Mikä logiikka tässä on takana?

Anonyymi

Jumala antoi ainoan poikansa kuolla ihmisten pelastumisen tähden. Minkälainen jumalan pitää olla että hän tapattaa oman lapsensa kun mielestäni tuo on järkyttävä jo ajatuksena. Miten tuommoista lähteä seuraamaan? Jos jumala on kaikkeenkykenevä miksi hän ei luonut rakkaudellisempaa tapaa pelastaa ihmisiä kuin toisen tapattaminen?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta kun Poika, ja Isä ja Pyhä Henki yhdessä rakasti luomaansa langennutta ihmispoloista niin paljon että päättivät antaa näin mahdollisuuden saada hänen näin takaisin. Ja Jumalalla on valta antaa elämä ja ottaa se takaisin. Jeesus nousi ylös kuolleista! Amen. Hallelujaa! Salopuu

      • Anonyymi

        Saako jumala siis tappaa miten haluaa ja samalla se kieltää ihmistä tappamista? Onko tämä esimerkillistä johtamista kun tekee itse sitä minkä muilta kieltää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako jumala siis tappaa miten haluaa ja samalla se kieltää ihmistä tappamista? Onko tämä esimerkillistä johtamista kun tekee itse sitä minkä muilta kieltää?

        Saa ja on.


      • Anonyymi

        Raamattu ei osoita, että Isä, Poika ja pyhä henki teki tämän päätöksen. Sen teki Kaikkivaltias Jumala.


    • Anonyymi

      Vaikean kysymyksen lisäystä

      Kun Kain murhasi Aabelin, sitä ei nimitetä Raamatussa vanhurskaudeksi.
      Mutta kun Aabraham, Jumalan käskettyä, lähti murhaamaan Iisakkia, niin se on laskettu vanhurskaudeksi. Millä perusteella? Jaakobin kirjeen 2.luku selittää, ensin oli usko, ja sitten tekoja laskettiin vanhurskaudeksi.

      Tarinan opetus: jos aikoo murhata jonkun, sitten pitäisi ensin olla uskossa. Jotta tehtäisiin Jumalan tekoja.

      Te olette isästä perkeleestä

      Efesolaiskirje:
      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Jeesuksen opetuksia:

      Matteuksen evankeliumi:
      23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

      Johanneksen evankeliumi:
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      • Anonyymi

        Kainin teko oli vihan aikaansaama ja tehtiin kateudesta.
        Aabraham oli uskollinen ja tottelevainen Jumalan palvelija. Hänen uskonsa koeteltiin, Se oli vaikea koetus Aabrahamille, mutta hän uskoi saavansa poikansa takaisin ylösnousemuksessa. Jumala palkitsi hänen vahvan uskonsa ja säästi Iisakin hengen.
        Jumala siunasi Aabrahamia kertomalla, että luvattu siemen , Jeesus syntyisi hänen suvustaan kuten tapahtuikin.
        Asioita ei voi verrata toisiinsa.
        Jumala vihaa murhaamista, hän ei pidä sitä huvina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainin teko oli vihan aikaansaama ja tehtiin kateudesta.
        Aabraham oli uskollinen ja tottelevainen Jumalan palvelija. Hänen uskonsa koeteltiin, Se oli vaikea koetus Aabrahamille, mutta hän uskoi saavansa poikansa takaisin ylösnousemuksessa. Jumala palkitsi hänen vahvan uskonsa ja säästi Iisakin hengen.
        Jumala siunasi Aabrahamia kertomalla, että luvattu siemen , Jeesus syntyisi hänen suvustaan kuten tapahtuikin.
        Asioita ei voi verrata toisiinsa.
        Jumala vihaa murhaamista, hän ei pidä sitä huvina.

        Melkoista huvia oli käskeä Aabrahamin murhata poikansa.

        1.Mooseksen kirja:
        22:1 Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle: "Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen."
        22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."

        Johanneksen evankeliumi:
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.


    • Anonyymi

      Jumala tunsi suurta tuskaa joutuessaan antamaan rakkaimman Poikansa sovitukseksi.
      Aadam oli täydellinen ihminen kun hän toi synnin ja kuoleman jälkeläisilleen. Kukaan epätäydellinen ihminen ei pystyisi ostamaan takaisin elämää. Siksi vain toinen täydellinen ihminen vastaaviksi lunnaiksi. Sen vuoksi Jeesuksen piti tulla ihmiseksi maan päälle.
      Jeesus teki sen halukkaasti rakkaudesta ihmisiin ja Isäänsä.
      Jumala palkitsi Jeesuksen herättämällä hänet kuolleista ja korottamalla hänet asemaan, joka oli suurempi, kuin ennen maan päälle tuloaan. Tämä kipeä asia piti tehdä, että Aadamilta peritty kuolema ja synti voitaisin poistaa. Muuten meillä ei olisi mitään toivoa.
      Jumala rakasti niin paljon ihmisiä, että lähetti rakkaan Poikansa. Kiitollisuus saa meitä haluamaan miellyttämään Jumalaa elämällemme.

      • Anonyymi

        Minua ei saa vaan en hyväksy tappamista joten en myöskään jumalaa.


    • Anonyymi

      Unohdatte tärkeimmän asian. Uskossa ei ole logiikkaa. Jos olisi se ei olisi enää uskomista.

    • Anonyymi

      Jes.55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, lujat Daavidin armot. Ap.t.13:33-37.

    • Anonyymi

      Kotiin saamisen vuoksi Jumala voi tehdä mitä parhaaksemme näkee niin että mahdollisimman moni saisi pelastuksen armon.

      • Anonyymi

        Eikö olisi hyvä joskus kyseenalaistaa jumalan teot onko niissä mitään moraalia?

        Ihmiskunta ottaa historiansa suurimman harppauksen eteenpäin kun päästetään irti erilaisista uskomuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olisi hyvä joskus kyseenalaistaa jumalan teot onko niissä mitään moraalia?

        Ihmiskunta ottaa historiansa suurimman harppauksen eteenpäin kun päästetään irti erilaisista uskomuksista.

        Kyseenalaistan moniakin asioita uskomiseen ja uskoon liittyen, mutten Jumalan tekoja.

        Tai miten ajattelet pienen ihmisen pystyvän kykenevän suurempaan ajatteluun tai ratkaisukykyyn kuin Luoja itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseenalaistan moniakin asioita uskomiseen ja uskoon liittyen, mutten Jumalan tekoja.

        Tai miten ajattelet pienen ihmisen pystyvän kykenevän suurempaan ajatteluun tai ratkaisukykyyn kuin Luoja itse?

        Siten että luojaa ei ole. Ihminen on ainoa mitä näemme universumissa. Jos elämää on muualla niin se selviää joskus. Miksi pitäisi pyrkiä johonkin luojaa suurempaan ajatteluun kun emme edes tiedä semmoisesta ja vaikka olisi olemassa niin ei meidän pidäkään pyrkiä koska ilmiselvästi universumin kaltaisen paikan luominen on ihmistä paljon älyykkämpi olio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten että luojaa ei ole. Ihminen on ainoa mitä näemme universumissa. Jos elämää on muualla niin se selviää joskus. Miksi pitäisi pyrkiä johonkin luojaa suurempaan ajatteluun kun emme edes tiedä semmoisesta ja vaikka olisi olemassa niin ei meidän pidäkään pyrkiä koska ilmiselvästi universumin kaltaisen paikan luominen on ihmistä paljon älyykkämpi olio.

        Tuo on sinun ratkaisukykysi tekemä johtopäätös johon sinulla on täysi oikeus.


    • Anonyymi

      Hebr.11:1 Biblia Mutta usko on vahva uskallus niihen, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäille. 2Kor.5:7

    • Anonyymi

      Muistatte varmaan, mitä Aadam menetti tottelemattomuudellaan. Ikuisen elämän maan päällä. Sen palauttamiseen Jeesus antoi lunnaat.

    • Anonyymi

      Logos on Jumalan sana, ei henkilö. Ps.33:6. Joh.1:1. 1:14. Ilm.19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe