Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia

Anonyymi

Noita varmaan saa käytettynä nykyään edullisesti. Mihin auton kunnossa ja varusteissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota tuota ostettaessa.
Naapuri sanoi että näillä ajaa helposti 400000 km ilman isompia remontteja.
Onko kokemuksia?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001785112.html

57

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hihii, olet epätoivoinen Toyotahörhö.
      Muistellaan vertailua Corolla/Octavia ja melumittausta???

      • Anonyymi

        TOYOTA meluisin kansanauto kaukoidästä 400 tkm kestää ajaa jos hitsaustaito on hallussa..siitä vaan kaupoille..


      • Anonyymi

        Ei sitä oikein pysty hitsata, pelti on liian ohutta. Itse olen paikkaillut liimaamalla litestetyillä maksalaatikko paketeilla, sitte vähän pakkelista ja pikeä päälle ja heti pikeämisen jälkeen ajellaan hetki pöllyävää hiekkatietä pitkin. Tämän jälkeen pohja näyttää yhtä vanhalta joka kantilta ja pystyy katsastamaan.


    • Anonyymi

      Moi. Vesivuodot ovat näissä nykyissä itäblokin autoissa melkein tyyppivika. Katso että pohja on massattu.

      • Anonyymi

        Se täytyy olla massattu myös sisäpuolelta, koska vedet tulee sisään.


    • Anonyymi

      Tuo 2013 vuoden artikkelissa oli ns. 0-sarjan auto joka ei sellaisenaan tullut tuotantoon ja juuri äänieristys paranneltiin tuotantomalleihin. Muutenkin mallit on muuttuneet ja parantuneet kokoajan ja uuden mallin valmistus alkaa tämän vuoden puolella. Ilmeisesti hönö alkaa jo nyt vastaiskun??

      • Anonyymi

        Niin, tuosta parantumisesta tiedä... onkohan näissä nykysissä versioissa jo keksitty parempi ratkaisu jäykälle taka-akselille?


      • Anonyymi

        Kerro toki tarkemmin millainen on jäykkä taka-akseli?? Vai tarkoitatko vääntövarsijousitusta jollaista käyttää suurin osa valmistajista, mm. Toyota.


      • Anonyymi

        No, kun et kerran ole perehtynyt asiaan, niin voin kertoa oikein maanläheisesti; jäykkää taka-akselia perustellan sen paremmalla takapidolla, mutta kuten tiedetään, se taas vaatii lähes priima jousitusta.
        Kun jousitus alkaa menettää tehoaan, skoodan kulkuu muuttuu pomppivaksi. Tästä muuten tulee sanonta "joustaa kuin pomppiva skooda".


      • Anonyymi

        Mitä lisäarvoa tuo peelomainen kommenttisi toi keskusteluun? Jos skoodan omistaminen ottaa noin päähän niin pitäisikö tehdä jotain, ihan aikusten oikeasti... ei kai se sinun vika ole kun se vaan on koväääninen. Tuollainen provoileminen on aika hälyttävä merkki.


    • Anonyymi

      Naapuri onkin oikein huumorimiehiä. Mukavaa leppoisaa naapurustoa!

    • Anonyymi

      Kaikkea se Turkissa kyhätyn Tojoromun omistaminen saa aina kirjoittelemaan.

      • Anonyymi

        Toyota taitaa olla painajainen skodistille, kun aina kateellisena toyotasta yrittää etsiä jotain vertailukohtaa. Säälittävää!
        Tunnusta pois että skoda on paska, niin olosi helpottuu.


    • Anonyymi

      Mitenkä kastuneet ovipahvit saa kuivumaan?

      • Anonyymi

        Käyttämällä niitä maskinpeittona. Toisaalta, miksi ne pitäisi saada kuivamaan? Kyllä noita vikojen ja suunnittelukukkasten korjauksia Skodissa riittää, jos sille tielle lähtee.

        Eikun vaan varaöljykanisteri Skodan takapakkiin ja baanalle kruisailemaan korttelia ympäri - - - takki auki ja tukka Leningrad Cowboys kiekuralla!


    • Anonyymi

      Joo, kone voi kestää, mutta tuon kopan kanssa saa kyllä olla tarkkana. Vesivuodot lähinnä on ongelma.

    • Anonyymi

      Onko hyviä vinkkejä tuon melun eliminoimiseksi? Riittäkö normi massaus vai tarvitaanko järeämpiä keinoja?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Laitatin juuri tuplamassauksen pohjaan sekä lokareihin ja nyt tuntuu, että meno on siedettävää. Kokeile ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a Skoda tähtää nyt selkeästi juuri Dacian kilpailijaksi. Keskittyy olemaan vaina halpa-auto jatkossa. Sinänsä ihan hyvä ettei yritä olla muutakuin se mikä se on. Halpa-brändi on skodan imago ollut aina.

        Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.

        Noita kovaäänisiä kansan autoja on tojota liike täynnä sieltä saa valita mielen mukaan ei siellä juuri muun merkkisiä autoja olekaan..siitä vaan valitsemaan kuulosuojaimet kannattaa tinkiä samaan kauppaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.

        Hyvä ja halpa. Onko sellaista olemassa?
        Ennen sanottiin että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Osta laatuauto lännestä niin tulee halvemmaksi pidemmän päälle.


    • Anonyymi

      Jokos tovereilla talvirenkaat alla? Oletteko paljon kitkoilla ajelleet? Tuntuu tuo nastamelu olevan melkoinen.

      • Anonyymi

        No, mulla kitkat ollu alla pari vuotta ja menettelee. Tosin ohjaus vaste muuttuu selvästi ja vaatii vähän totuttelua kesän jälkeen.


    • Anonyymi

      Saahan naapuri sanoa mitä haluaa, mutta luulen että ei ainakaan noilla bensavehkeillä pääse 400 tkm konetta avaamatta. Korin kestosta ei ole kokemusta.

      • Anonyymi

        ...ja ne vesivuodot, tuo itäauton ominaisuus - voisi kuvitella, että ei tee herkkua korillekaan.


    • Anonyymi

      Oletteko pohtineet, miten tuo jäykkätaka-akseli skodassa vaikuttaa otsikossakin mainittuun kovaäänisyyteen. Josko rakenne olisi toinen (kuten esmes länsiautoissa) niin olisiko yhtään hiljaisempi...?

      • Anonyymi

        Naapuri korvasi tuon joustavammalla rakenteella, toimii. Äänet kyllä pieneni mutta pomppivampi ajotuntuma tuli tilalle.


    • Anonyymi

      Kyllä rupesi taas hatuttamaan tuo korviin käyvä ajomelu. Mikä siinä oikein on että eivät osaa eristää tuota rengasmelua, sitähän se ilmeisesti on? Onko mallikohtaisia eroja?

    • Anonyymi

      Oletteko muuten huomanneet, että talvella jäisellä / lumisella tienpinnalla ajaessa, ei tuo melu olekaan niin häiritsevää...? Skooda taitaakin olla talviauto.

    • Anonyymi

      Kyllä uusi Toyota Corolla on oikea meluava kansanauto idästä.

    • Anonyymi

      Mitä sää ny meluat?
      Ei maar Sokota mikkää auto ol.

    • Anonyymi

      En nyt heti lähtisi autokaupoille sen takia että noita saa edullisesti. Noissa on vähän kaikenlaisia ominaisuuksia, vaikkapa vesivuotoja ja rakenteena se jäykkä taka-akseli. Tuo äänekkyys on sellainen että pitemmän päälle se alkaa todella nyppimään.

      • Anonyymi

        Niin, eikä voi puhua edullisesta, kun katsoo mitä on tarjolla rahan vastineeksi.


    • Anonyymi

      Asiaa uuden Corollan hirvittävästä melusta:
      " Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.
      Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni"

      • Anonyymi

        En ole skoodassa melumittaria kokeillut, mutta aina 10 km ajon jälkeen korvissa tuntuu ajoittaista tinnitusta, joten lyhensin ajoimatkan 9 km ja homma on nyt bueno.


    • Anonyymi

      Nyt kun näistä Skoodien meluisuudesta niin paljon kirjoitetaan, niin onko kukaan nähnyt / lukenut / tehnyt yhtään mittausta, jossa Skooda mallit laitetaan mittariin ja todetaan mikä versio on se kova äänisin?

      • Anonyymi

        Kohta kun Oktaaviaa saa patteriversiona voisi kuvitella, että olis helppo todeta tuleeko se melu renkaista vai mistä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta kun Oktaaviaa saa patteriversiona voisi kuvitella, että olis helppo todeta tuleeko se melu renkaista vai mistä...

        Mikäpä estää sammuttamasta nykyisen Skodan moottoria pitkässä alamäessä ja todeta omin korvin oliko millainen vaikutus meluun! Ei siihen uutta patteriversiota tarvitse, joka on tehty eri alustalle kuin entiset polttomoottoriset.


    • Anonyymi

      Olipa hyvä artikkeli Hesarin sunnuntai numerossa näistä nyky Skoodista. Oli tehty tutkimusta tuosta meluisuudesta ja on näemmä asiassa perää.
      Vähän huvitti kun mainittiin näin olleen aina, mutta nykysin tuota ominaisuutta kyetään eliminoimaan esim alustan suojauksella.

      • Anonyymi

        Alustan ja pyöränkoteloiden lisämassaus on todellakin aiheellista. Melu on karkealla tienpinnalla muuten infernaalista. Koskee kaikkia Skodan uusia ja hieman vanhempiakin malleja.


    • Anonyymi

      Koneissa on eroja. Diisselillä ja manuaalina pärjää oikein hyvin. Mutta, varsinkin 1.8 tsi ja dsg on kertakäyttötavaraa.

    • Anonyymi

      Luulisi että isolohko 1.0 on hiljaisin?

    • Anonyymi

      Vieläkö Skodan patteriautot on yhtä kovaäänisiä? Toki kabiinissa on melua muusta liikenteestä, pyöristä ja ilmansuhinaa sun muuta epämääräistä kitinää mutta eikö ne ole edes jonkin verran hiljaisempia kuin nuo polttikset joilla tuo maine meluisuudesta on luotu?

    • Anonyymi

      Kuulo menee Škodassa.

    • Anonyymi

      Taitaa Skoda vieläkin olla luokkansa kovaäänisin nelipyörä.

    • Anonyymi

      kumma juttu kun skoda on yhä niin meluisa

    • Anonyymi

      Onpas meluisia nuo itäautot.

    • Anonyymi

      Eikö tuota sisämelua osata korjata?

    • Anonyymi

      Kuulohan tuossa menee ilman Peltoreita, jotka lainasin Zetor-traktoristani.

    • Anonyymi

      Meluisa testivoittaja, ei siis neluisampia olekaan.

    • Anonyymi

      Meluisaa tavaraa idästä.

    • Anonyymi

      Melu ja Skodukka kuuluu yhteen.

    • Anonyymi

      Huhuh tuota mökää joka Skodassa on kabiinissa.

    • Anonyymi

      Meluisa ja kylmä.

    • Anonyymi

      Kovaääninenhän se rakas Ško-Da on sekä kylmän kabiinin sisällä että kadulla tallustaville jalankulkijoille. Mutta toverit, me silti sanomme että Ško-Da rulaa.

    • Anonyymi

      Skooda on suunniteltu +20 keleihin, sksy ja talvi ovat myrkkyä merkille. Vetää homeeseen hyvin äkkiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7697
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      29
      2972
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      334
      1866
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      274
      1531
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      124
      1335
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1092
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      996
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      972
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe