TERVYSASEMAN LÄÄKÄRI EI LÄHETÄ TUTKIMUKSIIN

Anonyymi

Missä vika kun terveysaseman lääkäri ei lähetä jatkotutkimuksiin??? Näin Tampereella!!

31

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Anonyymi
      15.8.2019 18:48

      Missä vika kun terveysaseman lääkäri ei lähetä jatkotutkimuksiin??? Näin Tampereella!!"

      - Et ole todellakaan ainoa täällä lääkäreiden kävellessä päältä. Profiilistani voit lukea enemmän ja esimerkiksi https://cutt.ly/qwsxFbW täältä ja https://cutt.ly/nwsxFB3 täältä.

      Tampereen tilanteesta löytyy myös paljon aloituksia selaamalla tätä osiota taaksepäin:
      https://keskustelu.suomi24.fi/terveys/terveydenhoitopalvelut

      Tampereella terveyspalvelut eivät vedä enää ja pitäisi saada lähetteensä muualle tai muuttaa paikkaan, jossa keskitytään oman kunnan asukkaiden hoitamiseen.

      • Anonyymi

        No ihmiset äänestivät tuota sosialistista systeemiä. Olisihan se ollut kamalaa, että olisi saanut hoitoa tuolla uudella systeemillä, mutta entiset eivät olisi voineet enää käyttää mielivaltaa terveyspalveluissa. Nyt ne voivat.
        Mikä se olikaan se terveys-uudistus mikä piti tulla.
        Duunarit ja vihervassarit olivat sitä vastaan. Ihmiset äänestivät sdp n ja sitä saavat. Terveyskeskushan on vain siksi, että se syö verovarat.
        On totta että yksityiset palvelut olivat rakentamassa ihme systeemeitä tuohon uudistukseen. Miksi ? Sitä en tajua. Se olisi pitänyt vaan oikaista ja homma olisi voinut toimia.
        Ihmiset on outoja. Äänestävät viher-vassari-sdp tä ha sitten valittavat omaa äänestyksen tulostaan.


    • Anonyymi

      Rahaa säästetään ei tänä päivänä enää hoideta paitsi pakolaiset?

      • Anonyymi

        Joo, se on se sdp-vihreä-vasen.
        Suomalaisista he eivät välitä.
        Ketä noita äänesti? Sitä en tajua.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti ei katso tarpeelliseksi.
      Vaikeaahan se on päästä terveyskeskuslääkärin "kynnyksen yli"
      tutkimuksiin.
      Ole sinnikäs, jos olet varma, että syytä on päästä.
      Käy uudestaan lääkärillä.
      Tai mene yksityiselle, jos on varaa.
      Olen yhdessä tutkimuksessa ollut,
      koska en kunnallisesti päässyt
      eikä lääkäri uskonut oireisiini.
      Yksityisellä asia selvisi.
      Minun tapauksessani erikoislääkärinpalkkio ja ultraäänitutkimus
      maksoi alle 500 euroa.

      • Anonyymi

        Sydämelliset kiitokset teille jotka vastasitte! Kävin eilen Aguutassa ja siellä sanottiin että hoitoni kuuluu terveykeskuksenlääkärille (Ti). Taas neljännen kerran lääkäille, jotta saisin avun kutiavan ihottumaani! Jatkunut yli kuukauden saamatta apua!!


    • Anonyymi

      R-kioskilta saa saa parempia terveyspalveluita kuin PSHP:stä .

    • Anonyymi

      Ole sinnikäs että saan viestiskeskus auditiivisen ostelua.
      Valehteleminen valheellisen todellisuuden kupla: Meille on luvattu näin kuolema.
      Humanoidi yliluonnollinen: esiintyminen ihminen
      Sen alueelle sopimattomattana Rubik 1 ja Rubik 2 toimintana niiden vastaisesti
      palvoen.

      Fasismi harjoittaminen persoonatutkimus ja a-viruksettomuus:
      Pysty-suora hallusinaatio-puomi jana miesvalta käytös-häiriö ohjata naista
      esiintyminen ihminen
      esiintymään ihminen oma sana pakottaminen: Astma paranee murros-iässä
      tuote ajatukset ihmisen käyttönä tai tuotteen ostelemiseen pyytäminen

      Mies. Siis pitikö näissä ollakin vankilassa käytös-häiriö ja apteekin henkilökunta
      Pysty-suora hallusinaatiopuomi aivoveritulppahallusinaatioille eduksi toiminen.
      Nainen: Eipä tiedetty tuommoistakaan hallusinaatio järjestelmän halventaminen.
      Kiduttamisen kiellot rotuun kohdistuen laaja laiminlyönnit ohjelmaton kunta
      oma sana.


      Ääntely korjaaminen edelleen: Apua hakeva transvestiitti ääntely bipolaarisuuspoistoton sekavuus-tila ei koske potilasta.
      Tämä on kielletty työn ohjaus-tila sisäinen verkko paranormaali tuntemus
      muotoon puutteellisuudesta joksi ihmistä ei aseteta ja näin on säädetty
      ohjelmoinnillisuus näön poistamisen esittää ihminen sijasta kokonaan
      tätä näköä bioloogisena säätelevä sen poistamiskiellosta tämän biologinen
      määritelmä: a-b suora-osa-alue määritelmä osin.
      Ei meillä asuta auditiivisen kansalaisen kanssa sisällä perheessä.
      Ei nainen tee sille tai sillä työ ulkoinen.

      Teillä oli tällainen hoiva ajatus Pohjois-Pohjanmaa esiintyen fasistisesti toista ihmistä kohdellen, sen yliluonnollisuus tarkoituksenaan rotuna, valko-ihoisen
      rodun tuhontaa siten ihmisen käyttöä, sairaalloisena solar plexuksen ohjelmien
      puuttuen joita eivät saa aiheuttaa.
      Sen materiaalittomuuden tarkoituksestaan siirtyminen seurailematta
      tunne-aukostomalli sisäistä verkkoa toiselle paikkakunnalla ihmisen siirtymis-pakkomielteet sosiopaattina on yleis-sivistyksetöntä, eikä siihen saa ulkoista koulua.

      Kyllä ne langat ovat vain transvertiitille.
      Jana japanilainen ohjelma vertaileminen: abdullah-bunkkeri
      Kohokuvio triangeli värin sulkeminen ei ihmisen, ihmisestä esine käyttö.
      Koho kuvio yksittäisväri koskien ulkoneva ei lainkaan erottelukyvyn tila
      ihmistä tappaa Rubik 1 vastainen teema hallita naista, tai ostaa asumista
      "Ei te ette voi lainkaan omistaa mitään."
      Rubik 2 ja Rubik 1
      - Selottaisitteko näistä puutteistanne?


      Mies: Tässä oli väärin mulla seuraillut seksuaalisuudeton.

    • Anonyymi

      Voisiko juuri teillä olla arvosteluun sairaus?
      Se on kiduttamisen kielto ohjelman laiminlyönti, rotuun ihmis-arvon ohjelmaan
      joka ei ole kommunikoida parabaalina.
      Kommunikointi, paraabelimallein vuorovaikutuksena tunne-aukostomalleihin
      on vaarallista materiaalittomuutta se on kunnasta ja tätä seurailua ei saa.
      Rotua käyttämään kiduttamaan, pyrkiminen.

      - Nainen: Se rääkyy se lääkäri.

    • Anonyymi

      Pirkanmaan suurin ongelma on täysin toimintakyvyttömät ja vastuuttomat viranomaiset , jättäen uhrit ja potilaat perheineen heitteille tuhoten laiminlyönteineen ihmisiä ja perheitä .

      • Anonyymi

        kävin tänään Tipotien lääkäriasemalla. Luukulla oleva nuori nainen kysyi ensimmäiseksi onko minulla vuoronumero?????? Enkä päässyt lääkärille, vaikka Agutasta käskettiin mnémään???? On todella huonoa palvelua???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kävin tänään Tipotien lääkäriasemalla. Luukulla oleva nuori nainen kysyi ensimmäiseksi onko minulla vuoronumero?????? Enkä päässyt lääkärille, vaikka Agutasta käskettiin mnémään???? On todella huonoa palvelua???

        Vuoronumerolla sinne pääsee jokainen. miksi se sinulta puuttui?


      • Anonyymi

        Ymmärsit väärin, MINULLA OLI VUORONUMERO???????!


      • "Anonyymi
        16.8.2019 13:35

        Ymmärsit väärin, MINULLA OLI VUORONUMERO???????!"

        - Ei se vuoronumero mitään auta, jos ne eivät halua hoitaa sinua. Kokemuksiani tässä https://cutt.ly/WwsOoOf viime kesältä kipeästä jalastani, johon käytän omin päin yhä edelleen 100 mg:n Disperiniä tarpeen mukaan kalaöljyn lisäksi, kun suonikohjuista kärsivänä edes ultraäänitutkimusta ei herunut leikkaamattomalle vasemmalle jalalle, vaikka oikeassakin jalassa on pullottanut jo vuosia uudet suonikohjut vuoden 1994 leikkauksen jälkeen.

        Kun borrelioositestiinkään en saanut täällä https://cutt.ly/iwsOd5X lähetettä kesän 2018 punkinpureman jälkeen, vaihdoin terveysasemaa, joka sekin https://cutt.ly/KwsOgeB on ollut yhtä tyhjän kanssa niin, että olen jättänyt kaikki käynnit väliin uusienkin punkinpuremien jälkeen, koko vähättelysysteemin puhaltaessa yhteen hiileen potilaiden päänmenoksi https://cutt.ly/IwsOUpx lääkäreiden palkitessa https://cutt.ly/MwsOgDR vain toisiaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi terveysaseman lääkäri ei lähetä tutkimuksiin - no, ehkäpä syytä ja aihetta siihen ei ole! Näin on hyvin usein.

      • Anonyymi

        Sehän se syy on, mutta kun potilaat kuvittelevat sairastavansa vaikka mitä ja haluaisit, että tutkitaan omat luulotkin.


      • Anonyymi

        Sehän on syy kun pillereitä myymällä ja reseptejä uusimalla lääkäri pääsee parempiin tuloksiin!


    • Anonyymi

      Tampereella on joitakin vanhoja punikki sukuja , jotka vastustaa kaikkia kehitystä rahaa pitää säästää hoidetaan vain määrätyt ihmiset.

      • Anonyymi

        Ei se säästökuuri ole vain Tampereen yksinoikeus. Kyllä kaikkialla terveyskeskuksissa on tiukat kriteerit mitä potilaita ohjataan erikoissairaanhoitoon, kas kun se ei ole ilmaista kunnalle.


    • Anonyymi

      Ihmisillä on erilaisia asenteita ja ajatuksia. Minä taas en halua turhina pitämiäni tutkimisia, vaan hoidon tiettyyn oireeseen. Taustalla olevia syöpiä sairausteollisuus ei edes väitä pystyvänsä parantamaan, vaan sanovat tarjoavansa 'hoitoja, joita yleensä siedetään varsin hyvin'. Mitä teen 'hoidoilla', jota siedän, mutta joka ei auta mitään ja josta joutuisin maksamaan?

      Menin siis näyttämään koipiani pienessä keskisuomalaisessa terveyskeskuksessa ja pyysin maksusitoumusta tukisukkiin turvonneiden säärten takia. Minua tutki ensin kaksi hoitajaa, oikein ajan kanssa. Sitten päästettiin lääkärin puheille, ja huoneeseen tuli vielä toinenkin lääkäri. He puhuivat sitten minut sydän-, keuhko- ja verikokeisiin, ja 'pääsin' vielä sädetyslääkärin ultrattavaksi, hänelläkin hoitaja apunaan. Siinä oli väkeä kuin vilkkilässä kissoja, mutta vei yli kuukauden ennen kuin lopulta sain sen lähetteen. Olin jo menettänyt toivoni, ja ostanut omalla rahalla kalliit tukisukat. Nyt on tulossa toiset. Ne piti tilata yksityisen fysiaseman kautta, en saanut valita fysiota, vaan se määrättiin. Ensimmäiset sukat olivat liian lyhyet, vaikka mitat oli otettu. Nyt odottelen edelleen sitä sukkaparia. Ensi viikolla on postilakko, eli vähintään kuukausi menee niidenkin tilauksesta, että saan ne, jos saan. Monta monta ihmistä on puuhastellut ja saanut palkkaa, ja minun sääreni turpoavat sukissa, joita en oikein voi edes pestä, koska ne eivät yössä kuivu, ja ilman niitä jalat turpoavat vielä enemmän. Turpoamisen alkamisesta on yhdeksän kuukautta - vain itseni pakottaen raahauduin lääkäriin. Lääkärissä käynnistä on nyt kolme kuukautta.

      Miksei tutkita niitä, jotka tutkimuksia haluavat? Miksi patistetaan tutkimuksiin ne, jotka eivät halua sitä? Miksi maksetaan omaishoitajille alle 300 euroa kuussa ja joitakin vammaisia hoidetaan kotiin kahden kokoaikaisen ja yhden osa-aikaisen avustajan voimin, mikä maksaa kuukaudessa yli neljä tonnia? Resursseja voisi ohjata tasaisemmin, ja muuhunkin kuin sairausfirmojen omistajien voittoihin.

      • Anonyymi

        Näköjään halusivat saada selville syyn mikä turvottaa niitä koipiasi. Saitko mitään lääkitystä siihen turvotuksen poistoon?


      • Anonyymi

        Tuliko selville turvotuksen SYY, kun oli noin suuri lauma asiantuntijoita turvotusta tutkimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko selville turvotuksen SYY, kun oli noin suuri lauma asiantuntijoita turvotusta tutkimassa?

        Niinpä, puristussukat ovat vain oireiden hoitoa. Syy turvotuksiin pitää selvittää, ei ne jalat "omia aikojaan" turpoa. Pahimmillaan sydämessäkin on jotain vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, puristussukat ovat vain oireiden hoitoa. Syy turvotuksiin pitää selvittää, ei ne jalat "omia aikojaan" turpoa. Pahimmillaan sydämessäkin on jotain vikaa.

        Puristussukat? Olenkin etsinyt noille sukille suomalaista sanaa, ja tuo kuulostaa täsmälliseltä. Lymfedemani syy oli syöpä, tai joku noista syövistä, joka minulla on ja on ollut. Minua ei edes kiinnosta tietää, onko se seuraus uusiutuneen rintasyövän etäpesäkkeistä imusolmukkeissa vai lymfooman oire. Ainut parannuskeino syöpään, jonka tiedän, ja johon luotan, on Gersonin terapia. Siihen minulla vaan ei enää ole varaa, koska Suomi on köyhdyttänyt minut. Mistään haitallisista myrkkyhoidosta en ala maksamaan. Käytän vähät rahani elämäni ylläpitoon ja kuolen sitten, kun aika tulee. Tosin elämme viimeistä sukupolvea, kaikesta päätellen, joten eivät meistä kaikki edes kuole. Jotenkin tuntuisi, että syöpä ei minuakaan ehdi viemään hautaan, ennen kuin ylöstempaus tulee.

        Monet kertovat, etteivät pääse terveyskeskukseen kuin pitkien aikojen jälkeen. Minä yleensä pääsen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta voin kuvitella ainakin muutamia syitä. En luota sairausteollisuuteen. On monia hyväätarkoittavia lääkäreitä ja itsekin olen tavannut enimmäkseen juuri sellaisia. Heidät on kuitenkin koulutettu kuvittelemaan, että syöpä korjaantuu myrkyillä, vaikka käsittääkseni syöpä johtuu juuri myrkyistä, ja puutteellisesta ravitsemuksesta, ja tietysti omalta osaltaan stressistä.

        Muuten, ne puristussukat ovat toimineet erinomaisesti. Eivät ne kuulemma lymfedemassa mikään pysyvä ratkaisu ole, mutta näin alkuvaiheissa ne ovat onnistuneet puristamaan lymfanesteet ylös reisille ja alavartaloon. Se, että nyt vatsa on kuin tynnyri, ei haittaa yhtä paljon kuin haittasi se, että sääret näyttivät ja tuntuivat pölkyiltä eivätkä kengät mahtuneet jalkoihin.

        Ymmärrän kyllä lääkäreiden pelon ja ylivarovaisuuden; monet potilaat ovat kärkkäitä valittamaan hoitovirheistä. Mutta kun joku ilmaisee selkeästi, että tietää taustatautinsa ja haluaa vain tiettyyn oireeseen helpotusta, minusta häntä pitäisi kunnioittaa sen verran, että ei tuputeta muuta. Minua on suorastaan peloteltu, ja pilkattu 'hoitokielteiseksi'. Käyttäisivät vähät lääkäriresurssinsa niihin potilaisiin, jotka apua tarvitsevat. Minäkin saatan vielä mennä anomaan niitä lääkkeitäkin, kipuun. Vielä ei ole ollut kipua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puristussukat? Olenkin etsinyt noille sukille suomalaista sanaa, ja tuo kuulostaa täsmälliseltä. Lymfedemani syy oli syöpä, tai joku noista syövistä, joka minulla on ja on ollut. Minua ei edes kiinnosta tietää, onko se seuraus uusiutuneen rintasyövän etäpesäkkeistä imusolmukkeissa vai lymfooman oire. Ainut parannuskeino syöpään, jonka tiedän, ja johon luotan, on Gersonin terapia. Siihen minulla vaan ei enää ole varaa, koska Suomi on köyhdyttänyt minut. Mistään haitallisista myrkkyhoidosta en ala maksamaan. Käytän vähät rahani elämäni ylläpitoon ja kuolen sitten, kun aika tulee. Tosin elämme viimeistä sukupolvea, kaikesta päätellen, joten eivät meistä kaikki edes kuole. Jotenkin tuntuisi, että syöpä ei minuakaan ehdi viemään hautaan, ennen kuin ylöstempaus tulee.

        Monet kertovat, etteivät pääse terveyskeskukseen kuin pitkien aikojen jälkeen. Minä yleensä pääsen. En tiedä, mistä se johtuu, mutta voin kuvitella ainakin muutamia syitä. En luota sairausteollisuuteen. On monia hyväätarkoittavia lääkäreitä ja itsekin olen tavannut enimmäkseen juuri sellaisia. Heidät on kuitenkin koulutettu kuvittelemaan, että syöpä korjaantuu myrkyillä, vaikka käsittääkseni syöpä johtuu juuri myrkyistä, ja puutteellisesta ravitsemuksesta, ja tietysti omalta osaltaan stressistä.

        Muuten, ne puristussukat ovat toimineet erinomaisesti. Eivät ne kuulemma lymfedemassa mikään pysyvä ratkaisu ole, mutta näin alkuvaiheissa ne ovat onnistuneet puristamaan lymfanesteet ylös reisille ja alavartaloon. Se, että nyt vatsa on kuin tynnyri, ei haittaa yhtä paljon kuin haittasi se, että sääret näyttivät ja tuntuivat pölkyiltä eivätkä kengät mahtuneet jalkoihin.

        Ymmärrän kyllä lääkäreiden pelon ja ylivarovaisuuden; monet potilaat ovat kärkkäitä valittamaan hoitovirheistä. Mutta kun joku ilmaisee selkeästi, että tietää taustatautinsa ja haluaa vain tiettyyn oireeseen helpotusta, minusta häntä pitäisi kunnioittaa sen verran, että ei tuputeta muuta. Minua on suorastaan peloteltu, ja pilkattu 'hoitokielteiseksi'. Käyttäisivät vähät lääkäriresurssinsa niihin potilaisiin, jotka apua tarvitsevat. Minäkin saatan vielä mennä anomaan niitä lääkkeitäkin, kipuun. Vielä ei ole ollut kipua.

        Olet siis tyytyväinen saamiisi ohjeisiin puristussukkien suhteen, mutta syytä siihen turvotukseen et halua tietää, vaan uskot tietäväsi itse mistä turvotus johtuu. Siihen et tarvitse apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis tyytyväinen saamiisi ohjeisiin puristussukkien suhteen, mutta syytä siihen turvotukseen et halua tietää, vaan uskot tietäväsi itse mistä turvotus johtuu. Siihen et tarvitse apua.

        Ohjeisiin? Tarkoitat varmaan, rahaan? Sukat maksettiin köyhälle, lopulta, mutta ohjeet etsin nettitohtoreilta. Kyllä, syy on selvä. Asenteesi on hyvin samanlainen kuin muutamilla hoitajilla ja lääkäreillä tuossakin sairauskeskuksessa. Ehkä olet sieltä. Olisipa se jotain, jos voisikin mennä lääkäriin tietäen saavansa rehellistä apua asioihin, joita sitä pyytää, ja jos lääkäri ei osaa auttaa, kertoisi senkin. Ei mitään tätä nykyistä pelottelua ja kantapistefi'ssä pilkkaamista. Muistelen, että joskus asiat sillä tavoin olivatkin. Ainakin pienemmissä kunnissa, joissa kunnanlääkäri tunsi asukkaat vauvasta asti ja joutui ottamaan heidät ihmisinä huomioon. Nythän lääkäröinti on robottimaista liiketoimintaa. Ylemmyydentunne on vaihtanut paikkaa inhimillisyyden kanssa. Paras potilas olisi hiljainen, nöyrä, kuuliainen, kiitollinen, hyväuskoinen hölmö. Kiitos, että esittelit sikäläistä asennemaailmaa tämänkin ketjun lukijoille.


    • Anonyymi

      Se on sama asia kun tekisi itsemurhan kun menee TAYS:n .

      • Anonyymi

        Millä tämän mustamaalaajan saisi pois tältä palstalta.


      • Anonyymi

        Oletettavasti se häviää palstalta, kun saa oikeat, tehoavat hoidot!


    • Anonyymi

      Tämä on totuus lääkärit varmaan laitaa tutkimuksiin korkeat virkamiehet joilla on valtaa, jos korkeat virkamiehet eivät saisi hoitoa sanotaan vaikka peruspalvelu Ministeri jos nämä jäteittäisiin hoitamatta. Sen jälkeen pantaisiin lääkärit kuriin. Ei lääkäri sano vaikka Ministerille että sinulla ei ole mitään kuin psyykkistä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe