Aluksi pyydän anteeksi, että otin BMW:n aiheeksi italo-palstalle. Mutta kun kyseessä on yksi upeimpia Giugiaron luomuksia, ja joka muotoilultaan pärjää Maseratin, Ferrarin ym kanssa. Mielenkiintoinen tieto on kuitenkin se, että kyseiseen koppaan piti aluksi tulla Lamborghinin tekniikka.
Bemarin muotoilusta muutoin on pakko kommentoida, miksi ihmeessä bemari hylkäsi Z8 viitoittamat muodot ja teki karmeat Z3 ja 100-sarjan? Lähes kaikki nämä viimeiset mallit ovat tosi oudon (ruman?) näköisiä. Bemari on eksynyt jonnekin omalle muotoilun 70-luvun osastolleen. Ja mettään on menty. Valitettasti. Edelliset 3-, 5- ja 7-satasethan ovat tyylikkäitä. Mutta nyt..?
Muitakin mielenkiintoisia muotoilujuttuja löytyy historiasta. Mersun 190:n muotoilu annettin italialaiselle, mutta Mersu hylkäsi muodot ja kyseisestä kopasta löytyykin mm. Maserati biturbo. Ne hienot 4-sataset 80-luvulta.
Oli miten oli, mutta pidän vanhan kuviksen opettajani heittämästä lauseesta ja johon yhdyn. "Tosiasiat ovat tosiasioita, niistä ei voi kiistellä, mutta makuasioista voi"
BMW M1
Bianco
2
1594
Vastaukset 2
- muotoili
bruno sacco, kansalaisuutta en tiedä...
- LJKS
...on alkujaan italialainen ja muotoili mersuja 1960-luvulta 1990-luvun lopun tienoille. Rumia olivat enimmäkseen.
Nykyiset BMW:t ovat Chris Banglen ja opetuslapsiensa tekosia. Ne ovat Banglen mielestä taidetta....3,0 Csl:ää tulee ikävä.
Maserati Biturbo muotoiltiin De Tomasolla "omin voimin" (Alessandro De Tomaso omisti Maseratin tuolloin). Muodoista näkyy, että se tehtiin BMW:n ja M-B:n kilpailijaksi. Auton mittasuhteet poikkeavat mersuista sikäli paljon, että tuskin mersun tekniikka olisi sopinut....
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791682
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.108878En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo91623- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520