Hirveä määrä lääkkeitå

Anonyymi

Minulla on nuropaattinen kipu, johon joudun syömään 600 mg Lyricaa. Sain somaatisesta sairaudesta johtuvaan masennukseen Escitalopramia 20 mg ja ahdistuneisuus häiriöön Opamoxia. Ketipinoria syön unettomuuteen. Sitten on verenohennuslääke. Minulla on krooninen päänsärky ja syön siihen ja tuohon kipuun 4 ×500 mg Panacodia. Tänään lääkäri määräsi Debrakinea 2*300 mg päivässä migreenin estoon.
Olen vaativassa työssä ja pystyn siis olemaan siellä tällä coctaililla. Mietin vaan että uskaltaako tota Debrakinea aloittaa?
Onko täällä muita, joilla on tälläinen arsenaali lääkkeitä ja pystyvät käymään työssä?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis neuropaattinen:)

    • Anonyymi

      Olisikohan parempi olla ilman niitä töitä,jos oleminen vaatii tuollaisen lääke-arsenaalin?

      • Anonyymi

        Eiköhän työkkäri vaadi että töitä on tehtävä jos lääkityksellä on työkykyinen.


    • Anonyymi

      Escitalopramin voit jättää surutta pois. Sillä ei ole kuin lumevaikutus ja tukku sivuvaikutuksia, joista yksi on ahdistus johon syöt opamoxia. Ketipinoria ei ole tarkoitettu unettomuuteen siihen on olemassa omat lääkkeensä esim. Imovane, Stella, Tenox jne.

    • Anonyymi

      Onko sinua hoidettu kipupoliklinikalla? Nykyäänhän suositaan lääkkeettömiä kivunhoitomenetelmiä, ja tiedän useita ihmisiä, jotka ovat vakavienkin sairauksien jälkeen päässeet kipulääkkeistään eroon. Kipulääkkeetkään eivät ole vaarattomia.

      Eli kipulääkkeistä voit jopa päästä ajan myötä eroon (riippuu itsestäsi), mutta verenohennuslääke on todennäköisesti pysyvä. Sen lopettamisen riskit ovat liian suuret.

      Oletko lukenut pakkausselosteen? Deprakine on epilepsialääke. Tuskin itsessään paha. Sillä on yhteisvaikutuksia, ja asia pitää huomioida myös verenohennuslääkityksen kannalta. Epilepsialääkkeisiin tottuu kyllä, vaikka alku olisi hankalaa. Ajokykyyn sillä on ainakin alkuun vaikutusta, joten lienee muuhunkin suurta tarkkaavaisuutta edellyttävään toimintaan.

      Kokeile. Hienoa, että joku jaksaa olla noin vaikeista terveysongelmista huolimatta työssä.

    • Anonyymi

      Olen aika rikki tästä määrästä. Tänään taas päätin kokeilla pärjäisinkö ilma . En ottanut Lyricaa ennen töihin lähtöä, jätin Panacodit kotiin. Puolenpäivän jälkeen kivut olivat hirveät, jolloin otin Lyrican, mutta ei se siinä vaiheessa enää auta. Hirveä kiire, hirveät kivut. Töistä tullessa otin lisää Lyricaa ja Panacodia kunnes kipu vähän hellitti. Tuntuu ettei tästä lääkemäärästä pääse millään. Elämästä on mennyt maku, mikään ei kiinnosta. Olen iltaisin zombina kotona. Raahauduin töihin, jotta saan lapseni elätettyä. Mutta täytyy myöntää että olen aivan loppu. Kun edes pääsisin tästä masiksesta, mutta toi Escitalobran ei taida minua auttaa. Ahdistaa, että elämä on hirveää sinnitelyä. Anteeksi vuodatus.

      • Anonyymi

        Neuropaattinen kipu on siitä paha ettei sitä pysty estämään lääkkeillä, vain kivun sietoa voidaan helpottaa.


    • Anonyymi

      Lääkkeet tuhoavat aivosi, kalleimpasi

    • Anonyymi

      Niin tuhoavat. Ja enkä ottaisi yhtään lääkettä ellei olisi pakko.

    • Anonyymi

      Ei oo pakko., jos haet apua ongelmaan

      • Anonyymi

        Otapa selvää mitä on neuropaattinen kipu ja ala vasta sitten tarjoamaan neuvojasi.


    • Anonyymi

      Olen kipupolin asiakas. Ole käynyt fysioterapeutilla, joka opetti minulle mm.hengitysharjoituksia, joilla kipua saisi hallintaan. Akupunktiota on annettu. Ei ne tähän auta. Valitettavasti joudun näitä käyttämään. Tosin Lyrica ei enää kunnolla tehoa, joten täytynee kokeilla muuta.

    • Anonyymi

      Älä nyt pahastu tästä neuvosta muka asiattoma.
      Suosittelen kokeilemaan, mitä tekee olollesi, kun lisäät ruokavalioosi säännöllisesti: chiliä (kapsaisiini), musta pippuria (piperiini) ja kurkumaa mm. Curry-mauste (kurkumiini).

      Saattaa hyvinkin olla,että pystyt vähentämään lääkkeitäsi.

      Jos ja kun sinulla on tuollainen arsenaali lääkkeitä, älä edes yritä lopettaa niitä kerralla. Etene asteittain vähentäen.

      Neuropaattiseen kipuun voi auttaa myös kylmähoito.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe