Jyväskylän vapaaseurakunta

Anonyymi

En mene sinne enää, ei vaikuta pyhä henki vaan ihan joku muu henki, metakkaa, kovaa ääntä, huutamista. Ihmisistä huomaa myös et ei ole pyhä henki joka vaikuttaa siellä vaan ahneuden, itsekkyyden yms henget

53

3551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko siellä se TULISIELU päässyt valtaan.

      • Anonyymi

        Kuulemman mukaan on ja itsekin sen todennut. Torontolaisuutta yms. Toivottavasti kirkko tekisi vielä parannuksen, hengen hedelmät on aika mätiä siellä


    • Anonyymi

      Vanhemmat ihmiset täysin lamaantuneita tästä menosta, voivat pahoin eikä ymmärrä mitä tämä nyt on. Pastorit ei heille kerro pitävät heitä ainoastaan rahastusautomaattina ja hylkäävät omiin oloihinsa, heidät jotka vaapaakirkon sinne joskus rahoittivat.

      • Anonyymi

        Tämä on sivusta seuranneena todettu.
        Vanhukset unohdetaan, ei pidetä yhtettä.
        Rahankeruu kirjeitä lähetetään kun tarvitaan rahaa uusiin tiloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sivusta seuranneena todettu.
        Vanhukset unohdetaan, ei pidetä yhtettä.
        Rahankeruu kirjeitä lähetetään kun tarvitaan rahaa uusiin tiloihin.

        Nyt kehoitetaan myymään omaisuutta tai ottamaan lainaa ja antamaan uusien tilojen rahoitukseen.
        Hankittiin tilat eikä varmistettu rahoitusta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kehoitetaan myymään omaisuutta tai ottamaan lainaa ja antamaan uusien tilojen rahoitukseen.
        Hankittiin tilat eikä varmistettu rahoitusta!!!!

        Sama se on joka seurakunnassa, rahaa ollaan kyllä ottamassa ja kolehtia mutta ei todellisuudessa ihmisestä välitetä lainkaan, ei pidetä yhteyttä,ei tueta ,ei auteta,raha kyllä kelpaa...


      • Anonyymi

        Eipä kukaan seurakunta välitä yksinäisistä, unohdetaan täysin, kerran rukoillaan ja thats it,jätetään selviytymään omineen vaan,paljon sisäpiirisyyttä. Ei mikään seurakunta ole täydellinen mut oikeassa Jumalan seurakunnassa ihminen tuntee olevansa rakastettu,arvokas ,tärkeä ja ihan kuin kotiin olis tullut.


    • Anonyymi

      Minäkään en pidä huudosta enkä mekkalasta. Enkä kovasta musiikista, mutta mistä päättelet, että ko srk:ssa ei ole Pyhää Henkeä?

      • Anonyymi

        Käykää hiljentymässä luostareissa, Lintulan Jumalanpalveluksiin myös kesäkauden ulkopuolella voi osallistua. Majoittua voi Valamossa.


      • Anonyymi

        Koska Pyhä Henki ei mesoo ja huuda, eikä mumise olemattomia, vastoin raamatun opetusta.
        Jos ei ole kielien selittäjää, mumiskoot kotonaan. Näin opettaa Raamattu ja Pyhä Henki ei toimi raamatun ilmoituksen vastaisesti.
        Niin se on poijjaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Pyhä Henki ei mesoo ja huuda, eikä mumise olemattomia, vastoin raamatun opetusta.
        Jos ei ole kielien selittäjää, mumiskoot kotonaan. Näin opettaa Raamattu ja Pyhä Henki ei toimi raamatun ilmoituksen vastaisesti.
        Niin se on poijjaat.

        Minä ainakin kaipaan selkeää Raamattu opetusta.
        En mitään äksiöönejä.


      • Anonyymi

        Ei sellaiset tärinät, käsien ja kropan vispaukset ole pyhää hengen aikaansaannosta vaan riivaajahenkien, se että huudetaan ja kovaan ääneen räkätetään ja taputetaan käsiä ja vislataan on ennemminkin joku maallinen näytelmä ja mätä hedelmä kuin Jumalan pyhän Hengen työtä

        Olen huolissani siitä että siellä sallitaan esim haureus (seksi ennen avioliittoa ja avoliitot) lisäksi on erinlaisia piilosyntejä siellä: ulkopuolelle jättämistä, eli kokoonnutaan vaan ystävien ja perheiden kesken, syntiset jätetään ulkopuolelle, mulkoillaan et mitähän tuokin täällä tekee yms, kateus, katkeruus, selän takana puhuminen jne, lista on loputon, näistä jyväskylän vapis ei ole tehnyt parannusta ja meno on vaan pahentunut, lihallinen ja sielullinen seurakunta jonka Jeesus lopunaikana tulee tai on jo hylännyt ja tuhoaa lopulta koko baabelin kehdon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaiset tärinät, käsien ja kropan vispaukset ole pyhää hengen aikaansaannosta vaan riivaajahenkien, se että huudetaan ja kovaan ääneen räkätetään ja taputetaan käsiä ja vislataan on ennemminkin joku maallinen näytelmä ja mätä hedelmä kuin Jumalan pyhän Hengen työtä

        Olen huolissani siitä että siellä sallitaan esim haureus (seksi ennen avioliittoa ja avoliitot) lisäksi on erinlaisia piilosyntejä siellä: ulkopuolelle jättämistä, eli kokoonnutaan vaan ystävien ja perheiden kesken, syntiset jätetään ulkopuolelle, mulkoillaan et mitähän tuokin täällä tekee yms, kateus, katkeruus, selän takana puhuminen jne, lista on loputon, näistä jyväskylän vapis ei ole tehnyt parannusta ja meno on vaan pahentunut, lihallinen ja sielullinen seurakunta jonka Jeesus lopunaikana tulee tai on jo hylännyt ja tuhoaa lopulta koko baabelin kehdon

        Sama touhu muuallakin vapis seurakunnissa.
        Torontolaisuus tullut eksyttämään.
        Ainakin minun Jumalani on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama touhu muuallakin vapis seurakunnissa.
        Torontolaisuus tullut eksyttämään.
        Ainakin minun Jumalani on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.

        Ja minä vasta etsin Jumalaa. Olisi ihanaa jos olisi oikeasti sellaisia uskovia jotka seuraa ristiinnaulittua Jeesusta ei toista Jeesusta ja joihin olisi lämpimästi tervetullut syntinen

        Mietin vain että missä ne uskovat on, jotka huolissaan sieluista ja maailman tilasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin kaipaan selkeää Raamattu opetusta.
        En mitään äksiöönejä.

        Kyllä kielillä voi puhua seurakunnassa mutta jos ei ole selittäjää niin pitää puhua vain Jumalalle eli penkissä voi siellä kyllä istua ja puhua hiljaa Jumalalle.


      • Anonyymi

        Jos on jumalan hengen vaikuttamaa työtä niin syntinen tulee sellaiselle paikalle että on hätä mihin joutuu kuollessaan. Tiedä tuota onko siellä pyhää henkeä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä vasta etsin Jumalaa. Olisi ihanaa jos olisi oikeasti sellaisia uskovia jotka seuraa ristiinnaulittua Jeesusta ei toista Jeesusta ja joihin olisi lämpimästi tervetullut syntinen

        Mietin vain että missä ne uskovat on, jotka huolissaan sieluista ja maailman tilasta

        Toista Jeesusta? Montako niitä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä vasta etsin Jumalaa. Olisi ihanaa jos olisi oikeasti sellaisia uskovia jotka seuraa ristiinnaulittua Jeesusta ei toista Jeesusta ja joihin olisi lämpimästi tervetullut syntinen

        Mietin vain että missä ne uskovat on, jotka huolissaan sieluista ja maailman tilasta

        Olen käynyt Vapaaseurakunnassa ja Helluntaiseurakunnassa.Kummassakin hyvä olla.Siunattu olo pitkän aikaa.Kannattaa käydä tutstumassa niin voi vetää omat johtopäätökset.Ei tutustu helposti jos ei ole rohkea ja mene juttelemaan.Jeesus siunatkoon.sillä etsivä löytää.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaiset tärinät, käsien ja kropan vispaukset ole pyhää hengen aikaansaannosta vaan riivaajahenkien, se että huudetaan ja kovaan ääneen räkätetään ja taputetaan käsiä ja vislataan on ennemminkin joku maallinen näytelmä ja mätä hedelmä kuin Jumalan pyhän Hengen työtä

        Olen huolissani siitä että siellä sallitaan esim haureus (seksi ennen avioliittoa ja avoliitot) lisäksi on erinlaisia piilosyntejä siellä: ulkopuolelle jättämistä, eli kokoonnutaan vaan ystävien ja perheiden kesken, syntiset jätetään ulkopuolelle, mulkoillaan et mitähän tuokin täällä tekee yms, kateus, katkeruus, selän takana puhuminen jne, lista on loputon, näistä jyväskylän vapis ei ole tehnyt parannusta ja meno on vaan pahentunut, lihallinen ja sielullinen seurakunta jonka Jeesus lopunaikana tulee tai on jo hylännyt ja tuhoaa lopulta koko baabelin kehdon

        Yksinäiseksi jää,jos väkisin pitäisi olla aktivinen.Eronneet ja karanneet sekä kouluissakin ehkäisyä ja valistusta oli hyvä asia aikaisempia asioita pimitetän ja kerrotaan herttaisesti aikoinaan niin tarkkaa ollut,ennenkuin väestörekisterin kautta tehdään paperit.Aikaisempi elämä ketään kiinnosta eikä missä ns.jäsenet onko paikkakunnalla vai ei 50-60 vuotta ja kukaan tiedösaa rauhassa omillaan.Opetus vähäistä,muualla vuosien aikana opiskeltu Raamattua ensin helpolla tavalla sitten syvällisesti kaikki uusina esille.Kuinka moni muka esiaviollisissa suhteissa nykypäivnä tavanomaista ja erot ja uudet parisuhteet,joten parempi ettei sekaannu toisten väleihin pysyvät poissa tietämättömyys kuka kenen kans elää.


      • Anonyymi

        Jumala puhuu hiljaisuudessa,Kova meteli vaurioittaa kuuloa,joten kuulolaitteita yhteiskuntakin avustaa hankkimaan,kun nuoret puhuu hiljaa ja radiokin kuuluu huonosti ja volymeä lisää samaten kokouksissa äänentoisto huono pitäisi olla laitteet,että kuuluu kauas ja kovaa seinäkin vastaisi.Yleisin kuulitko mitään ku äämentoisto nii hiljaisella eikä lähde enempää?


    • Onko kielillämölinää ja sätkimistä?

    • Anonyymi

      Hei! Toi ap osittain oikeassa mutta osittain valehtelee,kyllä siellä löytää ystäviä ja on palavia rukoilijoita kun vain kerää rohkeutta ja itse ottaa sen askeleen. Riippuu tietenkin myös puhujasta, kaikki eivät ole uudestisyntyneitä mutta on siellä sellaisiakin henkilöitä jotka osaa auttaa.

      • Anonyymi

        Jaa missä auttaa?
        Omien harhojen ja luulojen ilmituomisessa?
        Kunnollinen raamatunopiskelu jää sivuseikaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa missä auttaa?
        Omien harhojen ja luulojen ilmituomisessa?
        Kunnollinen raamatunopiskelu jää sivuseikaksi.

        No eipä kukaan ota onkeen että olisi ihanaa pitää raamattutunteja, se yksin lukeminen on tärkeintä tietenkin, mutta myös hengellinen tuki on tärkeää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa missä auttaa?
        Omien harhojen ja luulojen ilmituomisessa?
        Kunnollinen raamatunopiskelu jää sivuseikaksi.

        Eipä kukaan muukaan uskova tunnu välittävän monilla on ns omat sisäpiirinsä, on perhe,on ystävät yms mutta yksinäisistä ei välitetä, todella raskasta olla uskova tämän kylmän,kovan ,penseän ja välinpitämättömien uskovien seurassa,jopa uskottomat käyttäytyy jossain suhteessa paremmin ja tulee juttuun paremmin kuin sisäpiiri ja kyräilevien uskovien kanssa.


    • Anonyymi

      Mutta kun ongelma on juuri siinä, ettei Raamattua juurikaan järjestelmällisesti lueta tai tutkita. Pääpaino on juuri tuollaisilla hurmoskokemuksilla, teatraalisuudella joihin kuuluu huutoa, kovaa ääntä, hallitsematonta kehon nykimistä jne. Ei tuollaisella hengellisellä vellillä kukaan seurakuntalainen vahvistu. Paavali kutsuu tuollaista maidoksi, sillä se ei ole sitä vahvaa ruokaa, jota tarvitaan näinä aikakausiemme viimeisinä aikoina todella kipeästi.
      Lisäksi joka saarna tai äänekäs puhe kiinnittyy pelkästään Jeesukseen ja ylistykseen. Ei se riitä kristitylle vaikka Jeesus onkin kaiken pelastuksen perusta.
      Koko Raamattu on Jumalan hengentuote kuten Paavali kirjoittaa. Sitä on tärkeää tutkia ja lukea joka päivä vähintään 15 minuuttia. Aloita tällätavalla vaikka Uudesta Testamentista unohtamatta Vanhaa Testamenttia. Vähin erin ihminen huomaa itsessään hengellistä edistymistä joka miellyttää Jumalaa.

      • Anonyymi

        Mutta jos Raamattu ei vain aukene? Olen rukoillut armonaikaa että pääsisin itsekin pelastukseen sisälle samoin perhekuntani puolesta,vaikeaa on kukaan ei tue,ei välitä ja sitten sanotaan että pitää olla hengellistä tukea ja ystäviä ja paskat! Kylmyyttä,syrjimistä, sisäpiiriä yms.


      • Anonyymi

        Hei!
        Olen lukenut noita kommentteja ja miettinyt monien kirjoituksista, että suosittelisin ensin oman sydämen tutkimista. Sieltähän lähtee kaikki pahat ajatukset ja arvostelut. Itse kuulun Jyväskylän Vapikseen, mutta en ole havainnut noita räikeitä elementtejä tilaisuuksissa, joista monet kirjoittavat. Olen itse helluntaipiireissä uskoon tullut ja tietenkin tänne muuttaneena huomaa vähän eroa Vapaaseurakunnan toiminnassa. Mutta jokaisella seurakunnalla on vähän oma toiminta tapansa, mutta samaa Raamattua tulkitaan kummassakin yhtä innokkaasti. Nyt netti katsojana en ole huomannut mitään erikoista, mistä pitäisi moittia Vapusta. Itse kaipaan eniten ylistyslaulujen sanomaan sitä vanhanaikaista intoa ja paloa, jota kuunnellessa seurakuntalaisetkin pääsis yhtymään innolla.
        Vähän musiikin taso on laskenut siitä, mitä oli kun tulin seurakuntaan noin 14 vuotta sitten.
        Rukousta vaan lisättävä, että Pyhä Henki saisi enemmän vapautta alkaa ohjata tilaisuuksien kulkua!
        Käännetään siunauksen kanavalle, niin sieltä alkaa uudet tuulet puhaltaa myös Jyväskylän Vapaaseurakuntaan 👍🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Olen lukenut noita kommentteja ja miettinyt monien kirjoituksista, että suosittelisin ensin oman sydämen tutkimista. Sieltähän lähtee kaikki pahat ajatukset ja arvostelut. Itse kuulun Jyväskylän Vapikseen, mutta en ole havainnut noita räikeitä elementtejä tilaisuuksissa, joista monet kirjoittavat. Olen itse helluntaipiireissä uskoon tullut ja tietenkin tänne muuttaneena huomaa vähän eroa Vapaaseurakunnan toiminnassa. Mutta jokaisella seurakunnalla on vähän oma toiminta tapansa, mutta samaa Raamattua tulkitaan kummassakin yhtä innokkaasti. Nyt netti katsojana en ole huomannut mitään erikoista, mistä pitäisi moittia Vapusta. Itse kaipaan eniten ylistyslaulujen sanomaan sitä vanhanaikaista intoa ja paloa, jota kuunnellessa seurakuntalaisetkin pääsis yhtymään innolla.
        Vähän musiikin taso on laskenut siitä, mitä oli kun tulin seurakuntaan noin 14 vuotta sitten.
        Rukousta vaan lisättävä, että Pyhä Henki saisi enemmän vapautta alkaa ohjata tilaisuuksien kulkua!
        Käännetään siunauksen kanavalle, niin sieltä alkaa uudet tuulet puhaltaa myös Jyväskylän Vapaaseurakuntaan 👍🙏

        Olisi aika uusien tuulien puhaltaa ! Tulisi ymmärtää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi aika uusien tuulien puhaltaa ! Tulisi ymmärtää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        1234567---

        Ne alkavat puhaltamaan, kun alamme siunata niitäkin, jotka ei ole ehkä meidän mielenmukaisia, jotka palvelevat sanassa ja musiikissa!
        Itselle on myös tapahtunut erään asian suhteen, että minua ei ymmärretty alkuunkaan, ei srk.n johto, eikä pienryhmissä, joka todella aiheutti minulle pahaa mieltä.
        Mutta Herra opetti minua antamaan heille anteeksi ja siunaamaan heitä, niin tämä vapautti minut katsomaan yksin häneen! Häneltä tulee minulle apu.
        Ja löytyy myös henkilöitä, jotka ovat alkaneet ymmärtämään tilannettani ja heistä on tullut minulle läheisiä tukijoita, että kerran Herra vie minun asiani voittoon!
        Mutta on ns." heikkoja uskovia", jotka tarvivat paljon hengellistä tukea, että jaksavat vaeltaa taivastietä. Ja heille haluan rukoilla seurakunnasta ystäviä, jotka tulevat hänelle tukijoita, joille voi jakaa kipeitä kun asioita.
        Mutta tällaisia luotettuja ei oteta, vaan ne annetaan, kun Herralta pyydämme tätä sydämestämme 🙏💓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Olen lukenut noita kommentteja ja miettinyt monien kirjoituksista, että suosittelisin ensin oman sydämen tutkimista. Sieltähän lähtee kaikki pahat ajatukset ja arvostelut. Itse kuulun Jyväskylän Vapikseen, mutta en ole havainnut noita räikeitä elementtejä tilaisuuksissa, joista monet kirjoittavat. Olen itse helluntaipiireissä uskoon tullut ja tietenkin tänne muuttaneena huomaa vähän eroa Vapaaseurakunnan toiminnassa. Mutta jokaisella seurakunnalla on vähän oma toiminta tapansa, mutta samaa Raamattua tulkitaan kummassakin yhtä innokkaasti. Nyt netti katsojana en ole huomannut mitään erikoista, mistä pitäisi moittia Vapusta. Itse kaipaan eniten ylistyslaulujen sanomaan sitä vanhanaikaista intoa ja paloa, jota kuunnellessa seurakuntalaisetkin pääsis yhtymään innolla.
        Vähän musiikin taso on laskenut siitä, mitä oli kun tulin seurakuntaan noin 14 vuotta sitten.
        Rukousta vaan lisättävä, että Pyhä Henki saisi enemmän vapautta alkaa ohjata tilaisuuksien kulkua!
        Käännetään siunauksen kanavalle, niin sieltä alkaa uudet tuulet puhaltaa myös Jyväskylän Vapaaseurakuntaan 👍🙏

        Kiitos.Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Eräs puhuja väinö viikilä puhui kuinka puuttuu suurimmalta osalta rukouksen Henki ja hätä sieluista kannattaa kuunnella,,pitää olla kaiken maailman ohjelmanumeroa ja toimintaa muttei olla valmiita menemään polvillaan jumalan eteen ja itkemään kansakunnan syntejä,,eivät ole jyväskylän seurakunnatkaan heränneet siihen että aika loppuu kesken ja monta sielua menee kadotukseen, sellainen ns hihhulointi, ablooderaus yms maallinen esitys saa vain Jumalan erittäin surulliseksi ja vihaiseksi.

      • Anonyymi

        Jeesus rakastaa meitä vajavaisia ihmisiä.Ei Jumala vihaa jos taputtaa.Maailmassa on paljon pahaa.taputukset on pientä maailman pahuuden rinnalla.


    • Anonyymi

      Onko täällä ketään joka tuohon jyväskylä vapiksessa olis ollut? Kannattaako käydä?

      • Anonyymi

        Yleensä voi suositella, ÄLKÄÄ KÄYKÖ missään vapiksessa.
        90% porukasta on mielenterveyspotilaita.


      • Anonyymi

        Minä olin aikoinaan. Tai olen vieläkin jäsen virallisesti, mutta pitkään aikaan siis en ole siellä käynyt. Vanha kirkko taisi jäädä puskutraktorin alle, uudessa temppelissä en siis ole käynyt. Vanhassa kirkossa sain siellä muutamia ilmestyksiä. Lääkäri piti niitä vaarallisina, kun yhdelle lääkärille jotain niistä kerroin. Mukavia miehiä siellä on naisista puhumattakaan. Jos pyydettäisiin vielä mukaan, niin ehkä voisin käydäkin. Sähköpostia tulee ja on sieltä joku työntekijä soittanutkin. Kuulo on minulla kyllä viime aikoina heikentynyt, joten jos siellä sitä meteliä kovasti on, niin se on sitten ikävämpi asia..


      • Anonyymi

        Mä olin ja erosin 2018 ei kannata mul meni muu elämä pueleen


    • Anonyymi

      Käykää Vaajakosken baptistiseurakunnassa. Siellä ei mekasteta, vaan rukoillaan ja ylistetään Herraa kuten Jumalan huoneessa sopii.

    • jmmikkonen

      Rauhallista on ollut Jyväskylän vapaaseurakunnalla mitä olen rukousilloissa ja jumalanpalveluksissa käynyt. Arvokas ja lämminhenkinen tunnelma. Toki nuorilla on varmaan asteen tai pari vauhdikkaampaa mutta niin se on aina. Itsekin nuorena elin hieman enemmän tunteella kristillistä uskoa.

      • Anonyymi

        Minun Jumalani on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun Jumalani on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.

        1. Kor. 14:33: "Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala."

        En pidä epäjärjestyksenä sitä jos nuorilla on innostunutta ylistystä tai innokkaita puheita.


    • Anonyymi

      Seurakunnaet ovat erilaisia. Niinkuin KAIKKI uskovatkin ovat erilaisia.
      Ja Jeesus tuntee laumansa. Johannes 10:27-30

      Ei ole Raamatun Sanan mukaista "juosta ihmisten perässä"!

      Mutt autua se, joka kulkee Herran Jeesuksen perässä. Opissa ja elämässä.
      Vaikkei nimiä löytisi "ihmisen eri nimisten suuntien listoilta"!

      PÄÄASIA, että Jeesus löytää sen Elämän Kirjasta, joka taivaassa!!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17543211/saavatko-pastorit-puhua-palturia-vapaakirkossa

    • Anonyymi

      Karismaattista sekoilua on nykyään kaikissa seurakunnissa jopa luterilaisilla on Hengen Uudistus tilaisuuksia. Suurinta osaa uskovaisista ei karismaattinen sirkus kiinnosta vaan yleensä seurakunnan johtoportaassa on muutama aktiivi jotka sanelevat muille kuinka toimitaan ja pieni aktiivien porukka tukee heitä. Ei karismaatikkojen pitää perustaa omat seurakunnat joissa sekoilua ei hyväksytä.

      • Anonyymi

        Minäkin lähdin vapaaseurakunnasta, vaikka olen kaatunut siellä joitakin kertoja. Yhden kaatumisen yhteydessä selän nikamat menivät sijoiltaan ja sain siitä pahan iskiasvaivan, joka on nyt onneksi parantunut. Jos Pyhä Henki kaataa ihmisen, niin menevätkö siinä selän nikamat sijoiltaan ?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin lähdin vapaaseurakunnasta, vaikka olen kaatunut siellä joitakin kertoja. Yhden kaatumisen yhteydessä selän nikamat menivät sijoiltaan ja sain siitä pahan iskiasvaivan, joka on nyt onneksi parantunut. Jos Pyhä Henki kaataa ihmisen, niin menevätkö siinä selän nikamat sijoiltaan ?.

        >>Jos Pyhä Henki kaataa ihmisen, niin menevätkö siinä selän nikamat sijoiltaan ?.

        Raamatussa ei Pyhä Henki kaada ketään misään rukousjonossa kenenkään rukoilijan käsien alla. Kaatumisilmiö on Kathryn Kuhlmanin keksintö. Ilmeisesti myös mesmerismissä harrastetaan kaatamista. Olavi Peltola on kirjoittanut tästä hyvin, koska myös luterilaisten Pirkko Jalovaara harrastaa/harrasti kaatamista. Kaatamiskokoukset kannattaa kiertää kaukaa koska on aivan mielisairasta kaatuilla ja ilmeisesti myös fyysesti vaarallista.

        Kirkossa ja seurakunnassa on penkit ja niillä on hyvä istua jos esirukousta tarvitsee. Voi myös polvistua jos niin haluaa.

        Mutta miksi pitää olla seisoen jonossa kaadettavana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jos Pyhä Henki kaataa ihmisen, niin menevätkö siinä selän nikamat sijoiltaan ?.

        Raamatussa ei Pyhä Henki kaada ketään misään rukousjonossa kenenkään rukoilijan käsien alla. Kaatumisilmiö on Kathryn Kuhlmanin keksintö. Ilmeisesti myös mesmerismissä harrastetaan kaatamista. Olavi Peltola on kirjoittanut tästä hyvin, koska myös luterilaisten Pirkko Jalovaara harrastaa/harrasti kaatamista. Kaatamiskokoukset kannattaa kiertää kaukaa koska on aivan mielisairasta kaatuilla ja ilmeisesti myös fyysesti vaarallista.

        Kirkossa ja seurakunnassa on penkit ja niillä on hyvä istua jos esirukousta tarvitsee. Voi myös polvistua jos niin haluaa.

        Mutta miksi pitää olla seisoen jonossa kaadettavana?

        Kyllä minä tosiaan kaatuilin vapaaseurakunnassa ja joskus holtittomasti. Siinä oli joskus useampiakin rukouspalvelijoita minun kohdalla rukoilemassa ja siinä tuntui pohkeissa puutumisen tunnetta ja sitten kaatuminen tapahtui. Mutta sen muistan, että kerran tärähti selkään pahasti betonilattia ja kipua oli alaselässä kovasti silloin ja siis myöhemmin pahempana. Mitään halua Raamatun lukuun ei niihin aikoihin ollut, eikä siis tullut halua maksaa täysiä kymmenyksiä kirkolle ainakaan minulla. Nyt olen eronnut Suomen vapaakirkosta ja Digi- ja väestötietovirastolta tuli postitse kirjallinen vahvistus, että uskonnollisesta yhteisöstä eroaminen on onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin lähdin vapaaseurakunnasta, vaikka olen kaatunut siellä joitakin kertoja. Yhden kaatumisen yhteydessä selän nikamat menivät sijoiltaan ja sain siitä pahan iskiasvaivan, joka on nyt onneksi parantunut. Jos Pyhä Henki kaataa ihmisen, niin menevätkö siinä selän nikamat sijoiltaan ?.

        Kaatuminen vaarallista nykyisin useimmilla tekoniveliä,joten sairaalareissu ja elinikäiset vaivat saada,joten parempi pysyä pystyssä.


    • Nyt reilun vuoden Jyväskylän vapaaseurakunnan jäsenenä voin todeta, että olen havainnut että ainoastaan yhdellä vanhemmalla herrasmiehellä on toisinaan tapana korottaa äänensä rukoillessa. Ymmärrän että sellainen voi tuntua ulkopuolisesta oudolta.

      On hyvä kuitenkin muistaa että kyse on erilaisesta seurakuntakulttuurista. Joskus vuosikymmeniä sitten oli tavanomaisempaa että rukoillessa käytettiin suurempaa äänenvoimakkuutta. Silloin ei ollut välttämättä edes äänentoistoa, niin sen voi ymmärtää sitäkin vasten.

    • Anonyymi

      Hämeenlinnan vapaaseurakunnassa on kahvi varas!
      Kuka?
      Sijaisemäntä Sirpa....vie kotiinsa itse kertoi???
      Jaa, sinnekö pitäisi mennä varkaitten sekaan!!!

    • Anonyymi

      Vastaavista muistakin lahkoista pääse helposti eroon, lopettamalla vain kymmenysten maksamisen.

      • Anonyymi

        Vai niin pääsee eroon? Kyllä näistä seurakunnista pääsee eroon ihan vain lähtemällä menemään. Ei nykyaikana edes moni maksele mitään kymmenyksiä. Nämä perustuu vapaaehtoisuuteen, jos et ole sitä tiennyt.


    • Anonyymi

      Minkähänlaista on Jyväskylän Baptistikirkossa? Minulla on sinne pitkä matka, mutta se saattaisi olla lähin seurakunta minulle, jos se on aidosti baptisti, eli noudattaa Raamattua. Tietysti se ei enää olisi täydellinen sen jälkeen, kun minä siellä alkaisin käydä...

    • Anonyymi

      Kyllä nämä vapaaseurakunnat ovat jotenkin erikoisia seurakuntia. Muistuu mieleen 1990-luvun ns Toronton herätys, jolloin itse kuuluin ko puljuun. Ainakaan täällä Hämeessä ei osattu lainkaan arvioida sitä ilmiötä, vaan mentiin innokkaina mukaan siihen eksytykseen. Muutenkin näissä (ei onneksi kaikissa) on sellainen ylpeyden henki ja juurikin sitä sisäpiirijuttua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe