Autoglymin 1/2 vuoden vahaus

Pesijä

Pitääkö paikkansa että jos vahaan auton ensin Autoglymin Super Resin Polish-vahalla ja sitten vielä extra gloss protection aineella niin ei tartte vahata ainakaan puoleen vuoteen sen jälkeen?
Ja kannattaako pestä kuumalla vai lämpimällä vedellä?
Entä alustan pesu?Vedellä vai pesuaineella,ja kuinka usein?
Entä alustan sinkitys?Kannattaako vai riittääkö massaus?Mitä maksaa?

7

7073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vahaaja

Itse vahasin autoni viime juhannuksena juuri niillä vahoilla ja olet pessyt autoni viikoittain saman firman shamppoolla. Kiilto oli huipussaan muutaman pesun jälkeen ja nyt tuntuu että olisi aika uusia vahaus- lika on tiukemmassa kuin ennemmin ja kiiltokaan ei ole enaa paras mahdollinen.
      Eli taitaa pitää kutinsa toi puoli vuotta. Itse voin todeta Auto-glymin olevan paras vaha mitä olen koskaan kokeillut.

• Randy

Itse olen vahannut auton kolme kertaa vuodessa juuri Autoglymin tuotteilla, ensiksi Super Resin Polishilla ja sen päälle Extra Gloss Protection. Ainakin neljän kuukauden kuluttua maalipinta on ollut vielä ihan hyvä ja kiiltävä, joten kyllä se varmaan sen puoli vuotta hyvin kestää.

Alustan ja pyöränkotelot olen aina autonpesun yhteydessä (1-3 viikon välein) painepesurilla suihkutellut kurasta ja suolasta puhtaaksi. Mitä mahdat tarkoittaa alustan sinkityksellä? Alustahan on sinkitetty tehtaalla jos on, jälkikäteen taitaa sinkitys olla käytännössä mahdotonta.

• ajoa vaan

Tyhmää puunata jotain hemmetin peltilehmää! Itse käytän konepesussa kerran kuussa, ja otan ns.kuumavahauksen. Riittää, koska auto on vain kulkuväline, ei kalun jatke. Miettikääs sitä...

• Randy

Kyllä mä väittäisin, että säännöllisesti ja huolella tehty vahaus (ei siis näitä konepesujen kuumavahoja ym. litkuja) suojaa maalipintaa. Jo 3-4 vuotta vanhasta autosta kyllä huomaa, jos maalipintaa ei ole kertaakaan vahattu. Autoon on kuitenkin yleensä laitettu sen verran rahaa kiinni, että siitä kannattaa pitää vähän huoltakin, vaikka se pelkkä kulkuväline onkin. Tietysti jos kolmen vuoden välein vaihtaa aina uuteen, ymmärrän että ei välttämättä jaksa autoa kovin puunailla, kyllä ne sen sitten liikkeessä kuitenkin jynssää kiiltäväksi...

• Harri

...vahauksen jälkeen aina Autoglymin vahashampoolla, niin vahaus kestää vielä pidempään. Loistavia tuotteita nuo.

• Antti Orava

Itse olen käyttänyt autoglymiä parivuotta nyt.
        Voisin myös kertoa kokemuksiani.
        Itse vahaan kerran kuussa auton aina sillain että eka kunnon pesu ja sitten punanen eka alle, sen tekee huolella ja sitten se extra gloss päälle, 4-8h kuivumisaika, tallissa missä ilma kiertää ja on lämmintä.

Sitten kiillotus vaan ja kyllä on hyvä.
        Pesuun käytän saman firman shamppoota, sisustaa puhdistelen yleensä glymin tuotteilla myös.
        Ja auto oli 405 Mi16 joka on viimekeväänä maalattu uudestaan.
        Omasta mielestäni kiilto on ihan mainio.

Voin lämpimästi suositella kaikille glymin tuotteita!

• ammattilainen
        Antti Orava kirjoitti:

Itse olen käyttänyt autoglymiä parivuotta nyt.
        Voisin myös kertoa kokemuksiani.
        Itse vahaan kerran kuussa auton aina sillain että eka kunnon pesu ja sitten punanen eka alle, sen tekee huolella ja sitten se extra gloss päälle, 4-8h kuivumisaika, tallissa missä ilma kiertää ja on lämmintä.

Sitten kiillotus vaan ja kyllä on hyvä.
        Pesuun käytän saman firman shamppoota, sisustaa puhdistelen yleensä glymin tuotteilla myös.
        Ja auto oli 405 Mi16 joka on viimekeväänä maalattu uudestaan.
        Omasta mielestäni kiilto on ihan mainio.

Voin lämpimästi suositella kaikille glymin tuotteita!

autoglym vahat ja niiden käyttö! ensiksi vahauksen jälkeen ei todellakaan pestä autoa millään vahashampoolla! siinä on liuottavia aineita joten vahaus on turhaa! extragloss-vaha eli kovavaha:suosittelen että auto pestään huolellisesti liuotinpohjaisella pesuaineella ja sitten pinnan annetaan kuivua kunnolla.. sitten normaali vaha eli punainen purkki.. tasaisesti joka paikkaan.pyyhitään pois ja annetaan pinnan "vetäytyä" n.10min ja sitten kovavaha levitetään pitkillä vedoilla. suosittelen vahausta siten että kovavaha on auton pinnassa vähintään 8 tuntia niin silloin saadaan paras tulos! mutta ottakaan huomioon millainen pinta autossanne ,naarmuton ja ehjähkö,jos olet pessyt harjakoneessa useita kertoja älä vaivaudu edes vahaan vaan vie se puleerattavaksi alan ammattilaisille!! valkoisessa pinnassa kovavaha ei toimi.. mutta jos on kysyttävään kyseisistä asioista niin eiku kysymyksiä.. olen 8 tuntia päivittäin kyseisen asia kanssa töissä eli teen työkseni näitä asioita!!! tuotteet ovat kalliita älkää tuhlatko niitä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe