Ketkä ovatkaan nykyajan fariseuksia?

Anonyymi

Eikö vain ne jotka tälläkin palstalla lukemattomat kerrat ovat paheksuneet esimerkiksi entisten rikollisten uskoontulemista ja maininneet itseään "paljon parempana kristittynä, joka olen aina elänyt kunnolla, maksanut veroni ja hoitanut velvollisuuteni" -ihan niinkuin fariseus rukoushuoneessa josta Jeesus kertoi. Se joka kiitti Jumalaa ettei ole kuin "tuo helluntailainen tai lestadiolainen, joka on ollut linnassa ja nyt "muka" tuilut uskovaiseksi ja miksi sellaiselle popitäisi antaa anteeksi mitään"

Tällaisia fariseuksia ja "vanhempia veljiä" tämä palsta on täynnä. Mutta Jeesus rakastaa kadonneita lampaitaan ja ottaa ne avosylin vastaan sillä heidän puolestaanhan Hän on antanut henkensäkin. Hän etsii sen, ottaa olalleen ja kantaa laumaansa ja sanoo muille:

"Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet." (Matteus 18:13)


Ja kun vielä Jeesus vakuuttaa että taivaassa enkeleillä on suuri ilo aina kun yksi syntinen tekee parannuksen, niin jokainen voi itse ajatella mikä tai kuka on todellinen nykypäivän fariseus joka ei yhdessä iloitse entisen vankilakundin vuoksi joka nyt uskoo ja teki parannuksen! Jokainen voi itse ajatella onko sellainen ihminen, joka näitä Jumalan pieniä halveksii, syyttää ja morkkaa, -että on sellainen ihminen Jumalan- vaiko paholaisen ohjauksessa!

Mutta asia on niin että näille itseriittoisille, ylpeille ja itseensätyytyväisille tuomiohenkisille ja muita armahtamattomille fariseuksille ei tosiasiassa itselleebn kelpaa kristillinen usko ja evankeliumi jonka he ylenkatsovat, luottaen enemmän omaan järkeensä ja epäjumaliinsa kuin Jumalan viisauteen!

28

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Papit, piispat ja muut leipäpapit.

      • Onko niitä muunlaisia?

        Ovat nimittäin kaikki opintojaan suorittaessaan pakostakin oppineet olevansa epäjumalan palvelijoita ja työkseen levittävät silti jumalvalhetta.


      • Aivan, fariseukset olivat valtaa pitäviä uskonnollisia johtajia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, fariseukset olivat valtaa pitäviä uskonnollisia johtajia.

        Kuten Meller ja Ahvio siis.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kuten Meller ja Ahvio siis.

        Mitä valtaa heillä on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valtaa heillä on?

        Mukava kun taas haluat keskustella ja kysellä.

        Tiedätkin jo miten toimia jos haluat keskustella minun kanssani.

        :-)


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mukava kun taas haluat keskustella ja kysellä.

        Tiedätkin jo miten toimia jos haluat keskustella minun kanssani.

        :-)

        Et tiedä mitä valtaa heillä on vaikka niin väität. Tyypillistä trollaustasi taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mitä valtaa heillä on vaikka niin väität. Tyypillistä trollaustasi taas.

        Tiedätkin jo miten toimia jos haluat keskustella minun kanssani sen sijaan että vain anonyyminä trollaat täällä.



        :-)


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tiedätkin jo miten toimia jos haluat keskustella minun kanssani sen sijaan että vain anonyyminä trollaat täällä.



        :-)

        Keskustella trollin kanssa ;DDDDDDDDDD Älä naurata!

        TRÖÖT!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskustella trollin kanssa ;DDDDDDDDDD Älä naurata!

        TRÖÖT!

        Hieno esimerkki miksi en keskustele kaltaisesi "anonyymi" trollin kanssa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Hieno esimerkki miksi en keskustele kaltaisesi "anonyymi" trollin kanssa.

        Juuri sitä mitä ansaitset ;DDDDDDDD

        TRÖÖÖÖÖT!


    • Niin ketkä......

      "Fariseuksille tunnusomaista oli tiukka sitoutuminen Mooseksen lakiin ja vanhinten säädöksiin, joita oli noudatettava tiukasti. He eivät noudattaneet vain Mooseksen lakia, vaan myös suullista perimätietoa."

      Tämä kuvaus on erittäin lähellä palstan ns. "oikeauskoisia".

      "Apostoli Paavali oli alun perin fariseus nimeltään Saulus Tarsolainen. "

      Palstan ns. "oikeaukosiset" ottavat pääosin esiin nimenomaan Mooseksen lain ja Paavalin tekstejä esim. Jeesuksen opetuksen sijaan.

      "Fariseusta käytetään myös synonyyminä ulkokultaisuudelle"

      Niimpä, malkaa omassa silmässä ei tosiaan palstan ns. "oikeauskoiset" koskaan näe.

      "Jeesuksen kritiikki suuntautui siihen, että fariseukset eivät eläneet kuten he opettivat,"

      Hmmmm..... palstan ns. "oikeauskoiset" fanittavat mm. Melleriä (eronnut), Tanusta (myös eronnut), Halla-ahoa (kaiketi ei kristitty), Huhtasaarta (plagioitsija = varas), Hakkaraista (naisten ahdistelija) jne jne jne......

      • Anonyymi

        Kukaan mainitsemasi henkilö ei ole valtaa pitävän valtionkirkon palveluksessa vaan he edustavat ihan yksityisihmksiä.
        Mutta mielenkiintosta, että koet heidät valtaapitäviksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan mainitsemasi henkilö ei ole valtaa pitävän valtionkirkon palveluksessa vaan he edustavat ihan yksityisihmksiä.
        Mutta mielenkiintosta, että koet heidät valtaapitäviksi.

        Ja ketkähän henkilöt tuossa tosiaan mainitsin?

        Kerrohan "anonyymi".


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ja ketkähän henkilöt tuossa tosiaan mainitsin?

        Kerrohan "anonyymi".

        Jos et osaa lukea omaa tekstiäsi niin en todellakaan voi auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et osaa lukea omaa tekstiäsi niin en todellakaan voi auttaa.

        Lue toki ihan ajatuksella se kommenttini jota kommentoit.

        Ketä henkilöitä tuossa kommentissani mainitisin siis?

        :-)


    • Anonyymi

      Olen varma, että kun Jeesus tulee takaisin hän tulee ylistämään naispappeutta ja vihkimään homopareja. Hänhän on aina ollut syrjittyjen puolella ja hän tulee tuomitsemaan kaikki ne, jotka pitävät itseään oikeaoppisina ja tuomitsevat toisia. Fariseuksia ovat kaikki ne papit sekä uskonnolliset johtajat kuten Paavali, jotka vastustavat kirkon uudistumista vaan haluavat pysyä vanhassa.

      • Anonyymi

        Jeesus ei koskaan ole synnin puolella, joten herää märästä unestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan ole synnin puolella, joten herää märästä unestasi.

        Mistä ihmeen synnistä? Naispapit tekevät työnsä yhtä hyvin kuin miespapitkin. Homoseksuaalisuus ei ole synti. Toki fundamentalisti uskovaisten piirissä on paljon fariseuksia, jotka tuomitsevat erilaisuuden. Jeesus oli syrjittyjen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan ole synnin puolella, joten herää märästä unestasi.

        ”Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän.”

        (Jeesus)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan ole synnin puolella, joten herää märästä unestasi.

        Ehkä ei, ehkä on. Uskovilla ja Jumalalla on kuitenkin erilaiset listat synneistä.

        Jumala pitää pahana, jos lapsi on tottelematon tai joku kerää puita vääränä päivänä.

        Uskovat pitävät syntinä, jos joku pitää useaa vaimoa, tai joku on homoseksuaali. Näitä Jumala ei ole syntinä pitänyt.


    • Onkohan Päkäkin fariseus, kun oma poika erosi, niin ei varoituksen sanaa Jumalan tuomiosta huoruuden vuoksi, outoa! Vai johtuiko tuo ero edellisen sukupolven synneistä?

      • Anonyymi

        Laita linkki väitteeseesi!


    • Kuka on nykyajan Zeus ?

      Paavalin kerrotaan olleen Gamalielin opissa. Kristillisen apokryfin mukaan Gamaliel oli enkeli. Näitä oli paljon muitakin, kuten Jesseus, Mazareus ja Jessedekeus.

    • Onko mahdollisesti niin, että sana rabbi, opettaja, on käännetty sanaksi fariseus ?
      Eikö myös Jeesuksesta sanota, hän on rabbi, joten hänkin on fariseus kreikaksi.

    • Nimi Jeesus ei ole aina ollut olemassa koska ei ole ollut J-kirjaintakaan.

      Nimi oli Iesous, kreikkalainen versio messiaalle. He eivät hyväksyneet juutalaista sanaa. Nimi Iesous ei ole hepreassa mitään tarkoittava, ja kreikkalaisille se tarkoitti yhtä kuin - Terve Zeus.

      Ieeeee- Zeus... Jeee-Zeus

    • Uskonnollisten fundamentalistien yhdenkaltaisuus fariseuksiin on oikerastaan hämmästyttävä.

      Jeesus oli oman aikansa liberaali uudistaja. Jos hän hän nyt topimisi, hänen puheensa tuomittaisiin fundamentalistien taholta.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalle. Onnea tervehenkisestä valinnastasi, varsinkin, jos olet ollut linnassa ja tehnyt parannuksen ja saanut elämääsi uutta pontta ja tuulta! Ja vaikka et olis ollutkaan lusimassa, niin hyvä on asenne. Jatka samaan malliin, etkä olkasi yli pälyile, vaan kulje polkujasi eteenpäin, suoraan, mutkitellen, miten Taivaan Isä sinua sitten viekin. Onnea tänäpäivänä ja huomenna!

      -kapteeni-

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe