Kuka joutuu helvettiin?

Jumaalaa pelkäävä

Joutuuko itsemurhan tekijä helvettiin vaikka uskoisi jumalaan ja kaikin puolin muuten olisi kelvollinen taivaspaikkaan?

21

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laatta

Ei pidä karata "rivistä" katsotaan "baletti" loppuun.
      Ikuisuuden rinalla on tämä hetki kuin silmänräpäys kun täällä elellään, kyllä sen kestää vaikka "jääpuikon nokassa".
      Itse asiasta itse murha on murha jossa murhataan itse,,siis miksi tehdä itselle pahaa ja murhata miksi ei yrittää auttaa itseä ennemmin kuin murhata se,,kai se ei ainakaan Jumalaa miellytä jos itse itsemme murhataan saatika joku toinen.

• Mörri

Kuolemanrajakokemusten perusteella on luontevaa olettaa, että ei joudu, sillä vain äärimmäisen harvassa tapauksessa edes itsemurhakokemuksista kokemus on ollut helvetillinen.

Sen sijaan itsemurha on hyvin varma tapa joutua limbukseen; tyhjöön, jossa ollaan totaalisen yksin ja josta pääsee pois vain todella huutamalla Jumalaa avukseen.

Jos itsemurhan tekijä uskoo Jumalaan ja kaikin puolin muuten olisi kelvollinen taivaspaikkaan (= on elänyt rakkauden kaksoiskäskyn mukaisesti), hän ei kuolemanrajakokemusten perusteella joudu Helvettiin, vaan hänen osansa on pelastus.

Tämä on myös syy, miksi hyväksyn eutanasian.

• Pakana(M)

tiedemiesten mukaan tapahtuvat ihmisen omissa aivoissa.

Eikö sinun kristinuskossasi uskonnon virallisen opetuksen mukaan Jeesus viimeisenä päivänä herätä kuolleet ruumiineen, ja vasta tämän jälkeen jako taivaspaikoista ja helvetin ikuisesta tulesta tapahtuu? Miksi opetat toisin kuin uskontosi?

• Mörri
        Pakana(M) kirjoitti:

tiedemiesten mukaan tapahtuvat ihmisen omissa aivoissa.

Eikö sinun kristinuskossasi uskonnon virallisen opetuksen mukaan Jeesus viimeisenä päivänä herätä kuolleet ruumiineen, ja vasta tämän jälkeen jako taivaspaikoista ja helvetin ikuisesta tulesta tapahtuu? Miksi opetat toisin kuin uskontosi?

Tiedemiesten mukaan asiasta ei ole varmuutta, sillä aikaisempi teoria siitä, että rajakokemukset tapahtuisivat yksinomaan aivoissa, on jouduttu hylkäämään siksi, että siinä on liikaa aukkoja.

http://www.nderf.org/FAQs.htm

• Jumaalaa pelkäävä

ihan kivasti järjellä päätelty tulkinta, mutta se perustuu liikaa tutkimukseen ja päättelyyn. uskon kuitenkin että raamattu on ainut totuus ja kaikki mikä raamatussa on niin pätee. Hain tässä siis teologista tulkintaa, enkä niinkään ihmisen mielipidettä(tietenkin raamatun tulkintakin on jossain määrin mielipide)...

• Pakana(M)
        Mörri kirjoitti:

Tiedemiesten mukaan asiasta ei ole varmuutta, sillä aikaisempi teoria siitä, että rajakokemukset tapahtuisivat yksinomaan aivoissa, on jouduttu hylkäämään siksi, että siinä on liikaa aukkoja.

http://www.nderf.org/FAQs.htm

pystyt laittamaan esimerkiksi varmasti muitakin. Toisaalta, kuka tahansa voisi etsiä muutaman linkin sivustolle, jossa aivotutkija esittää eriävän mielipiteen. Siispä en viitsi alkaa linkinheittokilpailuun, koska niitä löytyy loputtomasti puolesta ja vastaan.

• Mörri
        Pakana(M) kirjoitti:

pystyt laittamaan esimerkiksi varmasti muitakin. Toisaalta, kuka tahansa voisi etsiä muutaman linkin sivustolle, jossa aivotutkija esittää eriävän mielipiteen. Siispä en viitsi alkaa linkinheittokilpailuun, koska niitä löytyy loputtomasti puolesta ja vastaan.

ja laita niitä linkkejä. Odotamme mielenkiinnolla.

• .
      ...kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää. Mielestäni myös itsemurhan tekijä on murhaaja. Hänhän murhaa olennon, joka on tehty Jumalan kuvaksi ja jonka puolesta Jumalan Poika on kuollut.

Toki toivon ja uskon Korkeimman ottavan huomioon itsemurhan tekijän todelliset olosuhteet ja motiivit. Onhan mahdollista, että kyseinen ihminen on jonkin riivajahengen vallassa tehnyt tekonsa ollen täyttä ymmärrystä vailla, tai muuten liian ahdistettu esim. kidutettu tavalla tai toisella yli hänen sietokykynsä. Kidustusta on monenlaista: on ruumiillista, sielullista ja henkistä sekä näitten kaikkien yhdistelmää eri variaatioissaan.

Edellisestä johtuen emme voi varmuudella sanoa, että kuka itsemurhan tehneistä päätyy helvettiin ja kuka heistä mahdollisesti saa armon. Siitä päättää yksin Isä Jumala, joka on Kaikkitietävä.

Meille on Uuden Liiton Kirjoituksissa annettu seuraava ohje tämän kysymyksen suhteen:

"Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomiota !"
      Näin sanoi Yeshua Luuk.6:37

Jättäkäämme siis kaikki itsemurhan tehneet ihmisparat Korkeimman armolliseen huomaan. Älkäämme asettuko kuolleitten Tuomariksi, sillä siihen meille ei ole annettu oikeutta. Vain yksi on Tuomari.

Kuitenkin varoittakaamme kaikkia vielä elossa olevia itsemurhaa tekemästä ja valvokaamme ja varokaamme ettemme itse joutuisi niin lujille, että harkitsisimme tuollaista kauheaa tekoa. Yeshua olkoon meille sen suhteen armollinen ja alati varjelkoon meitä.

Jos tunnemme jonkun, joka harkitsee itsemurhaa tai joka on joutunut suuriin vaikeuksiin, niin osoittakaamme häntä kohtaan mahdollisimman suurta rakkautta ja huolenpitoa, että hän muuttaisi mielensä.

Silloin täytämme Yeshuan käskyn:
      "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"

Siunausta Yeshuassa !
      .

• Jumaalaa pelkäävä

Tämä oli vastaus jota tarvitsin. kiitokset!

Elikkä siis, jumala ei pidä siitä, että murhaan itseni ja kukaan ei voi tietää varmasti pääsenkö taivaaseen mutta minun ei kannata alkaa kokeilemaan ja alkaa leikkiä jumalan armolla, koska siinä voi käydä huonosti.

• Jumaalaa pelkäävä kirjoitti:

Tämä oli vastaus jota tarvitsin. kiitokset!

Elikkä siis, jumala ei pidä siitä, että murhaan itseni ja kukaan ei voi tietää varmasti pääsenkö taivaaseen mutta minun ei kannata alkaa kokeilemaan ja alkaa leikkiä jumalan armolla, koska siinä voi käydä huonosti.

.
        Muuten... kyselitkö ihan vain uteliaisuuttasi, vai oletko elämässäsi juuri nyt kriisitilanteessa ?

Muistan erään talvi-illan liki 40 vuotta sitten. Silloin muuan tuttu oli aikeissa hukuttautua jokeen. Kuulin hänen itkevän vuolaasti virtaavan joen rannalla ja puhuvan hiljaa ääneen itsekseen: "Nyt minä hyppään ja hukuttaudun."

Menin hänen luokseen ja puhuttelin häntä ystävällisesti. Tiesin syyn hänen tilanteeseensa. Hänen vaimonsa oli haukkunut häntä tavalla mitä kenenkään naisen ei tulisi miehelleen tehdä. Sanoin, ettei hänen vaimo ymmärtänyt mitä teki noin puhuessaan. Jonkin aikaa keskusteltuamme, sain tuon miehen muuttamaan mielensä, sillä rukoilin samalla hiljaa sydämessäni Jumalaa.

Tuo ystäväni on tänään onnellinen perheenisä ja tuskin enää edes muistaa tuota tapahtumaa.

Jos sulla on vaikeata, niin muista, että Yeshualla on ollut monin verroin vaikeampaa myös sinun tähtesi kärsiessään ja kuollessaan ristillä, että sinäkin saisit rauhan Jumalan kanssa ja pyhien perintöosan taivaassa. Vaikeuksissa ollessa on hyvä muistaa, että Jumalan silmät tarkkaavat myös sinua ja Hän on halukas auttamaan, kun Häntä vilpittömästi etsit.

Aika rientää ja aivan kohta me Yeshuan Pyhät saamme hallitusvallan täällä maan päällä 1000:ksi vuodeksi ja siitä eteenpäin ikuisen kodin taivaallisen Isämme luona !

Jos sulla on vaikeata, niin voit kirjoittaa ongelmistasi mulle e-mailisi osoitteeseen:
        [email protected]

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Jumaalaa pelkäävä
        Yakov kirjoitti:

.
        Muuten... kyselitkö ihan vain uteliaisuuttasi, vai oletko elämässäsi juuri nyt kriisitilanteessa ?

Muistan erään talvi-illan liki 40 vuotta sitten. Silloin muuan tuttu oli aikeissa hukuttautua jokeen. Kuulin hänen itkevän vuolaasti virtaavan joen rannalla ja puhuvan hiljaa ääneen itsekseen: "Nyt minä hyppään ja hukuttaudun."

Menin hänen luokseen ja puhuttelin häntä ystävällisesti. Tiesin syyn hänen tilanteeseensa. Hänen vaimonsa oli haukkunut häntä tavalla mitä kenenkään naisen ei tulisi miehelleen tehdä. Sanoin, ettei hänen vaimo ymmärtänyt mitä teki noin puhuessaan. Jonkin aikaa keskusteltuamme, sain tuon miehen muuttamaan mielensä, sillä rukoilin samalla hiljaa sydämessäni Jumalaa.

Tuo ystäväni on tänään onnellinen perheenisä ja tuskin enää edes muistaa tuota tapahtumaa.

Jos sulla on vaikeata, niin muista, että Yeshualla on ollut monin verroin vaikeampaa myös sinun tähtesi kärsiessään ja kuollessaan ristillä, että sinäkin saisit rauhan Jumalan kanssa ja pyhien perintöosan taivaassa. Vaikeuksissa ollessa on hyvä muistaa, että Jumalan silmät tarkkaavat myös sinua ja Hän on halukas auttamaan, kun Häntä vilpittömästi etsit.

Aika rientää ja aivan kohta me Yeshuan Pyhät saamme hallitusvallan täällä maan päällä 1000:ksi vuodeksi ja siitä eteenpäin ikuisen kodin taivaallisen Isämme luona !

Jos sulla on vaikeata, niin voit kirjoittaa ongelmistasi mulle e-mailisi osoitteeseen:
        [email protected]

Siunausta Yeshuassa !
        .

"Muuten... kyselitkö ihan vain uteliaisuuttasi, vai oletko elämässäsi juuri nyt kriisitilanteessa ? "

Nojoo, vähän niinkun uteliaisuuttani... kyllähän se mielessä on käynyt ja olisihan se helppo ratkaisu, mutta minulla menee ihan mukavasti elämässäni, eikä mitään sen suurempaa syytä olisikaan... Kiitokset huolen pidosta! sinun kaltaisiasi ihmisiä tarvitaan tässä kylmässä maailmassa. Jatka samaan malliin...

• Jumaalaa pelkäävä kirjoitti:

"Muuten... kyselitkö ihan vain uteliaisuuttasi, vai oletko elämässäsi juuri nyt kriisitilanteessa ? "

Nojoo, vähän niinkun uteliaisuuttani... kyllähän se mielessä on käynyt ja olisihan se helppo ratkaisu, mutta minulla menee ihan mukavasti elämässäni, eikä mitään sen suurempaa syytä olisikaan... Kiitokset huolen pidosta! sinun kaltaisiasi ihmisiä tarvitaan tässä kylmässä maailmassa. Jatka samaan malliin...

.
        ...vastauksestasi ja siunattua Pääsiäisaikaa Vapahtajamme käsittämättömän arvokasta urotyötä muistellen !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• sillä

mitään helvettiä ei ole olemassakaan, se on mielikuvituksen tuotetta.

• ateisti-45

joutavia moisia edes pohtia.

• Jumaalaa pelkäävä

Mistäs sinä sen niin varmuudella tiedät?

• Matkamies

Tosi asia kait on että joka on uudesti syntynyt ei tee itsmurhaa ei ole tarvetta siihen.Me ihmisenä emme voi tietää toisen hengellisetä elämästä ainoastaa mitä näkyy elämässä ulospäin,sen jätä jeesuksen haltuun hän tuntee ihmisen läpikotaisin.
      Meillä ei ole tuomiovaltaa,sana sanoo joka ei tunne jeesusta vapahtajanaan syntien anteeksi antajan eikä hyväksy syntiensovittajan on helvetin kuilun reunassa.

• Morpheus

Helvetti on käännetty sanasta "Gehenna" eli Hinnomin laakso. Se oli juutalaisten kaatopaikka, jossa pidettiin yllä sammumatonta tulta, ja siellä poltettiin myös teloitettujen rikollisten ruumiita. Kun Jeesus varoittaa kuulijoitaan Gehennan sammumattomasta tulesta, hän ei tarkoita paikkaa, jossa ketään piinattaisiin ikuisesti tulella, vaan rikollisille varattua kuolemanrangaistusta ja ruumiin hävittämistä Gehennassa. Nykyinen käsitys helvetistä on todennäköisesti peräisin kreikkalaisilta ja Euroopan pakanauskonnoista. Vanhassa testamentissa ei esiinny sanaa helvetti - juutalaiset eivät siihen uskoneet, eivätkä tietääkseni usko vieläkään.

Vastasinko kysymykseesi?
      Itsaria ei siitä huolimatta kannata tehdä, jos sitä itse mietit. Aina on toivoa, ja asioilla on taipumus ratketa itsekseen!

PS. Älä usko muiden sanomisiin (minunkaan), vaan ota itse selvää asioista, ja mieti ratkaisusi (mm. uskonasioihin) ihan ITSE!

• Jumaalaa pelkäävä

"Vastasinko kysymykseesi? "

njoo... Kyllähän siinä melkoinen tietopaketti tuli taas ja teologian kannaltahan minä sitä mietinkin...Mielenkiintoista

"Itsaria ei siitä huolimatta kannata tehdä, jos sitä itse mietit. Aina on toivoa, ja asioilla on taipumus ratketa itsekseen!"

noniinno, aina toivoa mihin? siihenkö että menisi paremmin täällä maanpäällisessä helvetissä? nojoo siihen on tietenkin kaikki hyvät mahdollisuudet, mutta eipä sillä mitään merkitystä minun kannaltani ole, koska minulla menee mukavasti, mutta olen tullut vain siihen tulokseen, että turhaa sitä täällä hillutaan...

• .
        Uudessa Testamentissa Yeshuan mainitsema iankaikkisen tulen rangaistus on mainittu myös Danielin kirjassa:

"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." Dan.12:2

Jakeessa mainittu iankaikkinen kauhistus sisältää kärsimyksen.

Myös Jesaja kirjoittaa samasta asiasta seuraavasti:
        "22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." Jes.66:22-24

Siis jae 24 kertoo selvästi samasta asiasta kuin Yeshua, mutta Yeshua täsmensi asian. Siksi helvetti-käsite on selvästi jo mukana Tanakh'issa riippumatta siitä, uskovatko mooseksenuskoiset siihen vaiko eivät.

Heidän ja kaikkien muittenkin olisi elintärkeää uskoa sen olemassaoloon jo täällä ajassa eläessään, etteivät sinne joutuisi, sillä sinne joutuu Yeshuan opetuksen mukaan valtaosa myös juutalaisista, ikävä kyllä. Syy siihen on ilmeinen: He ovat useimpien pakanain lailla hyljänneet Jumalan taivaasta alas meille lähettämän Pelastusrenkaan: Uskon Yeshuaan !

Synnin vuoksi ihmiset helvettiin joutuvat. Joka ei tee elämässään totista parannusta kaikenkaltaisesta synnin harjoittamisesta ja joka ei sen lisäksi hyväksy Yeshuan sovitusuhria sijaisuhrikseen, joutuu itse kantamaan syntiensä seuraukset kärsimällä Helvetissä ikuisesti !

Siitä kertoi Yeshua lähemmin jakeissa Mar.9:43-48

"43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. "

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Morpheus
        Yakov kirjoitti:

.
        Uudessa Testamentissa Yeshuan mainitsema iankaikkisen tulen rangaistus on mainittu myös Danielin kirjassa:

"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." Dan.12:2

Jakeessa mainittu iankaikkinen kauhistus sisältää kärsimyksen.

Myös Jesaja kirjoittaa samasta asiasta seuraavasti:
        "22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." Jes.66:22-24

Siis jae 24 kertoo selvästi samasta asiasta kuin Yeshua, mutta Yeshua täsmensi asian. Siksi helvetti-käsite on selvästi jo mukana Tanakh'issa riippumatta siitä, uskovatko mooseksenuskoiset siihen vaiko eivät.

Heidän ja kaikkien muittenkin olisi elintärkeää uskoa sen olemassaoloon jo täällä ajassa eläessään, etteivät sinne joutuisi, sillä sinne joutuu Yeshuan opetuksen mukaan valtaosa myös juutalaisista, ikävä kyllä. Syy siihen on ilmeinen: He ovat useimpien pakanain lailla hyljänneet Jumalan taivaasta alas meille lähettämän Pelastusrenkaan: Uskon Yeshuaan !

Synnin vuoksi ihmiset helvettiin joutuvat. Joka ei tee elämässään totista parannusta kaikenkaltaisesta synnin harjoittamisesta ja joka ei sen lisäksi hyväksy Yeshuan sovitusuhria sijaisuhrikseen, joutuu itse kantamaan syntiensä seuraukset kärsimällä Helvetissä ikuisesti !

Siitä kertoi Yeshua lähemmin jakeissa Mar.9:43-48

"43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
        45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
        47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. "

Siunausta Yeshuassa !
        .

Minusta mainitsemasi raamatunkohdat vain tukivat aikaisemmin kirjoittamaani viestiä, eivät suinkaan kumonneet sitä.

• Morpheus kirjoitti:

Minusta mainitsemasi raamatunkohdat vain tukivat aikaisemmin kirjoittamaani viestiä, eivät suinkaan kumonneet sitä.

.
        Kehoitan sinua ottamaan vastaan Tanakh'in Uuden Liiton Kirjoitukset sellaisenaan, niin huomaat sanoman helvetistä olevan fakta sekä Raamatun ilmoittamassa vanhassa että uudessa liitossa.

Mielestäni myös Uuden Liiton Kirjoitukset kuuluvat saumattomasti Tanakh'iin, kuten juutalaisteologi David H. Stern on käännöksellään 'Complete Jewish Bible' osoittanut.

Ehkä sinun kannattaisi vierailla optikolla ;)

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe