Noita varmaan saa käytettynä nykyään edullisesti. Mihin auton kunnossa ja varusteissa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota tuota ostettaessa.
Naapuri sanoi että näillä ajaa helposti 400000 km ilman isompia remontteja.
Onko kokemuksia?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001785112.html
Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia
57
204
Vastaukset
- Anonyymi
Hihii, olet epätoivoinen Toyotahörhö.
Muistellaan vertailua Corolla/Octavia ja melumittausta???- Anonyymi
TOYOTA meluisin kansanauto kaukoidästä 400 tkm kestää ajaa jos hitsaustaito on hallussa..siitä vaan kaupoille..
- Anonyymi
Ei sitä oikein pysty hitsata, pelti on liian ohutta. Itse olen paikkaillut liimaamalla litestetyillä maksalaatikko paketeilla, sitte vähän pakkelista ja pikeä päälle ja heti pikeämisen jälkeen ajellaan hetki pöllyävää hiekkatietä pitkin. Tämän jälkeen pohja näyttää yhtä vanhalta joka kantilta ja pystyy katsastamaan.
- Anonyymi
Moi. Vesivuodot ovat näissä nykyissä itäblokin autoissa melkein tyyppivika. Katso että pohja on massattu.
- Anonyymi
Se täytyy olla massattu myös sisäpuolelta, koska vedet tulee sisään.
- Anonyymi
Tuo 2013 vuoden artikkelissa oli ns. 0-sarjan auto joka ei sellaisenaan tullut tuotantoon ja juuri äänieristys paranneltiin tuotantomalleihin. Muutenkin mallit on muuttuneet ja parantuneet kokoajan ja uuden mallin valmistus alkaa tämän vuoden puolella. Ilmeisesti hönö alkaa jo nyt vastaiskun??
- Anonyymi
Niin, tuosta parantumisesta tiedä... onkohan näissä nykysissä versioissa jo keksitty parempi ratkaisu jäykälle taka-akselille?
- Anonyymi
Kerro toki tarkemmin millainen on jäykkä taka-akseli?? Vai tarkoitatko vääntövarsijousitusta jollaista käyttää suurin osa valmistajista, mm. Toyota.
- Anonyymi
No, kun et kerran ole perehtynyt asiaan, niin voin kertoa oikein maanläheisesti; jäykkää taka-akselia perustellan sen paremmalla takapidolla, mutta kuten tiedetään, se taas vaatii lähes priima jousitusta.
Kun jousitus alkaa menettää tehoaan, skoodan kulkuu muuttuu pomppivaksi. Tästä muuten tulee sanonta "joustaa kuin pomppiva skooda". - Anonyymi
Mitä lisäarvoa tuo peelomainen kommenttisi toi keskusteluun? Jos skoodan omistaminen ottaa noin päähän niin pitäisikö tehdä jotain, ihan aikusten oikeasti... ei kai se sinun vika ole kun se vaan on koväääninen. Tuollainen provoileminen on aika hälyttävä merkki.
- Anonyymi
Naapuri onkin oikein huumorimiehiä. Mukavaa leppoisaa naapurustoa!
- Anonyymi
Kaikkea se Turkissa kyhätyn Tojoromun omistaminen saa aina kirjoittelemaan.
- Anonyymi
Toyota taitaa olla painajainen skodistille, kun aina kateellisena toyotasta yrittää etsiä jotain vertailukohtaa. Säälittävää!
Tunnusta pois että skoda on paska, niin olosi helpottuu.
- Anonyymi
Mitenkä kastuneet ovipahvit saa kuivumaan?
- Anonyymi
Käyttämällä niitä maskinpeittona. Toisaalta, miksi ne pitäisi saada kuivamaan? Kyllä noita vikojen ja suunnittelukukkasten korjauksia Skodissa riittää, jos sille tielle lähtee.
Eikun vaan varaöljykanisteri Skodan takapakkiin ja baanalle kruisailemaan korttelia ympäri - - - takki auki ja tukka Leningrad Cowboys kiekuralla!
- Anonyymi
Joo, kone voi kestää, mutta tuon kopan kanssa saa kyllä olla tarkkana. Vesivuodot lähinnä on ongelma.
- Anonyymi
Onko hyviä vinkkejä tuon melun eliminoimiseksi? Riittäkö normi massaus vai tarvitaanko järeämpiä keinoja?
- Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a Skoda tähtää nyt selkeästi juuri Dacian kilpailijaksi. Keskittyy olemaan vaina halpa-auto jatkossa. Sinänsä ihan hyvä ettei yritä olla muutakuin se mikä se on. Halpa-brändi on skodan imago ollut aina.
- Anonyymi
Laitatin juuri tuplamassauksen pohjaan sekä lokareihin ja nyt tuntuu, että meno on siedettävää. Kokeile ainakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a Skoda tähtää nyt selkeästi juuri Dacian kilpailijaksi. Keskittyy olemaan vaina halpa-auto jatkossa. Sinänsä ihan hyvä ettei yritä olla muutakuin se mikä se on. Halpa-brändi on skodan imago ollut aina.
Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.
Noita kovaäänisiä kansan autoja on tojota liike täynnä sieltä saa valita mielen mukaan ei siellä juuri muun merkkisiä autoja olekaan..siitä vaan valitsemaan kuulosuojaimet kannattaa tinkiä samaan kauppaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tarkemmin sanottuna keskittyy olemaan halpa itäauto.
Hyvä ja halpa. Onko sellaista olemassa?
Ennen sanottiin että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Osta laatuauto lännestä niin tulee halvemmaksi pidemmän päälle.
- Anonyymi
Jokos tovereilla talvirenkaat alla? Oletteko paljon kitkoilla ajelleet? Tuntuu tuo nastamelu olevan melkoinen.
- Anonyymi
No, mulla kitkat ollu alla pari vuotta ja menettelee. Tosin ohjaus vaste muuttuu selvästi ja vaatii vähän totuttelua kesän jälkeen.
- Anonyymi
Saahan naapuri sanoa mitä haluaa, mutta luulen että ei ainakaan noilla bensavehkeillä pääse 400 tkm konetta avaamatta. Korin kestosta ei ole kokemusta.
- Anonyymi
...ja ne vesivuodot, tuo itäauton ominaisuus - voisi kuvitella, että ei tee herkkua korillekaan.
- Anonyymi
Oletteko pohtineet, miten tuo jäykkätaka-akseli skodassa vaikuttaa otsikossakin mainittuun kovaäänisyyteen. Josko rakenne olisi toinen (kuten esmes länsiautoissa) niin olisiko yhtään hiljaisempi...?
- Anonyymi
Naapuri korvasi tuon joustavammalla rakenteella, toimii. Äänet kyllä pieneni mutta pomppivampi ajotuntuma tuli tilalle.
- Anonyymi
Kyllä rupesi taas hatuttamaan tuo korviin käyvä ajomelu. Mikä siinä oikein on että eivät osaa eristää tuota rengasmelua, sitähän se ilmeisesti on? Onko mallikohtaisia eroja?
- Anonyymi
Oletteko muuten huomanneet, että talvella jäisellä / lumisella tienpinnalla ajaessa, ei tuo melu olekaan niin häiritsevää...? Skooda taitaakin olla talviauto.
- Anonyymi
Kyllä uusi Toyota Corolla on oikea meluava kansanauto idästä.
- Anonyymi
Mitä sää ny meluat?
Ei maar Sokota mikkää auto ol. - Anonyymi
En nyt heti lähtisi autokaupoille sen takia että noita saa edullisesti. Noissa on vähän kaikenlaisia ominaisuuksia, vaikkapa vesivuotoja ja rakenteena se jäykkä taka-akseli. Tuo äänekkyys on sellainen että pitemmän päälle se alkaa todella nyppimään.
- Anonyymi
Niin, eikä voi puhua edullisesta, kun katsoo mitä on tarjolla rahan vastineeksi.
- Anonyymi
Asiaa uuden Corollan hirvittävästä melusta:
" Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.
Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni"- Anonyymi
En ole skoodassa melumittaria kokeillut, mutta aina 10 km ajon jälkeen korvissa tuntuu ajoittaista tinnitusta, joten lyhensin ajoimatkan 9 km ja homma on nyt bueno.
- Anonyymi
Nyt kun näistä Skoodien meluisuudesta niin paljon kirjoitetaan, niin onko kukaan nähnyt / lukenut / tehnyt yhtään mittausta, jossa Skooda mallit laitetaan mittariin ja todetaan mikä versio on se kova äänisin?
- Anonyymi
Kohta kun Oktaaviaa saa patteriversiona voisi kuvitella, että olis helppo todeta tuleeko se melu renkaista vai mistä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta kun Oktaaviaa saa patteriversiona voisi kuvitella, että olis helppo todeta tuleeko se melu renkaista vai mistä...
Mikäpä estää sammuttamasta nykyisen Skodan moottoria pitkässä alamäessä ja todeta omin korvin oliko millainen vaikutus meluun! Ei siihen uutta patteriversiota tarvitse, joka on tehty eri alustalle kuin entiset polttomoottoriset.
- Anonyymi
Olipa hyvä artikkeli Hesarin sunnuntai numerossa näistä nyky Skoodista. Oli tehty tutkimusta tuosta meluisuudesta ja on näemmä asiassa perää.
Vähän huvitti kun mainittiin näin olleen aina, mutta nykysin tuota ominaisuutta kyetään eliminoimaan esim alustan suojauksella.- Anonyymi
Alustan ja pyöränkoteloiden lisämassaus on todellakin aiheellista. Melu on karkealla tienpinnalla muuten infernaalista. Koskee kaikkia Skodan uusia ja hieman vanhempiakin malleja.
- Anonyymi
Koneissa on eroja. Diisselillä ja manuaalina pärjää oikein hyvin. Mutta, varsinkin 1.8 tsi ja dsg on kertakäyttötavaraa.
- Anonyymi
Luulisi että isolohko 1.0 on hiljaisin?
- Anonyymi
Vieläkö Skodan patteriautot on yhtä kovaäänisiä? Toki kabiinissa on melua muusta liikenteestä, pyöristä ja ilmansuhinaa sun muuta epämääräistä kitinää mutta eikö ne ole edes jonkin verran hiljaisempia kuin nuo polttikset joilla tuo maine meluisuudesta on luotu?
- Anonyymi
Kuulo menee Škodassa.
- Anonyymi
Taitaa Skoda vieläkin olla luokkansa kovaäänisin nelipyörä.
- Anonyymi
kumma juttu kun skoda on yhä niin meluisa
- Anonyymi
Onpas meluisia nuo itäautot.
- Anonyymi
Eikö tuota sisämelua osata korjata?
- Anonyymi
Kuulohan tuossa menee ilman Peltoreita, jotka lainasin Zetor-traktoristani.
- Anonyymi
Meluisa testivoittaja, ei siis neluisampia olekaan.
- Anonyymi
Meluisaa tavaraa idästä.
- Anonyymi
Melu ja Skodukka kuuluu yhteen.
- Anonyymi
Huhuh tuota mökää joka Skodassa on kabiinissa.
- Anonyymi
Meluisa ja kylmä.
- Anonyymi
Kovaääninenhän se rakas Ško-Da on sekä kylmän kabiinin sisällä että kadulla tallustaville jalankulkijoille. Mutta toverit, me silti sanomme että Ško-Da rulaa.
- Anonyymi
Skooda on suunniteltu +20 keleihin, sksy ja talvi ovat myrkkyä merkille. Vetää homeeseen hyvin äkkiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875