parempi käännös. Paras käännös vaihtelee jakeittain. Kummassakin käännöksessä on hyvät ja huonot puolet. 33/38 yksi suurimpia ongelmia on Ap.t 8:37 jakeen puuttuminen, mikä on korjattu 92:ssa.


    • Anonyymi

      Oleinaisinta on ymmärtää että, judaistit ovat jumalattomia eksyttäjiä ja Jeesuksen seuraajien vainoojia.
      Et noudata lakia, ainoastaan toistat päivät pitkät lain noudattamista.
      Judaisti voistiko vastata, miksi hoet tuhansia kertoja? "jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."

      • Anonyymi

        Miten kommenttisi liittyy aloitukseen, johon olet sen osoittanut?


    • Anonyymi

      Judaisti valehtelee taas kerran ja tässä hänen valheensa: (Raamatussa) eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta.
      Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
      miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?
      Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

      • Anonyymi

        Onkohan niin, että sinä itse olet sekasi.


      • Anonyymi

        >>>Judaisti valehtelee taas kerran ja tässä hänen valheensa: (Raamatussa) eikä koskaan arvostella ketään lain noudattamisesta. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.<<<

        Sinä vääristelet Paavalin Galatalaiskirjettä.

        Nämä sanat Paavali osoitti niille galatialaisille, jotka eivät halunneet enää uskoa Jeesukseen vaan kääntyivät vanhan liiton juutalaisiksi, minkä takia pakanat ottivat ympärileikkauksen, vaikka laki ei vaadi ulkomailla asuvilta pakanoilta ympärileikkausta, mitä pidettiin myös vanhan liiton juutalaiseksi kääntymisen merkkinä. Ei Paavali arvostellut ketään lain noudattamisesta vaan uskosta luopumisesta. Paavali sanoi, ettei vanhan liiton kannattaja itsekään noudata lakia.

        Gal 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.

        Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

        Gal 6:12 Ne, jotka tahtovat saavuttaa arvonantoa ihmisten keskuudessa, yrittävät pakottaa teidät ympärileikkaukseen vain siksi, ettei heitä vainottaisi Kristuksen ristin tähden.
        13 Eiväthän ympärileikkauksen kannattajat itsekään noudata lakia, vaan he tahtovat saada teidät ympärileikatuiksi voidakseen kerskailla siitä, mitä teille on tehty.

        Kun Paavali puhui roomalaisille kristityille, niin hän sanoi, ettei usko kumoa lakia. Paavalin mukaan usko velvoittaa noudattamaan lakia:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        >>>miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?<<<

        Otit lauseen irti asiayhteydestä. Siinä Paavali nuhtelee Pietaria tekopyhyydestä, ettei hän suostunut syömään pakanauskovien kanssa. Ei Paavali moittinut ketään lain noudattamisesta vaan sen rikkomisesta.

        >>>Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? <<<

        Tuossa Pietari tarkoittaa ikeen kantamisella vanhaa liittoa, mitä juutalaiset eivät jaksaneet kantaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15830709/weijo-lindroosin-harhaoppi-apostolien-kokouksesta
        Pietari ei kumonnut kuitenkaan pakanuskovien velvollisuutta noudattaa lakia, vaan kirjeissää vaatii kaikkia kristittyjä noudattamaan lakia.

        Uudessa testamentissa ei siis ole yhtäkään lausetta, jossa arvostellaan ketään lain noudattamisesta. Paavali sanojen mukaan lain noudattaminen ei ole syntiä vaan vanhurskasta.

        Room 7:7 Onko laki syntiä? Ei toki.

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        Paavali sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita, mikä laittaa pisteen niille väärille puheille, että joku olisi arvostellut toisia lain noudattamisesta. Sellaista lausetta ei Raamatussa ole.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


    • Anonyymi

      En ole naimisissa enkä mene. Rikonko lakia?

      • Anonyymi

        Miksi tuollaista kyselet?


    • Anonyymi

      Hurskas Kristuksen työn tähden, mutta toivottavasti en tekopyhä! Salopuu

    • Anonyymi

      toraisti, kirjoitat saatanan syvyyksiä eli järjettömyyksiä. Koko laki pitää täyttää, mutta ei ympärileikkausta , ei eläinuhreja ei sitä ei tätä ja sapatti käskykin tulee täytettyä, kun ei tee ansiotyötä ja sitten alat melskata että koko lakia pitää noudattaa.
      Osaatko päättää, pitääkö koko lakia noudattaa vai ei????

      • Anonyymi

        Miten kommenttisi liittyy aloittajaan, jolle olet osoittanut tämän viestin?


    • Anonyymi

      Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.
      Judaisti on väärä ja judaistit yrittävät laskea vajaan täydeksi.

    • Anonyymi

      Mieleeni tulee fariseukset, jotka löivät rintaansa ja sanoivat, etteivät ole kuin muut syntiset.
      Itsensä julistaminen hurskaaksi vaikuttaa ulkokultaiselta. Eikä minulta kenelläkään ole oikeutta kysyä: oletko hurskas?
      Sopivampi kysymys on: oletko halukas tekemään Jumalan tahdon. Nöyrä ihminen voi olla halukas siihen. Ei itsensä julistaminen vanhurskaaksi. Jumala voi ainoastaan nähdä onko ihminen vanhurskas. Elämäntapa voi myös osoittaa, tekeekö Jumalan tahdon.

    • Anonyymi

      Tämä on juuri helluntailaisuutta: jatkuva uusien käskyjen lista. Pelkkä "uskoontulo" ei riittänytkään, elämä luovuttaminen Jeesukselle, vaan nyt alkaa tämä: "Olet kyllä tätä, mutta oletko tätä?"

      Muistamme "trakut" jo vuosikymmenten takaa: "Olet kristitty, MUTTA: oletko TOSIkristitty?" Tämä on helluntailaista uususkontoa, joka itse ei ole kristillisyyttä ensinkään. Jo tuo lause, jossa kristillisyyttä vähätellään, työnnetään pois ja tarjotain JOTAIN MUUTA, jota he kutsuvat "tosi"-sitä ja "tosi"-tätä. Tämä lista on loputon.

      Joka valitsee helluntailaisuuden, valitsee tämän. Ei voi palvella kahta eri herraa. Joko, tai. Samaan uskoon ei kuulu Kristus ja Beliar. Beliar on tuo loputon, Kristuksen lahjavanhurskautuksen syrjäyttävä "mutta"-usko, vapaamuurareiden gnostilainen, spiritismi-helluntailaisuus.

      Ihminen pelastuu / luulopelastuu JOKO yliluonnollisesti, Kristuksen lahjatekona, tai satanistisesti / noituudella: ihmisen omina tekoina ja keinoina.

      Missä on yksikin ihmisen luulopelastusteko, siellä ei ole Kristus teoissaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe