Harkinnassa MB:n ML joko 320 bensakoneella tai 270 CDI:llä ja automaatilla tietty. Kokemuksia noista, kulutus ym.?
Miten alkupään esim. vm- 98-99 kutoset, kestävyys?
Ajokilometrimäärä on tietysti se taloudellisuuslaskennan peruste mutta hinnat liikkeissä puoltavat bensakonetta. Varsinkin ulkomailta tuotuna. Kertokaa kokemuksianne, asialliset vastaukset kiitos.
MB ML bensa vs. diesel
17
4910
Vastaukset
- W126
Katsellut hintoja samoin ja näyttäis puoltavan bensaa. Sitä eroa ei taida ajamalla saada dieselillä kiinni. Omat kokemukset rajoittuvat vain yhteen koeajoon, joten ei sen enempää.
- Jarmo
Dieselin kulutus on kaupunkiajossa 9-10 l/100km ja maantieajossa 6,5-7,5 l/100km. Bensakoneella kulutukset ovat noin 3,5 l/100km enemmän. Saksassa jossa bensan ja dieselin hintaerot ovat suunnilleen samat kuin Suomessa noin 75% ML:stä on dieseleitä.
Lisäksi hyvin vääntävän dieselin kanssa on tosi leppoisaa ajella myös manuaalivaihteella.- mika
kulutus maasturille.eikös ML ole enemmänkin city-maasturi G-sarjalainenhan se mersun maasturi on.
- Äksviis
Pääsetkö muka noin vähällä? Litran olisin veikannut lisää noihin arvoihin.
Mutta itse valintaan. Jos ajoa ei ole kovin paljon, minä ottaisin bensan. MB:n 270 CDI:ssä on niin paha ääni, ettei sitä pidempää aikaa jaksa kuunnella. Se oli yksi syy, miksi minulla jäi MB kauppaan. Bensakone toki kuluttaa enemmän ja vääntää vähän heikommin, mutta automaattilaatikolla toimii varmasti aivan oivasti. - G-man
Äksviis kirjoitti:
Pääsetkö muka noin vähällä? Litran olisin veikannut lisää noihin arvoihin.
Mutta itse valintaan. Jos ajoa ei ole kovin paljon, minä ottaisin bensan. MB:n 270 CDI:ssä on niin paha ääni, ettei sitä pidempää aikaa jaksa kuunnella. Se oli yksi syy, miksi minulla jäi MB kauppaan. Bensakone toki kuluttaa enemmän ja vääntää vähän heikommin, mutta automaattilaatikolla toimii varmasti aivan oivasti.Täytyy nyt kyllä sen verran oikaista, että kyllä tuo MB:n diesel kone on mielestäni kaikkea muuta kuin äänekäs. Ei missään nimessä samanlainen nakuttaja kuten esim. BMW:n vastaavat.
- Äksviis
G-man kirjoitti:
Täytyy nyt kyllä sen verran oikaista, että kyllä tuo MB:n diesel kone on mielestäni kaikkea muuta kuin äänekäs. Ei missään nimessä samanlainen nakuttaja kuten esim. BMW:n vastaavat.
Joko kyseessä on makuasia tai sitten koeajamassani yksilössä oli jotain vikaa. Vehon koeajoauto se oli, mutta ei siinä tuntunut muutenkaan kaikki olevan kunnossa. Tiivisteet repsotti repsotti ovissa ja vähän väliä varotti öljyn vähyydestä. Ei jäänyt oikein hyvää kuvaa sillä koeajolla mersusta.
Vai BMW:ssä nakuttajia? Sopii mennä kuuntelemaan X5:n dieseliä. Äänen perusteella luulisi ajaessa bensakoneeksi. MB:n 270 CDI:n ongelma lienee sylintereiden puutteellinen määrä, jolloin ääni väkisin jää rumaksi. Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi. - G-mies
Äksviis kirjoitti:
Joko kyseessä on makuasia tai sitten koeajamassani yksilössä oli jotain vikaa. Vehon koeajoauto se oli, mutta ei siinä tuntunut muutenkaan kaikki olevan kunnossa. Tiivisteet repsotti repsotti ovissa ja vähän väliä varotti öljyn vähyydestä. Ei jäänyt oikein hyvää kuvaa sillä koeajolla mersusta.
Vai BMW:ssä nakuttajia? Sopii mennä kuuntelemaan X5:n dieseliä. Äänen perusteella luulisi ajaessa bensakoneeksi. MB:n 270 CDI:n ongelma lienee sylintereiden puutteellinen määrä, jolloin ääni väkisin jää rumaksi. Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi.X5:sta ei kokemusta, mutta 530d:stä kylläkin. Sitä ei mielestäni kyllä vahingossakaan voi bensakoneiseksi luulla. 320d:stä puhumattakaan... Mutta makuasiathan ovat makuasioita.
"Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi"?
No, uuden ML:n myötä tuokin asia muuttuu. Sylintereitä silloin 6 (280 CDI, 320 CDI)ja nekin muuten kaikki siinä ainoassa oikeassa asennossa;) - Äksviis
G-mies kirjoitti:
X5:sta ei kokemusta, mutta 530d:stä kylläkin. Sitä ei mielestäni kyllä vahingossakaan voi bensakoneiseksi luulla. 320d:stä puhumattakaan... Mutta makuasiathan ovat makuasioita.
"Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi"?
No, uuden ML:n myötä tuokin asia muuttuu. Sylintereitä silloin 6 (280 CDI, 320 CDI)ja nekin muuten kaikki siinä ainoassa oikeassa asennossa;)Laittavatko ne mersullakin sylinterit riviin? =D
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Laittavatko ne mersullakin sylinterit riviin? =D
Mutta vahingoista viisastuneena eivät niitä enää riviin laita:) Jatkossa nuo sylinterit ovatkin rivissä enää vain pikkukoneisissa malleissa.
Eikös tuo BMW ole myös palaamassa neloskoneisiin;) - Äksviis
G-mies kirjoitti:
Mutta vahingoista viisastuneena eivät niitä enää riviin laita:) Jatkossa nuo sylinterit ovatkin rivissä enää vain pikkukoneisissa malleissa.
Eikös tuo BMW ole myös palaamassa neloskoneisiin;)Kuinka niin? Onhan bemarilla jatkuvasti ollut myös noita vajaa sylinterisiä. 320i:n muutos neloskoneiseksi siirryttäessä uuteen mallisarjaan on pelkkä numero muutos. Ennenkin on kaksilitrainen kone ollut neloskone. Mallimerkintä vain oli epäloogisesti 318i. Nyt tuo mallimerkintä kulkee taas käsikädessä moottorin tilavuuden kanssa. 320i oli 2,2 litrainen suora kutonen.
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Kuinka niin? Onhan bemarilla jatkuvasti ollut myös noita vajaa sylinterisiä. 320i:n muutos neloskoneiseksi siirryttäessä uuteen mallisarjaan on pelkkä numero muutos. Ennenkin on kaksilitrainen kone ollut neloskone. Mallimerkintä vain oli epäloogisesti 318i. Nyt tuo mallimerkintä kulkee taas käsikädessä moottorin tilavuuden kanssa. 320i oli 2,2 litrainen suora kutonen.
Ja ennen kuin huomaatkaan on konepeltisi alle kuin vaivihkaa ilmestynyt 2.2 litrainen nelonen;)
- Äksviis
G-mies kirjoitti:
Ja ennen kuin huomaatkaan on konepeltisi alle kuin vaivihkaa ilmestynyt 2.2 litrainen nelonen;)
Siitä ei ole pelkoa. Sinne ei alle kolme litraista ilmesty. Ei koskaan. =)
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Siitä ei ole pelkoa. Sinne ei alle kolme litraista ilmesty. Ei koskaan. =)
No löytyihän se yhteinen sävel;)
- mieltymyksia
MB ML maasturi on aika kökkö ajettavaksi jos vertaa esim e malleja ero on huimaava, se johtuu varmaan lyhyemmästä akselivälistä. Katsoin noita edellisiä keskusteluja bensa/diesel eroja ne on enemmänkin makuasioita, ehkä käyttökustannukset puoltavat enemmän dieseliä ja jos meinaa ajaa paljon ei bensakone pääse samoihin kilometsimääriin samoilla kustannuksilla. Muuten makuaasioita noi mieltymykset bensa/diesel
- persevero
Eiks ketään haittaa n. 600 € dieselvero, vai maksaako työnantaja senkin?
- jvkhb
Tämä palsta on maastureille.
- 6nr76
Keskusteltiin ylempänä kummalla koneella kannattaa hankkia, bensalla vai dieselillä, pässi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1557072Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142588Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481858Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691007