Millainen aamu oli?

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tultiin vuokra-autolla Baltiasta. Oli vielä päivä asuntoautolla aikaa ja mietittiin mitä tehdään niin ajettiin Sompasaunalle 1.5 km:n päähän kotoa yöksi. Aamulla auton vieressä käytiin varsin "mielenkiintoista" monologia vähintään tunnin verran.

      Nuorella tytöllä oli kovin asiaa. Hiljeni sitten. Avokki sitä ihmetteli ja meni katsomaan. Taju siltä oli pois ja kiristyssiteet ja ruiskut plaanilla. Voi voi tyttöparkaa. Tilattiin kyyti mutta aika karmivaa katsottavaa. Nuori likka ihan hunningolle menossa. Tai mennyt jo.

      • Anonyymi

        Miten liittyy luterilaisuuteen ja ketä luulet kiinnostavan mitä sinä teet?


      • Anonyymi

        Rukoillaan että Jeesus auttaisi tyttöä ja pelastaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy luterilaisuuteen ja ketä luulet kiinnostavan mitä sinä teet?

        Kiinnostihan tämä sinuakin kun kerran vastasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rukoillaan että Jeesus auttaisi tyttöä ja pelastaisi.

        Ja rukoillaan vielä enemmän että Jeesus auttaisi kaikkia a-teisteja ja pelastaisi.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Ja rukoillaan vielä enemmän että Jeesus auttaisi kaikkia a-teisteja ja pelastaisi.

        Piikittävä narkkari tarvitsisi toki enemmän Jeesusta kuin veronsa maksava ateisti joka saa kuitenkin elää hyvän maanpäällisen elämän vaikka sen jälleen kokeekin iankaikkisesti sanoin kuvaamatonta epäinhimillistä kidutustuomiota jonka langettaa itse rakkaus.


      • a-teisti kirjoitti:

        Piikittävä narkkari tarvitsisi toki enemmän Jeesusta kuin veronsa maksava ateisti joka saa kuitenkin elää hyvän maanpäällisen elämän vaikka sen jälleen kokeekin iankaikkisesti sanoin kuvaamatonta epäinhimillistä kidutustuomiota jonka langettaa itse rakkaus.

        Tässäkin tapauksessa pelastaja oli kuitenkin, jos överit oli nyt vetänyt ja ties monennenko kerran maallinen pelastuslaitos. Rukous olisi tuskin auttanut.


      • a-teisti kirjoitti:

        Piikittävä narkkari tarvitsisi toki enemmän Jeesusta kuin veronsa maksava ateisti joka saa kuitenkin elää hyvän maanpäällisen elämän vaikka sen jälleen kokeekin iankaikkisesti sanoin kuvaamatonta epäinhimillistä kidutustuomiota jonka langettaa itse rakkaus.

        Narkomaani sentään ymmärtää oman kurjuutensa ja syntisyytensä, mutta itseensä ja elämäänsä tyytyväiselle ihmiselle se on paljon vaikeampaa, vaikka hän on aivan yhtä kurja ja syntinen.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Narkomaani sentään ymmärtää oman kurjuutensa ja syntisyytensä, mutta itseensä ja elämäänsä tyytyväiselle ihmiselle se on paljon vaikeampaa, vaikka hän on aivan yhtä kurja ja syntinen.

        Kurjuutensa mahdollisesti. Jopa mitä todennäköisimmin.

        Synnin käsitteellä hän voi kuitenkin viitata vasemmalla kädellä kuten meistä ihmisistä valtaosa tekeekin.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Tässäkin tapauksessa pelastaja oli kuitenkin, jos överit oli nyt vetänyt ja ties monennenko kerran maallinen pelastuslaitos. Rukous olisi tuskin auttanut.

        Menoeriä yhteiskunnalle. Saavat kuolla pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menoeriä yhteiskunnalle. Saavat kuolla pois.

        Varmasti ovatkin. Ensisijaisesti kuitenkin ihmisiä muiden joukossa jotka varmasti tuntevat kuten mekin.

        Raamatun fiksuimmat lauseet ovatkin Jeesuksen opetukset kuinka lähimmäisiä tulisi kohdella.

        Ja meidän joiden asiat ovat suhteellisen hyvin tulisi tuntea kiitollisuutta eikä olla ensimmäisenä potkimassa heikompia päähän.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Varmasti ovatkin. Ensisijaisesti kuitenkin ihmisiä muiden joukossa jotka varmasti tuntevat kuten mekin.

        Raamatun fiksuimmat lauseet ovatkin Jeesuksen opetukset kuinka lähimmäisiä tulisi kohdella.

        Ja meidän joiden asiat ovat suhteellisen hyvin tulisi tuntea kiitollisuutta eikä olla ensimmäisenä potkimassa heikompia päähän.

        Rukoilen tyttöparan puolesta, muuten en ole kykenevä auttamaan, Jospa ottaisi edes vähän opiksensa.
        Todellakin täytyisi edes yrittää tuntea kiitollisuutta, eikä potkia päähän tai toivottaa helvetin lieskoihin.


    • Anonyymi

      Jumalattoman hyvä!

    • Eikö sinulla ole ystäviä, joille voisit puhua näistä mieltäsi järkyttävistä tapahtumista?

      Mutta vastatakseni kysymykseesi. Menin aamulla nukkumaan. Mutta iltapäivällä heräsin tekemään asioita, jotka ovat Suomen ja maailman ja koko ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta käsittämättömän paljon tärkeämpiä kuin esimerkiksi sinun olemassaolosi. Korostan, ettei tämä ole olemassaolosi merkityksen vähättelyä, vaan vain todenmukainen ja tarkka kuvaus siitä, kuinka yli-inhimillisen tärkeitä ovat ne työt, jotka kohtalon arpa on minulle langettanut ja joita kukaan muu kuin yksin minä tässä maailmankaikkeudessa ei ole kykenevä saati arvollinen tekemään.

      Korostan vielä, etten edes vaadi sinua enkä ketään muutakaan osoittamaan minulle kiitollisuutta korvaamattomasta työstäni nuolemalla saappaideni saastaiset pohjat puhtaiksi, vaikka moraalisesti katsottuna minulla olisi siihen enemmän kuin täysi oikeus. Tämä lempeys on silkkaa armoa minun puoleltani.

      Mutta eihän sinua oikeasti kiinnosta, millainen minun aamuni oli. Halusit vain kertoa narkkaritytön kohtalosta. Mutta sitä suuremmalla syyllä katsoin asialliseksi kertoa omasta suuresta kohtalostani.

      • Anonyymi

        Mikä tämä työ on, josta saat noin paljon ylpeyttä?


      • Niin, on jumalia ja lähes sellaisiksi itsensä tuntevia. Valitettavasti en usko itsestäni olevan edes lähes jumaluudeksi 😔


      • a-teisti kirjoitti:

        Niin, on jumalia ja lähes sellaisiksi itsensä tuntevia. Valitettavasti en usko itsestäni olevan edes lähes jumaluudeksi 😔

        Olen marttyyri. Se merkitsee: kärsin kiitosta pyytämättä, jotta esimerkiksi sinä saisit nähdä auringon nousevan vielä huomennakin.

        Atsteekit uhrasivat ihmisiä auringolle, koska muuten pimeys olisi voittanut, he pitivät auringon elossa ruokkimalla sitä verellä. Ja sehän oli jo melkein kristillistä teologiaa. Eivät atsteekitkaan aivan väärässä olleet.

        Tarinasi narkkaritytöstä on mitä luultavimmin keksitty. Paljon todennäköisemmin tapahtui seuraavaa. Olit taas ottanut viinaa, ja puolentoista viskipullon jälkeen olit taas alkanut rikkoa toisten ihmisten tavaroita ja uhkailla ohikulkijoita. Joku oli katsonut parhaaksi soittaa poliisin, ennen kuin tilanne eskaloituu väkivallaksi. Mutta ennen poliisin tuloa olit ehtinyt tyhjentää toisenkin viskipullosi, minkä seurauksena tajuntasi oli sammunut ja oksennukseen tukehtuminen oli näyttänyt hetki hetkeltä todennäköisemmältä. Silloin joku laupias sielu, todennäköisesti kristitty, oli soittanut ambulanssin. Sama kristitty oli sitten ottanut kamerallasi tuon valokuvan todisteeksi ja muistoksi (sillä hän kyllä arvasi, ettet muistaisi mitään). Päästyäsi vatsahuuhtelusta ja toettuasi humalastasi löysit valokuvan ja sepitit tarinan narkkaritytöstä, koska et kestänyt totuutta itsestäsi.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Olen marttyyri. Se merkitsee: kärsin kiitosta pyytämättä, jotta esimerkiksi sinä saisit nähdä auringon nousevan vielä huomennakin.

        Atsteekit uhrasivat ihmisiä auringolle, koska muuten pimeys olisi voittanut, he pitivät auringon elossa ruokkimalla sitä verellä. Ja sehän oli jo melkein kristillistä teologiaa. Eivät atsteekitkaan aivan väärässä olleet.

        Tarinasi narkkaritytöstä on mitä luultavimmin keksitty. Paljon todennäköisemmin tapahtui seuraavaa. Olit taas ottanut viinaa, ja puolentoista viskipullon jälkeen olit taas alkanut rikkoa toisten ihmisten tavaroita ja uhkailla ohikulkijoita. Joku oli katsonut parhaaksi soittaa poliisin, ennen kuin tilanne eskaloituu väkivallaksi. Mutta ennen poliisin tuloa olit ehtinyt tyhjentää toisenkin viskipullosi, minkä seurauksena tajuntasi oli sammunut ja oksennukseen tukehtuminen oli näyttänyt hetki hetkeltä todennäköisemmältä. Silloin joku laupias sielu, todennäköisesti kristitty, oli soittanut ambulanssin. Sama kristitty oli sitten ottanut kamerallasi tuon valokuvan todisteeksi ja muistoksi (sillä hän kyllä arvasi, ettet muistaisi mitään). Päästyäsi vatsahuuhtelusta ja toettuasi humalastasi löysit valokuvan ja sepitit tarinan narkkaritytöstä, koska et kestänyt totuutta itsestäsi.

        Joskus aikanaan Sinun jutuissasi oli jotakin järkeä. Tilanne näemmä on muuttunut. Surullista.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Joskus aikanaan Sinun jutuissasi oli jotakin järkeä. Tilanne näemmä on muuttunut. Surullista.

        Jos jutuissani ei mielestäsi ole järkeä, voisiko se johtua siitä, että niissä on niin paljon järkeä, että oma järkesi ei kykene sellaista järjenpaljoutta edes käsittelemään, minkä seurauksena sinusta näyttää siltä, kuin niissä ei olisi järkeä, vaikka todellisuudessa ne ovat järkevintä, mitä olet koskaan elämässäsi kohdannut?

        Ehkä minun siis tulee päätellä: Joskus aikanaan – sivumennen sanoen: menneestä ajasta puhuttaessa olisi ehkä suositeltavampaa käyttää muotoa "aikoinaan" ja tulevaisuudesta puhuttaessa muotoa "aikanaan" – jutuissani ei ollut mitään järkeä. Tilanne näemmä on muuttunut. Iloista.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Jos jutuissani ei mielestäsi ole järkeä, voisiko se johtua siitä, että niissä on niin paljon järkeä, että oma järkesi ei kykene sellaista järjenpaljoutta edes käsittelemään, minkä seurauksena sinusta näyttää siltä, kuin niissä ei olisi järkeä, vaikka todellisuudessa ne ovat järkevintä, mitä olet koskaan elämässäsi kohdannut?

        Ehkä minun siis tulee päätellä: Joskus aikanaan – sivumennen sanoen: menneestä ajasta puhuttaessa olisi ehkä suositeltavampaa käyttää muotoa "aikoinaan" ja tulevaisuudesta puhuttaessa muotoa "aikanaan" – jutuissani ei ollut mitään järkeä. Tilanne näemmä on muuttunut. Iloista.

        Sinun kannataa minun nähdäkseni vielä miettiä sitä, mistä toisten kyvyttömyys ymmärtää juttujasi johtuu.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinun kannataa minun nähdäkseni vielä miettiä sitä, mistä toisten kyvyttömyys ymmärtää juttujasi johtuu.

        Tietääkseni olet ainoa, joka ei kykene ymmärtämään juttujani. Ainakaan en muista keidenkään muiden ilmoittaneen, ettei heidän järkensä riitä ymmärtämiseeni.

        Joskushan "en ymmärrä sitä" tarkoittaa "ymmärrän sen, mutta en pidä siitä enkä hyväksy sitä".


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Tietääkseni olet ainoa, joka ei kykene ymmärtämään juttujani. Ainakaan en muista keidenkään muiden ilmoittaneen, ettei heidän järkensä riitä ymmärtämiseeni.

        Joskushan "en ymmärrä sitä" tarkoittaa "ymmärrän sen, mutta en pidä siitä enkä hyväksy sitä".

        Herrens hubris...


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sinun kannataa minun nähdäkseni vielä miettiä sitä, mistä toisten kyvyttömyys ymmärtää juttujasi johtuu.

        Tosin tässä tapauksessahan "en ymmärrä sinua" tarkoitti "olet sekopää", ikään kuin juuri sinun ymmärryksesi olisi tolkun ja tolkuttomuuden mittapuu, ikään kuin juuri sinä pystyisit tekemään tällaisia arviointeja. Melkoista hybristä. Turvauduit sentään joukkoon: me suuri joukko emme ymmärrä sinua. Mutta todellisuudessa mitään suurta joukkoa ei näy mailla halmeilla. Ehkä siis sinä oletkin se sekopää ja minä olen tolkuissani. Tämä on täysin mahdollista.

        Siitä tulikin mieleeni, että tämä joukkoon vetoaminen taitaa olla sinulle tyypillinen tapa "olla oikeassa". Muistin nimittäin vastauksesi tähän kirjoitukseeni: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15395806/evankeliumien-nuori-ika#comment-94909017

        Vastasit: "Sinä voit vapaasti keksiä asioita, mutta Sinua tarkemmin asioihin perehtyneet tutkijat taitavat olla eri mieltä."

        Toisin sanoen mielestäsi mitään keskusteltavaa ei ole, asia on jo ratkaistu, minua viisaammat ovat sen ratkaisseet. Tässä tapauksessa nämä minua viisaammat olivat se joukko, jonka voimalla tahdoit olla oikeassa. Mutta mistä tiedät, etten itsekin kuuluu näihin asioihin perehtyneisiin tutkijoihin? Tiedät sen tietysti siitä, että olen eri mieltä kuin Heikki Räisänen ja Matti Myllykoski ja keitä nämä minua tarkemmin asioihin perehtyneet nyt sitten mielestäsi ovatkin.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Tosin tässä tapauksessahan "en ymmärrä sinua" tarkoitti "olet sekopää", ikään kuin juuri sinun ymmärryksesi olisi tolkun ja tolkuttomuuden mittapuu, ikään kuin juuri sinä pystyisit tekemään tällaisia arviointeja. Melkoista hybristä. Turvauduit sentään joukkoon: me suuri joukko emme ymmärrä sinua. Mutta todellisuudessa mitään suurta joukkoa ei näy mailla halmeilla. Ehkä siis sinä oletkin se sekopää ja minä olen tolkuissani. Tämä on täysin mahdollista.

        Siitä tulikin mieleeni, että tämä joukkoon vetoaminen taitaa olla sinulle tyypillinen tapa "olla oikeassa". Muistin nimittäin vastauksesi tähän kirjoitukseeni: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15395806/evankeliumien-nuori-ika#comment-94909017

        Vastasit: "Sinä voit vapaasti keksiä asioita, mutta Sinua tarkemmin asioihin perehtyneet tutkijat taitavat olla eri mieltä."

        Toisin sanoen mielestäsi mitään keskusteltavaa ei ole, asia on jo ratkaistu, minua viisaammat ovat sen ratkaisseet. Tässä tapauksessa nämä minua viisaammat olivat se joukko, jonka voimalla tahdoit olla oikeassa. Mutta mistä tiedät, etten itsekin kuuluu näihin asioihin perehtyneisiin tutkijoihin? Tiedät sen tietysti siitä, että olen eri mieltä kuin Heikki Räisänen ja Matti Myllykoski ja keitä nämä minua tarkemmin asioihin perehtyneet nyt sitten mielestäsi ovatkin.

        Sinulla on aivan oiva tilaisuus kertoa tutkimustesi tuloksia. Siitä vain. Ylipäätään ottaen todellisuus vain on se, että ne "oikeat tutkijat" saavat puolueettomin menetelmin eri tuloksia kuin uskonnolliset fundamentalistit. Siksi on sitten esimerkiksi kehitettävä selityksiä vaikkapa siitä, miten "Pyhä Henki" ohjaa uskovaisia - niitä "oikeita" luonnollisesti vain, ei muita.

        Kun esimerkiksi alatr rakennella täällä hypoteesejä siitä, miten joku kirjoittaja on humalassa ja keksii sitten omiaan, olet kaikkea muuta kuin uskottava keskustelija. Ihan jokainen täällä ei vain taida viitsiä kommentoida moista roskaa. Minä nyt satuin viitsimään.

        Jos minun on valittava oikeiden tutkijoiden ja fundamentalistien välillä, valinta on aika helppo.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Olen marttyyri. Se merkitsee: kärsin kiitosta pyytämättä, jotta esimerkiksi sinä saisit nähdä auringon nousevan vielä huomennakin.

        Atsteekit uhrasivat ihmisiä auringolle, koska muuten pimeys olisi voittanut, he pitivät auringon elossa ruokkimalla sitä verellä. Ja sehän oli jo melkein kristillistä teologiaa. Eivät atsteekitkaan aivan väärässä olleet.

        Tarinasi narkkaritytöstä on mitä luultavimmin keksitty. Paljon todennäköisemmin tapahtui seuraavaa. Olit taas ottanut viinaa, ja puolentoista viskipullon jälkeen olit taas alkanut rikkoa toisten ihmisten tavaroita ja uhkailla ohikulkijoita. Joku oli katsonut parhaaksi soittaa poliisin, ennen kuin tilanne eskaloituu väkivallaksi. Mutta ennen poliisin tuloa olit ehtinyt tyhjentää toisenkin viskipullosi, minkä seurauksena tajuntasi oli sammunut ja oksennukseen tukehtuminen oli näyttänyt hetki hetkeltä todennäköisemmältä. Silloin joku laupias sielu, todennäköisesti kristitty, oli soittanut ambulanssin. Sama kristitty oli sitten ottanut kamerallasi tuon valokuvan todisteeksi ja muistoksi (sillä hän kyllä arvasi, ettet muistaisi mitään). Päästyäsi vatsahuuhtelusta ja toettuasi humalastasi löysit valokuvan ja sepitit tarinan narkkaritytöstä, koska et kestänyt totuutta itsestäsi.

        Hypoteesisi kaatuu siihen kovaan faktaan sillä en juo viskiä kahta pulloa kerrallaan koskaan. Korkeintaan joitakin sormenmittoja. Viski on aivan liian jaloa juomaa oksennettavaksi rinnuksille. Siihen kelpaa Saarenmaa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Hypoteesisi kaatuu siihen kovaan faktaan sillä en juo viskiä kahta pulloa kerrallaan koskaan. Korkeintaan joitakin sormenmittoja. Viski on aivan liian jaloa juomaa oksennettavaksi rinnuksille. Siihen kelpaa Saarenmaa.

        Tänään onkin Turussa Suuret Oluet – Pienet Panimot-tapahtuma. Sinne matka. Nimestään huolimatta tarjolla on myös viskejä. Saarenmaata ei joten reissullamme on kannaltani jopa pienet onnistumisen mahdollisuudet.


      • a-teisti kirjoitti:

        Tänään onkin Turussa Suuret Oluet – Pienet Panimot-tapahtuma. Sinne matka. Nimestään huolimatta tarjolla on myös viskejä. Saarenmaata ei joten reissullamme on kannaltani jopa pienet onnistumisen mahdollisuudet.

        Onnistui. Hyvät kemut. Ja hyviä oluita. Kiva kun sai desin ja kahden maisteluannoksissa. Ehti maistelemaan enemmän kun kuin täysillä tuopeilla olisi voinut, olisi jäänyt vähän toiseen tusinaan 😅


      • a-teisti kirjoitti:

        Onnistui. Hyvät kemut. Ja hyviä oluita. Kiva kun sai desin ja kahden maisteluannoksissa. Ehti maistelemaan enemmän kun kuin täysillä tuopeilla olisi voinut, olisi jäänyt vähän toiseen tusinaan 😅

        Ja nytkin on pieni hiprakka. Syntiä, hyi hyi.... Lähdin kauppaan niin eihän sitä malttanut jokilaivalla olla muutamalla käymättä kun oli se krapula. Emäntä nukkuu edelleen niin kuin lähtiessä. Hänelle kaljoittelu onkin totinen laji, tulee todella kipeäksi joskus.

        Valvottiin kyllä melkein auringonnousuun. Aloin tekemään ruokaa, eiköhän se heräile. Merkkejä on. Liikkuu jo.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ja nytkin on pieni hiprakka. Syntiä, hyi hyi.... Lähdin kauppaan niin eihän sitä malttanut jokilaivalla olla muutamalla käymättä kun oli se krapula. Emäntä nukkuu edelleen niin kuin lähtiessä. Hänelle kaljoittelu onkin totinen laji, tulee todella kipeäksi joskus.

        Valvottiin kyllä melkein auringonnousuun. Aloin tekemään ruokaa, eiköhän se heräile. Merkkejä on. Liikkuu jo.

        Mielenkiintoista. Minä puolestani vetäisin viime yönä käteen. Sen jälkeen kävin kävelyllä ja poltin tupakkaa.

        Tästä voinemme jatkaa keskustelua yksityisasioistamme.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Minä puolestani vetäisin viime yönä käteen. Sen jälkeen kävin kävelyllä ja poltin tupakkaa.

        Tästä voinemme jatkaa keskustelua yksityisasioistamme.

        Oliko Jeesus mukana noissa luettelemissasi toimenpiteissä?


    • Anonyymi

      Aamu oli mitä parhain, lukuunottamatta saatanallista kankkusta.

    • Tämä aamu oli tavanomainen. Vaimo nousi ennen minua laittamaan kahvia ja aamupalaa. Sitten nousin ja kaikki oli valmiina. Hesarikin oli haettu postilaatikosta.

      • Aamut ovat nykyisin ihan mukavia. Kun jälkikasvu on kotoa irronnut, meno on varsin rauhallista aamulla. Työssä on mukava olla: työkaverit kivoja ja oppilaiksi on osunut ennennäkemättömän kivaa porukkaa. Yllättävän leppoisa syksy.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Aamut ovat nykyisin ihan mukavia. Kun jälkikasvu on kotoa irronnut, meno on varsin rauhallista aamulla. Työssä on mukava olla: työkaverit kivoja ja oppilaiksi on osunut ennennäkemättömän kivaa porukkaa. Yllättävän leppoisa syksy.

        Minä olen kysynyt pojanpojalta, joka on koulussa Hesassa, onko se nyt Latokartanon koulu, että onko opettajat kivoja ja vastaus kuuluu: todella ovat. Ja kun lähtö aamuisin on mieluista, niin se varmaan pitää paikkansa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      148
      2076
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1612
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1407
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1390
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1302
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1155
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1111
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1106
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1067
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      241
      909
    Aihe