Jumala auttaa arjessa!

Anonyymi

Minulla oli avainnippu kuukauden kateissa. Kun avaimet hävisi, niin etsin kaikki mahdolliset paikat mutta tuloksetta. Ei ongelma itsellä mutta kun siinä oli erään henkilön asunnon avain niin tottakai kovasti huoletti. Kerran mietin asiaa ja ajattelin että pakko on kertoa asianomaiselle, että olen hukannut hänen avaimen. Sanoin mielessäni Jeesukselle, että sinä näet ongelman ja tiedät, missä se nippu on. Välittömästi tuli mieleen ajatus. Avainippu on tuon kaapin lattian nurkassa kenkien takana. Menin suoraan avasin oven ja nippu oli siinä. Viimeksi eilen illalla ajattelin että yli viisi vuotta vanha tietsikka tinttasi lopullisesti kun avatessa ei alkanut lataamaan Windowsia päälle. On temppuillut viime aikoina. Avasin ja suljin moneen kertaan. Sitten rukoilin että Jeesus auta tämä mylly pyörimään kun halusin kuunnella yhden hengellisen suoraohjelman. No se lähti lataamaan. Laitoin vielä lataamaan päivityksiä ja kone toimii hyvin. Aikoinaan kun koneen ostin, myyjä sanoi että tietokoneen ikä on nykyään viisi vuotta ja käyttöjärjestelmäkin vanhenee. Jos sitten sippaa, nin sitä ei voi eikä kannata enää korjata. No sai vielä jatkoaikaa! Salopuu!

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1Piet.2:25 Biblia (1776) Sillä te olette niinkuin eksyväiset lampaat, vaan te olette palanneet teidän paimenen ja piispan tykö. Ps.23:1. 119:176.

      • Anonyymi

        Ja paimen pistää lampaat teuraaksi.
        Repesin aloitusta lukiessa.
        Sattuma on siis sinunkin jumala.


    • Anonyymi

      Tällaisia todistuksia haluan lukea,että Hän on todellinen,auttaa arjen asioissa.Raamattu on täynnä ihmeitä,ne kuuluvat kristityn elämään.Täällä hoetaan,ei saa juosta ihmeiden perässä,mutta minä haluan arkipäivässä kokea Hänen yliluonnollisen ilmestymisen,koska se vahvistaa uskoani.Kiitos Salopuu,että jaoit kokemuksesi.

      • Anonyymi

        Kyllähän se vahvistaa uskoa ja tuo lohdutusta kunhan muistaa etteiihmeet ole se kivijalka.


    • Anonyymi

      Ajallinen elämä on täynnä haasteta ja vaikeuksia. Olen kokenut pitkän uskossaolon aikana, ettei Jumala poista monesti jättiongelmia heti mutta viitoittaa niin kuin ennen vanhaan merkkailtiin metsäpolut pienillä merkeilä näyttäen että: ei hätää, kyllä olen tässä touhussa mukana ja en jätä sinua pulaan. Salopuu!

    • Anonyymi

      kaikki rukoukset kuullaan, eikä tarvitse olla edes "erityis"- uskovainen.

      Jumala toimii. tässä ja nyt, - ei "eilen"

      • Anonyymi

        Ja maallinenkin ainakin keskiverto isä haluaa lastensa parasta ja kuulee pieniään. Olisiko se vain oikea uskoa että luetaan Raamattua, pidetään totena siellä tapahtuneita ihmeitä, mutta ei edes uskottaisi arkielämän ihmeisiin ja johdatukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja maallinenkin ainakin keskiverto isä haluaa lastensa parasta ja kuulee pieniään. Olisiko se vain oikea uskoa että luetaan Raamattua, pidetään totena siellä tapahtuneita ihmeitä, mutta ei edes uskottaisi arkielämän ihmeisiin ja johdatukseen.

        Mä kerroin ystävällenimiten tänään kun rukoilin Jumalaa antamaan mulle bensaa ni puhelin soi ja yksikaveri tarvitsi-bensaa vastaan-kyydin kylille.sittenlisäsin ettäei se niitä avaimia anna kun oon pyytänyt niitäkin.kaveri siihen heti"mikäs tämä on?"Siinähän se just kun oli puhetta mun auton avain.
        Ajoitus oli kyllä Herralla kohdillaan.


      • Anonyymi

        Noin Isä välistä yllättää. Kyllä hän meitä seuraa . Sitä ei vain tässä aistimaaimassa ole helppo uskoa. Salopuu


    • Anonyymi

      Käsittämätöntä.. niin ne vain avaimet löytyy kun rukoilee jumalaa.
      Sama pusi pusi jumala murhaa JOKA IKINEN päivä 1500 ihmistä malarialla.
      Näin ateistin tajuntaan tämä ei mene, mutta kiva että tappamisen ohella aikaa riitti myös etsiä sun avaimet...

      • Anonyymi

        Minun Nissanini vaihdelaatikko sanoi sopimuksensa irti ja vaihteet ei pysy päällä.
        Muistin illalla amerikkalaisen virren jossa pyydetään Jeesusta ostamaan laulajalle mersua.
        Minä rukoilin illalla sellaista itselleni ja katso: Aamulla oli uuden mustan mercedeksen avaimet keittiön pöydällä ja auto pihalla parkkiruudussa. Eikä mikä tahansa malli vaan citymaasturi coupemallia GLC 430 amg!
        Hallelujah!


      • Anonyymi

        Oletko haukkumassa täällä uskovia vai mikä saa sinut käymään ateistina jutskailemassa hengellisillä palstoilla?


      • Anonyymi

        Muistututtaisin että Kaikkivaltialle Luojalle on kaikki mahdollista.


      • Kuule ateisti!tuollasun logiikallasä et saisi iloitamistään koskaAfrikassa on nälänhätä! Ja malariaan ei näin Suomessa kuole kukaan. Ne on nIin samankaltaisia uskossaan ne joillaolisi valta yhteistyöllä saada samat hoidot sairastamisalueille...eivät tee mitään.
        Jos sotateollisuuteen menevät rahat käytettäisiinmaailmassa Afrikanmaiden ongelmienratkaisemiseksi ...turha haaveilla..mutta syyt moniin maailman ongelmiin löytyy monesti ihmisestäjolla on vapaa tahto!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko haukkumassa täällä uskovia vai mikä saa sinut käymään ateistina jutskailemassa hengellisillä palstoilla?

        Tuskin kukaan tulee tännesillä mielellä,että menenpä tästä hellaripalstalle haukkumaan kirjoittajia. Selvästi myösvihjaat että ko ateisti olisi salaa kiinnostunut sinun hengellisistä aatoksista..tai..ehkähän onkin mutta hyvin usein mitään hyvää ei löydy ainoastaan ärsyttäviä ja suututtavia viestejä.

        Tässäkintapauksessa koska kirjoittaja puuttui ensinäkemältä epäoikeudenmukaiseen asiaan...


      • Anonyymi

        Maailmassa on vajaa 10 miljoonaa eliölajia. Ihminen yksi muiden joukossa.
        Kun ihminen kuolee häntä ei yksinkertaisesti enää ole.
        Ei ole jumalia eikä saunatonttuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on vajaa 10 miljoonaa eliölajia. Ihminen yksi muiden joukossa.
        Kun ihminen kuolee häntä ei yksinkertaisesti enää ole.
        Ei ole jumalia eikä saunatonttuja

        Jos vielä kertoisit senkin, mistä maailman kaikkeus on syntynyt ja miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vielä kertoisit senkin, mistä maailman kaikkeus on syntynyt ja miksi?

        Se ettemme (vielä) tiedä miten maailmankaikkeus on syntynyt, ei tarkoita sitä että Jumala/Jumalia olisi olemassa.

        Sinä taikauskoisena voisit kylläkin kertoa, miten ihmeessä Jumala on syntynyt ja miten ihmeessä ihminen voisi olla sellaisen "kuva".

        Jos olet sitä mieltä, että Jumala on aina ollut olemassa, niin kerropa miten se taas on mahdollista. Miksi Jumala sitten loi kaiken vasta 13.8 miljardia vuotta sitten, miksei äärettömän monta vuotta sitten?


    • Anonyymi

      Ajoin 220 nopeutta ja tielle tuli kolme hirveä.
      Jarrutus olisi vähentänyt törmäysvauhdiksi 170.
      Sanoin "voi vittu saatana", ja ohjasin hirvien välistä.
      Kuka minut pelasti ?
      - jonkun jumala, kenen
      - sattuma
      - minä itse
      - olosuhteet ja oma toimintani yhdessä

      • Anonyymi

        Jos sun aikas ei vaan ollu vielä?


      • Anonyymi

        Ei sinua pelastanut oma taitosi, vaan varotettiin, että älä aja päättömästi.
        Seuraavankerran kun kilahtaa, niin susta ei jää kun märkä läntti penkkiin.
        Eikä sulla ole oikeuttakaan tavallaan autonrattiin, jos järki ei ollenkaan pelitä, että mitä nopeuksia ajetaan. Meinaan kuolema kolkuttelee noita teitin elämäntavan ihmisiä aika usein. Ei kehumista.


    • Anonyymi

      No myönnän että kerran olin kami kaze meiningissä, kun olin "sairauteni "vuoksi vähällä lähteä henki. Lääkäri varoitteli moneen kertaan, mutta sanoin, etten tässä asiassa voi tehdä vastoin omaatuntoani.
      No kävikin niin, että päädyin kuukausien jälkeen leikkaussaliin kiireelliseen leikkaukseen.
      Sama lääkäri oli leikkaamassa. Hän sanoi, että hyvä kun et ottanu sitä aikaisempaa hoitoa vastaan kun sinulla olisi lähtenyt henki. Nyt oltiin vain lähellä hengen lähtöä mutta leikkauksella saatiin hoidettua.

      Jälkitarkastuksessa sama lääkäri ihmetteli tapahtumien kulkua ja sanoi vain, että tämä meni ihan ihmeellisesti ja järjestyi. Melko miettivän näköinen oli ilme hällä.

    • Anonyymi

      Jos haluatte tietää Jumalan ihmeistä, lukekaa Seija Pajatien kirja Tekopyhä. On siinä ihmeellinen elämäntarina.

    • Anonyymi

      Aina kun olen rukoillut lottovoittoa, niin joka kerta on tullut isompi tai pienempi voitto. En sentään niin ahne kuitenkaan ole, että joka kerta olisin rukoillut pääpottia vaikka olenkin senkin muutaman kerran rukoillut itsellenl. Tämä todistaa rukouksen auttavan arjen ankeissa askareissa. Terv. Matkaparantaja.

    • Pilkkaajakin huutaa hädässä Jumalaa avuksi. Ja Jumala auttaa, koska Hän Sanassaan lupaa niin.

      • Anonyymi

        Hänen Sanansa lupaa kuten Antti vappusatasia:-DD.


      • Anonyymi

        Jumala on hörhön päänsisäinen vamma


    • Anonyymi

      Aika lailla täsmälleen samalla tavalla täällä oli avainippu kadoksissa yli puoli vuotta ja tärkeitä avaimia nipussa .Kaikkea tuli pihallakin kokeiltua aina metallinpaljastamisen käytöstä alkaen ja kaikki vaatteet ja taskut nurin ja mitään ei löytynyt .
      Etsin ja etsin ja sitten oli vielä auttajia etsimässä .Tuli synttäripäivä ja mietin ,missä avaimet voi olla ja olin keskutellut Taivaan Isälle asiasta ja luovutin jo asian ja sanoin antaapi olla.
      Näin selvästi mielessäni oman työtakin ,jota käytän harvoin ja eikun etsimään ja tutkin taskut ja naurua riitti sen jälkeen kun avaimet oli kädessä .
      Joskus täytyy näemmä päästää irti ,että saa palkinnon ja sain myös synttärilahjan samalla.
      Tämä ei sinällään ole mitään ihmeellistä kun Jumalan kanssa matkaa elämää vaan enempi normaalia Jumalan huolenpitoa joka kuuluu normi arkeen ja arjessa Jumala tekee ihmeitä meidän kanssa rajattomasti ,mutta me ei koheltaessa aina huomata tai huomataanko juuri koskaan.
      En mistään hinnasta halua luopua Jumalasta sillä ilman Jumalaa elämä on vaan niin tyhjää ja nyt kun se on rikasta niin olen maailman rikkain,kuten moni muukin..

    • Anonyymi

      Olin Pirkko Vesavaaran tilaisuudessa. Hän kertoi olleensa puhumassa Turussa. Tilaisuuden alussa oli saliin tullut nuori nainen kahden ystävän raahaamana. Toinen jalka ei ollut kannattanut ollenkaan. Rukouspalvelussa nainen oli kertonut että hänen selkänikama oli luhistunut ja oli tehty kolme leikkausta. Viimeisen leikkauksen aikana oli jalka menettänyt hermotuksen. Rukouksen aikana Jumala oli koskettanut ja tyttö oli kävellyt ja jopa juossut. Suurin ihme oli kuitenkin ollut että, lapsuudessa asti vaivannut paha henki oli lähtenyt kun tytön puolesta oli vielä rukoiltu jälkeenpäin. Todistus on kuultavissa lähiaikona TV7:ssa Herätys ohjelmassa Turun evankeliumitalolta. Nauhoitus oli tehty kuukausia sitten ja Pirkko oli jutellut vasta äskettäin ja tyttö on edelleen terve ja vapaa pahan otteesta. Salopuu

      • Anonyymi

        Pirkko oli kummallinen kun rukoili kerran minun puolestani. Hän toisti että minun pitää katsoa häntä silmiin koska silmät on sielun peili ja sairauden henki lähtee kun hän katsoo silmiini. Hän pyysi sairauden henkeä moneen kertaan lähtemään.
        Lisäksi Pirkko rukoili jalkojeni puolesta. Olihan se show. Jotenkin tuli sellainen olo, ettei kaikki nyt mene niin kuin Herra on tarkoittanut meidän elävän ja olevan.
        Ei auttanut Pirkon rukous, Herralla oli muuta ilmeisest varattuna kohdalleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirkko oli kummallinen kun rukoili kerran minun puolestani. Hän toisti että minun pitää katsoa häntä silmiin koska silmät on sielun peili ja sairauden henki lähtee kun hän katsoo silmiini. Hän pyysi sairauden henkeä moneen kertaan lähtemään.
        Lisäksi Pirkko rukoili jalkojeni puolesta. Olihan se show. Jotenkin tuli sellainen olo, ettei kaikki nyt mene niin kuin Herra on tarkoittanut meidän elävän ja olevan.
        Ei auttanut Pirkon rukous, Herralla oli muuta ilmeisest varattuna kohdalleni.

        Jumala käyttää palvelijoidaan ja en minäkään oikein jalkojen pidennysjuttuun perusta. Noin 20 vuotta sitten Pirkon rukoillessa parani vuosikymmeniä vaivannut mahavaiva ja voin syödä nyt ihan mitä vain eikä maha kipeydy. Kyllä Pirkon tapa on katsoa rukoiltaessa silmiin, koska silmistä näkee paljon sielun liikkeitaäja rehellinen katsoo yleensä toista silmiin. Vajavainen on jokainen Herran astia niin Vesavaarakin. Jokaisessa uskovassa on ne puutteensa., mutta silti Jumala käyttää heikkoja ihmisiä. Ei hän ole enkeleitä lähettänyt julistamaan evankeliumia. Ja voimme odottaa apua Jumalalta ja Hän tietää antaako Hän avun toisen uskovan palvelustyö kautta, suoraan kun itse rukoilemme tai ajan kanssa. Joskus se vastaus voi viipyä tai Jumalalla on toinen suunnitelma. Aina Jumalan tapa toimia on meillekin paras. Salopuu


    • Anonyymi

      Minua kerran pieretti aivan hirveästi ja se oli tuskaista kun ei pieru vaan tullut. Nostin kädet ilmaan ja kajautin Hallelujaan ilmoille niin samalla minulta pääsi ihan hirmuinen pieru. Herra huomasi hätäni ja paransi vaivani. Toisella kerralla vuolin puukolla sormeen, niin heti paikalla löysin puhelinluettelosta apteekin numeron. Avasin vain luottelon ja siinä se numero heti oli ja sain tilattua laastaria sieltä. Siellä oli juuri taksikuski joka asui melkein naapurissa, niin apteekkari antoi taksin mukaan laastarit, niin minun ei tarvinnut mennä sinne ollenkaan. Herra huolehti kaikesta, on Hän suurin Kaikista!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe